Šta je novo?

Višnjička ulica

Ja cesto putujem sa Karaburme na BB i iskreno bezim od 12 kao djavo od krsta. Poslednji put kad sam se zaj**** i seo u 12 pre par godina putovao sam bukv sat i 20, ne znam gde sve nisam prosao dok sam stigao do stadiona. Dok cesto kad me mrzi da vozim kros spic udjem u 23 i stignem za max 40 minuta.

Tako da nije samo poenta da postoji tramvaj ako nije zaista funkcionalan, a u Beogradu iz milion razloga vec dugo nije.

A tramvaj kroz Visnjicku ok, super bi bilo da prolazi, ali zaista je ocigledno da niko ni sad a ni u proslosti nije stvarno zeleo da ga tu provuce, cak ni ti koji su napravili basticu pa batalili. Ne znam zasto je tako, ali tako je. Narocito sad kad je tu isplaniran imaginarni metro, od imaginarnog tramvaja nema sigurno nista. Tako da daj sta das, moze i zuta traka za bus.
 
Није поента да путујеш с краја на крај, итекако би значило до Рузвелтове, до Булевара, СКЦ-а, па од Миријева до БИГ-а итд. На толикој линији петпут се промене путници.
А кад размислим, ни до Бановог брда не би нешто много трајало, у шпицу сигурно и краће него 23-ком, којој ионако треба испомоћ (али ОК, добиће је од метроа, за једно 6 милијарди евра од данас).
 
Ma nemoj pogresno da me razumes, ja nisam protiv toga. Nenormalno mnogo bi znacila jos jedna dodatna linija kroz Visnjicku i Mirijevac. Ali stvarno nije realno da ta linija bude tramvajska.

A ako je vec borba protiv vetrenjaca za metro, ovde treba biti realan i izvuci maksinum od onoga sto moze da se izvuce. A to je ta zuta traka da barem ove postojece raspale linije idu malo brze jer nove ne zele da uvode, ni autobuske a jos manje tramvajske.
 
Али треба и да се дода да раст квалитета аутобуског превоза у Београду не треба никако очекивати. Посебно раст капацитета. То постаје, једноставно, прескупа играчка - кад за коју годину останемо без возача, и кад одједном буду морали да им дају плату 1.300 евра, град ће резати линије да не би банкротирао. Десиће се ово што се већ дешава са нпр. лекарима и здравством.

Са друге стране, трамвај возе са "Б" категоријом, могу и жене, одржавање тражи мање рада... да је на дужи рок одрживији, не мора ни студија да се ради, јасно је и здраворазумски. Такође, значи и бољу укупну услугу превоза у делу града у који се уводи, и то одмах.

Ипак је овде превише људи на положајима без икаквог релевантног искуства (у привреди, управљању и сл.). Чешаћемо се ми где нас не сврби, у Београду посебно. Ово нико у крштеној земљи или граду тренутно не ради.
 
Na kraju ispada da su zaista želeli da provuku tramvaj Višnjićevom, Novobeogradskim bulevarima, Zemunom, preko Žarkova ka Vidikovcu, ka VML... da bi to do sada već uradili, te da zato sada sve te predviđene lokacije treba da pretvorimo u proširenja za automobilski saobraćaj i parking za isti.​
 
Pa tako je. I nemojte se zavaravati da je to samo do Sapica i njegove nesposobnosti. I mnogo gori i mnogo bolji su pre njega vodili Beograd i nisu provukli tramvaj.
 
Помало је логички неодржив, мада... да су они од после 2000. ширили мрежу по 2 км годишње, до доласка ових би ишао трамвај кроз све те улице. А могли су толико, вала.
 
@leobutters

Niko nije ni rekao da je jedino i isključivo do Šapića, ali je i do logike kojom neće biti ništa bolje sa svim tim proširenjima i parking mestima, jer ono što ti, a ni mnogi drugi ne vide, dal ne žele da vide ili nemaju kapaciteta da vide, je da nam autobuse neće imati ko da vozi, da na mnogim mestima gde bi trebalo da se proširuje, to je ili neizvodljivo zbog novogradnje ili se uopšte ne planira, pa će nam tako solo busevi i minibusevi biti jedina alternativa za prevoz gde treba da bude zglobno vozilo, gledano po broju stanovnika. Mi već sada ne možemo da imamo više solo vozila na linijama gde rade zglobovi, već isključivo da zglobove menjnamo solo vozilima u odnosu 1:1, jer kuburimo sa vozačima. Plus što je potrebna dodatna obuka za vozača autobusa, odnosno sticanja potrebne D kategorije, dok za tramvaj to ide mnogo brže, koji je ujedno i kapacitetniji, i umnogome rešava problem nedostatka vozača i problem kapaciteta.

