Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Живео нам УМП, ипак се ради на његовој реализацији.

Данас - 16.12.2024. је објављен "рани јавни увид за потребе израде ПДР подручја између комплекса Новог гробља и планираних саобраћајница Унутрашњи магистрални полупрстен и Нова 4. Све имате овде https://www.beograd.rs/cir/gradski-...a-unutrasnji-magistralni-poluprsten-i-nova-4/

Одлука о изради плана - пдф документ у прилогу

План детаљне регулације, имате цео текст на вези коју сам поставио
план детаљне регулације.JPG


Постојеће коришћење земљишта
постојеће коришћење земљишта.JPG


Планирана намена површина
планирана намена површина.JPG


Шира ситуација
шира ситуација.JPG
 

Prilozi

  • Odluka o izradi plana.pdf
    275 KB · Pregleda: 86
Hvala Gago, nije baš neko ohrabrenje jer se ovaj plan radi radi "aktiviranja" zemljišta u bloku gde je Novo Groblje radi dalje izgradnje zgrada. UmP je tu radi reda i to je zapravo Severni bulevar.
 
Koliko vidim, ovde se radi o otimačini industrijsko-komenalnog zemljišta za štancovanje kvadrata. Ako bi eventualna visokogradnja podrazumevala:
1-izgradnju novih pogona Gradske čistoće na smislenim perifernim lokacijama (Orlovača, Ada Huja, Borča, Kvantaš recimo) u trošku privatnog partnera po projektu samog JKP.
2-eksproprijaciju nekretnina na trasi UMP do Dimitrija Tucovića zajedno sa ulazom u tunel ispod Zvezdarskog grebena + sa suprotne strane ka podvožnjaku na pravcu Pančevačkog mosta + širenje Tršćanske za dvosmerni saobraćaj za vezu sa UMP. Tu se misli na eksproprijaciji za direktnu zamenu za stanove u novogradnji.
3-komunalni koridor (vodovod, kanalizacija, optički kablovi i slično na glavnom pravcu)
4-izgraditi na taj način da osim kola na pravcu bude moguće imati neki javni prevoz u žutoj traci ili tramvajskoj baštici i glavnu viciklističku stazu od Despota Stefana do Bulevara širine 3 metra.
5-da u prizemlju nekog od objekata bude integrisani vrtić,
tada se može govoriti o eventualno dobrom projektu. Ovako, to je čista otimačina zemljišta. Naravno, da se u trgovini sa investitorom može dozvoliti nekoliko spratova više. Samo da to ne bude čisto natrpavanje kvadrata, a da se ništa ne reši, samo bude još gore. Eventualno pod 3 uključujući i samu izgradnju deonice UMP može da preuzme sam grad.
 
Koliko vidim, ovde se radi o otimačini industrijsko-komenalnog zemljišta za štancovanje kvadrata. Ako bi eventualna visokogradnja podrazumevala:
1-izgradnju novih pogona Gradske čistoće na smislenim perifernim lokacijama (Orlovača, Ada Huja, Borča, Kvantaš recimo) u trošku privatnog partnera po projektu samog JKP.
2-eksproprijaciju nekretnina na trasi UMP do Dimitrija Tucovića zajedno sa ulazom u tunel ispod Zvezdarskog grebena + sa suprotne strane ka podvožnjaku na pravcu Pančevačkog mosta + širenje Tršćanske za dvosmerni saobraćaj za vezu sa UMP. Tu se misli na eksproprijaciji za direktnu zamenu za stanove u novogradnji.
3-komunalni koridor (vodovod, kanalizacija, optički kablovi i slično na glavnom pravcu)
4-izgraditi na taj način da osim kola na pravcu bude moguće imati neki javni prevoz u žutoj traci ili tramvajskoj baštici i glavnu viciklističku stazu od Despota Stefana do Bulevara širine 3 metra.
5-da u prizemlju nekog od objekata bude integrisani vrtić,
tada se može govoriti o eventualno dobrom projektu. Ovako, to je čista otimačina zemljišta. Naravno, da se u trgovini sa investitorom može dozvoliti nekoliko spratova više. Samo da to ne bude čisto natrpavanje kvadrata, a da se ništa ne reši, samo bude još gore. Eventualno pod 3 uključujući i samu izgradnju deonice UMP može da preuzme sam

