Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Vračar +1 za onu prvu sliku de se vidi Partizanova zastava pored mosta.
Ljudi sve je ovo super ispratismo slikama ovaj Čukarički deo mosta, ajd sad da se potrudimo(te) sa mnogo više slika sa severne NB strane jer vidim danas kad sam prelazio preko onog nadvožnjaka(bubrežnjaka*) preko pruge da su sa NB strane postavljeni stubovi za naguravanje severne strane mosta. Ajd sad da vidimo i te fotke.



*most na kojem su ljudima ispadali bubrezi ili sitnjen kamen u bubregu ili u žučki dok ga nisu renovirali pre desetak godina, naročito je bilo zanimljivo silaženje sa tog nadvožnjaka na onom mostiću preko topčiderke, tu su babama ispadale proteze redovno.
:grand: :grand: :grand:
 
stf":1qhgdy8g je napisao(la):
times12":1qhgdy8g je napisao(la):
Wile E. Coyote":1qhgdy8g je napisao(la):
Зато што оно није петља. О томе је причано много пута.
Него денивелисана раскрсница. И ја сам научио :laugh::laugh::laugh:
Otisao bih korak dalje, i to nazvao raskrsnicom na stubovima.
+1
dragan44":1qhgdy8g je napisao(la):
*most na kojem su ljudima ispadali bubrezi ili sitnjen kamen u bubregu ili u žučki dok ga nisu renovirali pre desetak godina, naročito je bilo zanimljivo silaženje sa tog nadvožnjaka na onom mostiću preko topčiderke, tu su babama ispadale proteze redovno.
:grand: :grand: :grand:
+1
Онда би могао да буде и протезни мост :lol:
 
Brate zamisli oni stari ikarusovi busevi što nisu imali nikakve amortizere, pa majstor da nadoknadi vreme sjuri se niz most a na onom mostiću ludilo. Iskaču kamenovi iz bubrega samo tako. Zato smo ga i prozvali bubrežnjak, još leti kad preodje hrpa kamiona pa naprave rupe na njemu e onda je veselo, kad kreneš busom preko njega pozdraviš se sa bubrezima. :laugh: :laugh: :laugh: :laugh:
 
Sav saobraćaj sa Banovog Brda, Železnika, Ibarske magistrale itd. sada se usmerava i svodi na Bulevar Vojvode Mišića pored Sajma. Jasno je da je taj Bulevar preopterećen i zagušen. Nadvožnjak kod Careve čuprije i tunel će to izvanredno efikasno rešiti. Nadam se da će tunel biti izgrađen. Treba stvari posmatrati u perspektivi, ne može ništa odmah, preko noći. Od Careve ćuprije put za Rakovicu, koji je magistralni i veoma važan, treba usmeriti pored pruge tako da izlazi kod one pumpe i podvožnjaka za Košutnjak. Sada put ide kroz sami park preko one opterećene raskrsnice kod Miloševog Konaka. Novi put (bulevar?) bi mogao biti veoma širok pošto bi mogao da koristi i deo trase na kojoj su sada železnički koloseci čiji će broj biti smanjen (mislim sa 6 na 2). Korist bi bila dvostruka - park kompletno zaštićen i neugrožen i put za Rakovicu malo kraći i mnogo širi.
 
Pa bio sam tamo oni već trasiraju put pored pruge kroz deo parka tako da redukcija koloseka možda bude posle izgradnje Prokopa.
 
Да ће надвожњак код Цареве ћуприје било шта изванредно решити осим стварања гужви, нисам баш убеђен.
 
A ti semafori, posto su kod mosta , zna li se koliko ce se cekati na zeleno? Milsim koliko bi trebalo u takvim situacijama kada je semafor odmah kod mosta.Ako uopste ima takav primer u svetu. Meni nekako deluje 3 min dovoljno. 2 premalo a 4-5 premnogo. maksimum 3:30

mada sad nesto razmisljam, to mu isto dodje da li je 5, 3 ili 4.Sve zavisi gde se i kada ko nalazi kolima kada se pali crveno.
 
Nije mi jasno, ko kaže da će biti semafori kod mosta. Detaljno sam razgledao plan petlje i nisam video ukrštanje u nivou. Semafori će biti neizbežni kod tunela (prema sadašnjem planu). Moderni tuneli imaju dobru ventilaciju i kratak zastoj saobraćaja u njima nije problem. Kako g. Coyote bez ikakvog argumenta tvrdi da nadvožnjek i tunel neće ništa rešiti? Oni će biti u nastavku Požeške ulice i znatno će smanjiti gužvu kod Sajma. Pa i ako se ne izgradi tunel sam nadvožnjak će mnogo značiti. Ovo je jasno svakom ko je ikad video kolonu vozila koja čeka na rampi.
 
