Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

2012":1lzs4n24 je napisao(la):
Tolika investicija najskuplji most na svetu da bi nosio tramvaj :?: ,beograđani mogu samo da budu ogorčeni..ovo što "naši" nisu prihvatili je prošlost..neko drugi će to da reši..
Ne, nego tolika investicija za najskuplji most koji nosi tramvaj i otvara vrata za izgradnju metro mosta čija izgradnja neće unakaziti tramvajski sistem za sva vremena što bi se desilo da ova tramvajska alternativa ne postoji.

Takođe, M3 će se graditi u najidealnijoj opciji za 20 godina, što je neki radni vek za tramvajsku infrastrukturu kada bi morala da se rekonstruiše, pa bi umesto rekonstrukije bila zamenjena metro infrastrukturom.
 
blagoje":1bvuq9ej je napisao(la):
Završena montaža čeličnog dela severnog stepeništa "metro" stanice:
qbyq.jpg

Evo da razjasnim zasto je uradjeno stepeniste od metala a ne od betona. :)

Kao sto znate prvo je uradjen most preko ade pa se tek kasnije projektovao deo sa nadvoznjacima i kruznom petljom.
Slobodno se moze smatrati da se radi o 2 projekata jer su nezavisni jedan od drugog i u tome je ceo problem oko stepenista.

Kao sto mozete videti na slici, stepeniste se nalazi bas na granici izmedju nosece konstrukcije mosta i mostovske konstrukcije nadvoznjaka gde je stanica.

Na levoj strani slike mozete videti ogroman betonski nosac (zapravo je to veliki stub koji drzi 45 m siroku strukturu kolovoza mosta) i koji pripada konstrukciji mosta i gde se naslanja metalna konstrukcija stepenista i koji NIJE projektovan da prihvati betonsku konstrukciju stepenista jer nisu ostavili prepuste, tj armaturu da se tu nakaci betonsko stepeniste.

ZASTO?
Zato sto je stepeniste koji je deo metro stanice i kruzne petlje projektovan kao sto sam rekao, posle mosta i u vreme kad su radili projekat mosta nisu imali u vidu da ce tu biti metro stanica sa stepenistem, te nisu planirali da ce morati da se neko stepeniste kaci na taj veliki nosac.

Posto nije bilo drugog resenja da se nakace stepenice od betona zbog statike (srusio bi se betonski deo stepenista koji nema dovoljan naslon), morali su da naprave taj zadnji deo od metala koji se splituje na betonski stub)

Nadam da sada bolje razumete to cudno resenje. :)
 
Ovo o NIJE METRO STANICA,niti je projektovana za Metro, niti ce sluziti za to ,ne ispunjava ni minimalne standarde za Metro stanice,od bezbednosti do gradjevinskih karakterika,duzina platformi i sl.Dakle nemoj da mislis da ovo moze da ti prodje ovo ,kako kazes cudno ili bolje reci nakaradno ne strucno resenje. :kafa:
Stf,ne brini sada ce se novi ljudi baviti s tim problemom,sta ce i kada ce da prodje..
 
@2012
Nazovi tu stanicu kako god hoces, nije bitno da li je metro, tramvaj ili LRT, uopste nije u tome poenta mog objasnjenja!
Ovde se radi o statici i projektantskom resenju kako nakaciti jedno stepeniste koje pripada jednoj konstrukciji na drugu konstrukciju.
Uopste ne razumem zasto si digao toliku frku i zasto kazes da sirim dezinformaciju?
 