Koliko vidim, ovde se radi o otimačini industrijsko-komenalnog zemljišta za štancovanje kvadrata. Ako bi eventualna visokogradnja podrazumevala:
1-izgradnju novih pogona Gradske čistoće na smislenim perifernim lokacijama (Orlovača, Ada Huja, Borča, Kvantaš recimo) u trošku privatnog partnera po projektu samog JKP.
2-eksproprijaciju nekretnina na trasi UMP do Dimitrija Tucovića zajedno sa ulazom u tunel ispod Zvezdarskog grebena + sa suprotne strane ka podvožnjaku na pravcu Pančevačkog mosta + širenje Tršćanske za dvosmerni saobraćaj za vezu sa UMP. Tu se misli na eksproprijaciji za direktnu zamenu za stanove u novogradnji.
3-komunalni koridor (vodovod, kanalizacija, optički kablovi i slično na glavnom pravcu)
4-izgraditi na taj način da osim kola na pravcu bude moguće imati neki javni prevoz u žutoj traci ili tramvajskoj baštici i glavnu viciklističku stazu od Despota Stefana do Bulevara širine 3 metra.
5-da u prizemlju nekog od objekata bude integrisani vrtić,
tada se može govoriti o eventualno dobrom projektu. Ovako, to je čista otimačina zemljišta. Naravno, da se u trgovini sa investitorom može dozvoliti nekoliko spratova više. Samo da to ne bude čisto natrpavanje kvadrata, a da se ništa ne reši, samo bude još gore. Eventualno pod 3 uključujući i samu izgradnju deonice UMP može da preuzme sam grad.
Porediš Orlovaču i Borču? Nove pogone gradkse čistoće je moguće izgraditi i u tvom kraju.
 
@Daks Vi se bez potrebe vređate. Pod Borča sam podrazumevao Leva obala Save na nekoj lokaciji gde bi bilo uređeno komunalno-industrijsko zemljište. Ovde sam prvi put pomenuo pogon gradske čistoće kao tehničko-logistički komunalni centar za grad u gradu sa sada oko 80.000-90.000 stanovnika sa trendom rasta. Osim komunalnih depoa, pominjao sam na drugim temama i:
- Gimnaziju, Opštinu, Poresko, Biro rada, centralni Dom zdravlja na drumsko-tramvajskog raskrsnici Južnoovčanskog bulevara i Zrenjaninskog puta
- Srednje stručne škole, fakultete sa studentskim domovima, Gradsku bolnicu, poslovni centar, gušću gradnju uz brz, masovan, pouzdan, prostorno štedljiv, ekonomičan, ekološki prihvatljiv prevoz. Što bi u SNS rekli, zmije pacovi i narkomani.
- Bliže ka Pančevu u zoni gde se može koristiti rečni saobraćaj, zona industrije, skladišta, gde bi možda i najpametnije bilo da se napravi jedna od baza Gradske čistoće, u trošku onoga ko hoće da gradi stanove kod Novog groblja.

Ima tu mnogo toga, recimo jedna od baza hitne pomoći u Dunavskom vencu, vatrogasne stanice, sportski centri, groblja... Ali ovu vrstu koncepcijsko-logičnog razvoja Leve obale Dunava na žalost kod drugih autora nisam našao, pa sam morao sam da skiciram. Sve nešto kake o perifernom mostu na Adi Huji, nevezanom ni za kakav glavni pravac na Desnoj obali Dunava i kanalizaciju, kao da je to sve što je problem stihijske gradnje. Borča 3 tu jeste tek ostrvce uređenja nečeg, i to ne do kraja.

Od UMP, Leva obala Dunava za sada ima samo Pančevački most, čiji drumski deo će maltene upastu u Dunav. Na drugoj temi (Pančevački most) sam sugerisao plan po kojem bi se sa radovima na drumskom delu Pančevačkog mosta moglo krenuti za 6 meseci.
Dunavski venac 2.jpg
 
