Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

To je to.Juce su ih postavljali dok sam prolazio.

Zanimljivo je da grupa od 3 kuceta je provalila foru pa prolazi izmedju bankina na rampama za jurija gagarina.Vec vidim tu strasnu ekipu kako napada pesake i bicikliste u tom kraju.
 
Da odgovorim Zumi i da završimo sa ovim OFF-om

Zuma":18neume3 je napisao(la):
Hvala na ispravci u vezi tornja, a pogotovo svima koji su prvi objavili ove divne fotografije. Zao mi je sto se mnogo vise ne promovisu jer je mogucnost da se vidi kako se grad kroz vreme menja jedan od najboljih nacina da ga ljudi malo emotivnije dozive. Nazalost primetuo sam da slike vec polako nestaju sa besplatnih servera na kojima su bile postavljene. Bilo bi lepo da neko sve to bekapuje. Dok se to ne desi i dok se jos moze, da ljudi vide bar ove vezane za mostove i reke Beograda, cisto da imamo kontekst u kome se "radja" ovaj novi most.

Promovišu se, i te kako :D članstvo sa SSC-a je prešlo na drugi forum (politikinzabavnik), a fotografije se prenose po vaskolikom internetu. Čak i na fejsbuku postoji grupa, a jedan član postavlja "pitalice" sa fotografijama na kojim aveć stoje "žigovi" članova PZ foruma :p
Nije baš da su nesale. Sve moje se i dalje nalaze na photobucketu i na imageshacku-u. Pošto su forumi pre-posećenji, dosta se protoka "srče" sa ofih servera, pa povremeno nisu dostupne a forumima, ali nisu obrisane. Neki članovi su zaista imali problem sa tynipicom (izmešale se svačiej fotografije, pa umesto stažarske kućice na ulazu u srušen konak Aleksandra Obrenovića, na forumu se prikaže fotografija srednjoškolke koja se slika za fejs u kupatilu - što baš i nije smešno)

Zuma":18neume3 je napisao(la):
Ali se mora priznati da je onaj stari ipak lepsi. Pogledaj stari most iz daljine, sliku sa trotoara, sa puta za Zemun. Novi deluje malo suvise utilitarno, donekle je slican citavoj, uglavnom bezlicnoj posleratnoj arhitekturi. Zbog toga se bas i ne slazem sa idejom da grandioznost i upecatljivost mosta na Adi nisu vredni izvesne razumne sume dodatnog novca. U ljudskom drustvu i nematerjalne vrednosti ipak imaju sasvim realnu vrednost.

Na fotografijama iz 30-tih i izgleda lepo, ali kako bi izgledao danas, zakrčen saobraćajem, i kako bi izgledao centar grada? Kolaps.
Treba imati u vidu da je tada test opterećenja rađen - konjima. Nije bilo dovoljno teških vozila, a i pitanje za koje je opterećenje i zamišljen. Most je vodio do Zemuna i do aerodroma na ljutoj periferiji. Tek su počeli da se postavljaju nasipi i isušuje močvara za proširenje grada.
Posle rata se krenulo u ubrzanu izgradnju, saobraćaj je postao intenzivniji. Auto put je 50-tih bio još uvek daleka želja, put sever-jug je prolazio Brankovom, Prizrenskom, Terazijama, Bulevarom i dalje...U svakom pogledu je trebalo sagraditi nešto modernije i nešto što je lakše za održavanje.

I ovaj novi će isto biti veoma zahtevan za održavanje. Komplikovan oblik, veliki broj delova, varova, različitih spojeva (koliko samo ima ovih kosnika?), pa kablovi... o tome još niko ne priča. Kao da su ga projektovali avio inženjeri - složena konstrukcija, sve u cilju da bude što lakši da može da visi o ovom jednom stubu. Žalićemo za "bezličnim" betonskim gredama i čeličnim sanducima.

Ja sam se vremenom nagledao tih fotografija, zasitio sam se i gledam malo kritičkije. Znam, deluje romantično i nekako idilično, ali to je samo privid sa starih fotografija...

