Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Uz višeminutni vatromet most na Adi biće otvoren za saobraćaj u novogodišnjoj noći. Već u prvim minutima 2012. godine žitelji prestonice i njeni gosti biće u prilici da pređu sa jedne na drugu obalu Save.

- Most će sigurno biti otvoren u novogodišnjoj noći. Taj čin će propratiti i veliki vatromet sa mosta - rekao je gradski arhitekta Dejan Vasović, istakavši da će do otvaranja biti precizirani i drugi detalji oko organizacije ovog događaja.

Beogradjani će već prvog dana 2012. godine gradskim prevozom moći da pređu preko Mosta na Adi. Za sada je planirano da preko njega saobraća 13 autobusa na liniji 94, koji će ići od Novog Beograda, ulicama Ivana Ribara, Jurija Gagarina, Omladinskih brigada, Bulevarom Milutina Milankovića i Proleterske solidarnost, odakle će preći most, i dalje nastaviti kroz Bulevar vojvode Mišića, ulicom Teodora Drajzera, Bulevarom kneza Aleksandra Karađorđevića do naselja Miljakovac 1.

Razmatra se i uvođenje kratke mini-bus linije koja bi prevozila građane sa jedne na drugu stranu reke, odnosno od Ade Ciganlije do Novog Beograda.


Već 1. januara, Beograđanima će na raspolaganju biti po jedna ulazna i izlazna rampa sa obe strane mosta (čukaričkoj i novobeogradskoj), dok će tokom godine biti nastavljeni radovi na završetku svih pristupnih puteva (pretljama Hipodrom, Radnička i Jurija Gagarina).

Izvor: 24sata
 
@KomsijaBg

Trenutna situacija je takva da može da se pusti saobraćaj na potezu most - Hipodrom. Ograničenje je, što zbog nezavršenih rampi sa mosta prema kružnom toku, na samom prelazu (nekih 20 metara) imamo usko grlo, pa će se sa tri trake mosta saobraćaj ulivati najverovatnije u jednu traku na vijaduktu prema Hipodromu. Tu se mogu očekivati gužve, pa verovatno odatle potiče dilema. Međutim, ako su najavili da kreće linija 94 preko novog mosta, onda će pustiti i vezu prema Hipodromu. Kada se završe silazne rampe sa mosta prema kružnom toku, od mosta do raskrsnice Hipodroma će celom dužinom biti po dve trake po smeru.
 
Tanjugova informacija koju prenosi list Politika je nemusto i kontradiktorno srocena. U informaciji se kaze da ce mostu moci da se pristupi odnosno da se sa njega sidjena na po jednoj rampi...da bi se potom navelo da ce preko mosta ici autobuska linija 94 OD PETLJE HIPODROM!!!!
 
blagoje":31k2aj37 je napisao(la):
relja":31k2aj37 je napisao(la):
Ideja o kružnom toku na tom mestu je stara (na našem forumu, naravno da je nema u planovima za izgradnju).

Čak sam i ja negde crtao kružnicu i elipsu na tom mestu, ali koliko se sećam, nisam naišao na neko razumevanje :)

Beše to ovo (27.09.2011.):

kruznitokf.jpg


I tada smo diskutovali o tesnom prostoru i problemu železničkog nasipa. (http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=142281#p142281)

Da, to je to, hvala.
K'o da sam ga crtao u "bojanka.exe" :p
I na kraju, saobraćaj će se prilagoditi izvedenom rešenju, bilo ono dobro ili loše...


Nouva, dobro došla/došao na forum.
Zabuna oko nick-ova će još dugo trajati :)
 
Bejah danas do buvljaka pa ne odoleh da osacujem te petlje ka jurija gagarina i sirenje ulice.

Sve je ok,ali mi nikako ne ide u glavu kuda ce ici biciklisticke i pesacke staze.

Sto se tice te elipsoidne saobracajnice to jest spljostenog kruznog toka legao bi tu samo tako.Mada mislim da je problem skretanje tramvaja iz Milentija Popovica u Milutina Milankovica.Jer bi se tu nagomilalo brdo automobila iz ove kruzne raskrsnice i tako bi ova bila zagusena.

Dakle,ponovo taj prokleti tramvaj pravi problem,nek onda naprave onaj LRT,denivelisu ga na tom mestu i onda i tu da se zvizne kruzni tok i problem resen :)
 
blagoje":w19mybmt je napisao(la):
Ograničenje je, što zbog nezavršenih rampi sa mosta prema kružnom toku, na samom prelazu (nekih 20 metara)

A ja se pitam što ne završavaju bočne strane na spajanju mosta i Hipodroma (viri armatura), kad ono tu treba da bude silazna i uzlazna rampa ka kružnom toku!
 