Нисмо се разумели. Уопште не причам о петљи "Радничка" која неће имати семафоре, него о раскрсници код Цареве ћуприје, а тамо ће бити семафора и при томе ће се скретати у тунел, што је довољан аргумент за теорију да ће бити гужви. Неће се чекати рампа, него семафор...

А ти семафори су итекако могли да се избегну, само да је Царева ћуприја урађена по првобитним рендерима.

Живи били, па видели. Ја и даље тврдим да је тај надвожњак нешто због чега би требало робијати. Време ће показати...
 
A zna li se zbog kojeg razloga prvi render nije prihvacen?

Sad mi nesto pade napamet. Mogli bi odredjeni ljudi koji se najbolje razumeju u odredjene teme, i koje najcsce posecuju, da napisu kratak tekst o vaznim i nevaznim cinjenicama i da taj tekst aplouduju na photobucket ako idu print sreen ili megaupload ako je fajl i onda, link sa tim tekstom da stave u donjem uglu gde je potpis sa tekstom o kom se tekstu radi. A to sve zbog toga da bi se izbegla ista pitanja kojih ovde ima gomilu. Prvenstveno mislim na novajlije koje mrzi da cita ceo tred, pa i na mene samog.
 
Где се могу наћи ти првобитни рендери? Баш ме интересују...
 
BOKI SMOKI":1tpst2wa je napisao(la):
A zna li se zbog kojeg razloga prvi render nije prihvacen?
Зато што је било предвиђено да тунел улази у брдо пар стотина метара даље:

topcider.jpg


(Рендер је са сајта www.beoland.com)

Поставио се проблем уништавања шуме и план је промењен. Зaшто, међутим, нису модификовали решење са петљом и померили портал тунела колико су могли ка Сави (одавде се види да је то било могуће), него смислили оно чудо које се увелико гради, вероватно је питање којим треба да се позабави неко из медицинске струке.
 
Свашта неажурирано стоји на Беоландовом сајту. Тамо је још увек траса УМП која не иде аутопутем, него долином Мокролушког потока, као и (надајмо се, већ заборављени) белам, са све станицом на Ади.
 
Wile E. Coyote":yhk117yw je napisao(la):
Зато што је било предвиђено да тунел улази у брдо пар стотина метара даље:

http://www.beoland.com/ump/pic/topcider.jpg

(Рендер је са сајта www.beoland.com)

Поставио се проблем уништавања шуме и план је промењен. Зaшто, међутим, нису модификовали решење са петљом и померили портал тунела колико су могли ка Сави (одавде се види да је то било могуће), него смислили оно чудо које се увелико гради, вероватно је питање којим треба да се позабави неко из медицинске струке.
Oooo, kako mi se svidja ovaj render, a deluje i jednostavnije i jeftinije...
 
Evo jednog zanismljivog teksta. Ako mislite da treba da se ukloni, samo napred... Nemam nista protiv

Мост преко Аде - јавни или страначки интерес?

Чланови Академије архитектуре Србије затечени су изјавом градоначелника Драгана Ђиласа који каже: „Нећу одустати" од реализације моста преко Аде Циганлије.

Зашто затечени? Зато што се већ више од 20 година зна да на левој и десној обали Саве - северно од „Аутопута" - живи и ради милион и 200 хиљада Београђана; да су та два дела града повезана Бранковим мостом (девет метара ширина коловоза по смеру). Више од 50 година се зна да се превоз људи у милионском граду решава - искључиво изградњом независких шинских система; да се од 1982. зна да је између „Газеле" и Бранковог моста планирана прва метро линија са друмско-шинским метро-мостом на позицији Немањине улице. Све ово знао је градоначелник Зоран Ђинђић када је 1997. дао налог да се уради пројекат Метро-моста; да његова изградња треба да означи и почетак изградње Београдског метроа. Пројекат је 1998. ревидован; обални стубови моста обележени на терену, али је бомбардовање 1999. спречило је почетак изградње.