A na ovom švapskom bilbordu na prilazu pontonskom mostu je prikazana fortifikacija iz vremena osvajanja Beograda od strane Austrijanaca na čelu sa Eugenom Savojskim, 1717

http://www.antikvarne-knjige.com/elektronskeknjige/detail-item_id-116
 
Na SSC-u se izgleda pojavio insajder sa mosta koji tvrdi da ce dekorativno osvetljenje biti raznobojno samo za ceremoniju otvaranja (otud svi ovi testovi), a da ce inace biti samo obicno belo.

Da podsetim, tako je bilo i na Avalskom tornju :)
 
Pa jel to znači da će posle toga da ga skinu ili da će samo svetleti belom bojom?
 
Homer Jay":u6gxbq4t je napisao(la):
Bice osvetljen samo belom bojom.

Pa nije rekao da će biti bela, nego da će se koristiti samo jedna boja. To svašta može da znači. Mogla bi stalno da bude jedna i to bilo koja, a može da bude mesec dana plava, pa bela, pa zelena... U svakom slučaju, kablovi mogu da budu samo beli, a ostatak mosta kako im se ćefne.

Uostalom, evo šta čovek sa SSC kaže:
[box]Vrh pilona, unutrasnja strana pilona kao i rubni venac ce biti osvetljeni RGB svetlima i sarenilo ce biti samo za otvaranje inace u normalnim uslovima ce se koristiti samo jedna boja na svim gore pomenutim lokacijama.[/box]
 
Oko 16:30 sam iz BG:Voza video most, ove "munje" što idu duž mosta i osvetljenje kablova.

Vreovatno je samo proba dela koreografije, uz vatromet i muziku za Novogodišnje veče.
Sada kada vidite kako iz "čista mira" linije koje menjaju boju "putuju" duž mosta, izgleda bez veze.

Ne znam da li se razmišljalo da bude osvetljen i sa donje strane, kao i da reflektori osvetljavaju reku ispod mosta?

A što se tiče kablova, zaista su svi istovremeno osvetljeni. Lepo se vidi iz voza u pokretu.
Zbog ugla posmatranja, ali pre svega zbog položaja kablova (po sredini mosta) i vozača, teško će sa ovakvim refletorima da postignu da se iz svakog ugla i vidi efekat te rasvete.

Samo je pitanje za koju Novu godinu će da ga osvetle projektovanom slikom novogodišnje jelke :p
 
dr strangelove":2qlx44qs je napisao(la):

'ajde mogu da progutam boje za praznike. Ovo crveno-zeleno-belo im je (NADAM SE) neka bozicno-novogodisnja kombinacija. A za nacionalne praznike crveno-plavo-belo, nacionalna trobojka? Ostatak godine molim Boga da bude samo belo.

PS Pocinjem da osecam nostalgiju za starim zuckastim svetlima, ove diode mi se cesto cine previse belo a cesto mi vuku i na plavicasto, tako da se "klasicna" zuckasto-belo-zlatasta svetlost sve redje vidi :(
 
Kago bese ide merkalijeva u rihterovu skalu?

Нови мост може да издржи земљотрес јачине до осам степени Меркалијеве скале. Армирана бетонска конструкција у облику обрнуте саксије апсорбује сеизмичке таласе пре него што стигну до самог пилона

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/U-novu-godinu-preko-Mosta-na-Adi.sr.html
 
Mislim da je to greska,da je u pitanju 8 stepeni Rihterove skale.
 
Мислим да је то само око 6 степени рихтерове скале. Рихтерова је јачина ослобођене енергије и максимум је 9(у теорији нема горњу границу али никад није било јачег земљотреса од 9) а меркалијева је степен разарања на површини земље и њен максимум је 12. :lol:

едит: Бојим се да није грешка и колико се сећам и раније је овде помињана граница од 6 рихтера.
 
koliko sam ja uspeo da shvatim u poslednjih nekoliko godina nasi mediji slabo razlikuju rihterovu i merkalijevu skalu. zapravo ni ne znaju sta je koja, mnogi misli da je to isto.
 
