Šta je novo?

Višnjička ulica

U zivotu mi se nije desilo na nema autobusa jer je pao sneg, da ne pricamo za kisu, to je presmesno.

Nemam ja nista protiv tramvaja u Visnjickoj, ako ga bude - super, ali da se sve drugo sad odlaze i otkaze jer ipak nece provuci sine, potpuna besmislica.
 
U zivotu mi se nije desilo na nema autobusa jer je pao sneg, da ne pricamo za kisu, to je presmesno.​
Da živiš u pojedinim delovima Zemuna, ili pak pojedinim naseljima duž poteza 300 i 400, ili da se oslanjaš na linije koje idu autoputem, ili da živiš oko Autokomande, pa tu je i petlja kod Hitne pomoći i sl. , i te kako bi znao šta znači kada padne sneg i / ili kiša.
Nemam ja nista protiv tramvaja u Visnjickoj, ako ga bude - super, ali da se sve drugo sad odlaze i otkaze jer ipak nece provuci sine, potpuna besmislica.​
Otkazuje se proširenje Bulevara kralja Aleksandra od Cvetkove pijace do skretanja za Veliki mokri lug.
Dalje autobus možeš da prebaciš da vozi oko bandere ako treba, ako je udes obići će ga, ako se pokvari neće zaustavljati javni prevoz, nego će sve nastaviti normalno, daleko je brži prevoz autobusom od tramvaja...​
Eno pre neki dan se kamion sa plinskim bocama zakucao u stub kontaktne mreže u Dimitrija Tucovića, pa sam 30 minuta čekao prevoz da naiđe trola / autobus sa 40. Prosto me uhvati milina pri samoj pomisli na to da znam da u ovakvim situacijama autobus može da vozi oko bandere.​
 
Autobusi imaju svoje mane a tramvaji imaju svoje vrline. Ali da se ne zavaravamo, uvek su javni prevoz u Beogradu iznosili autobusi na svojim leđima. I tu zaista nijedan drugi podsistem ne može ni da im priđe. Tramvaje može da zaustavi 100 stvari, i to se redovno i dešava na Beogradskim ulicama. A autobusi staju tek onda kada zaista i sve ostalo staje. Kada je ili kolaps na nivou pola grada, ili kijamet kroz kakav ni terenska vozila ne može da prođe. U svim drugim okolnostima, uvek su autobusi ti koji piče, čak i onda kada tramvaji stoje ukopani u mestu.

Autobusi su noseće grede koje drže Beogradski javni prevoz. Vazda bili.
 
Radi se proširenje Višnjičke kao izuzetno hitno (lex specijalis), između ostalog. Ubaciti tu po želji i druge radove po gradu, gde nije potrebno raseljavanje i eksproprijacija.

A evo i još jednog viđenja.
Raspada se Bulevar kralja Aleksandra na delu od Cvetka do skretanja za Veliki Mokri lug, nema trotoara na dobrom delu trase, ljudi koji tuda idu peške i ugrožavaju svoje živote ili idenjem tramvajskim šinama ili kolovozom, nisu bitni, jer se umesto toga radi proširenje Višnjičke koja je 100% prohodnija i bezbednija. Pančevački most je u fazi raspada odavno, bilo je par nesrećnih slučajeva padanja sa istog, čukneš malo jače zaštitnu ogradu ona se izvali i visi, rupe i krateri, kako na mostu tako i na stubovima, vidljivi su golim okom, i sve to nije bitno, ali zato jeste uklanjanje Starog savskog mosta koji može triput duže da izdrži od Pančevca. Radi se na postavljanju naponskog kabla kroz Bulevar despota Stefana, nakon čega će se isti asfaltirati u postojećim granicama, a preko potrebno proširenje maltene na samom početku istog, gde je potrebno rušenje dvbe zgrade, nije uopšte prioritetno, kao ni poboljšanje protočnosti saobraćaja, kao ni u zoni Mije Kovačevića i Pančevačkog mosta, gde su dva dobro poznata uska grla ali zato jeste priritno proširenje Višnjičke koja u startu ima više traka nego Bulevar despota Stefana.​
 
Poslednja izmena:
Cekaj, ti stvarno mislis da je zbog Visnjicke odlozeno prosirenje Bulevara? Daj ne zaj*****. Cak i ako je neko stvarno to izjavio, jasno je kao dan da je to samo glup izgovor a razlozi su ko zna koji. Imali su mnogo vece paralelne radove od te dve stvari.

