Šta je novo?

Višnjička ulica

Čini mi se da se cevi u toj zoni menjaju duž trotoara i te radove izvodi Konrad, a Beograd put je da svojom ekipom počeo sa skida ivičnjake duž razdelnog ostrva.
 
Deluje da su se latili posla sirenja. Dovezli su citav jedan Ult da skinu ivicnjake. Neverovatno je koliko se ovom prosirenju raduju kupci Biga i Sunvila. Kad pijete slamcicom nebitno je da li pijete iz case ili bureta. Sirenje nece doprineti nicemu osim mozda ubrzanju autobusa koji izlaze iz V. Micka. Usko grlo je kod Bele kuce a tu vec ima tri trake. Izmerite guzve sad i nakon sirenja pa cete videti da razlike nema. Tuzno je da nijedan saobracajni inzinjer ne rece da je ovo bacanje para. Ukoliko ne ubace bar kruzni tok kod Bele kuce ( a mesta nema) i ukinu semafore kod biga nista se nece desiti. A znajuci kako se radi trajace ovo bar godinu dana.
 
ja se u potpunosti slažem da je problem u Višnjičkoj preveliki broj semafora koji seckaju vožnju. Na sreću ne moram često da je koristim, ali kada to radim uhvati me nervoza od tih semafora. Jeste i gužva ali semafori samo pridonose umesto da je obratno KOd bele kuće je priča za sebe , Medekobrada to je dobro primetio i obrazložio.
 
Tužno je što ovim proširenjem ulice ode onoliki zeleni pojas u nepovrat... I to zarad potencijalno minornog poboljšanja.

A baš izuzetno širok zeleni pojas je Višnjičkoj davao kakvu-takvu humanost... U nekom drugom gradu sad bi tu imali ozelenjenu tramvajsku bašticu, al pošto živimo u Beogradu dobićemo asfalt i 30cm zelenila između traka.
 
Одустало се од тога давно, сад ту иде МеТрО. - Првобитно је требао трамвај који би скретао у Миријевски булевар

Наравно галактички мозгови знају да се проширена улица увек да и сузити. Мада не шири се, не постоји икакав плански документ за такав пројекат. Ширило би се само после у Вишњици.
 
Cilj je postignut . Svi zaboravili da je ulica tri puta radjena za 10 godina, da je parking isto 3 puta radjen, da je ostrvo nasipano 2 puta. Jednom je utroseno cak 500 kamiona zemlje. Ispod sadasnjih ivicnjaka su jos 2 takva skupa ispod. Ulica je vec u pravcu grada na vecini skretanja sa tri trake. Ideja zute trake je copava jer najveci broj linija ide iz V.Micka. Isti ti busevi isto ce cekati kod suzenja u 29ti. I nije mozda bitno nista ali postavite pitanje - koliko kosta?
 
Nije sve ishitreno rešenje, nešto je bespotrebno, a nešto guranje glave u pesak (figurativno).
 
A posle ovoga u nekoj budućnosti sledi i četvrta rekonstrukcija ulice u kojoj će se ubacivati šine jer je prirodno da tom ulicom ide tramvaj.
 
Мени сада није јасно како је овај пројекат ушао кроз мала врата, а да ништа нису писали ни ЦЛС ни НДМБГД, ни можда по неко од инжењера и планера са интегритетом.

За разлику од оне планерске слепоће типа Саве Машковића са регулацијом 22 метра, или на Петловом брду планирања петље преко шумског заштитне шуме која стабилизује клизиште, и рампи са узбрдне стране Ибарске, овде је сачуван један главни булеварски правац са регулацијом преко 30 метара за 2+2 друм, 1+1 површински јавни превоз, по 4 аутомобилске траке пред раскрсницом, довољно простора и за дрворед, и за паркинг, и за бициклистичку траку.

И то ширити напамет на 3+3 друм везан за систем улица мањег капацитета без перспективе ширења на бар исти тај 3+3 профил? И да ће због тога бити "пресрећни" купци тржних центара?

Овде су многи помињали трамвај, и то је смислено, у складу са континуитетом планова потврђених чак и од ове власти. Поготову што се деценијама планирао Депо Вишњица без кога нема никаквог другог ширења трамвајске мреже. Има ту неколико важних детаља, због којих врло опрезно треба ући и у ширење трамваја, и било које друге радове:

1) Чак и након ширења трамваја до Роспи Ћуприје, две трећине јавног саобраћаја ће бити на аутобусима. Зато је важно да трамвајска баштица у ствари буде централна жута трака, као у Војводе Степе.
2) Као и код Мостара, и око Панчевачког моста је занемарено добро преседачко чвориште јавног превоза. Главни друм од Вука ка Вишњици може да иде куда сада иде. За јавни превоз, посебно трамвај, важно је да се веже за Панчевачки мост, као и аутобуси са потеза 100. Конкретно, полукружна рампа из смера Крњаче ка Вишњици, а терминус потеза 100 између две полукружне рампе. На истом месту помоћни трамвајски терминус.
3) У оквиру плана предвидети коридорски БРТ (систем управљаног брзог аутобуса у жутим тракама или на издвојеној траси. Може бити дизел, електрични, или чак тролејбус). Линије 16 и 23 би у том случају имале заједничку трасу са трамвајем од Панчевачког моста до Војводе Мицка Крстића.
4) Како имамо важнс гранања јавног превоза, важно је да трака у правац за трамвај буде искључиво за јавни превоз у правац. На скретању у Војводе Мицка Крстића треба чак и трака за десно скретање само за јавни превоз, како би се несметано кретало у правац.

Ту има техничких детаља које сада не могу да скицирам.
 
Cisto pranje para. Ovo ke ko zna koje prosirenje. Najveci problem je usko grlo kod "bele kuce". Moze i 5 traka da dodaju,ali tamo je čep. Semafor koji je tamo postavlnen pravi najveci problem. Pusta se skretanje iz Mije Kovacevica posebno,pa pravac Visnjicka-Pancevacki,pa skretanje Visnjicka-Mije Kovacevica. Pritom po usvojenom planu od pre par meseci tu treba da idu tramvajske sine. Neko ovde tesko izmislja,da ne kazem laze. I jos se zaboravlja most na Ada Huji koji ce menjati Pancevac...a da ne spominjem buduce stanovnike u Visnjickoj Banji. U najavi haos nad haosima
 
Danas su poceli radovi na prosirenju, od Lidla do garaze gsp, bice zatvorena po jedna traka u oba smera. Rece mi radnik da im je mesec dana rok za taj deo. Nisam stigao da uslikam tablu sa informacijama, ali postavljena je, bas kod skretanja za huju.

Uporedo rade i zamenu nekih cevi izmedju trotoara i ulice, sa Lidlove strane.
 
Znam, bio sam na raspravi za PGR šinskih sistema i podnosio primedbe. Ali kao što i sam vidiš, stvari se menjaju onako kako ìm dune ili nekome odgovara, nevezano za to što postoje usvojeni planovi.
 
Ne znam zašto toliki hajp oko tramvaja. Ako linija nije nezavisna ako i tramvaji čekaju na semaforu, onda će samo smetati.
 
Zamišljam da stalno idu tramvaji od Cvetka do Tašmajdana, bilo bi intervencija hitne pomoći i MUP-a na svakom polasku.
 
Vrh