6 stepeni Rihtera mi deluje prilično malo za most. Skala ide ovako:

[box]1 – Evidentiraju samo instrumenti
2 – Teško je zapaziti čak i kad ste blizu epicentra
3 – Primetan ako ste u zatvorenom prostoru
4 – Većina ljudi primećuje, manja oštećenja
5 – Svi primećuju. Oštećenja od malih do srednjih
6 – Srednja oštećenja
7 – Velika oštećenja
8 – Velika razaranja[/box]


Što se Merkalijeve skale tiče, stvari stoje ovako:

[box]1 – Људи не осећају никакав померај
2 – Неки људи осећају ако су у стању мировања или на вишим спратовима зграда
3 - Многи људи, ако су у затвореном простору осећају подрхтавање. Висећи објекти (нпр. Лустери) се љуљају. Људи на отвореном не примећују
4 - Већина људи, ако су у затвореном простору осећају подрхтавање. Висећи објекти се љуљају. Звече тањири, прозори и врата шкрипе
5 – Скоро сви примећују подрхтавање. Они који спавају – буде се. Врата се отварају, посуђе пада, слике на зиду се љуљају. Мали предмети се померају или преврћу. Дрвеће може да се љуља, течност се прелива из отворених посуда.
6 – Сви осећају потрес. Људи имају проблема са ходом. Предмети падају са полица. Слике падају са зидова. Намештај се помера. Пуца малтер. Дрвеће се тресе. Мање штете на лоше сазиданим кућама. Нема структурног разарања.
7 – Људи имају проблема са стајањем, Возачи осећају да им се возило тресе. Неки намештај пуца. Слабије везани црепови падају са крова. Оштећења су мања до средњих на квалитетним објектима. Значајна на старим објектима.
8 – Возачи имају проблема са управљањем. Куће се руше. Високе структуре као солитери и димњаци се љуљају и могу да се сруше. Добро саграђене зграде трпе озбиљна оштећења. Стабла се ломе. Ниво воде у бунарима се мења.
9 – Добро грађени објекти имају озбиљна оштећења. Подземне цеви пуцају. Земља пуца. Резервоари имају тешка оштећења.
10 – Већина кућа је оштећена. Неки мостови се руше. Бране су тешко оштећене. Раде велика клизишта. Вода се прелива на обале река, језера, канала. Железничке шине се деформишу. Земља пуца на више места.
11 - Већина кућа се руши до темеља. Неки мостови се руше. Велике пукотине на земљи. Железничке шине значајно савијене.
12 – Скоро све је уништено. Објекти лете у ваздух. Земља се покреће у виду таласа. Велике стене се померају.[/box]

Poređenja radi, zemljotres u Kraljevu koji se dogodio 3. novembra 2010. godine je bio magnitude 5.3-5.4 stepena Rihterove skale, a intezitet u epicentru je bio između 7 i 8 stepeni Merkalijeve skale.
 
Имам карту сеизмолошких активности на нивоу СФРЈ као и прописане издржљивости објеката на датим локацијама.Мрзи ме сад да тражим али колико се сећам за Београд је за већину објеката неопходно да конструкција буде у стању да издржи између 5 и 6 рихтера а као што рече Благоје за мостове и друге веће објекте то мора више.Примера ради Авалски торањ можа да издржи 9 рихтера што је 11-12 по меркалијевој скали.Оно што знам да је такозвани теоријски максимум за Београд баш тих 8 степени меркалијеве Е сад,овде сам и раније "смарао" са тим да су пројектанти овог моста као и статичари извукли максимум из њега и све сегменте димензионисали до крајњих граница како би мост уопште могао да се реализује те да је "луфт" између потребног и дозвољеног оптерећења мањи него што је то пракса (ако се сећате о томе је писао онај колега што је био на презентацији моста и самом градилишту).
 
Šta god da ja mislio o ovom projetku, teško mi je da zamislim da bi iko sebi dozvolio da mu se ovako veliki most tako veličanstveno sruši u Savu od 7 ili 8 Merkalija.

Ili da se eventualno otkine onaj metalni pampur od 25 metara :p
 
vucko":luxhlxvz je napisao(la):
Kago bese ide merkalijeva u rihterovu skalu?