Ti sad vidiš tu treću traku kao nešto super, ali kada ti se nakalemi milion novih zgrada tu, i daleko više vozila nego li sada, situacija sa prohodnošću će ti biti kao i pre proširenja. E a onda će se ponovo kukati kako je stanje neodrživo i kako mora da se proširuje za još jednu traku... A tramvaj to može u mnogome da ublaži.​
 
Poslednja izmena:
Da li ti mislis da bi se ti ljudi iz novogradnji sa 2 automobila po stanu vozili gradskim prevozom pa sve i da je najbolji na svetu? Ogromna vecina ne, u to sam siguran.

Daleko od toga da mislim da sam najpametniji i sigurno mnogo toga ne znam i ne mogu da sagledam, ali eto jednostavno mi se cini da bi to ostrvo svakako ostalo tako kako jeste jos ko zna koliko decenija i da tramvaja svakako ne bi bilo.

Mnogo je glup taj argument da mnogi pre nisu provukli tramvaj. Isto tako mnogi pre nisu proširili ulicu, pa što bi ovi sad to radili?

Pa zato sto ni sad ovi ne zele da provuku tramvaj ali eto zele da prosire. Meni licno je bolje nesto nego nista jer mislim da ce doneti kakav-takav boljitak, videcemo da li ce tako i biti.

Svakako je to samo moje misljenje na forumu koje niti moze da napravi razliku niti bilo cemu moze da doprinese vec samo neformalno kazem sta mislim. Tamo gde je bitno sam svakako uvek protiv svakog njihovog resenja ali ni to izgleda ne pravi neku razliku...
 
Poslednja izmena:
Pa znam da se sprdas, ali opet su to ljudi koji imaju u danasnje vreme da daju po 150-200k evra za stan i obicno imaju po auto do dva.

Ja prvi nisam nikakva elita ali i zena i ja imamo po auto i retko se bas vozimo prevozom bas zbog guzvi i nepouzdanosti. Ne mogu bas da zamislim nekog ko ima jos dosta vise da ceka prevoz 15 min i onda moli boga da moze da udje.

Tako je jbg iako je ovaj forum po malo echo chamber ljubitelja prevoza i hejtera automobila pa ne deluje da je tako kad covek cita.
 
Па како ко, али ја нисам хејтер аутомобила, ево ми га тренутно пред фирмом, јер сам пре посла морао хитно у Горњи Земун, а смешили су ми се и БАС и Ђерам, па су на срећу отпали. Али има кад је путовање аутомобилом тешка тлака, и спорије и мање квалитетно него превозом. Па овде на форуму је мој друг из основне-програмер, који се вози сваког дана у центар 65-цом: па куд би колима, преко моста клај-клај, кад је овако брже и лакше? Како неко ко је богат и живи, рецимо, на Чубури треба да иде нпр. до Лондона? Колима? Дабоме да ће ићи тролејбусом ако има све даске у глави. Не знам, од тих буржуја-под-Лешћем деца, да ли ће до БИГ-а путовати кар-гоуом, или како? Неће, него ће на 35. Итд.
 
Da li ti mislis da bi se ti ljudi iz novogradnji sa 2 automobila po stanu vozili gradskim prevozom pa sve i da je najbolji na svetu? Ogromna vecina ne, u to sam siguran.

Daleko od toga da mislim da sam najpametniji i sigurno mnogo toga ne znam i ne mogu da sagledam, ali eto jednostavno mi se cini da bi to ostrvo svakako ostalo tako kako jeste jos ko zna koliko decenija i da tramvaja svakako ne bi bilo.



Pa zato sto ni sad ovi ne zele da provuku tramvaj ali eto zele da prosire. Meni licno je bolje nesto nego nista jer mislim da ce doneti kakav-takav boljitak, videcemo da li ce tako i biti.

Svakako je to samo moje misljenje na forumu koje niti moze da napravi razliku niti bilo cemu moze da doprinese vec samo neformalno kazem sta mislim. Tamo gde je bitno sam svakako uvek protiv svakog njihovog resenja ali ni to izgleda ne pravi neku razliku...
Ti misliš da će situacija biti daleko bolja proširenjem Višnjičke, uprkos ogromnom povećanju stanogradnje i kola. Ja ne mislim, jer sam siguran da će većina da ide na Višnjičku, što zbog toga što im je to najbliža i jedina alternativa, dok će drugi pre da se odluče za tako nešto nego trasom 27 i 27E preko Ćalija. A to dovodi do onoga što sam već spomenuo. Ja ovde ne vidim boljitak, makar on bio nazivan nešto, nego li što bi se dobilo provlačenjem tramvaja. Čak bi se pretvaranje Marijane Gregoran u dvosmernu celom dužinom, te preusmerenjem 25 kro istu i direktnim izbijanjem na Omladinski stadion, dobilo daleko više na ubrzanju iste, nego li što će se dobiti ostavljanjem na istoj trasi kroz proširenu Višnjićevu.

