Šta je novo?

Upravljanje stambenim zgradama (stambene zajednice, kućni saveti, upravnici zgrada)

Da li možda sa leve strane, kod strelice postoji mali crni prekidač? Treba da bude dostupan i bez otvaranja kućišta.
Screenshot_2024-04-01-16-47-44-375_com.android.chrome-edit.jpg
 
Nema prekidača, samo rupa. Užasan je zvuk ove slušalice, imam je par godina i svaki put kad neko zazvoni umrem, a noćas je neki ludak zvonio celoj zgradi to je bio horor. Ja bih kupila novu slušalicu od ako može drugog proizvođača, samo da je nežan zvuk, tiši, jel može to ili mora isti model kao što cela zgrada ima?
 
Da li je moguce vrsiti naplatu odrzavanja zgrade od stanara preko uplatnice Infostana a da Infostan taj iznos prebacuje na racun zgrade? Ako je to moguce koliko Infostan naplacuje tu uslugu i da li je pametno to tako organizovati?

Pitam zato sto sam ja Upravnik iz redova stanara a ne bih hteo da se bavim sakupljanjem para za odrzavanje zgrade!
 
Unapred se izvinjavam ako se nekad diskutovalo o temi, thread ima 120 strana pa teško da imam vremena za iščitavanje, da li znate koja je zakonska procedura kada umre predsednik kućnog saveta (zgrada sa malim brojem stanova). Kako prevazići situaciju i izabrati novog predsednika ili profesionalnog upravnika? I da li ima razlike u procesu u zavisnosti da li je iz redova stanara ili profesionalni upravnik?
 
Unapred se izvinjavam ako se nekad diskutovalo o temi, thread ima 120 strana pa teško da imam vremena za iščitavanje, da li znate koja je zakonska procedura kada umre predsednik kućnog saveta (zgrada sa malim brojem stanova). Kako prevazići situaciju i izabrati novog predsednika ili profesionalnog upravnika? I da li ima razlike u procesu u zavisnosti da li je iz redova stanara ili profesionalni upravnik?
Do sada se nisam susretao sa slučajem kada premine predsednik stambene zajednice. Ne znam koja je formalna procedura, ali pretpostavljam da je najbolje obavestiti registratora to jest opštinu na kojoj je stambena zajednica registrovana. Ne znam kakva je dalja procedura, možete preneti nama. Pretpostavljam da po službenoj dužnosti dobavljaju umrlicu koju isto izdaje opština.

Da li je moguce vrsiti naplatu odrzavanja zgrade od stanara preko uplatnice Infostana a da Infostan taj iznos prebacuje na racun zgrade? Ako je to moguce koliko Infostan naplacuje tu uslugu i da li je pametno to tako organizovati?

Pitam zato sto sam ja Upravnik iz redova stanara a ne bih hteo da se bavim sakupljanjem para za odrzavanje zgrade!
Da, preko uplatnice Infostana je moguće vršiti naplatu održavanja zgrade pa i naknade za upravnika nevezano od toga da li je upravnik iz redova stanara ili profesionalni upravnik.
Ako ne grešim Infostan naplaćuje oko 10% proviziju za svoje usluge. Najbolje je da se raspitate direktno kod njih. Za ovaj kratak period mi izgleda da je mnogo bolje kada Infostan vrši naplatu jer je stepen plaćanja veći, a i lakše je prinudno naplatiti dug ukoliko se za to javi potreba.
 
Do sada se nisam susretao sa slučajem kada premine predsednik stambene zajednice. Ne znam koja je formalna procedura, ali pretpostavljam da je najbolje obavestiti registratora to jest opštinu na kojoj je stambena zajednica registrovana. Ne znam kakva je dalja procedura, možete preneti nama. Pretpostavljam da po službenoj dužnosti dobavljaju umrlicu koju isto izdaje opština.


Da, preko uplatnice Infostana je moguće vršiti naplatu održavanja zgrade pa i naknade za upravnika nevezano od toga da li je upravnik iz redova stanara ili profesionalni upravnik.
Ako ne grešim Infostan naplaćuje oko 10% proviziju za svoje usluge. Najbolje je da se raspitate direktno kod njih. Za ovaj kratak period mi izgleda da je mnogo bolje kada Infostan vrši naplatu jer je stepen plaćanja veći, a i lakše je prinudno naplatiti dug ukoliko se za to javi potreba.
Ne znam koji procenat uzimaju, ali otkako je naš ulaz prešao na naplatu kroz infostan svi su počeli da plaćaju. Pre toga je samo 3 stana plaćalo od 17, u poslednjih godinu dana je 17/17. Rekao bi drastično poboljšanje.
 
Da li je moguce vrsiti naplatu odrzavanja zgrade od stanara preko uplatnice Infostana a da Infostan taj iznos prebacuje na racun zgrade? Ako je to moguce koliko Infostan naplacuje tu uslugu i da li je pametno to tako organizovati?

Pitam zato sto sam ja Upravnik iz redova stanara a ne bih hteo da se bavim sakupljanjem para za odrzavanje zgrade!
Mislim da Infostan naplacuju tu uslugu 10% od ukupnog iznosa.
 