@Daks Vi se bez potrebe vređate. Pod Borča sam podrazumevao Leva obala Save na nekoj lokaciji gde bi bilo uređeno komunalno-industrijsko zemljište. Ovde sam prvi put pomenuo pogon gradske čistoće kao tehničko-logistički komunalni centar za grad u gradu sa sada oko 80.000-90.000 stanovnika sa trendom rasta. Osim komunalnih depoa, pominjao sam na drugim temama i:
- Gimnaziju, Opštinu, Poresko, Biro rada, centralni Dom zdravlja na drumsko-tramvajskog raskrsnici Južnoovčanskog bulevara i Zrenjaninskog puta
- Srednje stručne škole, fakultete sa studentskim domovima, Gradsku bolnicu, poslovni centar, gušću gradnju uz brz, masovan, pouzdan, prostorno štedljiv, ekonomičan, ekološki prihvatljiv prevoz. Što bi u SNS rekli, zmije pacovi i narkomani.
- Bliže ka Pančevu u zoni gde se može koristiti rečni saobraćaj, zona industrije, skladišta, gde bi možda i najpametnije bilo da se napravi jedna od baza Gradske čistoće, u trošku onoga ko hoće da gradi stanove kod Novog groblja.

Ima tu mnogo toga, recimo jedna od baza hitne pomoći u Dunavskom vencu, vatrogasne stanice, sportski centri, groblja... Ali ovu vrstu koncepcijsko-logičnog razvoja Leve obale Dunava na žalost kod drugih autora nisam našao, pa sam morao sam da skiciram. Sve nešto kake o perifernom mostu na Adi Huji, nevezanom ni za kakav glavni pravac na Desnoj obali Dunava i kanalizaciju, kao da je to sve što je problem stihijske gradnje. Borča 3 tu jeste tek ostrvce uređenja nečeg, i to ne do kraja.

Od UMP, Leva obala Dunava za sada ima samo Pančevački most, čiji drumski deo će maltene upastu u Dunav. Na drugoj temi (Pančevački most) sam sugerisao plan po kojem bi se sa radovima na drumskom delu Pančevačkog mosta moglo krenuti za 6 meseci.
Pogledajte prilog 224390
Hvala na objašnjenju, slažem se u potpunosti. Postoji potreba da se sve to uradi, ali politicarima izgleda nije interesantna leva obala trenutno.
 
Juče išao preko mosta i isključivao se ka Sajmu. Ono je strašno koliko je neosvetljeno. Plus mislim da nema table na isključenju ka Sajmu (tj. centru) u kružnom toku.

Da ne pričam da već godinama NEĆE da stave zaštitne odbojnike na isključenju za Adu i za kružni tok.

SRAMOTA.
 
Preko 30% rasvete ne radi na mostu i prilaznim saobraćajnicama i to je uredu za sve nadležno nenadlezne
 
Navodno su našli dogovor sa Vojskom za tunel Senjak - Autokomanda, sada reče ovaj na konferenciji..
 
„Ono što je novo – mislim da bi trebalo u sledećih mesec dana sa Vladom da potpišemo ugovor za tunel od Autokomande do Senjaka. Konačno je nađenjo rešenje sa Vojskom“, rekao je gradonačelnik i podsetio da je taj projekat deset godina bio zakočen.

 
Da li postoji razlog zašto ne saniraju udubljenje u srednjoj traci u radničkoj ulici, smer od Ade ka Sajmu, tačno pre prolaska ispod mosta? Progresivno je postajalo sve gore i gore, sad je došlo do stanja da ako ne usporiš na 20 km/h ceo auto upadne u rupu. Počelo je i da se širi na druge dve trake, skoro svako jutro vidim neki auto kako udari dnom o asfalt jer ide preko 30-40 km/h. Autobusdžije se odavno ne usuđuju da idu srednjom trakom...

Edit: Čak se vidi na Google satelitskom snimku.
1739962628287.png
 
Da li postoji razlog zašto ne saniraju udubljenje u srednjoj traci u radničkoj ulici, smer od Ade ka Sajmu, tačno pre prolaska ispod mosta? Progresivno je postajalo sve gore i gore, sad je došlo do stanja da ako ne usporiš na 20 km/h ceo auto upadne u rupu. Počelo je i da se širi na druge dve trake, skoro svako jutro vidim neki auto kako udari dnom o asfalt jer ide preko 30-40 km/h. Autobusdžije se odavno ne usuđuju da idu srednjom trakom...

Edit: Čak se vidi na Google satelitskom snimku.
Pogledajte prilog 229774
Sanirano.
Izravnali su taj deo, nema više tog udubljenja.
Bili su radovi ovih dana.
Krpili su i udubljenja kod Ada Malla i desnu traku od Gospodarske mehane do Ruske ulice.