Da malo više obraćaš pažnju na neke stvari i da imaš vere u sebe, video bi da mogu da se promene stvari iako si protiv nekog njihovog rešenja.​
 
И на форуму се сигурно толико вози превозом.
Иначе, те београдске бројке су јако високе у европским оквирима, већ у Пешти се двапут више возе аутомобили него код нас, у Немачкој још више итд.
 
Ја на пословне састанке често идем аутобусом или трамвајем. Ван шпицева нема гужве, вожња је пријатна, повезаност је солидна, јефтиније је, нема паркирања... Милина.

Е сад, у шпицевима, практично ништа од овога горе не важи.

Он топик: у Вишњичкој улици, највећи чепови су у шпицевима управо између трокраке раскрснице са БДС, и Миријевског булевара. Додавање трака ће дефинитивно имати повољан утицај на проточност саобраћаја кроз саму улицу. Но, да су билде (због свега раније наведеног у дискусији), билде су!
 
Pa normalno da je BG tramvaj nefunkcionalan kad su ga ovi sistematski uništavali godinama..pa većina linija je godinama pokrivena autobusima ili su kompletno ukinute. Hajde reci kada je poslednji put napravljeno 200m novih tram šina? Eno od Bul. Zorana Đinđića napraviše parking u sredini...o dunavskoj strani Novog Beograda ni da ne pričam...sada Višnjička.
 
Трамвај је запостављен систем. И оно што је сређивано је једним делом очајно урађено (потез Калемегдан-Вук, скретнице код 27. и код Вука, Славија, приступ мосту преко Аде на НБГ страни, Карађорђева од Пристаништа до Бранковог, Савски трг) и без икаквог унапређења.
 
Izvor: Beobuild.rs

Proširenje Višnjičke ulice
visnjicka-230309-09bmm.jpg

Ove nedelje počeli su radovi na širenju Višnjičke ulice, koja će na mestu velikog razdelnog ostrva dobiti po još jednu saobraćajnu traku za svaki pravac. Projekat se realizuje kao interventno rešenje sa ciljem da se umanje saobraćajne gužve na ovom potezu, a višefazno izvođenje trebalo bi da traje tokom cele ove godine. Trenutno se odvijaju radovi na delu prve faze, obuhvatajući 400 metara dugačku deonicu Višnjičke ulice, od raskrsnice sa Mirjevskim bulevarom do skretanja za Adu Huju. Pošto se ne radi o sveobuhvatnoj i temeljnoj rekonstrukciji ulice, radovi na izgradnji dodatne trake u Višnjičkoj ulici nisu zahtevni, pa se završetak prve etape očekuje već krajem ovog meseca.

Ukupna dužina Višnjičke ulice koja je obuhvaćena ovom intevencijom iznosi 2.2 kilometra, odnosno proširen deo saobraćajnice od Ulice Mije Kovacevića do Slanačkog puta. Na ovom potezu Višnjičke ulice formirana je saobraćajnica prvog reda, sa po dve trake za svaki smer i širokim razdelnim ostrvom za potrebe šinskog sistema. Planovi su predviđali da će se tramvajska mreža širiti dalje od Bogoslovije duž Višnjičke ulice, ali je projekat ostao nerealizovan do danas. Neiskorišćena tramvajska baštica u Višnjičkoj ulici široka je 7-11 metara, pa će profil saobraćajnice i nakon umetanja dodatne dve trake zadržati zaštitni pojas koji će fizički odvajati dva smera. Prema najavama, nakon rekonstrukcije razdelnog pojasa krajnja desna traka u oba pravca biće “žuta traka” namenjena javnom prevozu

Postojeća regulacija u Višnjičkoj ulici svakako nije odgovarajuća, bez obzira na širok profil i odvojene smerove, ali glavni problem nije u broju traka već regulaciji bočnog saobracaja. Pored brojnih ukrštanja i direktnih kolskih pristupa objektima, ovaj profil gradske saobraćajanice ima i bočne parkinge, tako da bi transformacija u magistralnu saobraćajnicu podrazumevala ozbiljnu rekonstrukciju i potpuno novo saobraćajno rešenje za pristup postojećim i budućim sadržajima. Projekat rekonstrukcije razdelnog ostrva u Višnjičkoj ulici trebao bi da se nadoveže na planiranu novu regulaciju Ulice Mije Kovačevića, koja bi u narednoj fazi takođe trebala da dobije treću traku i povećan kapacitet, a na raskrsnici sa Slanačkim putem planirano je formiranje trokrakog kružnog toka.

Radove na rekonstrukciji razdelnog ostrva u Višnjičkoj ulici izvodi “Beograd put”.

Više fotografija možete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku https://beobuild.rs/proširenje-višnjičke-ulice-p3102.html

visnjicka-map.jpg

Više fotografija možete pogledati u vesti na prvoj strani sajta ili na linku https://beobuild.rs/proširenje-višnjičke-ulice-p3102.html
 
Vrh