Nisam digao fruk jer smo o vezi toga vodili dugu raspravu koja je rezultirala time da se vecina slaze da je ovakvo projktovanje neprihvatljivo.Pa nazivas stanicu metro stanicom koja to nije,nudis staticko objasnjenje koje ja ipak irelevantno jer je projekt toliko los da nema tog objasnjenja koja bi zadovoljilo ovakav propust ili nestrucnost.
Kada su radili projekat mosta ti kazes, nisu imali u vidu da ce tu biti metro ili tramvajska stanica.....auuu..kakav javasluk..to sve objasnjava.. :kafa:
 
2012":883oen6l je napisao(la):
Ljudi o cemu pricate ,dovoljna je malo brza voznja i kasno kocenje,led,kamen na sinama i ode tramvaj u topciderku,zaviste iskljucivo od procene vozaca, a da se takav slucaj dogodio tramvaju br 13 na upola blazoj krivini na vijaduktu iznad hipodroma,to ste svi zaboravili...tramvaj je visio na pola izand mosta i samo je cudo spasilo putnike.
Da ponovim ovo nije krivina koja je dozvoljena za klasican metro ,pa imao zeleznicare na forumu ,pa pitajte njih,naravno samo da nisu Lrt zeleznicari.
Ako bi prolazio M3 preko mosta ova krivina bi morala da se rusi i da se pravi nova rampa koja bi voz spustala na stubove koji bi vodili trasu oko hipodroma,dakle suprootno od pravca gde ova krivina vodi.
Procitajte uslove za izradu radijusa krivina za metro sisteme.
Curve radius ≤ 33 m/s
= 120 km/h ≤ 56 m/s
= 200 km/h ≤ 69 m/s
= 250 km/h ≤ 83 m/s
= 300 km/h ≤ 97 m/s
= 350 km/h ≤ 111 m/s
= 400 km/h
Cant 160 mm,
cant deficiency 100 mm,
no tilting trains 630 m 1800 m 2800 m 4000 m 5400 m 7000 m
Cant 160 mm,
cant deficiency 200 mm,
with tilting trains 450 m 1300 m 2000 m no tilting trains planned for these speeds
Pogledajmo incidentu u Pragu pri neuporedivo manjem radijusu i na ravnom
http://www.youtube.com/watch?v=RPH-rNUmBjw

Nebitno.
U ovom našem slučaju vozač kompozicije usporava na ulazu u prvu krivinu.
Odmah potom ulazi u drugu, pa u treću. Zato ne sme da ubrzava na izlasku iz krivina, niti ima vremena ni dužinu trase.
Kompozicije će ići sporije i to je sve. Plus, Hipodroma će biti i semafor za kompozicije.
Ergo - idealno za tramvaj, koji već imamo.
 
2012":2dau3axu je napisao(la):
nudis staticko objasnjenje koje ja ipak irelevantno jer je projekt toliko los da nema tog objasnjenja koja bi zadovoljilo ovakav propust ili nestrucnost.

Mogu sa sigurnoscu da potvrdim da je staticki reseno ovo stepeniste na nacin koji sam objasnio. I u to sam siguran 100% i dao sam argumente koji mogu to obrazloziti.
Ovde su morali da urade zadnji deo od metala jer nisu imali drugo resenje.
 
Spatiotecte, pa to samo dokazuje da je projekat od samog pocetka bio pogresan tj.projektno resenje.. :kafa:

relja,znaci bezbednost iskljucivo zavisi od vozaca i njegovog raspolozenja..da li ce da nas surdukne u topciderku sa te visine...a znaci to je taj metro sto staje na semafor.. :shok: :fijasko:
 
2012":2qd3ev5l je napisao(la):
Spatiotecte, pa to samo dokazuje da je projekat od samog pocetka bio pogresan tj.projektno resenje.. :kafa:

@2012
Ja ne ulazim u to da li je projekat odnosno projektno resenje dobro ili lose.

Ovde su se mnogi ljudi pitali zasto je zadnji deo uradjen od metala, ja sam samo zeleo da objasnim zbog cega je izabrano to konstruktivno resenje i to je to.
 