KomsijaBg":2xqx2wvp je napisao(la):
blagoje":2xqx2wvp je napisao(la):
Ograničenje je, što zbog nezavršenih rampi sa mosta prema kružnom toku, na samom prelazu (nekih 20 metara)

A ja se pitam što ne završavaju bočne strane na spajanju mosta i Hipodroma (viri armatura), kad ono tu treba da bude silazna i uzlazna rampa ka kružnom toku!

Da, upravo tako. Baš kao što se vidi na slici:

110809-RAPET-05.jpg
 
Zuma":2m99tp1d je napisao(la):

I most i Staro sajmište deluju prelepo. Sadašnji Brankov most je samo senka tog mosta.

Izbrisao sam poruku jer sam se istripovao da sam promašio temu pa sam opet vratio... Krečana :)
 
Još jedna linija gradskog prevoza preko Mosta na Adi »

27. Decembar. 2011 | (17:42 -> 17:46), Izvor : Studio B, Komentari: 0

Preko Mosta na Adi od 1. januara 2012. godine će osim linije 94 saobraćati i linija 85, najavljeno je iz Direkcije za javni prevoz.


U pitanju je minibus, koji će saobraćati na 20 minuta, ali koji će funkcionisati u okviru integrisanog tarifnog sistema.
Kako se navodi, linija treba da preveze građane preko novog mosta, tako da je trasa linije naselje Belvil, Agostina Neta, Jurija Gagarina, Most na Adi, potom Radnička ulica, Savska magistrala, Svetolika Laze Lazarevića, Radnička, Strugarska do Čukaričke padine.
 
Zna li se trasa u povratku jer ako u povratku bude iz Radničke skretala prema Paštrovićevoj i Hipodromu koristiće je isključivo samo putnici sa Padine.
 
Znamo da u početku neće biti drugog načina da se popne na most dolazeći iz tog pravca, tako da to verovatno važi i za buseve. Ipak, ako naprave stanicu negde kod hipodroma, koristiće ga i jedan deo B.Brda, bar oni oko Zrmanjske.
Zna li neko hoće li sadašnji tramvajski nadvožnjak kod hipodroma imati neku vezu sa mostom? Mogli bi i tu da proteraju bus...
 
Zuma":ce5eembq je napisao(la):

Zanimljivo kako se izgradnjom nasipa na novobeogradskoj strani sirina reke smanjila za neverovatnih 80-100 metara. :shok:.

A moze se i videti sa druge strane mosta u odnosu na sajmiste(prema uscu) koliko je to ustvari bilo plavno zemljiste i koliko je trebalo truda da se to sredi. Sad bi jednostavno rekli to ne moze (odnosno ne vidim kako bih se ja tu ugradio)
 
^^ Ciato poredjenja radi, 70 i kusur godina pre nego sto je nastala ta slika je otvoren prvi deo Londonskog metroa :)
 
I most i Staro sajmište deluju prelepo. Sadašnji Brankov most je samo senka tog mosta.

Ako vam se dopada evo jos o oba. Staro Sajmiste:

Ovde se lepo vide dva mosta, ali Sajmišta jos uvek nema ...
acinmost1ly2.jpg

.. a nema ni Novog Beograda. Put nastavlja za Zemun.
bgd2193536rg6.jpg

A onda ...
sajam1gd4.jpg

Desno je Filipsov radio toranj.
sajam5wh6.jpg

Kazu da je u šibljacima desno od puta za Zemun uvek bilo dobre ribe. U pozadini je, danas potuno nevidljivo, brdovito zaledje Beograda.
sajam6cs9.jpg

Levo je Beogradsko more, Sava i Dunav, a put je istovremeno i nasip. Desno su stubovi tramvaja, pardon, lakog šinskog prevoza za Zemun :)
MostKraljaAleksandraiBeogradskiput-.jpg
 
Ciato poredjenja radi, 70 i kusur godina pre nego sto je nastala ta slika je otvoren prvi deo Londonskog metroa

Ali nismo samo mi krivi za to. Drugi nastavak posta je, za Srbiju, tipična priča o nesuđenom mostu pored nesuđenog "Evropskog" samišta.

Ovde se jos uvek gradi.
IzgradnjamostakraljaAleksandra.jpg

Ali ubrzo ...
lancani001wq8.jpg

lancani01wa9.jpg

lancani02wm7.jpg

lancani04wz5.jpg

pontonac03ni0.jpg

pontonac06nh5.jpg

lancani09bh2.jpg
 
A nije loše razmisliti i o sledecoj slici. Propuštene šanse se ne ponavljaju tako lako. Ovo smo imali još 1938 godine. Prilično je očigledno da postoje naznake drastične promene i u načinu razmišljanja i u prioritetima u odnosu na staru Srbiju. Da je bilo moguće nastaviti tako ... gde bismo danas bili?
kula.jpg
 
Zuma":2gq9sse8 je napisao(la):
.............
Desno je Filipsov radio toranj.

