Šta je novo?

Upravljanje stambenim zgradama (stambene zajednice, kućni saveti, upravnici zgrada)

Ako vam broj podruma odgovara broju stanova.
Sistem eliminacije, svako može da ima samo jedan podrum, ko ima širi ili više njih pod ključem mora da vrati, u suprotnom mu stvari lete napolje, menja se katanac i dodeljuje onom koji nema i lagano :D
Kažeš biće sastavljena komisija, uradiće se popis podrumskih prostorija, sva neslaganja će biti ispravljena i pustiš im rovca
Da vidiš kako će otimači sami da se jave
 
Mozda otići do arhiva videti koliko je podruma u projektu i kako su označeni
To može da bude zamiljivo kod zgrada koje imaju i atomsko sklonište
 
Situacija sa upravnicima u Sakura Park-u je sledeca:

Stanari ulaza 19B i 19V dobili su u martu profesionalnog upravnika iz firme Pro Upravnik.

Malo je reci da sama rec profesionalni nikako ne pristaje uz cinjenje gospode koja se evidentno zalazu samo i iskljucivo za interese investitora a protiv svih stanra.

Primeri necinjenja bi bili sledeci:

1. Sugestivno prenosenje istine, tipa “po zakonu je odrzavanje po stambenoj jedinici” kao da po “metrima kvadratnim nije”.
Pa iako u pravilima vlasnika stoji da je odrzavanje po metru kvadratnom, sa kojima je i izabran, predstavlja zakon drugacije.

2. Kad su skinuta pravila vlasnika, predstavlja potom stanare koji su za to glasali da su “krivi sto odrzavanje nije po kvadratu” i na taj nacin ponovo iskrivljuje istinu, manipulise i slicno.

3. Slepo prati zahteve investitora i ni u kom slucaju ne uvazava misljenja stanara. Ne odgovara na pitanja, namece svojevolju. Marioneta je investitorova koji cak ne pokusava ni da bilo kakvim vrstom diplomatije ovo sakrije.

4. Ne prenosi u duhu svoje uloge nikakve pravne posledice bilo kakvih odluka.

5. Odabir firmi za odrzavanje objekta iskljucivo u dogovoru sa investitorom uz potpuno ignorisanje zahteva stanara.

6. Ne odgovara na zahteve stanara za dostavljanjem dokumentacije koje je duzan da dostavi po zakonu u najkracem mogucem roku.

7. Manipulisanje spiskovima stanara i prilagodjavanje datuma na spiskovima po potrebi.

8. Krajnje ortacki odnos sa investitorom, tipa, "jao sto su ti lepe patikice".

Ja se pitam kako ovi ljudu imaju licencu? I pisem ovo da se bilo ko ne prevari ubuduce i poveruje ovoj “vrsti ljudi” koja se retko srece.
 
Ako je sve to što tvrdite tačno rešenje je da što pre promenite profesionalnog upravnika. Profesionalni upravnici koje investitori izaberu u praksi često drže stranu investitora umesto da rade u interesu stambene zajednice. Šta je posebno bilo problematično u pravilima vlasnika koja su donesena?
 
Investitor je odlucivao o svemu i doneo ih dok stanara nije ni bilo pa mozete misliti.
No, na stranu i to. Podelili smo ovo da drugi imaju u vidu ako budu ikad birali profesionalnog upravnika pa da ne prodju kao mi.
 
Situacija sa upravnicima u Sakura Park-u je sledeca:

Stanari ulaza 19B i 19V dobili su u martu profesionalnog upravnika iz firme Pro Upravnik.

Malo je reci da sama rec profesionalni nikako ne pristaje uz cinjenje gospode koja se evidentno zalazu samo i iskljucivo za interese investitora a protiv svih stanra.

Primeri necinjenja bi bili sledeci:

1. Sugestivno prenosenje istine, tipa “po zakonu je odrzavanje po stambenoj jedinici” kao da po “metrima kvadratnim nije”.
Pa iako u pravilima vlasnika stoji da je odrzavanje po metru kvadratnom, sa kojima je i izabran, predstavlja zakon drugacije.