2012":7lr5qfx0 je napisao(la):
...relja,znaci bezbednost iskljucivo zavisi od vozaca i njegovog raspolozenja..da li ce da nas surdukne u topciderku sa te visine...a znaci to je taj metro sto staje na semafor.. :shok: :fijasko:

Pa i ne zavisi od vozača. Ako se blizu ulaska u prvu krivinu kod Gospodsrske mehane nalazi stajalište, onda je brizina pri ulasku u tu prvu krivinu manja od brzine potrebne za izletanje.
Nakon toga, vozač, čak i da je ustao na pogrešnu nogu, u onim krivinama će malo teže da ubrza. A ipak, živimo u XIX veku gde se brzina na određenim delovima trase može limitirati.

I ne, to nije "taj metro sto staje na semadfor" već tramvaj, i to je ovde svima jasno.
 
Zaintrigiralo me je ovo celicno stepeniste, pa sam malo kopao po starim slikama.

img4585.jpg


Obratite paznju na prvoj slici za severno stepeniste pise:
width of main stair 220cm
width of service stair 120cm
i obratite paznju da polazni krak stepenista je uzi od otvora izmedju ova dva bocna zida, bas kako je i uradjeno.

img4578.jpg

Main stair level 00-01 (radnicka bus station)
additional stair for maintentance/servising level 01-02
sto znaci da se smatraju servisnim stepenistem, jer ocigledno daju prednost liftovima, s obzirom da ih na suprotnoj strani nema do nivoa 02

img4598.jpg


Po ovome je ocigledno da je ovakvo stepeniste i planirano, tako da nije tacna moja pretpostavka iz predhodnog mog posta.

P.S slike nisam smanjivao da bi se sve lepo videlo koliko moze
 
Hvala Milance po obicaju veoma kvalitetno i sadrzajno.

Eto tvoja, reljina i moja i spatio predpostavka je bila pogresna, razlika je u tome sto mi nase predpostavke i misljenja ne predstavljamo kao apsolutnu istinu sto se cini vrelo cesto od strane nekih forumasa.
 
@2012 dokle više? Količina tvog hejta i manjak činjenica počinje da frustrira. Da li je bitno više to da li je most i ostalo promašaj ili ne? Urađeno je, sad stručnjaci naši objašnjavaju zašto je šta. Nećemo sigurno da rušimo sad most jer se tebi ne sviđa i zato što je tamo neki Jovin tako rekao.

Što se tiče krivina, gde bi vi da ide tramvaj? Malo je mesto. A metro kad i ako se bude radio, može da ima to tiltovanje koje mu omogućava da ide sa npr 20 ili 30 kmh na toj kratkoj deonici. Izgubiće se pola minuta ili minut.

Ovaj tramvaj koji iskače iz šina iskače na skretnici, i naše skretnice mogu da zakažu ili da upadne neki komad metala u šinski kanal i da napravi sličnu nezgodu.

@spatiotecte hvala za razjašnjenje. Jedva čekamo sl leto da gledamo pod suknjice i trpimo blato :p Btw, posmatračima suknjica se preporučuju zaštitne naočare :)
 
Ko ne želi da se penje tuda, a neće ni liftovima, može da ide okolo. Siđe na nivo zemlje i pređe na drugu stranu i popne se lepo sa druge strane betonskim stepenicama a isto važi i za silazak ali mislim da su liftovi tu glavni prevoz. 13 osoba prima svaki lift.

Ne bi me ništa iznenadilo da stave te stepenice pod kapiju i dole i gore pošto su za održavanje mada ne verujem.
 