Mi plaćamo 300 din jedno održavanje i 300 din drugi i 300 din upravnika znaci 1000 ,i nemamo bravu na ulazu traži nam 30.000dinars da menja ceo trafo ,znaci nemozes da rešiš problem,ovo je uzas.Ako bi povukli 30.000din ne bi više bilo para na računu i kaže trebalo bi oko pola godine ds opet skupimo iste pare znaci njsta ne možemo da rešimo
 
Prvo ne vršite naplatu u skladu sa zakonom
I kakve veze ima brava na ulazu sa trafom
Mozda ce da vam za te pare ugradi zetone za otvaranje vrata
 
Da se pohvalim, postala sam upravnik i zvanično. Predala u ponedeljak, danas su završili rešenje. Bravo za Čukaricu, čak i ako nisu apdejtovani 😊
Čestitam! Ova tema polako postaje zborno mesto za odgovorne upravnike i drago mi je da je tako. Od žaljenja nema vajde ako se ne preuzmu stvari u svoje ruke i reše problemi. :gobb:
 
Što se tiče bankovnog računa, najpovoljnije je u Poštanskoj Štedionici. 200 din je održavanje računa za SZ

Jel u ovih 200 spada i elektronsko bankarstvo?
 
Ne, 300 dinara se dodatno plaća elektronsko bankarstvo koliko znam. Inače, imam više računa udruženja koje zastupam u Poštanskoj štedionici jer imaju sledeće benefite:
Ako nema prometa ne naplaćuje se tog meseca održavanje, i određene filijale Poštanske štedionice rade radnim danom do 19.30 i rade prvu smenu vikendom što je super jer niko nema vremena da u radno vreme izlazi do banaka koje u poslednje vreme imaju platni promet do 14h radnim danom dok vikendima ne rade.

 
Poslednja izmena:
Obavezno uzmi i elektronsko, 300rsd košta, da ne trošiš svoje vreme i na šaltere, kada si se već uhvatila posla.
Još jedna bitna stavka oko Poštanske, koliko sam video krenuli su i sa kreditiranjem Stambenih zajednica, tako da je to jako dobra stavka, da se za neke stvari izbegnu zelenaši iz Stambenog, koji su do sada bili jedina opcija zbog odloženog plaćanja. Uslov za kredit je da se ima uredan mesečni priliv i mislim da mora da bude minimum 6 meseci.
Čestitke na izboru, nije zahvalan posao, ali ima taj osećaj zadovoljstva kad središ svoje okruženje i mesto za život.
Najbitnija stavka je i dodatni fond tj skupljanje para, bez toga sreće i radosti nema. Kad ima priliva, biće i šta da se radi, u suprotnom ima samo da služiš kao servis za žalbe.
 
Što se tiče pokojnog upravnika, nemam ni ličnog a ni tuđeg iskustva. Jednostavno izaberite drugog iz redova stanara ili profesionalnog.
Unapred se izvinjavam ako se nekad diskutovalo o temi, thread ima 120 strana pa teško da imam vremena za iščitavanje, da li znate koja je zakonska procedura kada umre predsednik kućnog saveta (zgrada sa malim brojem stanova). Kako prevazići situaciju i izabrati novog predsednika ili profesionalnog upravnika? I da li ima razlike u procesu u zavisnosti da li je iz redova stanara ili profesionalni upravnik?
Da, na stranu što visina tih izdataka nije po zakonu, već su i mizerni, 300 din za tekuće je van svake pameti. Instalacija novog sifratora, el brave je max 20000.
 
Račun je u NLB banci, 590 je održavanje sa e bankingom, zadržaću taj račun za sad. Tek treba da pročešljam šta se tu dešavalo.

Investicioni fond imamo preko Infostana, tu neće biti problema.

Sad, zanima me oko PP zaštite, imamo aparate u zaključanim ormarićima, i hidrante u kojima nema creva i mlaznica. Da li Gradsko stambeno ovo rešava tj da li spada u redovno održavanje, nabavka creva i mlaznica?
Drugo pitanje, prema Odluci o kućnom redu čl 22 prozori na podrumskim prostorijama moraju imati gustu žičanu mrežu/rešetku koja sprečava ubacivanje predmeta koji mogu izazvati požar. Jel GS dužno da nam ovo obezbedi, jel spada u tekuće održavanje?
 
Nemate nista kod infostana oni samo vrse naplatu unzavisnosti sta ste odabrali.
Imate kod lopina zvanih gradsko stambeno koji nista ne rade Creva i mlaznice možete tražiti od GS ako u prodavnici koštaju 4500 crevo i mlaznica onda tamo kosta bar 8000 din ako ga nekad dobijete
Sta spada u tekuće sa u investicjono to imate na sajtu GS
Sto se tice podrumskih prostora popravite prozore ako su stakla polupana stavite armirano staklo
Popisite sta sve fali zgradi razvrstajte to na funkcionalno i estetsko i onda prioriteti
 
Nisu prozori polupani u redu su samo nema te zaštitne rešetke mreže protiv upadanja pikavaca i slično. Pošto je to obavezno po odluci o kućnom redu pitala sam se da li to radi Stambeno u sklopu tekućeg održavanja ili moramo sami. Videla sam šta spada u tekuće a šta u investiciono, ne mogu da protumačim u šta ovo spada, pa rekoh da pitam da neko nema iskustva sa tim. Evo šta piše na sajtu:

Текуће поправке представљају извођење радова који се предузимају ради спречавања оштећења која настају употребом зграде или ради уклањања тих оштећења, а састоје се од прегледа, поправки и предузимања превентивних и заштитних мера, односно свих радова којима се обезбеђује одржавање зграде на задовољавајућем нивоу употребљивости. ЈП Градско стамбено изводи мање радове на поправци заједничких делова зграде, инсталација и уређаја.

Svakako ću pitati i u Stambenom, ali da se pripremim unapred.

Ako je ovo obaveza po zakonu, jel moram da sazivam sednicu da bi ovo uradili ili mogu bez nje da postavljam tu mrežu?
 
Mislim da ti ta mreža nije prioritet prioriteta prvo treba videti sta se podrazumeva pod tom mrežom ja to ne videh nigdje u bg
Napravi godišnji plan radova pa da ti to odbre i do kraja kodine po njemu uz tekuce održavanje
 
Vrh