Нови мост може да издржи земљотрес јачине до осам степени Меркалијеве скале. Армирана бетонска конструкција у облику обрнуте саксије апсорбује сеизмичке таласе пре него што стигну до самог пилона

http://www.politika.rs/rubrike/Beograd/U-novu-godinu-preko-Mosta-na-Adi.sr.html

Nema nikakve analogije izmedju ove dvije skale.

edit: sada procitah da ipak postoji neka relacija ali da dosta zavisi od geologije.

intensity of the earthquake
The intensity of the earthquakes is valued according to the Richter scale (Charles Francis Richter 26/4/1900 - 30/9/1985) or the modified Mercalli scale (Giuseppe Mercalli 21/5/1850 - 19/3/1914). The first scale furnishes an evaluation (magnitude) of the quantity of freed energy, while the seconds scale assigns a degree to the effects on the environment. In the 1902 Mercalli proposed the first composed scale from 10 degrees, in succession the Americans H.O. Wood and F. Neumann modified it adding 2 degrees at the end of adapt it to the constructive customs in California conventions. For the same motive in Western Europe is in use the MCS scale (Mercalli, Cancani, Sieberg), but in Oriental Europe be used the MKS scale (Medvedv, Karnik, Sponheuer). For a real comparison of the intensity of the earthquakes, and not only of the effects, has stayed introduced the scale of the magnitudo or Richter. From notice that already the Cancani (1856-1904), had introduced a gradation not empirical, assigning at 1° of the own scale the value of 2.5 mm/s2, and at 12° the value of 10000 mm/s2.

Richter scale

This scale doesn't have divisions in degrees, inferior limits, (if not of the tools) and superior. The appraisal of the energy freed from a seism is associated to an index, by definition magnitudo, it has drawn to divide the decimal logarithm of the maximum ampleness of a shake and the logarithm of a shake champion. The zero of the scale is equivalent to a freed equal energy to 105 Joule.
 
U više izvora sam pronašao ovo:

[box]"Naši stručnjaci projektovali su seizmičku izdržljivost konstrukcije na osam i više stepeni Merkalijeve skale, s obzirom na to što se Beograd nalazi u središtu jednog od seizmički najaktivnijih regiona Evrope. Imajući to u vidu, pilon će biti izložen čestim manjim potresima, koji obično dolaze u serijama. To je razlog što je on ankerovan u jedinstvenu osnovu oblika obrnute saksije koja je kao takva projektovana da apsorbuje seizmičke vibracije pre nego što stignu do samog pilona."[/box]

E sad, šta mu znači "osam i više"? Meni bi lepše zvučalo "više od osam".
 
Сеизмичка карта Европе:

http://wija.ija.csic.es/gt/earthquakes/imatges/ESC-SESAME_poster_A4_75q.jpg

ESC-SESAME_poster_A4_75q.jpg
 
Ovo bocno osvetljenje moglo bi da se koristi da govori koliko je opterecenje mosta tj guzva crvena biraj drugi most ,zelezna opusteno ,plava strpljen spasen itd salim se naravno :laugh:
 
Šala ili ne, dobra ideja :D
P.S Na slici dr strangelove-a na kojoj se vide boje, jasno se vidi da nisu ništa uradili po pitanju zarđalih kosih čeličnih greda na trupu mosta...
 
Ronche":2h0jjerl je napisao(la):
...P.S Na slici dr strangelove-a na kojoj se vide boje, jasno se vidi da nisu ništa uradili po pitanju zarđalih kosih čeličnih greda na trupu mosta...


Svaka tebi čast kada sa ove male slike u mraku vidiš zarđale kosnike. Ja i na ovoj većoj po danu od jula meseca to ne mogu da primetim, sem par koji se razlikuje po boji.

33396582.jpg
 
Sta im znace ovi minibusi, umesto da gledaju da obezbede sto vise gsp linija nalaze neka resenja u vidu munibuseva, a i karta je skuplja nego u gspu. Trebali su odmah lepo da ubace pored 94, 88 i 89, to je pravo resenje.
 
Vrh