Šta je novo?

Vojska i Namenska industrija Srbije

Da li ste za povratak vojnog roka?

  • Da

    Glasovi: 111 30,5%
  • Ne

    Glasovi: 225 61,8%
  • Ne znam

    Glasovi: 28 7,7%

  • Ukupno glasača
    364
Добар одабир, мада питање је и колико ће нам у будућности требати млазних тренажних авиона. У целој Европи је чудна тенденција по том питању.
 
"Rusija zapretila Srbiji". Ovo bi bila dobra vest da Rusija krene u otvoreni rat sa režimom u Srbiji
 
Inače...Miloradović je bio u poseti Italiji...poseta obuhvata i posetu Leonardu...nadam se da se novi trenažni avion dogovara. Po mom mišljenju najbolja opcija.

Nema ništa od toga , Ameri će da nam uvale njihov novi T-7

Moraćemo mislim to od njih da uzmemo kad već ne uzimamo F-16, ako se uopšte bude jednog dana kupovao trenažni avion tog tipa.
 
Питање је, све се мења. Видећемо да ли ће Амери да се испрсе за хамере које су најавили пре 4 године, или су сад све донације само за фронт.
 
Питање је, све се мења. Видећемо да ли ће Амери да се испрсе за хамере које су најавили пре 4 године, или су сад све донације само за фронт.

Kad pomenu Amere-koliko smo beše ovih stvarčica uopšte kupili? Ili je to bila neka donacija , nije sasvim jasno.

Ovo sam potpuno zaboravio:
1680901766929.png


Kakva glupost...
 
Мислим да Беркета има 6 до 10. Видећемо сад на Батајници.
Уази су нека Вулинова шема, после их је узео и за МУП. Нису лоша возила, возио сам се у њима, али је само ушарењен возни парк. Замисао је да се терају 10 до 15 година па на отпад, за разлику од Пухова и Пинчева који пеглају у четврту деценију.
 

Kad pomenu Amere-koliko smo beše ovih stvarčica uopšte kupili? Ili je to bila neka donacija , nije sasvim jasno.

Donacija, 5 komada.

Нису лоша возила, возио сам се у њима, али је само ушарењен возни парк. Замисао је да се терају 10 до 15 година па на отпад, за разлику од Пухова и Пинчева који пеглају у четврту деценију.

UAZ Patriot su namenjeni kao zamena za Puhove. Upravo je zamisao da se koriste koliko je racionalno pa na otpis, bez neracionalnog dugoročnog ulaganja. Koliko je to održivo, nisam siguran jer je koncept održavanja u VS upravo suprotan.

Problem je što se sredstva jako teško otpisuju i posle nekog vremena vrši se konstantno i neracionalno ulaganje kako bi sredstvo ostalo upotrebljivo, a sve kao posledica teškog rashodovanja, a dok je sredsvo na brojnom stanju nema popune novim.
Za skupa sredstva kao što je tenk je to naravno opravdano, ali za komercijalna vozila i drugu komercijalnu tehniku posle određenog perioda to postaje noćna mora i teret oko vrata.

Tako da Puhovi teraju 40 godina, ali je to iz razloga što se u njihovo održavanje konstantno ulaže značajan novac, vrlo često kod civilnih servisera. Jedan ozbiljniji servis Puha (ipak je to Mercedes G klase) može prevazići cenu novog UAZ Patriota.

Cena novog Patriota je u Rusiji mislim približno oko 10 000 evra, a i za VS je nabavljan po verovatno sličnoj ceni.
Takođe treba imati u vidu popust za nabavku veće količine, a osim toga od kupovne cene treba oduzeti vrednost carine i poreza jer kad država kupuje to joj ne predstavlja trošak.
 
Poslednja izmena:
Tako da Puhovi teraju 40 godina, ali je to iz razloga što se u njihovo održavanje konstantno ulaže značajan novac, vrlo često kod civilnih servisera. Jedan ozbiljniji servis Puha (ipak je to Mercedes G klase) može prevazići cenu novog UAZ Patriota.
Mercedes samo nalepi svoj znak na G klasu, a pravi ih isključivo Štajer (Puh).
I daleko od toga da servis kosta na hiljade evra. Tajna dugovečnosti vojnih vozila je sto prelaze jako malu kilometražu.
 
Mercedes samo nalepi svoj znak na G klasu, a pravi ih isključivo Štajer (Puh).
I daleko od toga da servis kosta na hiljade evra. Tajna dugovečnosti vojnih vozila je sto prelaze jako malu kilometražu.

