Слике 05.новмбар 2016.
На делу УМП-а код Тошиног бунара најинтересантнији део је градња потпорног бетонског зида. Тај потпорни зид се ради на делу претходно ископаног канала где се у једном делу скупљала подземна вода која је исушена, мада на самом крају, где са спаја са већ завршеним делом раскрснице са Тошиним бунаром, је сад ископана рупа у земљи за скупљање те воде.
Pogledajte prilog 28Pogledajte prilog 27Pogledajte prilog 26
Ископана рупа за скупљање воде, а после ће се испумпавати.
Pogledajte prilog 25Pogledajte prilog 24Pogledajte prilog 23
Потпорни зид се гради да би се изравнао (изнивелисао) овај део УМП-а са постојећим изграђеним делом раскрснице са којом треба да се споји. Разлика у овом делу је неких 1,5 метар и зато ће ова саобраћајница овде у дужини од неких 50-так метара бити под јако благим нагибом у односу на остали део саобраћајнице која долази од Омладинских бригада.
На сликама се види разлика у висини између потпорног зида и иза њега, тј. до бетонског пута који пролази поред кафане, спортског балона и иде до оне зграде. На првој постављеној слици ове фоторепортаже, се исто види разлика у висини на овом делу, а слику сам снимио са већ постојећег изграђеног тротоара.
Овај потпорни зид ће на овом делу да „држи“ подлоге УМП-а и он се г/ради само на овој страни до постојећих већ наведених објеката. На супротној страни се неће радити, јер ту нема потребе, ту има већ доста насуте земље где је направљен као неки земљани плато и ту ће бити све у једној равни.
Pogledajte prilog 22Pogledajte prilog 21Pogledajte prilog 20Pogledajte prilog 19Pogledajte prilog 18
На потпорном зиду, на његовом доњем бетонском водоравном (хоризонталном) делу тј. бетонској плочи, кад се цео избетонира, ће се прво стављати геотекстил, па ће се мазати битуменом и онда ће се насипати песком, шљунком и ризлом и то све у висину неки 1,2 метра. Сваки слој ће се наравно утабавати, и ту ће бити тротоар и бициклистичка стаза.
На делу потпорног зида, који је усправан, на његовом горњем делу ће се поставити метална заштитна ограда.
Pogledajte prilog 17Pogledajte prilog 16Pogledajte prilog 15Pogledajte prilog 14Pogledajte prilog 13Pogledajte prilog 12Pogledajte prilog 11
На делу трасе, да кажемо испод десне траке саобраћајнице, а гледано из правца Омладинских бригада, се поставља геотекстил, који ће се после насути шљунком, ризлом и песком. Геотекстил се поставља као изолацони део због могућих каснијих појава подземних и осталих дренажних вода. Иначе је био један предлог, који је Дирекција одбила, да се изгради један бунар који би скупљао све подземне и дренажне воде на овом делу, међутим.....
Pogledajte prilog 10Pogledajte prilog 9Pogledajte prilog 8Pogledajte prilog 7
На постојећем делу изграђене раскрснице са Тошиним бунаром је сад постављено још више песка ради спречавања изливања кишнице, на део трасе која је већ насута песком.
Pogledajte prilog 6Pogledajte prilog 5Pogledajte prilog 4Pogledajte prilog 3Pogledajte prilog 2Pogledajte prilog 1