Синиша Мали: Инфраструктурним пројектима мењамо слику града
Градоначелник Београда Синиша Мали обишао је данас радове на изградњи приступних саобраћајница Мосту на Ади, на деоници од Улице Ђорђа Станојевића до Тошиног бунара. Обиласку радова присуствовали су градки урбаниста Милутин Фолић, градски секретар за саобраћај Душан Рафаиловић и директор Дирекције за изградњу града Београда Бранислав Поповић.
На градилишту је завршена конструкција преко Улице Ђорђа Станојевића дужине 88 метара, затим насип за саобраћајницу у дужини од 1,5 километара, уграђено је 111 шипова, а од 44 стуба, на њих 37 урађене су наглавне греде. Изградња конструкције наставља се са обе стране, и ка Мосту на Ади, где ће се спојити са постојећом, и ка Булевару Црвене армије, где се конструкција спушта на земљу.
Синиша Мали подсетио је да су радови на изградњи ове деонице почели почетком априла и навео да је вредност радова скоро 13 милиона евра.
– Извођачи радова поштују динамику, Град Београд исплаћује своје обавезе на време, тако да ће и ова деоница бити завршена и отворена на време, до краја јуна идуће године. Тиме ће бити остварена много боља веза Тошиног бунара са Старим градом чиме испуњавамо обећање суграђанима са Новог Београда – рекао је Синиша Мали.
Градоначелник подсетио је и да ће до краја октобра бити расписан тендер за рад на постављању шина преко Моста на Ади.
– Очекујем да ћемо до краја ове или почетком наредне године имати изабраног извођача, а вредност тог посла износи око 15 милиона евра. Након тога ће и трамваји кренути преко моста и са завршетком приступних саобраћајница у потпуности ћемо обезбедити да се цео комплекс Моста на Ади стави у функцију. Остаје нам тунел кроз Топчидер за који се ради идејно решење заједно са излазом из тунела ка Аутокоманди. Ако све буде како је предвиђено, до краја 2017. године имаћемо идејно решење, можда чак и главни пројекат, а 2018. би могли да почнемо са градњом – рекао је Синиша Мали.
Он је подсетио да је у припреми и пројекат тунела од Економског факултета до Булевара деспота Стефана, као и мост преко Саве код Београда на води.
– То су инфраструктурни пројекти који потпуно мењају наш град. Ако их започнемо током 2017. и 2018. године, завршићемо их до 2020. године, стварајући тако један нови Београд, са основом за изградњу нових стамбених и пословних објеката. Само у Булевару Милутина Миланковића тренутно се гради 100.000 квадрата, а у Блоку 42 на пролеће наредне године можемо да почнемо да градимо нову аутобуску станицу са још 300.000 квадрата. Уз сва друга градилишта, то ће бити слика града који ствара инфраструктуру и саобраћајнице и где долазе инвеститори. Тако запошљавамо наше људе и фирме, обезбеђујемо им сигурну егзистенцију, истовремено улепшавајући наш град, што је обећање које смо дали почетком мандата – истакао је Синиша Мали.
Деоница од Тошиног бунара до Ђорђа Станојевића дугачка је два километра и има три четворокраке раскрснице, две рампе и четири прикључка по систему улив-излив. Раскрснице се налазе на укрштању са Булеваром Црвене армије, Омладинских бригада и Тошиним бунаром и имају пун програм веза у семофоризованим раскрсницама. Остале везе са околном саобраћајном мрежом су у Улици Ђорђа Станојевића и на местима постојећих објеката уз трасу саобраћајнице.