Šta je novo?

Višnjička ulica

Sada kopaju ispred otvorenog dela Biga (slikano danas)
3a1ce1449697a879bb806b0669f673b0.jpg


Sent from my SM-S906B using Tapatalk
 
Da su bili ovako brzi sa rekonstrukcijom Mirijevskog bulevara,sada bi imali i Mirijevski bulevar sa četiri trake ,koji bi se ulivao u Višnjičku sa šest traka,kada su već odlučili da daju prednost automobilima.
Ovako imamo bulevar u poluraspadu ,sa parkiranim automobilima na sred puta u obe trake,i to tako godinama stoji u katastrofalnom stanju.
 
BG voz bliže Dunavu, paralelno Višnjičkoj, pa preko Mirijeva dalje, zvuči kao zanimljiva opcija. Međutim, sa ovakvom gradskom vlašću, planiranje, zdrava logika, eksproprijacije, BG voz i metro (čak i ovaj predloženi-nakaradni) deluju kao naučna fantastika i nesavladiva prepreka.
Vezano za voz za Karaburmu, on bi imao skromnu transportnu funkciju, ali važnu saobraćajnu (ukoliko se na Adi Huji ne izgradi neki sega-mega centar univerziteta, industrije, luke, turizma, trgovine, kulture ili tako nešto što povlači mnogo putnika). Od prepolovljene centralne železničke infrastrukture Beograda, jedino Karađorđev park i Vukov spomenik se nalaze u užem i širem centru, Južno od njih imamo nekoliko puta veću tražnju za prevozom nego severno od njih. Sa te strane, radi racionalne organizacije, potrebna je uređena krajnja stanica što bliže Vukovom spomeniku, a Pančevački most je ipak prilaz mostu.

Od centra Beograda do razdelne tačke Pančevački most/Omladinski stadion imamo jedan od najopterećenijih "snopastih" koridora u Srbiji, ali se istočno odatle grana. Grananje je na: 1) Borčanski pravac, 2)Pančevački pravac 3)Višnjičko-Slanački pravac, 4) gornje Karaburmski pravac 5) Mirijevski pravac sa sada dve varijante. Sve ovo se danas oslanja na autobus, čak i tu gde imamo novu dvokolosečnu prugu za Pančevo, a kao posledica slučajno ili namerno amaterskog planiranja. Svako od ovih 5 perifernih grananja vuče manje od polovine putnika od onoga što se generiše na snopu zapadno od Pančevačkog mosta. Odnosno, dok zapadno od Pančevačkog mosta metro i ima opravdanost, istočno se dovodi u pitanje bilo kakva opravdanost. To može biti opravdano samo nadzemno, u kasnijim fazama, i vezano za gradnju nekog sadržaja javnog značaja na Adi Huji.

Što se tiče tramvaja, kao neko ko svakodnevno koristi Višnjičku više puta, glasam za treću (2+žuta) traku, pre tramvaja. S obzirom da sam iz prve ruke upoznat do detalja sa situacijom, znam šta će više doneti benefite stanovnicima ovog dela grada.
Žuta traka svakako ne isključuje tramvaj, to imamo u Požeškoj, Bulevaru oslobođenja, Ruzveltovoj i još par mesta. U sve tri pomenute tramvaj je znatno manje od polovine transporta u tim žutim trakama. To je vezano sa manjkavostima upravljanja, ali čak i sa sadašnjom situacijom, onaj ko bi tu ukidao tramvaj teško da bi ga mogli nazvati normalnim, i nekim ko razume grad i gradski saobraćaj. Pogotovu što su tramvaji samo do Omladinskog stadiona i Banovog brda tek faze nezavršenih osnovnih krakova tramvajske mreže. Tramvaj je sistem srednjih karakteristika, kapaciteta i ekonomičnosti u eksploataciji između autobusa i metroa, i potpuno odgovara veličini tokova pomenutih 5 grananja istočno i severno od Pančevačkog mosta. Od svih njih jedino Višnjički bulevar ima prostorno-tehničke uslove za relativno jednostavnu i ekonomičnu gradnju, sa vezom sa lokacijom odavno planiranog depoa. Na samom Višnjičkom bulevaru smo imali sa mnogo putnika na stajalištima Pančevački most, Vuka Vrčevića i na početku Mirijevskog bulevara još i pre gradnje tržnih centara, a ništa od toga trenutno nema tramvaj. Kontinuitet planiranja i autobusi 25p, 32 i 74 nam ukazuju na ozbiljnu tražnju na pravcu Vukov spomenik-Rospi ćuprija, a ako tramvaj ne zalazi u Višnjicu i druga naselja, sa druge strane može ići na Slaviju, Sajam...

Dobro zapažanje je bilo jednog od forumaša, da ako se širi do Rospi ćuprije, na vrednosti dobija tek kada se proširi ka Mirijevu. Međutim, i samo do Rospi Ćuprije bi imao veliku dodatnu vrednost ako bi u Beogradskoj bila žuta traka, i ako bi se tramvaj produžio od Tašmajdana do Trga republike, jer bi sa indentitetskim prevozom i spajanjem celina spavaonica sa perionicama i skladištima postala urbana celina.

PAN — копия.jpg
 
"Pre roka".

 
Нови Зрењанинац, честитам становницима. Корак у назад силаску Карабурме, Миријева и Лешћа на Дунав.
S obzirom na to šta ima na Dunavu, navedenim naseljima je bolje da se "povuku" što više u brda...
Inače, tramvajem bi se momentalno, kroz karton naselje, fabriku hartije i šipražje, spustili na Dunav, pravo nogice buć. Ili preplivaš, pa eto ga i taj Zrenjaninac tu. 😁
 
Stvarno, jel ima neki validan razlog sto Visnjicka nema i nece imati podzemne prolaze?
 
@Bender Rodriguez @SunnyJ
Uz to, kako kaže bivši zamenik gradonačelnika, isti su prevaziđeni i niko ih više ne gradi u svetu. :D

@Zezeljko @TheOnlyLuka
Kod mene (Bul. kneza Aleksandra Karađorđevića) je to trkanje redovna pojava, što motorima, što kolima, pogotovo leti. Prav pravac od Bul. vojvode Putnika do Dr Milutina Ivkovića, pa kad krenu, ne znaju kada je dosta, a nekako gotovo uvek nađu neko gluvo doba noći (3h - 4h ujutru), a čujem ih, jer mi je otvoren prozor i još sam okrenut na stranu ka bulevaru, a imam i drveće koje je između solitera i bulevara. Za razliku od trkača, buka vozila tokom dana uopšte ne smeta.​
 
A zar ne bi trebalo da tu negde prolazi rektor kolektor? 🤔
Trebalo bi ali negde je zapelo, kao što uvek, u vezi svega, kod nas zapne.
Budućnost celog ovog kraja Beograda (Višnjica, Višnjička banja, Mirijevo, Karaburma) u dobroj meri zavisi od famoznog SMT-a i Mosta preko Ade Huje u okviru njega. Mnogo više od, takođe famoznog, metroa koji treba da prođe tuda. Oba projekta su, naravno, u debeloj magli.
 
Vrh