Ispravka - to je Škodin padobranski toranj (vidi se na skenu sa padobranom i tekstom ispod, inače - iz mog photobucket naloga, lično sam skenirao časopis Aeromagazin :) ) Filips je u jednom manjem paviljonu, pored onog kružnog toka bliže mostu, držao promocije TV programa.

Ah, i čuvena Dexpressova kolekcija vojnih avio fotografija sa skyscrapera, čovek nesebično skenirao i postavio na jedan forum, a višega niko ne spominje, svi samo prenose. Sudbina neznanog junaka :)
A tek mi koji smo kopali po www.ebay.de i mrkotrpno sastavljali kolekciju :)


Sad ozbiljno - ko god poredi ovaj viseći most sa Brankovim, treba da zna da je prvi proizvod tehnologije 20-tih, a Brankov 50-tih. Razmišljao se da se obnovi most kakak je bio. U međuvremenu se, zbor rata na žalost, desio tehnološki kvantni skok i bilo je besmisleno praviti kopiju, kad će ista firma kao i pre rata (MAN) da napravi najmoderniji i mnogo, mnogo jednostavniji.
Ako ništa drugo, proširenje mosta za izgradnjom potpuno nove konstrukcije sa tri trake u smeru ka NBG-u nikada ne bi bilo moguće da je obnovljen viseći most.
 
Prošao sam jutros i video postavljene nedostajuće stubove za osvetljenje na NBG strani mosta.
 
Zuma":3h6mta1h je napisao(la):
Ciato poredjenja radi, 70 i kusur godina pre nego sto je nastala ta slika je otvoren prvi deo Londonskog metroa

Ali nismo samo mi krivi za to. Drugi nastavak posta je, za Srbiju, tipična priča o nesuđenom mostu pored nesuđenog "Evropskog" samišta.
lancani09bh2.jpg
Eh što se istorija brzo zaboravlja....ma lepo su ih Grci uradili :cool:
 
Ispravka - to je Škodin padobranski toranj (vidi se na skenu sa padobranom i tekstom ispod, inače - iz mog photobucket naloga, lično sam skenirao časopis Aeromagazin ) Filips je u jednom manjem paviljonu, pored onog kružnog toka bliže mostu, držao promocije TV programa.

Ah, i čuvena Dexpressova kolekcija vojnih avio fotografija sa skyscrapera, čovek nesebično skenirao i postavio na jedan forum, a višega niko ne spominje, svi samo prenose. Sudbina neznanog junaka
A tek mi koji smo kopali po www.ebay.de i mrkotrpno sastavljali kolekciju

Hvala na ispravci u vezi tornja, a pogotovo svima koji su prvi objavili ove divne fotografije. Zao mi je sto se mnogo vise ne promovisu jer je mogucnost da se vidi kako se grad kroz vreme menja jedan od najboljih nacina da ga ljudi malo emotivnije dozive. Nazalost primetuo sam da slike vec polako nestaju sa besplatnih servera na kojima su bile postavljene. Bilo bi lepo da neko sve to bekapuje. Dok se to ne desi i dok se jos moze, da ljudi vide bar ove vezane za mostove i reke Beograda, cisto da imamo kontekst u kome se "radja" ovaj novi most.

Sad ozbiljno - ko god poredi ovaj viseći most sa Brankovim, treba da zna da je prvi proizvod tehnologije 20-tih, a Brankov 50-tih. Razmišljao se da se obnovi most kakak je bio. U međuvremenu se, zbor rata na žalost, desio tehnološki kvantni skok i bilo je besmisleno praviti kopiju, kad će ista firma kao i pre rata (MAN) da napravi najmoderniji i mnogo, mnogo jednostavniji.
Ako ništa drugo, proširenje mosta za izgradnjom potpuno nove konstrukcije sa tri trake u smeru ka NBG-u nikada ne bi bilo moguće da je obnovljen viseći most.

Ali se mora priznati da je onaj stari ipak lepsi. Pogledaj stari most iz daljine, sliku sa trotoara, sa puta za Zemun. Novi deluje malo suvise utilitarno, donekle je slican citavoj, uglavnom bezlicnoj posleratnoj arhitekturi. Zbog toga se bas i ne slazem sa idejom da grandioznost i upecatljivost mosta na Adi nisu vredni izvesne razumne sume dodatnog novca. U ljudskom drustvu i nematerjalne vrednosti ipak imaju sasvim realnu vrednost.
 
Eh što se istorija brzo zaboravlja....ma lepo su ih Grci uradili

Nadam se da ce neko ko zna nemacki da prevede natpis na tabli. Google translate prevod je malo isuvise nezgrapan, ali je ipak jasno o cemu se radi :/

PS.
Takodje, pretpostavljam da ste uocili nesto sto jako lici na funkcionalnu obilaznicu oko Beograda :lol:
 
Vrh