Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Kod sajma prosli vikend.. je bila regata ispod mosta na Adi i sa setalista nije mogla da se dobro gleda od splavova i njihovih parkiranih dzipova duz obale..odmah ispred klupa..horor :kafa:
 
Danasnji radovi na spoju sev.vijadukta sa radnickom ,meni najinteresantniji i najosetljiviji deo ove faze radova...
jjl5.jpg
 
Završena montaža čeličnog dela severnog stepeništa "metro" stanice:

h0o1.jpg


qbyq.jpg


otax.jpg


Slikano u sumrak mobilnim telefonom, pa su slike lošijeg kvaliteta.
 
Da ne dovodimo javnost u zabunu radi se o tramvajskoj stanici, a predoceno metalno stepeniste je za svaku osudu i podsmeh strucne javnosti..ovako projektovana stanica ne ispunjava ni minimalne kriterijume za tramvasjku stanicu.Horor!Ovo ce uci u anale arhitekture i gradjevine. :roll:
 
Teško da neko može da bude toliko zbunjen da ne zna da u Beogradu ne postoji metro. Ali za one koji nisu sigurni, tu su navodnici. :wink: Ali već smo jednom o tome diskutovali.
 
Ja vidim ovako: stepenište je metalno zbog širine platfome stanice i širine pristupa stanici.
Deluje mi kao da sve ovo nije projektovano kao jedna celina, već deo po deo: prvo nadvožnjak između mosta i petlje Radnička. Projektant kao da nije uzeo u obzir širinu stanice za "metro" .
Kao da je posle došao neki drugi čovek i u zatečeno ugradio stanicu, a neko treći je morao da sprovede stepenište a da se ne napravi "levak" za pešake u nivou stanice.
Ne bih da grešim dušu, samo kažem da tako deluje.

S druge strane, metalno stepenište do vrha izgleda, u ovakvoj situaciji, kao razumno rešenje.
Kad već stepenište mora da bude ove širine (da se ne bi stvarao "levak") da li je opravdano praviti betonsko stepenište? Nije.
Za betonsko su potrebni oslonci, možda i još jedan noseći stub, temelji za taj stub...
Onda, koliko se zaista putnika očekuje na ovoj stanici? Najviše mlađih, koji idu na tramvajem na Adu ili se vraćaju sa nje.
Nešto ne vidim ovu stanicu kao "presedačku", tramvaj i ovako skreće ka Sajmu, a ostale pravce će pokriti nove autobuske linije.

Mene jedino zanima kao će ovo da funkcioniše noću?
Ako tramvaji ne saobraćaju posle onoći, onda će stepenište morati da se zaključava i lift da se isključuje, a ne bi bilo loše postaviti video nadzor i čuvara.
 
Мене занима колико ће људи уопште да користи ове степенице да би се попели 22м више, што му дође висина стамбене шестоспратнице?

Због свог тог упитног и вероватно противзаконитог модела "гради и пројектуј у исто време" сви будући учесници у саобраћају на овој петљи ће да трпе осим наравно аутомобилиста. А и изгледа да је питање времена када ће пруга која је "крива" за ову бетонску монструозност у догледно време бити уклоњена.

Тад ће цела прича око УМП-а добити још један трагикомични пасус.
 
Dok liftovi budi radili vjrovatno samo rekrativci kad pocrkaju liftovi poznajuci nase odrzavanje onda svi ostali
 
Ja sam shvatio da će se vertikalno komunicirati samo između tramvajske (buduće metro) stanice i autobuske stanice koja je sprat ispod.
To bi značilo da se šeta gore/dole 4-5 metara. Meni je ta autobuska stanica idiotska ali to nije tema ove rasprave.

Ko bi silazio dole tj 20 metara? Mislim zašto tj kojim povodom? Da čeka na železničkoj stanici ispod kružnog toka?

Meni se učinilo da ovo silno stepenište postoji samo da ne bi sve visilo u vazduhu i bilo potpuno nepovezano.
 
Besmisleno je staviti stanicu gradskog prevoza na 22m visine. Zamislite tokom leta na 30 stepeni da se penjete na tu visinu. Zatim postavlja se pitanje i same bezbednosti stepenica. Pad preko ograde usled guranja ce biti smrtonosan, a da ne pominjem to kako li izleda pogled kroz supljikave stepenice na 22m visine. Ako su stavili teretne liftove za preko 20 osoba onda je uredu, ali u to cisto sumnjam.

