Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 111 30,5%
  • Ne

    Glasovi: 225 61,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 7,7%

  • Ukupno glasača
    364
oh-god-praying.gif


Usput, kako to da "Milošu Francuzu" priznanje i sablju uručuju isti oni koji ga (kobajagi) blate po medijima i ulicama?

A pa da... zato što su u stvari svi isti tabor.
 
Лепо је рекао Шаровић за Милоша Француза.
Што се тиче овог платинастог вука, из војничког угла, без политике, искрено смешна вежба за БАРС, Словенско братство или вежбу са 2. бригадом Спецназ пре пар година.
 
Ala ste zapeli za te činjenice s kim se neka vežba izvodi...

Koga boli Vučić s kim se vežba, bitno je koliko se znanja i iskustva izvuče iz svakog od tih događaja.

I da... vrednost neke vežbe se ne ogleda samo u tome koliko pompezne tehnike se iskoristi na njoj, koliko aviona digne i koliko tona eksploziva detonira, nego u tome šta vojnici na njoj postignu i nauče, kako na kolektivnom, tako i na individualnom nivou. Pogotovu u Srbiji, gde je vojska mala i gde svaki vojnik i njegove veštine znače.
 
Poslednja izmena:
Ovo sto su dobili više liči na Mac nego na oficirsku sablju bez potrebe ne vadi - bez časti ne vraćaj
 
^ Nema veze sa oficirskom sabljom i vojskom. Replika srpskog srednjevekovnog maca koja se dodeljuje kao poklon. Nisu mi poznati uslovi pod kojima se dodeljuje...

Да ли има неки припадник тзв Војске Србије да је млађи од 48 година (начелник Генералштаба рецитује пред директором школе)

Ovo su pripadnici inzinjerije. Bice deo radne grupe za infrastrukturne i inzenjerske radove. Vidim da su oficiri i podoficiri sto objasnjava njihove godine.
 
Ala ste zapeli za te činjenice s kim se neka vežba izvodi...

Koga boli Vučić s kim se vežba, bitno je koliko se znanja i iskustva izvuče iz svakog od tih događaja.

I da... vrednost neke vežbe se ne ogleda samo u tome koliko pompezne tehnike se iskoristi na njoj, koliko aviona digne i koliko tona eksploziva detonira, nego u tome šta vojnici na njoj postignu i nauče, kako na kolektivnom, tako i na individualnom nivou. Pogotovu u Srbiji, gde je vojska mala i gde svaki vojnik i njegove veštine znače.
БАРС - млади пилоти ловачке авијације вежбају пресретање са искусним и утренираним пилотима,
Словенско братство - падобранци вежбају масовни десант ВДВ,
вежба са 2. бригадом Спецназ - реална размена искустава специјалних јединица у теренским условима,
Платинасти вук - хиљаду пута исти виђени сценарио као и на свим јавним вежбама где се као врши препад механизоване групе на као неке терористе у картонским кућицама уз подршку пар хеликоптера, уз учешће националне гарде која има само формална знања која се траже за некакве евалуације јединица и сл. бриселска бирократска процењивања типа интероперабилност и сл.
Вежбе какве нам требају са НАТО су ваздухопловне вежбе са Грцима и Мађарима, и да се поново вежба и са Румунима сад од кад имају Ф-16, а у региону да се вежба са БиХ деловање инжињерије у сливу Дрине са сценаријом одбране од поплава.
Најкорисније вежбе са НАТО су ракетна гађања у Бугарској.
Ништа политички, само из угла колико је шта корисно а колико је шта корисно а колико је шта представа за политичаре и амбасадоре.
 
Ja baš mislim da pešadiji najviše treba obuke, i da joj najviše i koristi. Pešadija je kičma svake vojske, a kao što rekoh iznad, što je vojska manja to je svaki pešadinac dragoceniji.
 
Пешадији требају озбиљније обуке за деловање у урбаној зони. Сви последњи ратови се ломе на тим дејствима. И наши ратови су преломљени на томе, изузев Косова мада је то специфичан рат.
 