Navedeno važi za ,,ratna" vozila. Za Puhove to ne važi jer se svakodnevno raubuju i prelaze velike kilometraže. Sem asfaltiranih puteva kilometražu nabijaju po poluuređenim planinskim putevima gde se nalaze male izdvojene jedinice kao što su centri veze, radarski položaji, magacini...

Nije mi poznato koliko kod Mercedesa G košta npr. servis i zamena bloka menjača kada isti ispusti dušu.

U prilogu je tendencionalan tekst ali su činjenice verovatno tačne. Radi se o 2018. godini, pre nabavke Patriota.
Navedeno je posledica doktrine i političke odluke (izvan moći vojske) o potrebi i mogućnosti za nabavku novih sredstava. Ne postoje odvojena sredstva za kupovinu novih vozila ali postoje za popravku i ostali sled događaja je logičan kako bi se obezbedilo neophodno ispravno vozilo.

Pojedinačno vozilo ocenjeno da je ,,pokvareno" i da se može popraviti, dakle nema otpisa nego ide na popravku. Novo se ne nabavlja zato što prethodno nije otpisano i tako ide začarani krug.

.....
Управа за логистику Генералштаба ВС сагласила да се за ремонт пет возила марке пух исплати невероватних 15.468.684.00 динара. Једноставним језиком речено то значи да поправку пет аутомобила, просечне старости од 30 година, плаћамо нешто више од 131.000 евра.
.....
Да би додатно нагласили апсурд, на сајту овог синдиката су навели да возила истих карактеристика “патриот” која за разлику од пухова имају и климу, АБС систем и навигацију коштају 9.500 евра по комаду. Дакле, уместо ремонта једног пуха старог 30 година Војска Србије је могла да купи два нова аутомобила и још да јој остане кусур.
.....
 
Poslednja izmena:
Treba napraviti razliku između servisa i remonta, a i realno se radi o klasičnom izvlačenju novca iz drzavne kase.
Pre par godina kada je vojska prodavala Pincgauere (Štajer takođe) dobar deo njih je imao samo desetak hiljada km satu.
 
Далеко је Пун од крша како су сензационалистички написали, али 40 година је већ пуно. Проблем је и што нема планова за замену старијих совјетских камиона специјалних намена по ПВО и инжињеријским јединицама.
 
Minimum koji država Srbija treba da svojim borcima (ne Vojsci već učesnicima ratova) je po hektar zemlje i doživotnu dozvolu za slobodno nošenje oružja njima, i njijovim potomcima
 
I po jedan M-70 sa 3 pocasna napunjena okvira, za svaku generaciju i siru familiju.
 
Poslednja izmena:
Ratnim veteranima ne treba dozvoliti ni da vide oružje na slikama već im dati mir i finansijsku sigurnost do kraja života. Ne tretirati ih kao što Srbija tretira svoje veterane.
 
Нашој држави је битније да субвенционише стране инвеститоре и подстиче Арапе у новоградњи уместо да егзистенцијално помогне људе који су гинули за њу.
 
Paradoksalno je da država gura ljudima oružje u ruke pa otima iz ruku kako joj se digne. Ako želi da ljudi sa oružjem ratuju za nju, onda im mora dozvoliti da zadrže oružje i posle rata. U suprotnom, ljudi trebaju reći, hvala režimski ministre odbrane, ali kako mi nisi dozvoljavao naoružanje kad je meni trebalo, ni ja ga neću uzimati u ruke sad kad tebi treba ⚖️
 
Još jedan zločin koji je mogao biti sprečen da Srbi nisu razoružani. Ubica je napao članove porodice 16godišnje devojčice, kidnapovao je i silovao, pa ubio. Da je porodica imala oružje, mogla ga je upucati na licu mesta i spasiti život devojčice. Neka ovo bude opomena svim Srbima da se naoružaju i zaštite svoje porodice
 
Malo o vojnoj avijaciji u okruženju, vidim danas i Rumuni se odlučili za F-35

Znači biće:
Rumunija F-35 (trenutno F-16 polovnjaci) ,
Bugari F-16 block 70 (logično jednog dana prelazak na F-35),
Grčka Rafali i F-35 ,
Madjari ne znam šta će posle polovnih Gripena?
Hrvatska polovni Rafali
Srbija Rafali (i dalje mislim da je ovo pod velikim znakom pitanja)
Albanija, S. Makedonija, BiH, CG, Kosovo(1244) po svemu sudeći bez vojne avijacije.

Biće interesantno.
 
Vrh