Vidi se ovde na slici taj sanirani deo

vlcsnap-2025-03-08-21h08m45s398.png
 
Sanirano.
Izravnali su taj deo, nema više tog udubljenja.
Bili su radovi ovih dana.
Krpili su i udubljenja kod Ada Malla i desnu traku od Gospodarske mehane do Ruske ulice.

Vidi se ovde na slici taj sanirani deo

Pogledajte prilog 231802
Baš sam juče prošao, okej su sanirali, i hvalim ti se da su napokon to rešili. Radili su preko noći izmedju četvrtka i petka. Ceo potez do Sajma saniraju kritične tačke gde je najviše propao asfalt.
 

Posle više od 10 godina: Tunel između Senjaka i Autokomande ponovo u igri​


Beograd je ponovo na pragu realizacije jednog od bitnih infrastrukturnih projekata koji je više od decenije stajao u fioci - tunela koji će voditi od Senjaka do Autokomande.
Gradonačelnik Beograda, Aleksandar Šapić, najavio je nedavno da će u narednih mesec dana biti potpisan ugovor sa Vladom Republike Srbije o izgradnji tunela između Senjaka i Autokomande. Ovaj projekat, koji je do sada nailazio na brojne prepreke, ponovo je stavljen u fokus, donoseći nadu stotinama hiljada Beograđana.

Posle 12 godina u fioci tunel Senjak - Autokomanda ponovo aktuelan​

Projekat tunela između Senjaka i Autokomande datira još iz 2013. godine, kada je prvi put bio u centru pažnje kao ključni deo infrastrukture za povezivanje jugoistočnog dela Beograda sa ostatkom grada. Tokom prethodnih godina, inicijativa je nailazila na brojne prepreke, od problema sa imovinsko-pravnim pitanjima do nedostatka odgovarajućih dozvola i finansiranja. Međutim, gradonačelnik Beograda, Aleksandar Šapić, istakao je da je nakon godina čekanja i "zakočenih" procedura, sa velikim trudom svih uključenih, napokon pronađen način da se projekt realizuje.

„To je stajalo zakočeno 10, 12 godina, konačno je nađeno rešenje sa vojskom, omogućeno je da se napokon krene, da se projektuje. Tunel bi omogućio da se nakon prelaska Mosta na Adi desno skreće za Banovo brdo i Požešku ulicu, a levo za tunel koji „izlazi” ispod Autokomande. Taj posao je bio „zakočen” više od 10 godina, ali je posle velikog truda, koji su uložili Grad, Vlada i Vojska, napravljen pomak koji će omogućiti realizaciju “, izjavio je Šapić, naglašavajući da se u narednim mesecima očekuje finalizacija ugovora sa Vladom.

Izgradnja UMP-a kao preteča realizacije tunela​


Tunel Senjak–Autokomanda deo još od tada je bio deo šireg plana razvoja infrastrukturne mreže u Beogradu.

U Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju potvrdili su tom prilikom da se prema planskoj i projektnoj dokumentaciji, prva faza proteže od Ulice Tošin bunar do petlje Hipodrom. Sledeća faza podrazumeva izgradnju tunelske deonice koja će povezati Autokomandu sa preostalim delovima grada. „Nastavak izgradnje može da se očekuje nakon usvajanja odgovarajućeg planskog dokumenta i pribavljanja građevinske dozvole, u skladu sa raspoloživim finansijskim sredstvima“, objasnili su iz Direkcije za "Večernje novosti" tom prilikom.

Tokom planiranja tunela "Autokomanda - Senjak" vodili računa o svemu​

Jedno od pitanja koje se često postavlja u vezi sa ovim projektom jeste zaštita kulturno-istorijskog nasleđa, s obzirom na blizinu Topčiderskog parka, jednog od najvažnijih kulturnih spomenika u Beogradu. Direkcija za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju naglasili su da je tokom izrade planske i tehničke dokumentacije pribavljena sva potrebna saglasnost od nadležnih institucija. „Za sve faze radova, uključujući izgradnju tunela, dobijene su neophodne saglasnosti, a proces će biti nastavljen u skladu sa svim važećim zakonima“, naveli su te 2013. godine iz direkcije.
 
Vrh