На данашњи дан је почела битка код Курска,
какве су то цифре незамисливе и губици обе стране за само месец и по дана колико је трајала битка

0776CFB1-6A1E-42D5-B402-92A2DAD5E04C.jpeg
B16958C2-5987-4015-B9B6-9433724517C9.jpeg
EFF00D78-630C-4E28-A3C5-EA5F6C695035.jpeg
8B67B7FA-92F2-4AA8-A7BE-4CA1181199D9.jpeg
F9738CF7-B270-4CBB-A121-9685BCDF551E.jpeg
 
YU plavi slemovi su bili odavno na sinaju svi se u jednom trenutku povukli a samo naši ostali ima i knjiga o tome forsiranje peska se mislim zove
Koliko se ja sećam napisa o zbivanjima iz 1967, Izrael je zatražio da se naši i indijski vojnici povuku, smatrajući da bi ratovali na strani Arapa. I vojnici JNA su se, na svoju sreću, povukli.
 
Ostali su sami jedno kratko vreme cisto da se pokažemo i onda su otišli
 
Prema informacijama i fotografijama koje su se pojavile na internetu, u toku je isporuka novih Hamera za VS. Isporuka se vrsi vazdusnim putem preko aerodroma u Surcinu.

Sledi moja pretpostavka.
Uvidom u letove zakljucujem da je transport vrsen avionom Boing 737-800, registracije LZ-CGC, u prepravljenoj cargo izvedbi, prevoznika CargoAir, br leta QY-942.
Navedeni let je ostvaren, prema FlightRadar-u: 06, 05, 04, 03. Jula i 30.06. (Toliko mi Flight radar pokazuje istoriju letova). Navedeni let se ocekuje i danas 07.07. Nesto posle 09 c. Svaki navedeni dan je pomenuti avion izvrsio kruzni let na trasi Notingem - Milano - Beograd - Bolonja - Notingem.

Tako da za sada imamo bar 6 letova. Svaki leet moze da preveze po mojoj gruboj proceni izmedju 4 i 6 Hamera (blize 6).

Iznenadjuje da se prevoz vrsi vazdusnim putem.

Takodje, zanimljivo je i vreme isporuke. Vojne vezbe sa partnerima, fotografisanje za dan drzavnosti partnera, ..... A sa druge strane u toku je ,,eskalacija" , prozivke na racun ,,odmetnutog ceda" i na racun ,,sponzora tog ceda". I onda sponzori isporucuju orudja koja bi u vreme eskalacije mogla da budu upotrebljena protiv njihovog ,,ceda"....
Lud, zbunjenog....
 
Poslednja izmena:
Pomocnik ministra odbrane za materijalne resurse, Miloradovic je veceras gostovao na Pinku i najavio mogucnost pokretanja proizvodnje helikoptera Airbus H-125m u Srbiji.
Takodje pominje se i mogucnost izrade takticke bespilotne letelice u saradnji sa Erbasom.

Moguća proizvodnja francuskih vojnih helikoptera u Srbiji

Jedan od projekata o kojima se razgovara je otvaranje proizvodnje vojne verzije helikoptera H125 u Srbiji. Tu bi bila locirana kompleta proizvodnja vojne verzije ovog helikopera, ali to nije jedini projekat koji se razmatra sa Erbasom - naveo je Miloradović. Kako je dodao, to su sve Erbasove inicijative i oni prepoznaju sposobnost naše odbrambene industrije da se uključi u takve projekte. - Tu je borbena taktička bespilotna letelica koja se zove sirta i koja bi trebalo da se zajednički proizvodi i u Srbij - naveo je Miloradović.


Pronasao sam da postoji ovaj projekat Erbasa - SIRTAP.

1688942158730.png


Inace, onaj transportni avion za koji sam prethodno napisao da mislim da dovozi nove Hamere za VS, posle vikend pauze, od sutra ponovo slece u Surcin (prema FlightRadaru).
 