2. Kad su skinuta pravila vlasnika, predstavlja potom stanare koji su za to glasali da su “krivi sto odrzavanje nije po kvadratu” i na taj nacin ponovo iskrivljuje istinu, manipulise i slicno.

3. Slepo prati zahteve investitora i ni u kom slucaju ne uvazava misljenja stanara. Ne odgovara na pitanja, namece svojevolju. Marioneta je investitorova koji cak ne pokusava ni da bilo kakvim vrstom diplomatije ovo sakrije.

4. Ne prenosi u duhu svoje uloge nikakve pravne posledice bilo kakvih odluka.

5. Odabir firmi za odrzavanje objekta iskljucivo u dogovoru sa investitorom uz potpuno ignorisanje zahteva stanara.

6. Ne odgovara na zahteve stanara za dostavljanjem dokumentacije koje je duzan da dostavi po zakonu u najkracem mogucem roku.

7. Manipulisanje spiskovima stanara i prilagodjavanje datuma na spiskovima po potrebi.

8. Krajnje ortacki odnos sa investitorom, tipa, "jao sto su ti lepe patikice".

Ja se pitam kako ovi ljudu imaju licencu? I pisem ovo da se bilo ko ne prevari ubuduce i poveruje ovoj “vrsti ljudi” koja se retko srece.
Da mu kažete da ce biti prijavljeni inspekciji
Pa da će biti prijavljeni komori
Pa da ce te zahtevati da naplatiti štetu koja je nastala ...
Zakon je jasan kako se naplaćuje odrzavanje
Ako je istekao atest na pp opremu eto jos jedne inspekcije ...
 
Da li neko ima iskustva sa zamenom drvenih elektro ormana o trošku EPS-a, kao što je najavljivano 2020-te godine? Ili je to farsa i stambena zajednica mora sada da zameni o svom trošku? Dolazili su danas da stave nove strujomere, ali raspali elektro orman i dalje stoji, bojim se da ne dodje do požara s obzirom da je zgrada is 1965.-te godine.
 
Tražite im zamjenu ormara viđao sam više puta u bg da mjenjaju ormare kada i strujomere
 
Da mu kažete da ce biti prijavljeni inspekciji
Pa da će biti prijavljeni komori
Pa da ce te zahtevati da naplatiti štetu koja je nastala ...
Zakon je jasan kako se naplaćuje odrzavanje
Ako je istekao atest na pp opremu eto jos jedne inspekcije ...
Mi ni nemamo pp opremu.
Upravnik se vise ne oglasava, zato sto je naravno u dosluhu sa investitorom.
Ne zeli da dostavi podatke o tome koliko zapravo investitor ima prodatih stanova ili zapisnike sa sednica. Prosto, ne zna se koliko prekrsaja cini ali eto, ispada da mu se moze.
 
Da podelim muku, već 8 meseci pokušavamo da dođemo do ponovljene ponude za sanaciju okrova od strane Stambenog: zovemo, pišemo, idemo tamo, svaki put e sad vam fali ovo, sad zajednički zahtev sva tri ulaza, pa odvojeni zahtev sva tri ulaza, a svaki put tišina između, pa moramo opet da odemo i onda a pa kao dodajte i ovo. Pre mesec dana e evo šaljemo ubrzo, ne brinite ništa. Epilog od jutros, a pa ne može ponuda, morate prvo da se obratite Zavodu za zaštitu spomenika kulture posto je vaša zgrada kulturno dobro ( oni NBGD blokovi što uđoše u kulturno dobro ). Kako posle čovek da ostane normalan i uradi nešto.
 
Jel bi mi neko iznajmio prostoriju od 20 kvadrata recimo od 1.septembra? Kao magacinski prostor, ne treba struja i voda. Na duzi vremenski period. Kod preshodnog zakupca sam bio 8 godina. Moze suteren, podrum, garaza.. sta god. Kuca ili zgrada.