Ja se sasvim slazem sa tobom da prosirenje Visnjicke nije prioritet ni u odnosu na taj deo Bulevara ni u odnosu na mnoge druge stvari koje mi sad padaju na pamet. Ali da se sad nesto ne radi eto bas zbog Visnjicke jer je ona prioritet... aj malo ozbiljnosti.
 
Pa dobro, Višnjička se radi sada jer je zadnja rupa na svirali, a sve ono drugo što sam naveo će da se radi ko zna kada, zato što je to prioritetno. Kada smo već kod ozbiljnosti.
 
Е, видиш, последњи град који је направио нову трамвајску линију трасом метроа је Москва, а тамо мама и папа још немају алтернативу...
 
Poslednja izmena:
Трамвај је супериорнији над аутобусом када су у питању капацитет и локално загађење. У Бг имамо нажалост пример најгоре пројектованог, одржаваног и руковођеног трамвајског система.
Трамваји у просеку су стари и дотрајали, мрежа није адекватна, нове скретнице често нису функционалне п се мењају ручно, траса уз паркинг места као у тзв. 4 булевара тј. улице је скроз погрешна, скретања са главних праваца на споредне, као код Ташмајдана у Ресавској и код Хајата су исто фактори којима трамвај губи уместо да добија.
Нажалост и овде код Вишњичке би било скретање, тај правац би имао смисла да имамо трамвај дуж целе осе од трга републике дуж БДС до Вишњичке бање. Опет истом трасом треба и пустити тролејбуске линије за Карабурму, Лешће и Миријево.
Метро за Карабурму и Миријево треба да прође испод Карабурме где живе људи а не испод Вишњичке.
 
Znaci da ukinemo tramvaje koji će nam mandrak
Da budemo Tibilisi
Treba im dati prioriteta prolaz i nezavisnu trasu
Pa i ja kažem da treba da imaju nezavisnu trasu. Ovde je nema, moraće da staje na svaki semafor što nije optmialno. Nisam ja protiv tramvaja, ali ne na ovaj način.
 
Semafor postoji nagazni koji daje prvenstvo tramvaju i ne bi stajao
Uspeli su da uvezu semafore duž bka i tramvaj ide brže
Središnja nezavisna baštica se pokazala kao dobro rešenje u bg
 
Evo i slikovito šta nam (ne)ostaje od zelenog ostrva:
334575903_237360482049155_6616591924206221606_n.webp.jpg
 
Ne znam zašto toliki hajp oko tramvaja. Ako linija nije nezavisna ako i tramvaji čekaju na semaforu, onda će samo smetati.
Tačno je da su tramvaj i trolejbus u Beogradu svačiji pastorak, ničije dete, vezano za institucije i donosioce odluka. Sekretarijat za saobraćaj, Zavod za urbanizam, Direkcija za javni prevoz, Drumski odsek Saobraćajnog fakulteta ga tretiraju kao autobus na šinama. Železničke inženjere ne obučavaju posebno za tramvaje, tako da je stručnost održavanje u potpunosti prepuštena GSP Beograd, bez institucije koja bi mogla uticati na bolje projektovanje, i to što ti kažeš "LRT-izacija" (LRT = Light Rapid Transit).

Ipak, sa svim za evropsku civilizaciju daleko ispod-prosečnim planiranjem, održavanjem i upravljanjem tramvajskim sistemom, tramvaj ipak igra vrlo važnu ulogu u zonama u kojima aktivno saobraća. Osim što sa prevozi sa približno dva puta manje izlazne energije nego vozila sa gumenim točkovima, osim što još oko 20-30% energije manje troši zbog potpunih prekida rada motora pri kretanju po inerciji, kočenju i stajanju, odnosno 60% manje emisije CO2 čak i da se 100% struje proizvodi iz fosilnih goriva, tramvaj ima veći kapacitet, i važan je deo urbanog identiteta. U zonama sa urbanim identitetom se posredno razvija biznis, usluge, trgovina, turizam, ugostiteljstvo, i postaju poželjnije za stanovanje. Ako živiš u tom kraju, samo ćeš profitirati čak iako sam kategorički ne želiš da koristiš to transportno sredstvo.

Vezano za širenje baš po Višnjičkom bulevaru, tu se nalazi jedina lokacija na kojoj postoji tramvajski depo po planskim dokumentima. Bez tog širenja nema širenja tramvajske mreže.
 
Lepo su oni to utabali jos sad da izliju betonsku podlogu stave sine i vrate ivicnjake i onda spuste krak od bogoslovje
I tako rade zbrda zdola iz sredine ...
Mozda oce da naprave trke žute u sredini za brt brate brt ...
 
Vrh