Poslednja izmena:
Ово је мени искрено нереално. Осим ако неће у Утви да склапају хеликиотере од делова из увоза.
И жао ми је што се по каталошком шаблону форсира Х125 уместо Х130 који је наследник Газеле.
Након набавке свих Х145 за ВС и МУП, реалне потребе за мањим хеликоптером попут Х125 су по 6-8 и за МУП и за војску, искључиво за обуку и извиђање.
 
Biće interesantno da čujemo političke zahteve FR i DE da bi dozvolili Aibus-u da radi ovako nešto kod nas.
 
Verovatno se radi o pukom sklapanju da nam lakše uvale helikoptere.
 
Ово је мени искрено нереално. Осим ако неће у Утви да склапају хеликиотере од делова из увоза.
И жао ми је што се по каталошком шаблону форсира Х125 уместо Х130 који је наследник Газеле.
Након набавке свих Х145 за ВС и МУП, реалне потребе за мањим хеликоптером попут Х125 су по 6-8 и за МУП и за војску, искључиво за обуку и извиђање.

Na prvu loptu je i meni bilo neocekivano, ali sam zatim promislio i razmotrio sledece:

- Miloradovic je tokom prethodnih godina bio vrlo odmeren sa izjavama i pouzdan. Ono sto je najavljivao se i ostvarivalo, iako u momentu najave nije delovalo da ce tako biti.

- H -125 je naslednik Gazele, a on je opet dobio svog naslednika H -130 koji se vec pozicirao na trzistu.

- Zbog proizvodnje novog modela H-130 Erbas mozda zeli da dislocira proizvodnju, vise decenija starog, pouzdanog, jeftinog, a jos uvek trazenog H-125 i trazi novi pogon. Moguce je da zeli i da dislocira neke starije proizvodne linije na kojima se proizvode sklopovi za H-125.

- Namenska industrija Jugoslavije i Srbije je osvojila prakticno komletnu proizvodnju Gazele sa svim kljucnim sistemima. Sklapanje je bilo u Mostaru, ali se veliki deo proizvodnje odvijao u Srbiji.
Tako je npr. u Rakovici bila kompletna linija za proizvodnju motora za Gazelu. Koliko sam upoznat, prodajom IMR-a, uz ,,zemljiste i prazne hale" je prodata i linija (u jako dobrom stanju) za proizvodnju helikopterskih motora. Vojska je naknadno vodila neki spor u pokusaju da vrati vlasnistvo nad opremom, nije mi poznato kakav je ishod.
Prva petoletka npr. i dalje radi i proizvodi hidrauliku.

- Srbija poseduje Utvu, proizvodnjom Laste pokazali su da mogu da proizvedu zmaj letelice (,,karoseriju") i izvrse kompletiranje i zavrsnu montazu.

- U Batajnici je Moma Stanojlovic koji je pre mozda 2 - 3 godine dobio zvanicne licence od Erbasa za servisiranje i remont Gazele. Prelazak na servisiranje H-125 ne bi trebalo da bude problem.

- VS treba da izvrsi zamenu Gazela. Helikopter ovog tipa je neophodan za obuku pilota. Svaki vojni pilot, bez obzira na tip helikoptera na kome leti, trebalo bi da bude osposobljen za let na H-125 (Gazeli) jer je na njemu i naucio da leti.
Takodje, zbog nizih troskova nabavke, eksploatacije i odrzavanja H-125 je potreban da odmeni vece helikoptere u svim redovnim zadacima u kojima je to moguce (izvidjanje, prevoz lica, prevoz manjeg tereta i posiljki, trenaz i nalet pilota skupih helikoptera....) Cak manje zbog nize cene eksploatacije, koliko zbog cuvanja resursa vecih i skupljih helikoptera (H -145, Mi-17, Mi-35).
Neka moja brza procena je da je kupovna cena H-125 oko 3 puta niza od cene H-145, oko 10 puta niza od cene Mi-35, nesto manji odnos od toga je za Mi-17.