Mozda ce u nekoj buducnosti ako gore bude bila metro stanica postaviti pokretne stepenice u protivnom ovo je za samoubistvo arhitekte.
 
otax.jpg


Ova fotka je indikativna

Reklo bi se da neko prvobitno resenje sa kojim se krenulo u izgradnju nije trebalo da na kraju ima metalne stepenice bar ne u sredisnjem tj centralnom delu sto se moze videti u postavci i elementima centralnog betonskog dela. Centralni deo metalnih stepenica ima istu sirinu kao i dva kraka koja su ok pre svega zato sto su uslovljena sirinom izlaza i samom sirinom stanice ali centralni deo je trebao ipak biti nesto siri.

Nazalost ne bas dobro resenje na kraju sa te strane. Srecom tu su liftovi a moja neka procena je da ce najaktivniji biti silazak sa tramvajskog dela u pravcu ka b. brdu pa presedanje na neki od autobusa u pravcu ade cime se penjanje skracuje.
 
2012":1f3ychll je napisao(la):
Da ne dovodimo javnost u zabunu radi se o tramvajskoj stanici, a predoceno metalno stepeniste je za svaku osudu i podsmeh strucne javnosti..ovako projektovana stanica ne ispunjava ni minimalne kriterijume za tramvasjku stanicu.Horor!Ovo ce uci u anale arhitekture i gradjevine. :roll:

moze li jedan post da prodje bez tvog pljuvanja svega i svacega? kritika je ok, ali ti pljujes svaki put. bljujes mrznju...
 
A bre dosta hejteri. ;) Nije beton , moglo je bolje al' dobro je i ovo.
Imate primer "metro" stanice u BG koja ima metalne stepenice koliko se sećam - Karađorđev park. Samo tamo je to malo šire.

Nego treba ovo pokriti gore. Imaće stepenice i prozor (otvor gore uz stub).
Središnja veza je mogla da bude šira. Ona koja kreće od betonskog dela. To se jasno vidi na trećoj slici.
No dobro, ima čini mi se u gradu primera betonskih a ovako uskih pa se nekako ljudi penju i silaze.

Ali ima još jedna stvar. Ako stepenice imaju krutu vezu ovo neće da valja jer se oslanjaju na 3 nezavisna betonska dela koja mogu da "rade". Ukoliko stepenice imaju "plivajuće" elmente onda može da prođe.
 
louderick":t00f788g je napisao(la):
2012":t00f788g je napisao(la):
Da ne dovodimo javnost u zabunu radi se o tramvajskoj stanici, a predoceno metalno stepeniste je za svaku osudu i podsmeh strucne javnosti..ovako projektovana stanica ne ispunjava ni minimalne kriterijume za tramvasjku stanicu.Horor!Ovo ce uci u anale arhitekture i gradjevine. :roll:

moze li jedan post da prodje bez tvog pljuvanja svega i svacega? kritika je ok, ali ti pljujes svaki put. bljujes mrznju...
Zar ti je za ovu sliku i "Arh"rešenje potrebno neko dodatno"pljuvanje" ? pa ovo ulazi u sve arhitektonske stručne časopise u svetu kao "verovali ili ne" ili "case study" o nestručnosti,zar zaista miliš da bio ovom arhitekti neko dao da išta više projektuje sa ovakom referencom?????
Ajde molim te odnesi "ovo" ne neki evropski arhitektonski ili građevinski fakultet pa da vidiš šta će da ti kažu..
I kako vidim iz skoro svih postova na ovu temu svi se čude i kritikuju ovakvo projektovanje.
1.da je ugrožena bezbednost,gde su bezbednosne mere po eu.standardima ? a ostalom da i ne pričamo.
2.gde su vestibili po evropskim standardima za stanice ove veličine i visine ?
3.gde su protivpožarne mere na ovoj stanici ?
4.gde je zaštita od vremenskih uslova na ovoj stanici na ovoj visini ?
5,Ako je za tebe argumentovana kritika"mržnja",znači svi ovi pre mene koji u kritikovali ovakvo projektovanje za tebe "bljuju mržnju" ?
6.Ako si novi na ovom forumu to podrazmeva da poštuješ forumaše veterane,ako želiš da se isto ophode prema tebi,ako si pratio diskusiju u mnogo čemu se ne slažemo ali se NEvređamo.
 
