Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Били су протести станара из улице Др. Милутина Ивковића против "изласка" тунела у ту улицу , због загађења, безбедности,....
 
Xexe zagađenja&Co, a 100m niže im najzagušenija tačka grada, Autokomanda 😏 Ako je problem, nek spuste još izlaz tunela bliže kružnom toku, to je ispod zgrada pa onda nema za šta se bune. Ali ja ne verujem da je to razlog već nemaju para, onomad su zaustavili UMP i SMT i prebacili pare ka Bg na vodi.
 
Улаз су решили да "спусте" још мало ниже, до Аутопута. Тиме су продужили тунел на око 3 км. И практично одустали од њега.

Да поновим предлог решења, на трагу оригиналног и оног из првог нацрта ГУП-а до 2021, одбаченог услед протеста цењеног Друштва за очување амбијенталне целине Топчидерског врда, Дедиња, Сењака и како се већ звало: вијадукт од Цареве ћуприје до пред Топчидерску звезду (уз нарушавање драгоценог амбијента Ресторана "Топчидерац", жао ми је те велике вредности коју би иначе заштитио УНЕСКО, али нешто, вероватно, мора и да се жртвује; видим управо се закукало и за Немачким павиљоном на Сајмишту), тунел испод Топчидерске звезде и Топчидерског венца, око 1.000 м дуг (уместо некад планиране надземне деонице, да се не смањи за два кубна центиметра наш УНЕСКО-Хајд парк). Наставак УМП-а Булеваром мира, подвожњак до Милутина Ивковића која се шири колико може, и затим се из ње улази у подвожњак испод Аутокоманде и избија у зону аутопута.

Користи: велика уштеда, веза са Прокопом и већим бројем саобраћајница, итд.
 
Улаз су решили да "спусте" још мало ниже, до Аутопута. Тиме су продужили тунел на око 3 км. И практично одустали од њега.

Да поновим предлог решења, на трагу оригиналног и оног из првог нацрта ГУП-а до 2021, одбаченог услед протеста цењеног Друштва за очување амбијенталне целине Топчидерског врда, Дедиња, Сењака и како се већ звало: вијадукт од Цареве ћуприје до пред Топчидерску звезду (уз нарушавање драгоценог амбијента Ресторана "Топчидерац", жао ми је те велике вредности коју би иначе заштитио УНЕСКО, али нешто, вероватно, мора и да се жртвује; видим управо се закукало и за Немачким павиљоном на Сајмишту), тунел испод Топчидерске звезде и Топчидерског венца, око 1.000 м дуг (уместо некад планиране надземне деонице, да се не смањи за два кубна центиметра наш УНЕСКО-Хајд парк). Наставак УМП-а Булеваром мира, подвожњак до Милутина Ивковића која се шири колико може, и затим се из ње улази у подвожњак испод Аутокоманде и избија у зону аутопута.

Користи: велика уштеда, веза са Прокопом и већим бројем саобраћајница, итд.

Праштај ако је било и ако сам прескочио. ДА ли сам добро разумео да је план и даље тунел, само да је сада тунел ближе старом аутопуту тј да би улаз/излаз био код ове нове трафостанице? Ако јесте, онда си апсолутно у праву и тај тунел ће вероватно бити изведен никад, поготово што би морао да иде испод постојећег железничког тунела.

Дакле, спајање са Булеваром Патријарха Павла и то је то за наредних пар деценија.
 
За казну довести Кинеске урбанисте и рећи им да ураде такво решење да саобраћај буде максимално ефикасан, са максималним трошковима и булдожерисањем.
 
Да видиш што је у Пекингу ефикасан друмски саобраћај са идиотским петљама типа "дијамант", кад се пренесе сваки застој са оближње улице директно на кружни прстен... Возиш се два сата и ниси стигао нигде. Кажу - "има метро", ал` тамо сардина систем, а и траје, па би ко може ипак колима, да макар седи ко човек. Милина.

@niko_bitan
Да, тунел, само са улазом у зони аутопута, око километар дужи... Не зна се још тачно где би био улаз.
 
Ukratko SMART planom je ovaj tunel naveden kao najisplativiji infrastrukturni projekat koji će na osnovu uloženog uštedeti novac u transportu.
Gradska vlast je protiv ovog tunela i celog UMP-a pa je iskoristila pobunu stanara kako bi imala opravdanje za odustajanje od projekta. Takođe, ako nije dovoljno opravdanje stanari onda se gradska vlast vadi na vojsku kao da je u brdu ispod Partizanovog stadiona aerodrom Željava 2.

Svi koji se raduju izgradnji tunela od Ekonomskog fakulteta do 29. novembra znajte da je to na uštrb ovog preko potrebnog tunela.

Edit: evo smart plana Beograda gde su svi veliki planirani infrastrukturni projekti upoređeni pa i promašeni metro bez Prokopa, KCS-a i južnog kraka koji je u međuvremenu angažovanjem Po meri metroa ucrtan.

 
Poslednja izmena:
Ukratko SMART planom je ovaj tunel naveden kao najisplativiji infrastrukturni projekat koji će na osnovu uloženog uštedeti novac u transportu.
Gradska vlast je protiv ovog tunela i celog UMP-a pa je iskoristila pobunu stanara kako bi imala opravdanje za odustajanje od projekta. Takođe, ako nije dovoljno opravdanje stanari onda se gradska vlast vadi na vojsku kao da je u brdu ispod Partizanovog stadiona aerodrom Željava 2.