Steta sto nema oglasnika pa kacim tu. Igore ako nije mesto tu, brisi.
 
Zavisi od toga na kojoj opštini se nalazi stambena zajednica za koju je potreban profesionalni upravnik?

Recimo iz svog iskustva stava sam da je prvi korak suženja izbora geografska daljina mesta gde živi upravnik u odnosu na stambenu zajednicu. Mislim da je neodgovorno da neki profesionalni upravnik recimo sa Zvezdare bude upravnik u Zemunu zbog daljine i zato je bolje birati nekog sa svoje opštine ili eventualno opštine pored. Blizina mesta gde radi i živi profesionalni upravnik je bitna zbog brzine intervencije u slučaju intervencije i/ili vanredne situacije u stambenoj zajednici. Naravno, postoje izuzeci, ali ovako grubo rečeno je ovo ok kao prvi filter.
 
Poslednja izmena:
Zavisi od toga na kojoj opštini se nalazi stambena zajednica za koju je potreban profesionalni upravnik?

Recimo iz svog iskustva stava sam da je prvi korak suženja izbora geografska daljina mesta gde živi upravnik u odnosu na stambenu zajednicu. Mislim da je neodgovorno da neki profesionalni upravnik recimo sa Zvezdare bude upravnik u Zemunu zbog daljine i zato je bolje birati nekog sa svoje opštine ili eventualno opštine pored. Blizina mesta gde radi i živi profesionalni upravnik je bitna zbog brzine intervencije u slučaju intervencije i/ili vanredne situacije u stambenoj zajednici. Naravno, postoje izuzeci, ali ovako grubo rečeno je ovo ok kao prvi filter.
Novi Beograd je u pitanju. Imate li nekog da preporucite konkretno? Nemojte samo Pro upravnika molim vas 🤣
 
Поздрављам све. Од пре недељу дана званично сам регистрован као управник СЗ из редова станара. Претходни управник био је професионални, именован као принудни. Сменили смо га јер од октобра 2018. до сада ниједном није доставио извештај, није представио програм одржавања и није дозволио увид у стање на рачуну. Поднео сам пријаву против њега комуналној инспекцији општине Младеновац.
Пошто сам од пре пар дана овлашћен за располагање средствима на текућем рачуну, увидом у исти видео сам да је за услуге управљања неколико месеци пребациван новац на рачун једне фирме организатора проф. управљања, па неколико месеци на рачун друге, па онда на рачун треће, а има случајева и да је износ подизан у готовини.
Да ли је све наведено дозвољено или буди сумњу на злоупотребе?
Такође, увидом у то којој фирми се исплаћује новац на рате за санацију крова (санација рађена 2019.), утврдио сам да је фирма у власништву лица са истим презименом као и презиме директора фирме организатора професионалног управљања, као и да је и-мејл адреса иста као организатора ПУ. Фирма има једног запосленог. Сведочења станара који су и тада живели у згради (ја нисам, релативно сам нов), јесу таква да се одмах видело да радови нису урађени како ваља, да су рекламирани, да је санација опет рађена 2021. и да опет прокишњава. Тврде исти станари да је гаранција на радове до краја ове године.
Елем, поднео сам захтев мејлом да се изврши предаја докумената, укључујући и уговоре за санацију, чишћење зграде и слично, печата итд. па да видимо има ли елемената за парнични поступак против управника, фирме или оба.
Иначе, цена радова за санацију је била изузетно велика, у поређењу са данашњом ценом, а требало би да буде обратно јер су данас и материјали и мајсторске дневнице скупље.
Ако неко има неки савет за правилно поступање, вољан сам да чујем и саслушам.
 
Pozdrav, imamo dva stana koji ne uplacuju odrzavanje (placamo preko objedinjene uplatnice Infostana).Kakva je procedura za naplatu od njih,posle koliko vremena se pokrece postupak,ko ga pokrece (infostan ili upravnik) i da li to znaci da ti stanari ne placaju ni infostan uopste?
 