Kave veze ima hejt ili rusenje mosta sa zdravim razumom,konkretno ovom stanicom ,a radi se o bezbednosti ljudi ,ne mozes los projekt braniti politickim deklaracijama,i sami projektanti su svesni da ova stanica nije radjena po evropskim obaveznim standardima od protivpozarne zastite,vestibila ,pristup invalidima,odrzavane stanice,bezbednosti stanice i sanitarnih instalacija.Videcemo da li ce je takvu primiti,tesko da ce biti protekcije,ako vam sada za pomeranje jednog zida u zgradi treba godinu dana da bi dobili protivpozarnu saglasnost,kako li je tek za ovakve velike objekte.
Bilo bi vreme da Gorstak i jos neki forumasi prestanu da izmisljaju neprijatelje ,hejtere pripadnost ovoj ili onj politickoj stranci,kada god im se ne svidja ili se ne slazu sa onim sto neko komentarise.Ovde ima dosta forumasa koji su ovde vec godinama i od tebe se ocekuje da postujes minim reda i pristojnosti a to je da ne vredjas forumase.
Moje zamerke su bile argumetovane,pobrojane,Milanche nije dao odgovor na ova postavljena pitanja,svi vidimo projekat i krova koga nema,pa idemo dalje,sirina i duzina platformi,pristup inavalida,evakuacioni plan, protivpozarni projekat,vestibili obavezni po evropskim standardima,sanitarni cvor,sluzbe za odrzavane i bezbednost stanice.
.Sve to isto se sada gradi na strani Novog Beograda i barem u ovoj fazi izgleda da se postuje minimum standarda, a do kraja bi trebalo da postoje svi nabrojani, ako tamo moze..kako ovamo toga nema,objasni mi to. :kafa:
P.S Poslenji pasus Gorstaka je neumesan i diskriminatorski prema zenama,nedopustivo .
 
Миланче,значи да ће путници до станице моћи да дођу само лифтом?

Ако је тако,онда ни у теорији та станица неће моћи да буде "метролика" па чак ни лрт-овска. Хвала Миланче што си ставио тачку на ову расправу око степеништа. :kk:
 
Slikano danas po povratku sa sajma knjiga

Na ovom delu je malo proširen bulevar Ž. Mišića zbog skretanja na most i deo ispod nadvožnjaka
imag4340.jpg


imag4342.jpg


imag4341.jpg


Do ovog dela je završeno asfaltiranje. Tačnije, asfaltirani deo je samo ponovo prekriven, dok su neasfaltiran deo kompletno radili i stavili nove, bele ivičnjake
imag4345.jpg


pogled ka Ruskoj ulici i sajmu
imag4348.jpg


razlika između novog i starog dela (visoki vs kosi ivičnjaci)
imag4343.jpg


ranije je i trotoar na ovom delu sređivan, pa više nema kratera
imag4350.jpg


na pojedinim delovima su sklonili zemlju koja je padala preko ivičnjaka, kao i nove ivičnjake
imag4351.jpg


nove table
imag4352.jpg


presvučena je i žuta traka od stajališta na sajmu pa do Ruske ulice s obzirom da je bila u najlošijem stanju
imag4353.jpg
 
2012":omnjsg5s je napisao(la):
Moje zamerke su bile argumetovane,pobrojane,Milanche nije dao odgovor na ova postavljena pitanja,svi vidimo projekat i krova koga nema,pa idemo dalje,sirina i duzina platformi,pristup inavalida,evakuacioni plan, protivpozarni projekat,vestibili obavezni po evropskim standardima,sanitarni cvor,sluzbe za odrzavane i bezbednost stanice.
.Sve to isto se sada gradi na strani Novog Beograda i barem u ovoj fazi izgleda da se postuje minimum standarda, a do kraja bi trebalo da postoje svi nabrojani, ako tamo moze..kako ovamo toga nema,objasni mi to. :kafa:

Uz sav trud, u ovoj fazi gradnje ne vidim ni jedan dokaz da se sve gore nabrojano gradi, niti je predviđeno na strani Novog Beograda, što ne znači da u narednom periodu neće. Isto važi i za stanicu na čukaričkoj strani. Ne znam samo na osnovu čega si tako vidovit po pitanju stanice na NBG, a tako isključiv po pitanju one sa suprotne strane reke. Imao si uvid u oba projekta?
 
Delija":17n9prlo je napisao(la):
Миланче,значи да ће путници до станице моћи да дођу само лифтом?