Међутим, октобра 2000. - потпредседник ИО града Љубомир Анђелковић - игнорише ове чињенице и проглашава за приоритет - мост преко Аде Циганлије - везу Бановог Брда са Новим Београдом - Блок 12 (!?). Децембра 2003. магистар Мирко Радованац је одлучио да мост преко Аде Циганлије (планиран у ГУП 1924; 1950; 1972 и ГУП усвојен септембра 2003.) помери 860 метара низводно на доњи шпиц Аде - где је река Сава на свом току од Саве Бохињке до ушћа у Дунав - најшира! Тако смо добили Мост, уместо дужине 250 метара (просечна ширина реке Саве) - дужине 920 метара!

Током 2004. године формирана је страначка интересна група „Седморица недодирљивих", која расписује Међународни конкурс за тип моста са „косим затегама" јер су грађани, у анкети коју је организовао директор Дирекције за грађевинско земљиште Синиша Николић, од понуђених: „Паук", „Ластавица" или „Жирафа" одлучили за мост „Жирафа" јер је - најлепши! И осмочланом жирију (четворица су градски челници) је „Жирафа" била најлепша. Тако смо добили мост са једним стубом висине 200 метара (као торањ на Авали) који треба Београђане да кошта - 119 милиона евра!

Током шест година, од децембра 2003. до данас, Академија архитектуре Србије (27 професора универзитета, седам доктора наука) и Друштво инжењера и техничара организовали су више јавних трибина и конференција за штампу; упућена су саопштења и писма упозорења градоначелницима, али и председнику ДС Борису Тадићу - да је мост на погрешном месту; да ће, са навозним конструкцијама коштати Београђане 240 милиона евра; да ће се изградњом Жирафе од садашња два загушена - добити и трећи загушени савски мост. Посебно је указано да се од 45 метара ширине Моста - 22 метра користи за саобраћај, а да су 23 метра пројектована за анкеровање косих затега и двоколосечну пругу којом ће, по пројекту шпанске фирме ИНЕКО, први Трамвај (линија број 3) проћи - најраније 2038 године! Градска власт игнорише упозорења стручних асоцијација, чак и чињеницу да ће се више од половине Жирафе користити тек кроз 30 година - што не би прошло ни у најбогатијој земљи света, али је код нас прошло: врхунац осионости демонстриран је у кампањи за Изборе 11. маја 2008. потписивањем уговора о изградњи Моста „Жирафа" са аустријском фирмом ПОР!

Драган Ђилас јесве ово морао да зна када је пристао да буде кандидат ДС за градоначелника Београда. Изјава да је одговоран само за оно што се догодило после 19. августа 2008. кад је изабран за градоначелника не стоји - посебно и због тога што га нису изабрали грађани - већ га је именовала ДС, а из наведених чињеница мост Жирафа је искључиво страначки интерес, а не јавни интерес грађана.Зато градоначелник треба да одмах обустави „бацање" у Саву 240 милиона евра грађана Београда, јер ће последице одустајања бити минорне у односу на колосалну ненадокнадиву штету изградњом погрешног моста.

Архитекта Бранислав Јовин, члан Академије архитектуре Србије
 
Ko ce ga znati, istina je negde tamo. mada kada pogledas i Budimpestu, i tamo ima slicnih mostova kao ovaj nas na adi. Mada bolje sagraditi jedan veliki, skup, graciozan, koji ce kasnije imati kapacitet i zaslugu kao dva mosta, nego jedan mali koji ce za dvadeset godina biti prebukiran.
 
Занимљиво да и Јовин говори о "Жирафи". :lol: Да ли се негде види где су обележени темељи за метро-мост?
 
Da je kontrolni iz pismenog, mnogi novinari arhitekte bi dobili jedinice zbog enetacnih pojmova i reci.
 
Pa ne gradi se most Žirafa, tekst je verovatno star. Predsednik komisije je bio Nikola Hajdin koji je ipak ime u arhitekturi.
U svakom slučaju sada kad se stiglo do polovine bespotrebno je i komentarisati.


Slažem se sa Wilom da su napravili veliku glupost kod Hipodroma, ali svejedno mislim da je i tunel potreban kao i pravljenje bulevara prema Rakovici.


Azbuki nažalost iako izgleda jednostavnije to je bila dosta skuplja opcija, ono što nervira je da se razmećemo u stvarima koje mogu biti jeftinije a tamo gde treba nešto kvalitetno uraditi mi štedimo.
 