Svi koji se raduju izgradnji tunela od Ekonomskog fakulteta do 29. novembra znajte da je to na uštrb ovog preko potrebnog tunela.

Не могу се више сложити са тобом. Овај тунел је један од најбитнијих саобраћајних пројеката за Београд.
 
Заправо, у Смарт плану пише да завршетак УМП-а даје (убедљиво) највећи повраћај улагања у односу на све остале планиране саобраћајне објекте (2,8 евра на уложен 1 евро), не мисли се само на тунел. Мада наравно, без тог тунела нема ни УМП-а.

И за СМТ је наведена врло висока стопа исплативости (2,2:1).

Ништа, да чекамо да се базично рационални људи врате на власт у Београду, дотле да гледамо шта ће ови да калдрмишу за молдавске туристе.
 
Hvala na ispravci Pantografe. Evo intervju sa Mirkom Radovancem koji je pre desetak godina baš govorio o tom poređenju UMP vs promašeni metro i SMART analizi SMART planera koja je ideologija trenutne gradske vlasti.
 
Заправо, у Смарт плану пише да завршетак УМП-а даје (убедљиво) највећи повраћај улагања у односу на све остале планиране саобраћајне објекте (2,8 евра на уложен 1 евро), не мисли се само на тунел. Мада наравно, без тог тунела нема ни УМП-а.

И за СМТ је наведена врло висока стопа исплативости (2,2:1).

Ништа, да чекамо да се базично рационални људи врате на власт у Београду, дотле да гледамо шта ће ови да калдрмишу за молдавске туристе.

У прилог тврдње о исплативости, са сајта грађевинарство.рс из 2008:
Ukoliko bi UMP danas postojao slika bi bila sledeća: sa današnjim brojem vozila na mreži u vršnom satu na mostu Gazela broj vozila bi bio manji za 27%, na Brankovom mostu za 24%, a u Bulevaru vojvode Mišića kod sajma za 42%. Prosečna brzina bi se povećala sa postojećih 19 na 26 km na čas.

Данас су те бројке сигурно веће.

Иначе, клинац сам био када ми је покојни ћале, грађевински инжењер, причао о разним урбанистичким плановима где је највише спомињао обилазницу и УМП. Када год бисмо прошли поред Топчидерца и Цареве ћуприје он би ми рекао да ту негде би требало да буде улаз у тунел и онда правац Аутокоманда. Сада ја исто причам својим синовима...
 
То су биле бројке без Моста на Ади (део УМП-а који тад није постојао), тако да више нису меродавне. Сада би се највећи ефекти осетили на деоници аутопута од Мостара до Душановца, а ту нам је највише и потребно растерећење.

А управо ту где помињеш, код Топчидерца, УМП је требало да се пење уз гребен и да преко Топчидерске звезде избије изнад Прокопа. То ће на крају и бити решење, нема од тунела од 3 км ништа.
 
Гужве су сада увелико стигле до Плавог моста, па самим тим није само до Душановца, иако је то најгора деоница тренутно.

Пењање би било путањом оне тренутне мале уличице што иде до чесме или раније, ближе паркингу Топчидерца? Свакако је нагиб после озбиљан до самог кружног тока.
 
УМП је СМАРТ колико и нови план метроа - Добија неки минимални смисао тек по комплетирању целог пројекта или његовог највећег дела и улупаних милијарди евра. (у случају метроа 3. линија, у случају умпа-лумпа-смарта тунел и наставци)

Дакле, молим за доследност у валоризацији пројеката.

Мада, УМП је пројекат који је додатно и неповратно обесмишљен укидањем пруге и гл. железничке.

А што се тиче амбијента - Третман културне, историјске, урбанистичке али и природне целине Топчидера са све Белим Двором који је надгледа је био бољи чак и од стране комуниста него што је у ових пар деценија. Давно сам овде упозорио шта ће бити са инвестицијама у јавну инфраструктуру у зони где нема ни једне парцеле погодне за дивљи, вечито транзициони капитализам.

Да сумирам - Нити решеног саобраћаја, нити пара, нити пруге, нити станице, нити Топчидера као целине.
 
Poslednja izmena:
УМП је СМАРТ колико и нови план метроа - Добија неки минимални смисао тек по комплетирању целог пројекта (у случају метроа 3. линија,)
Metro dobija smisao samo ako se izgrade krakovi prve linije (ka Vidikovcu i preko Prokopa i Kliničkog centra) i ako se treća linija preusmeri preko Braće Jerković i Vukovog spomenika.​
 
Ovi diletantni ne mogu ni podvožnjak da naprave a ne tunel od 2km.
 
Povrsinska saobracajnica od kruznog toka do kumodraske ?!
348850754_779643493762353_2234368274273577869_n.jpg
348702431_614932494028538_1088567161026836975_n.jpg
348861979_786346626199336_7521001728660401122_n.jpg
 
Ваљда је одувек планирана површинска саобраћајница од Трга ослобођења до Кумодрашке и нове петље уместо Душановачког моста. Него чуди ме откуд тек сад војска у причи око тунела, шта ли сад ту смета, војна гимназија или ? Одустају ли од тунела или ??
 
Vrh