Šta je novo?

Upravljanje stambenim zgradama (stambene zajednice, kućni saveti, upravnici zgrada)

Pa jel imate već nedostupne upisane?
Upisane gde? Upravnik je proglasio nedostupnim one što se 3 za redom nisu pojavljivali na sednici, ja kao stanar nemam te njegove zapisnike. Mislim da na kraju krajeva nama nije ni bitno jer imamo dovoljno ljudi tj potpisa, zanimalo me je kako se ta odredba zakona tumači.
 
Upisane gde? Upravnik je proglasio nedostupnim one što se 3 za redom nisu pojavljivali na sednici, ja kao stanar nemam te njegove zapisnike. Mislim da na kraju krajeva nama nije ni bitno jer imamo dovoljno ljudi tj potpisa, zanimalo me je kako se ta odredba zakona tumači.
Pa u zapisnicima. Ako se u zapisniku kod izbora novog upravnika, pojavi info da postoji i određen broj nedostupnih, registrator će tražiti na uvid i te zapisnike.
Isti automatski prestaju biti nedostupni i ako se u nekom narednom zapisniku ne spomenu. Znači, od trenutka proglašenja nedostupnosti, u svim narednim zapisnicima to mora biti evidentirano. Nakon svake sednice, bila uspešna ili ne, zapisnik se u zakonskom roku javno, na oglasnoj tabli, daje na uvid stanarima, takođe i na zahtev samog vlasnika posebnog dela.
 
Poslednja izmena:
Hvala. Jel dovoljno registratoru da podnesemo zapisnik sa poslednje sednice gde su proglašeni nedostupnim, plus zapisnik sa nove sednice gde se bira novi upravnik? Kod nas nedostupnih skoro pola zgrade.
 
Po pravilu sa svake sednice kako je ko proglašavan nedostupnim. Na nekim opštinama kod izbora prof upr, nedostupnih ne sme da ima.
Probate, pa dopunjujete predmet kako budu tražili.
Jel birate ponovo prof ili nekog iz vaših redova.
Prof upravnik bi trebao sve ovo da zna, ako angažujete profesinalca
 
Poslednja izmena:
Biramo iz redova stanara. Jel ima neki online priručnik za te tehničke stvari kojih nema u Zakonu, da ne lutamo? Ja imam samo elektronske zapisnike gde je profi upravnik pisao ko je nedostupan, nemam originale sa potpisima. Gledam da se naoružam informacijama unapred da nemamo prazan hod tj da se ne vučemo po opštini uzalud. Jel prave problem ako je Zapisnik rukom ispisan a ne iskucan? Ja bih da sve što odlučimo lepo napišemo na sednici, to se potpiše i sve čisto, a ne da se naknadno dorađuje.
 
Trebalo bi da postoje neki zapisnic na sajtu opštine u vordu za lako prilagodjavanje
 
2/3 vam treba za raskid sa prof., 50+1 za izbor iz redova stanara, to već znate sigurno. U svakoj opštini postoje gotovi obrazsci, a možete i sve ručno da pišete.
 
Nije mi problem da sastavim Zapisnik imam već pelcer od prethodnih nego da ispoštujem te tehnikalije. Čekam upravnika da preda svu dokumentaciju tu ćemo verovatno imati i te original zapisnike pa ću videti ko je nedostupan, znači mi za budući kvorum i kod izbora i posle kod odlučivanja oko tehničkih pitanja.

Kako ide sa računom u banci, nosi se rešenje i to je to? Jel može posle da se menja banka, kako to ide?
Izvinjavam se ako sam konfuzna sve mi je novo, nisam se nikad detaljno bavila ovim. Hvala svima na odgovorima.
 
Kad dobijete rešenje iz opštine da ste vi postali upravnik, rešenje u banku i tamo menjate ovl lice. Ako se prebacujete u drugu, otvarate račun u drugoj i oni Vam sve kažu šta dalje.
 
20240326_105428.jpg
 
Biramo iz redova stanara. Jel ima neki online priručnik za te tehničke stvari kojih nema u Zakonu, da ne lutamo? Ja imam samo elektronske zapisnike gde je profi upravnik pisao ko je nedostupan, nemam originale sa potpisima. Gledam da se naoružam informacijama unapred da nemamo prazan hod tj da se ne vučemo po opštini uzalud. Jel prave problem ako je Zapisnik rukom ispisan a ne iskucan? Ja bih da sve što odlučimo lepo napišemo na sednici, to se potpiše i sve čisto, a ne da se naknadno dorađuje.
Zovi registratora u opštini da vidiš šta sve tačno traže za smenu. Očigledno da svaka opština tumači zakon kako njima padne na pamet. Recimo, meni su na Čukarici tražili da dostavim dokaz da je bivši upravnik obavešten da je smenjen.