Jedno je sigurno - ambijente topčiderskog brda i senjaka, prebogate zelenilom i mirnim i tihim ulicama, treba sačuvati po svaku cenu pa i po cenu saobraćajne gužve u drugim delovima grada.
 
shumar":l3zraddf je napisao(la):
svejedno mislim da je i tunel potreban
Тунел јесте био потребан, али сад кад су направили ову глупост код Хиподрома, велико је питање вреди ли га градити.
shumar":l3zraddf je napisao(la):
Azbuki nažalost iako izgleda jednostavnije to je bila dosta skuplja opcija, ono što nervira je da se razmećemo u stvarima koje mogu biti jeftinije a tamo gde treba nešto kvalitetno uraditi mi štedimo.
+1 за ово.

То је поента, разметали су се са мостом-симболом, а онда све упропастили јефтиним (и очајним) решењем код Хиподрома (мада је питање колико је јефтиније, јер обзиром да је све издигнуто на стубове, питање је колико би материјала било утрошено у обе варијанте).
dedinje":l3zraddf je napisao(la):
Jedno je sigurno - ambijente topčiderskog brda i senjaka, prebogate zelenilom i mirnim i tihim ulicama, treba sačuvati po svaku cenu pa i po cenu saobraćajne gužve u drugim delovima grada.
Онда није ни требало да граде УМП. Знало се куда је требало да пролази. Требало је или смислити нормално решење а не ову глупост, или померити мост на север или југ (у другој варијанти би онда тунел испод Аде био једино решење) тако да прилазни путеви не каче Топчидерско брдо и Сењак.

А ја се само питам, колико ће све бити тихо и мирно кад на семафору крену да свирају неком коме треба писмена молба да крене. Чуће се до Обреновца.
 
shumar":2ajc9iw4 je napisao(la):
Pa ne gradi se most Žirafa, tekst je verovatno star. Predsednik komisije je bio Nikola Hajdin koji je ipak ime u arhitekturi.
U svakom slučaju sada kad se stiglo do polovine bespotrebno je i komentarisati.


Slažem se sa Wilom da su napravili veliku glupost kod Hipodroma, ali svejedno mislim da je i tunel potreban kao i pravljenje bulevara prema Rakovici.


Azbuki nažalost iako izgleda jednostavnije to je bila dosta skuplja opcija, ono što nervira je da se razmećemo u stvarima koje mogu biti jeftinije a tamo gde treba nešto kvalitetno uraditi mi štedimo.
teks je iz 2009 april valjda
 
Moguće je i graditi UMP i sačuvati ambijente Topčiderskog brda i Senjaka. To pre svega omogućuje tunel. Ali problematičan je njegov ulaz kod Careve ćuprije. Zaista je loše rešenje da se sa nadvožnjaka odmah ulazi u tunel i da taj ulaz popreko preseca ulica - nastavak mosta. I izlaz iz tunela iznad autokomande je diskutabilan. Svako rešenje ima dobre i loše strane. Most se mogao graditi po onom starom planu iz 1972 preko sredine ade ali visoko gore na stubovima tako da ada ostane sačuvana. Izlazio bi negde kod sadašnje krajnje stanice tramvaja na Banovom Brdu i dalje išao tunelom kroz košutnjak.
 
Dedinje moglo je svašta ali nije, treba videti kako sad. Mislim da vam je tunel sad jedino i za taj kraj spasonosno rešenje, osim ako nećete gužve u vašim ulicama. Svojevremeno je pokojni Bogdanović smirio Senjak obećavši paralelnu gradnju mosta i tunela.
Evo probaću čak i Vilija da ubedim :) (mislim da je to jedina tačka gde se ne slažemo).
Čukarica spada u opštine sa najvećim brojem stanovnika a ima faktički samo jedan pravac (Sajam) sa centrom. Most ima veliku propusnu moć i same Čukarica i Rakovica ga ne mogu potpuno iskoristiti. Nakon spajanja Požeške sa nadvožnjakom kod Hipodroma i pravljenja novog bulevara prema Rakovici, most će i dalje imati višak kapaciteta. NBG će da preplavi Senjak sa vozilima, kažem preplavi jer dosad nisu imali mogućnost da koriste prečice tog kraja. Sve ovo su razlozi zbog kojih mislim da i pored katastrofa rešenja kod Hipodroma i gužve koja će tu postojati jer nije napravljena petlja, i dalje mislim da je potreban tunel jer ima mnogo više prednosti a problem samo jedan.
 
Vrh