Da bi damama stikle upadale u stepenice pa da muskarci mogu izigravai dzentlmene :idea: :?: :mrgreen:
 
louderick":1m6hgitb je napisao(la):
2012":1m6hgitb je napisao(la):
Da ne dovodimo javnost u zabunu radi se o tramvajskoj stanici, a predoceno metalno stepeniste je za svaku osudu i podsmeh strucne javnosti..ovako projektovana stanica ne ispunjava ni minimalne kriterijume za tramvasjku stanicu.Horor!Ovo ce uci u anale arhitekture i gradjevine. :roll:

moze li jedan post da prodje bez tvog pljuvanja svega i svacega? kritika je ok, ali ti pljujes svaki put. bljujes mrznju...

Prijatelju, mogao bi da naučiš da poštuješ forumske veterane. Postoje na ovom forumu experti čije se mišljenje i stav ne smeju dovoditi u pitanje. Ako se ne slažeš sa mišljenjem experta 2012, shvati da je problem u tebi, jer on u svakom slučaju sve najbolje zna. Morao bi da njegove komentare shvatiš ozbiljnije, ma koliko ti prenegativno, nepismeno ili ostrašćeno delovali. Sve je to stvar gledišta. Recimo, po nečijem viđenju stvari (recimo njegovom), komentari su mu totalno na mestu i ispravni, a on je baš kul momak. Što je činjenica, dabome.
 
Ah profesor advokat verovatno zna,da umetnicima kada kažete za kritiku njihovog dela od strane publike trude se da budu "cooL"pa im najteže padaju kritike publike i to one "nepismene",jer misle da su stručna javnost baš"oni" a svi ostali publika koja aplaudira ili kolege njima ispod kolena.Kako reče jedan profesor"stručna javnost..to sam ja"pa je "profesor" autor ovog posta izgleda pohađao časove baš kod tog mentora.
U međuvremenu je mogao svog đaka da nauči osnovama projektovanja stanica za šinski trasnport,jer takva užasna greška usled manjka stručnosti i neiskustva,može da dovede ljudske živote u opasnost.
Da je dobro čitao Beobuild nešto bi i naučio,a takvu stanicu nikad ne bi projektovao :kafa:
 
Ovde ima i onih koji nisu u arhitektonskoj struci,forum prate informativno,bez ostrascenosti koje pojedinci, iz samo njima znanih razloga ,ili mozda nedostatka argumenata, neprekidno ispoljavaju..Ali,to ne znaci da i "laik" u takvim diskusijama na forumu ne moze da prepozna zlu nameru,recnik koji je ,nazalost,svakodnevno prisutan u tabloidnoj stampi, preteci ton koji je postao manir pojedinih politicara koji se sve cesce koristi u zelji da se zastrase neistomisljenici.Otuda i pojavljivanje Profesora u diskusiji,da pojaca "rad" 2012...iste reci,isti stil,isti covek?
 
Aha,,kapiram...kada se piše ono što ti ne odgovara onda su to "oni","ostrašćeni" " u kampanji",a kada se dobro pročita kritika na loše projektovanje u predhodnim postovima,može se uvideti da su svi gotovo svi kritikovali projektovanu stanicu ,svako na svoj način.Kada se pročita ono što je napisano u korist ovoga projekta od onih koji drže lekcije i lektorišu, onda zapravo ne vidim ni jedan jedini argument, zašto je ta stanica dobro projektovana?.Mislim da se radi o elementarnom nepoštenju od strane tih pojedinaca.Njima je NEbitno što je zaista bezbednost putnika dovedena i pitanje..zaista neodgovorno i bezobzirno.
 
Ako ne gresim, pored ovih stepenica postoji lift, koji ce verujem bez problema moci da preveze sve putnike na bilo koji nivo, bez dugog cekanja. S obzirom da su najavljene nove autobuske linije od kojih verovatno bar jedna mora ici iz Radnicke preko kruznog toka na NBG i druga iz Z.Misica, ne verujem da ce biti mnogo putnika koji ce presedati iz autobusa na tramvaje na samoj petlji. Zato pre svega smatram da su komentari o stepenicama izuzetno maliciozni.
 
Vrh