današnje Novosti:
Petlja Hipodrom: Ostalo još samo asfaltiranje
Radovi na saobraćajnici koja povezuje Požešku i Petlju "Hipodrom" privode se kraju. Sa Banovog brda do novog mosta na Adi stizaće se za nekoliko minuta
IZGRADNjA saobraćajnice koja povezuje petlju "Hipodrom" i Požešku ulicu je intenzivirana i privodi se kraju. Prema nezvaničnim informacijama, građevinci imaju još koji dan da spakuju alat i mehanizaciju, jer bi posao trebalo da bude završen i saobraćaj pušten do početka maja.
U gradu kažu da je na deonici koja spaja Banovo brdo i petlju "Hipodrom", dugačkoj 550 metara, završena izgradnja sve tri konstrukcije, hidroizolacija je postavljena na dve, a na trećoj je u toku. Takođe, u toku je postavljanje pešačkih ograda i parapeta. Saobraćajnica će se spojiti sa ranije rekonstruisanim delom Požeške ulice, kod raskrsnice sa Ulicom Vladimira Radovanovića, tako što konstrukcija prelazi u zemljani nasip i uklapa se u postojeću mrežu. Nasip je završen, kao i potporni zid, i u narednih nekoliko dana očekuje se asfaltiranje duž čitave konstrukcije.
Ekipa "Novosti" zatekla je u četvrtak oko pedest radnika, čak sedam-osam domaćih građevinskih firmi, kako se znoji na novom nadvožnjaku. Na početku, bliže Požeškoj ulici - bageri, buldožeri, utovarivači, valjci, razvlače "tucanik". Priprema se podloga za asfalt. Posle nekih dvadesetak metara kreće betonska konstrukcija, nadvožnjak, kojim će se vozila spuštati do petlje Hipodrom, a odatle kud je kome drago - prema novom Mostu na Adi, ili Topčideru.
DVE TRAKE PO SMERU
KONSTRUKCIJA predstavlja denivelisanu saobraćajnicu sa po dve saobraćajne trake u oba smera, ispod kojih će se nalaziti servisna saobraćajnica povezana sa okolnom saobraćajnom mrežom preko Paštrovićeve ulice. Ukupna površina sve tri konstrukcije je 8.000 kvadratnih metara, a u njih će biti ugrađeno oko 600 tona armature.
Svako je svom poslu posvećen. Dvojica radnika premazuju buduću saobraćajnicu. Ručni valjak, u kantu, okvasi, otrese višak tečnosti, pa po betonu - udri. Napred - nazad, pa opet ista procedura.
- To je izolacija - dobacuje Zoki dok meša crnu gustu masu koja se puši iz kazana.
Ima ih tri u nizu i služe za topljenje bitumena na visokim temperaturama. Kada dođe vreme, njime će premazati celu betonsku konstrukciju, radi zaštite.
Sa strane pršte varnice, zuje aparati za varenje. Pod maskama i sa zaštitnim rukavicama, varioci spajaju bočne armirane betonske ploče.
Pod krošnjama obližnjeg drveća u hlad se sklonila omanja grupa radnika - ručak. Posle njih će smena, odmaraće drugi i tako redom, ali posao ne sme da stoji.
Niže, jedan od radnika spaja ivičnjake koje su kolege ranije postavile i odmakle dalje s poslom. Prvo nanose "suvi beton" oko desetak centimetara, dobro ga uravnaju, pa u njega "utope" blok ivičnjaka, naprave mali razmak, pa drugi i tako redom. Deo kolovoza, gde se saobraćajnica spaja sa petljom već je asfaltiran i radnici postavljaju zaštitnu ogradu i bankine.
Kada kompletna konstrukcija bude završena, vozila će sa Banovog brda Požeškom ulicom bez zaustavljanja stizati za nekoliko minuta do zone nekadašnjeg pružnog prelaza, a odatle će, opet za nekoliko minuta, preko Mosta na Adi, preći reku i stići u Novi Beograd. Sve ovo zajedno uticaće na veću bezbednost i protočnost saobraćaja, kao i na uštedu u gorivu i vremenu putovanja, ističu u gradskoj upravi.