Pitate infostan oni šalju stambenoj zajednici ko je platio i koliko
Ako ne plaćaju kompletan inforstan 4 mjeseca onda pokreću utizenje
 
Imam jedno pitanje :) . Novi profesionalni upravnik funkcioniše po principu usvojili smo Program godišnjeg održavanja i ja sada mogu da sprovodim u delo sve što je usvojeno plus hitne intervencije i da stanare ne obaveštavam o preduzetim radovima i njihovoj ceni. Na primer, mi smo u okviru godišnjeg izveštaja usvojili da se na jednom delu hodnika zamene neke oštećene pločice, ali niko nam nije rekao koliko ti radivi koštaju, niko nas kao SS nije pitao da li želimo skuplje ili jeftinije pločice. Radovi su izvedeni i to je to, sad čekamo godišnji izveštaj da saznamo kolika je cena tih radova. Inače ima još takvih radova, kao i hitnih intervencija oko popravke lifta, ali da ne nabrajam sve. Kada sam se pozvala na pravo stanara da se podnese finansijski izveštaj, dati su mi slikani izvodi iz banke gde treba da budeš vidoviti strčnjak ekonomije da bi mogao da izvučeš neki zaključak. Ja kao stanar ne mogu da znam koliko imamo neredovnih platiša i koliko je kad šta plaćeno pa da znam da li je taj izveštaj ok ili ne, a i tu se ne vidi koliko je novca dato za pojedine radove. Da li Profesionalni upravnik zaista ima pravo da nam ne daje više po tri ponude pa da glasanjem odlučimo koju ćemo ponudu prihvatiti već samo da radi po tom godišnjem planu? Da li je on ovde prekršio zakon ili ne?
Vau, da nemamo istog upravnika? Vozdovac?
Nas upravnik takodje upravlja na osnovu njegovog predlozenog programa odrzavanja, koji kada se usvoji on već odmah, od 1. januara naplacuje troskove odrzavanja "unapred" po tome, dakle bez ponuda, bez konretnih aktivnosti, kada se još ne zna ni da li će biti radova, ni ko ce raditi. Pare lezu na fond, on nam naplacuje samo na osnovu njegovog predloga.
A onda se od nekih stvari I odustane. Ili su skuplje. Pored toga nam fakturise "pride" neke popravke, iako ima para na računu. Takodje ne donosi tri ponude, ni kasnije. Ili se od nekih stvari odustane.
Takodje je mnogo teško kontrolisati ga i pratiti sta radi.
Sta raditi da se to spreci?
Mislim da ima pravo da fakturise tek na osnovu konkretnih ponuda i konkretne odluke, napismeno od strane SZ, I za svaku popravku posebno. A ne ovako unapred i djuture.
 
Pozdrav, imamo dva stana koji ne uplacuju odrzavanje (placamo preko objedinjene uplatnice Infostana).Kakva je procedura za naplatu od njih,posle koliko vremena se pokrece postupak,ko ga pokrece (infostan ili upravnik) i da li to znaci da ti stanari ne placaju ni infostan uopste?
Prinudnu naplatu pokreće Infostan, solidarno učestvujete u troškovima pokretanja postupka naplate.
Vau, da nemamo istog upravnika? Vozdovac?
Nas upravnik takodje upravlja na osnovu njegovog predlozenog programa odrzavanja, koji kada se usvoji on već odmah, od 1. januara naplacuje troskove odrzavanja "unapred" po tome, dakle bez ponuda, bez konretnih aktivnosti, kada se još ne zna ni da li će biti radova, ni ko ce raditi. Pare lezu na fond, on nam naplacuje samo na osnovu njegovog predloga.
A onda se od nekih stvari I odustane. Ili su skuplje. Pored toga nam fakturise "pride" neke popravke, iako ima para na računu. Takodje ne donosi tri ponude, ni kasnije. Ili se od nekih stvari odustane.
Takodje je mnogo teško kontrolisati ga i pratiti sta radi.
Sta raditi da se to spreci?
Mislim da ima pravo da fakturise tek na osnovu konkretnih ponuda i konkretne odluke, napismeno od strane SZ, I za svaku popravku posebno. A ne ovako unapred i djuture. plana odrzavanja zgrade,
NIje mi jasno "unapred" fakturisanje, kako je to uopste izvodljivo. Doduše, ima jedan "upravnik", koji je poznat po takvim aktivnostima, prezime na slovo N.
 