Pre nego što sve predaš na šalteru, obavezno idi kod registratora u kancelariju da ti pogleda svu dokumentaciju, pa ako ti kaže da je sve u redu onda predaj da te ne bi bezveze odbili zbog neke sitnice.
 
Poslednja izmena:
Kako ide sa računom u banci, nosi se rešenje i to je to? Jel može posle da se menja banka, kako to ide?
Izvinjavam se ako sam konfuzna sve mi je novo, nisam se nikad detaljno bavila ovim. Hvala svima na odgovorima.
Da biste lakše prošli u banci za dalja plaćanja, podizanje gotovine i sl. imate pravo da odlučite da nećete koristiti pečat. Ako odabere pečat svaki put ga morate nositi ako nemate e banking. U toj igrariji, dok smo mi raskinuli ugovor sa profi a odabrali upravnika iz redova stanara i čekali da profi vrati pečat, njegova firma je unapred naplatila čišćenje zgrade tako da smo morali još naredna 2 meseca da trpimo teror i čišćenje po principu izlij kofu vode po stepenicama i udaraj dzogerom o genelder u 6 ujutru da probudiš sve stanare, namerno jer su raskinuli ugovor o održavanju. A pečat i pristup računu smo dobili 20 dana po dobijanju rešenja o promeni upravnika i to kad smo otišli lično u firmu i čekali da dodje neko da nam vrati pečat. Još jedna besplatna reklama za profi upravnika i firmu ssn small group.
Screenshot_2024-03-26-23-35-24-035_com.viber.voip-edit.jpg
Screenshot_2024-03-26-23-35-40-207_com.viber.voip-edit.jpg
 
 
Kako odlučujemo za pečat, na sednici pri izboru novog upravnika? Jel to znači da sadašnji pečat što je još uvek dok profi upravnika treba da oglasimo nevažećim? Jel može bez pečata da se rešava po Gradskom stambenom, Infostanu i slično?
 
Kod preuzimanja bankovnog računa u banci, možete se izjasniti da pečat nećete koristiti. Za sve ostale radnje, preporučujem upotrebu istog.
Uopšte ne morate da čekate bivšeg upravnika da izvrši primopredaju dokumenata, da bi izvršili promenu u banci. Promenu radite čim dobijete rešenje od registratora koje glasi na novog upravnika. Samim raskidom ugovora sa prof upravnikom ne prestaju i njegove obaveze ka SZ, za vreme dok se ne izabere nov upravnik ili dok traje otkazni rok po ugovoru, on je dužan da vodi i dalje SZ. Naravno, otkazni rok mu se plaća po ceni koja je bila u ugovoru. Ako u ugovoru stoji otkazni rok 3 meseca, dužni ste po zakonu da mu plaćate i u slučaju da je nov upravnik stupio na dužnost.
 
Ne može nigde bez pečata. Sva ta preduzeća su zaostala u prošlom veku i svuda vam traže pečat.

Što se tiče bankovnog računa, najpovoljnije je u Poštanskoj Štedionici. 200 din je održavanje računa za SZ
 
Proverio sam tumačenje i pošto je navedeno pod članom koji se bavi nadležnošću upravnika iz redova stanara, a ne profesionalnih upravnika tumačenje je da upravnici iz redova stanara imaju mandat od 4 godine dok profesionalni upravnici sklapaju ugovor na neodređeno vreme. U bilo kom trenutku stanari sa 2/3 glasova stambene zajednice mogu raskinuti ugovor sa profesionalnim upravnikom.

Što se tiče sastanaka sa predstavnicima opštine kod mene na Zvezdari to radi već duže vreme predsednik opštine i meni kako su rekli upravnici iz redova stanara to je gubljenje vremena. Izmedju ostalog te sastanke koriste predstavnici opština da predstave da nešto rade, a i sa kime mogu da pričaju malo privatnije kako bi preko JP Gradskog stambeno im "pomogli" da zamene sandučiće, stolariju na ulazu i slično. A ništa ne traže zauzvrat, fini neki ljudi.
Javi kad kreneš da se baviš ovim poslom
 
Sad ovaj prilog šerujem svima koji za 200 din mesečno, hoće oči da vade. I da, Ljubiša odavno nije predsednik UPUB-a.
 
Vrh