- Iz prethodnog mislim da Srbiji treba jedna skolska eskadrila H-125 u Batajnici (12 kom).
Ostale vojne helikopterske jedinice (Ladjevci i Nis), koje duze vece i skupe helikoptere iz prethodno navedenog bi trebalo da dobiju i H-125 kao sekundarni helikopter u cilju obavljanja lakog transporta, izvidjanja, trenaza, a u borbenim uslovima bi mogli da nadju odredjeno mesto kao prateci helikopteri uz H-145 ili Mi-17. Dodatna posada u Kraljevu i Nisu ne bi bila potrebna, jer bi mogli da lete piloti osnovih tipova helikoptera tih jedinica H-145, odnosno Mi-35. Tako bi se za Kraljevo i Nis moglo racunati na bar jos 4 + 4 helikoptera H-125.

- Za helikoptersku jedinicu policije bi iz istog razloga bilo potrebno oko 4 H-125

- Dakle, ukupno za Srbiju (vojska i policija): 12 + 4 + 4 + 4 = 24 helikoptera H-125.
Broj mozda zvuci velik, ali ponavljam, ovo je u cilju smanjenja troskova eksploatacije, veceg naleta pilota i cuvanja resursa skupih helikoptera! Nabavka 24 nova helikoptera H-125 bi recimo bila jeftinija od 3 nova Mi-35. Osim skolsko trenazne eskadrile sa Batajnice, ciji bi piloti presli sa Gazele na H-125, ne bi bili potrebni dodatni piloti, jer bi piloti skupih osnovnih helikoptera eskadrila leteli na H-125 kao sekundarnom helikopteru.

- Moze se ocekivsti da bi za navedene helikoptere bilo zainteresovanih iz okolnih, siromasnijih ne-NATO i NATO zemalja, jer bi se ipak radilo o Erbasovom helikopteru.

- Kada se uzme u obzir skorasnji razvoj dogadjaja: isporuka Hamera koja je u toku, isporuka novih H-145, C295, Francuskih radara, Mistrala, pregovora za Rafale, .....
Moguca proizvodnja helikoptera, makar bila samo obicna montaza, ne izgleda nezamislivo.
A, mozda je sve to i deo paketa one ,,sargarepe" koju smo izgleda zasluzili.

Oprostite na ovom romanu. Ali kada vec danas svako moze da bude neki ,,analiticar", da i ja malo zadjem u te vode...
 
Poslednja izmena:
Баћа вешто плива кроз све воде :D

Х125 (бивши АС 350) је настао да замени Алуете 2.
Х130 je концептуално прави наследник Газеле, пре свега по репном ротору.
Ербас боље продаје Х125 него Х130 пошто га нуди у војном пакету.
Мислим да је једна ескадрила Х125 много за ВС, два одељења у 890.мхе би били довољни, с обзиром на то колико се пилота школује.

Но видећемо. Било би добро да за почетак освојимо ремонт Х145. Газеле могу да изгурају још 5 година, негде 2006. су њима предвиђали употребу
до 2030.
 
@Došljak Ja ne videh da H130 ima varijantu koja bi ispunjavala sve uloge koje su mogle da ispunjavaju i Gazele?
 
Причао сам на прошлом Партнеру са једним човеком из Ербаса. И Х130 има могућност наоружавања попут Х125 и Х145 и пакет Х форс. Није баш за замену Гаме (Газела наоружана са Маљутком) али ненаоружана Газела и Х130 су истих могућности с тим што је Х130 ипак модерније опремљен па би имао и модерније системе за осматрање и навигацију.
 
Ok, verujemi. Ima dosta stvari koje ne znam i nisam ispratio, pa zato i pitam. Ali gledam po netu o H130 i premda svakako vizuelno više liči na Gazelu nego H125, odnosno više izgleda kao naslednik Gazele, ne vidim nigde ništa o nekakvoj naoružanoj varijanti, niti da neko u svetu ima i koristi naoružane H130. S druge strane, video sam da postoje naoružane varijante H125 koje vrše iste ili slilne uloge kao Gazela.

Jel mi nešto promaklo, ili ima nešto što ne znam... ?
 
Па није ни нешто Х125 претерано наоружана, топ у гондоли и невођена ракетна зрна.
У теорији све може лакше да се наоружа.
 
Vrh