Hm... verovatno nisam jedini koji se smeulji čitajući ovo
"ja mislim da postji bolji način da vojska ovo uradi...."
Vidi, ozbiljno, nije da ja sad branim vojsku i MO i njihov način rada, bože sačuvaj, ali mislim da imaš (imate, množina) sudar sa realnošću, isto kao kada gušteri dođu u kasarnu pa ih raznorazne stvari šokiraju.
Ali dobro... vidi, jedna od stvari koja je duboko ukorenjena u vojsci je - prebrojavanje: ljudi, oružja, oruđa, vozila, "materijalno-tehničkih sredstava" itd, itd... nas su probrojavali 7-8 puta dnevno a dežurni bi morao da zna stanje u svakom trenutku... isto požarstva itd, itd...
A kapiram da vojska (tj. MO, ista stvar) ima zasebnu evidenciju i da ne veruje matičarima i MUP-u... Što kada čovek malo bolje razmisli, u celom tom zaostalom zakržjalom sistemu, čak i ima neke logike. Logika (ispravna, ili ne) je kako ja kapiram da se evidencija radi ponovo i interno, da se njihovi postojeći podaci u vojnom odseku ažuriraju (već imaju ime, JMBG, prebivalište) ali ne samo u slučaju da li je momak i dalje među živima, već i da li uopšte više živi u Srbiji (samo jedan primer: uslovi za prelazak CG granice maloletnog lica, ko zna gde i na koji način izađe iz CG:
http://arhiva.mup.gov.rs/cms_lat/sadrzaj.nsf/putovanje-malotnih-lica-u-republiku-crnu-goru.h )... I da se nakon prvog upisa novog obveznika, ažiriranje vodi nezavisno od civilnih institucija. Dalje, kakve su nam tzv. "civilne" baze, dovoljno pokazuje naš famozni birački spisak.
Dakle, stanje "po spisku" se razlikuje od stanja "na licu". Ili, ako se sećaš DeNira iz filma "Ronin": "The map is not the territory"
U vojsci je logika drugačija, i to će tako uvek da bude. Posao je takav da ga može (i želi) obavljati samo posebna kategorija ljudi, i iz toga proističu te drastične razlike u načinu rada i nerazumevanju između njih i privatnog sektora.