Kod mene podrume koristi nekoliko komšija a zgrada je stara 50 godina. Upravo pripremam tužbe protiv uzurpatora podruma, a videćemo šta ćemo sa upravnicom koja toleriše ovakvo stanje i odbija da reši tu nepravdu.
Reagujem na ovo jer mi imamo pomalo slicnu situaciju u zgradi. Name, upravnik je dao nalog da se ogradi zajednicki deo ulaza zgrade, pored stepenista I da se to pretvori u deciju biciklanu, koji koriste samo pojedini, grupica ljudi. Prostor je mali za sve.
Dao je to na glasanje I to nakon dva glasanja kada je odbijen predlog, pa je on dao treci put kad je jedva sakupljena većina, za glas ili tako nesto. Odmah je dao nalog, a ogradjivanje su, navodno, platiti ti koji to koriste I imaju kljuc. (Plaćeno je iz fonda zgrade, pa ne znam da li su ti pojedinci zaista vratili u fond zgrade. )
Zar to nije vlasnistvo svih u ulazu, I da li može da se otudji deo koji pripada svim vlasnicima, tako što će prosta većina odluciti. Zar nije neophodna saglasnost svih stanara?
Pritom, to je i diskriminatorski prema onima koji nemaju decu.
Pritom su u raspravi o tome vredjali svakog ko se protivio, kao "nisi dobar covek ako za nasu decu ne omogucis prostor". Tj za njihove bicikle.
 
Prinudnu naplatu pokreće Infostan, solidarno učestvujete u troškovima pokretanja postupka naplate.

NIje mi jasno "unapred" fakturisanje, kako je to uopste izvodljivo. Doduše, ima jedan "upravnik", koji je poznat po takvim aktivnostima, prezime na slovo N.
Nije prezime na N. Pa evo kako on radi. Ne znam ni ja kako je izvodljivo, ali on nama fakturise i placamo unapred. Predstavi kao taj program održavanja godišnji, početkom godine, sa nekim svojim idejama, zamislima sta treba da se radi, recimo nekih deset stavki koje uopšte nisu jeftine. I tu da okvirnu procenu koliko to ukupno treba da kosta. Radi se o hiljadama evra. I kaze koliko će znaci to biti u obracunu svakog stana, svake garaze. Onda ljudi to izglasaju (obicno manjina, iz kvoruma, mnogo nedostupnih, to je sad manje bitno) i čim se to izglasa, on fakturise - od prvog januara.
Nas nekoliko se bunilo jer nam nije normalno da plaćamo po zamisli, već on mora da donese tri ponude, da znamo i odlučimo o konkretnoj aktivnosti ili popravci. Pojedinacno. Pa da placamo. Ali ništa nismo mogli.
Lično mislim da je to protivzakonito. I da je mahinacija.
Njegovo objašnjenje je bilo da on to nama "pomaze" da placamo "na rate", on nam cuva novac na računu, pa će o tom potom on doneti ponude, kasnije.
To je manipulacija, I njemu daje odresene ruke da radi po svom nahodjenju, kao što I radi. Mnogo mu lakše prolaze stvari kasnije. Od nekih stavki za koje smo skupljali novac recimo se odustalo.
Ja objasnjavam samo kako on radi. Svake godine. To je situacija kod nas.
Da li je to normalno?
 
Vrh