Da odgovorim Zumi i da završimo sa ovim OFF-om
Zuma":18neume3 je napisao(la):
Hvala na ispravci u vezi tornja, a pogotovo svima koji su prvi objavili ove divne fotografije. Zao mi je sto se mnogo vise ne promovisu jer je mogucnost da se vidi kako se grad kroz vreme menja jedan od najboljih nacina da ga ljudi malo emotivnije dozive. Nazalost primetuo sam da slike vec polako nestaju sa besplatnih servera na kojima su bile postavljene. Bilo bi lepo da neko sve to bekapuje. Dok se to ne desi i dok se jos moze, da ljudi vide bar ove vezane za mostove i reke Beograda, cisto da imamo kontekst u kome se "radja" ovaj novi most.
Promovišu se, i te kako
članstvo sa SSC-a je prešlo na drugi forum (politikinzabavnik), a fotografije se prenose po vaskolikom internetu. Čak i na fejsbuku postoji grupa, a jedan član postavlja "pitalice" sa fotografijama na kojim aveć stoje "žigovi" članova PZ foruma
Nije baš da su nesale. Sve moje se i dalje nalaze na photobucketu i na imageshacku-u. Pošto su forumi pre-posećenji, dosta se protoka "srče" sa ofih servera, pa povremeno nisu dostupne a forumima, ali nisu obrisane. Neki članovi su zaista imali problem sa tynipicom (izmešale se svačiej fotografije, pa umesto stažarske kućice na ulazu u srušen konak Aleksandra Obrenovića, na forumu se prikaže fotografija srednjoškolke koja se slika za fejs u kupatilu - što baš i nije smešno)
Zuma":18neume3 je napisao(la):
Ali se mora priznati da je onaj stari ipak lepsi. Pogledaj stari most iz daljine, sliku sa trotoara, sa puta za Zemun. Novi deluje malo suvise utilitarno, donekle je slican citavoj, uglavnom bezlicnoj posleratnoj arhitekturi. Zbog toga se bas i ne slazem sa idejom da grandioznost i upecatljivost mosta na Adi nisu vredni izvesne razumne sume dodatnog novca. U ljudskom drustvu i nematerjalne vrednosti ipak imaju sasvim realnu vrednost.
Na fotografijama iz 30-tih i izgleda lepo, ali kako bi izgledao danas, zakrčen saobraćajem, i kako bi izgledao centar grada? Kolaps.
Treba imati u vidu da je tada test opterećenja rađen - konjima. Nije bilo dovoljno teških vozila, a i pitanje za koje je opterećenje i zamišljen. Most je vodio do Zemuna i do aerodroma na ljutoj periferiji. Tek su počeli da se postavljaju nasipi i isušuje močvara za proširenje grada.
Posle rata se krenulo u ubrzanu izgradnju, saobraćaj je postao intenzivniji. Auto put je 50-tih bio još uvek daleka želja, put sever-jug je prolazio Brankovom, Prizrenskom, Terazijama, Bulevarom i dalje...U svakom pogledu je trebalo sagraditi nešto modernije i nešto što je lakše za održavanje.
I ovaj novi će isto biti veoma zahtevan za održavanje. Komplikovan oblik, veliki broj delova, varova, različitih spojeva (koliko samo ima ovih kosnika?), pa kablovi... o tome još niko ne priča. Kao da su ga projektovali avio inženjeri - složena konstrukcija, sve u cilju da bude što lakši da može da visi o ovom jednom stubu. Žalićemo za "bezličnim" betonskim gredama i čeličnim sanducima.
Ja sam se vremenom nagledao tih fotografija, zasitio sam se i gledam malo kritičkije. Znam, deluje romantično i nekako idilično, ali to je samo privid sa starih fotografija...
A na ovom švapskom bilbordu na prilazu pontonskom mostu je prikazana fortifikacija iz vremena osvajanja Beograda od strane Austrijanaca na čelu sa Eugenom Savojskim, 1717
http://www.antikvarne-knjige.com/elektronskeknjige/detail-item_id-116