DA bi FAP funkcionisau o današnjem obliku mora da proizvodi 1000 vozila i da ima 800 zaposlenih da bi bio rentabilan + ulaganja u remont opreme koja je zadnji put obnavljana 80ih, a ima i sistema iz 50ih godina koji se koriste. To je zvanični podatak ekonomista iz FAPa.
Za te male proizvodnje do 100 vozila mora se napraviti potpuno novi sistem proizvodnje koji uključuje smanjenje kapaciteta za 80%, znači jedna mala hala.
A sto se tice ovih remonta BOV i ostalih vozila, to zahteva jos manje kapacitete, na nivou bolje radionice jer se ništa ne proiizvodi, samo rasklopi i sklopi.
A pošto kažeš da su sad kamioni FAP krševi, zašto misliš da bi se to promenilo sa licencom ? Oni su krš zbog starog dizajna i fušerske proizvodnje koja zadovoljava standarde VTI. Njima je izgleda okej da kabina istrune posle 3 godine, a to nije do licence.
FAP kamioni imaju opremu koja zadovoljava prosečne standarde, ABS, ASR, klimu, retarder... Osovine su licencirane mercedesove koje se i DAN DANAS UGRAĐUJU U NAJNOVIJEG AKTROSA I MANa, takozvana EVROPA, koja će se ugraditi i u novi BOV. Takođe menjači su licencirani ZF. Motori su uvozni, znači najnovije što ima u ponudi Mercedesa, Cumminsa, Mana. Licencom bi dobili novu kabinu, koja za vojsku nema svrhu.
I na kraju vraćamo se na ono glavno, ova država sistematski uništava FAP već 30 godina, zakljulno sa zadnjom vlašću koja joj kuje zadnji ekser u sanduk. Najjbolji pogon FAPa su oduzeli fabrici bez naknade i doveli subvencionisane investitore da motaju kablove a izbacili pogon za proizvodnju autobusa koji je veći nego ceo IKARBUS. Izbacili automatsku felgaru jedinu u SFRJ da bi Turski investitor pravio cevi za grejanje. A felge stižu iz kine.... i tako dalje da ne smaram, ipak je ovo tema o BOVu
Jako sam slab na priče oko FAPa pošto sam proveo 30 godina u Priboju, cela porodica mi je radila u fapu, mnogi prijatelji i dalje rade i poznajem mu proces proizvodnje od papira na kom je nacrtan do izlazne kapije, svaku poziciju....
Znam kako se osvajala prošla licenca jer su moji baš radili na tome, znam i cene u milionima maraka koje su morale biti isplaćene za novu Mercedes SK licencu.....
Ja sam svedok njegovog uništavanja i jako mi je krivo