Ако је тако,онда ни у теорији та станица неће моћи да буде "метролика" па чак ни лрт-овска. Хвала Миланче што си ставио тачку на ову расправу око степеништа. :kk:

Kako samo liftom? Pa sa suprotne strane stanične platforme imaš korektan pristup stepeništem za oba smera:

10wh.jpg



Sa strane stanice bliže reci imaš pristup liftovima koje mogu da koriste i invalidi:

0yjt.jpg


Ako se ispostavi da su čelične stepenice samo tehničke, u svakom slučaju se mogu koristiti kao rezervni evakuacioni put u slučaju opasnosti.
 
blagoje":34mb2zqp je napisao(la):
Delija":34mb2zqp je napisao(la):
Миланче,значи да ће путници до станице моћи да дођу само лифтом?

Ако је тако,онда ни у теорији та станица неће моћи да буде "метролика" па чак ни лрт-овска. Хвала Миланче што си ставио тачку на ову расправу око степеништа. :kk:

Kako samo liftom?
Немој да ме бијеш молим те. :) Као што се види из цитираног само сам питао.

ПС: Не верујем да се игде у свету степениште високо 22 метра сматра коректним приступом било каквој станици,била она трамвајска,лрт или метро. Да ли су два лифта до станице таман она била и трамвајска коректно решење по теби?
 
Ova visina i nagib stepenista bez vestibila i zastaklenih površina pored,bez pratećih prostorija službi za servis i nadzor je nemoguća.
1.Moraće da se zastakli ceo deo gde su stepenište i kominikacije.
2.moraće da se dodaju vestibili sa strane.
3.servisi za video nadzor,obezbeđenje i menadžment stanice moraju imati prostorije unutar zastaklenog dela.
4 stanica mora da ima sanitarne prostorije i javni toalet
5.platforme moraju biti produžene min 90 m.
6.stanica na mostu mora biti pokrivena
7.mora postojati protivpožarni sistem i info sistem.
8.servisno stepenište i evakuaciono na suprotnoj strani moraju zadovoljiti sve evropske standarde,mora se ponovo projektovati.
Ovo se finansira iz kredita,zašto ovo nije projektovano?Ne vidim razlog jer ne sme da se štedi na standardima koji su obavezni,i bezbednosni su,ljudi radi se o 22m visine.. :kafa:
 
Delija":2gltx7ya je napisao(la):
blagoje":2gltx7ya je napisao(la):
Delija":2gltx7ya je napisao(la):
ПС: Не верујем да се игде у свету степениште високо 22 метра сматра коректним приступом било каквој станици,била она трамвајска,лрт или метро. Да ли су два лифта до станице таман она била и трамвајска коректно решење по теби?

Da nema liftova, verovatno bih se složio. Reći ćeš: "A šta ako liftovi ne rade?" Ja ti uzvraćam pitanjem: "A šta ako ne rade pokretne stepenice na stanici Vukov spomenik?" Da li neko to vidi kao veliki problem?
 
@2012 apsolutno te nisam vređao niti mi je to cilj. Ako jesam, ja ti se javno izvinjavam.

Sve ovo što pobrojiš pobrajaš bez neke konkretnije informacije. Tipa sad ti EU standardi za stajalište. Kakav sanitarni čvor? Nemaš ga ni na mostarskoj petlji. Nemaš ga ni na ŽS Novi Beograd. Protivpožćarna zaštita... Ovde nema skoro pa ničega zapaljivog. I tako dalje, daj nam te regulative, daj neki dodatni podatak da podržiš svoje tvrdnje. Na resto mislim da su ti drugi odgovorili između tvog i mog posta.
 
@2012

Čoveče, imaš li dugme "off"? Potrošio si svima nama čitave dve prethodne stranice.

@svi

Ako bi se bar uzdržali od ikakvih komentara, bilo bi potrošeno upola manje, a valjda bi i trolovanje prestalo.
 
Vrh