Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Моје виђење је да су тај врх моста бивши градоначелник и бивши министар одбране хтели да искористе за самопормоцију, наравно о грбачу мешовите хеликоптерске ескадриле Војске Србије.
 
Postavljanje šiljka nije ničija nadležnost, što je česta pojava kod nas :) Građevinska kompanija je sve završila što je bilo po projektu. Onda, kad su skinuli kran (kojim bi se podigao šiljak, da ga je bilo) i otišli, neko iz vlasti je shvatio da bi bilo lepše sa šiljkom. Ali, kako je previše skupo bilo da se angažuje neka kompanija da to obavi, odlučili su da će šiljak da postavi vojni (ako se dobro sećam) helikopter (a ko će da ga zašrafi, nemam pojma). Samo su zaboravili da je to na 200m iznad reke i da tamo malo više duva nego pri tlu, pa nije tako jednostavno nabosti šiljak na šrafove. U međuvremenu se vlast promenila, ove baš zabole za most, a kamoli šiljak, niko iz vojske neće sebi da pravi posao... I tako osta šiljak da ukrašava nečije dvorište ili magacin, ako ga do sad nisu pokupili ci..., ovaj, sakupljači sekundarnih sirovina.
 
@johnny_s to o cemu ti pricas je upravo ono sto mi nije nikako jasno. Zar je moguce da gradjevinska kompanija nije imala u projektu-nije bila u obavezi da postavi taj (da ne psujem) "siljak"?! Da li je moguce da je drzava preuzela na sebe obavezu stavljanja vrha mosta? Zar je on naknadno stavljan na planove? Jeste da je u odnosu na ceo most i pristupnice "siljak" najmanji problem, ali mi je ipak tuzan ceo ovaj cirkus oko njega :/
 
Lan-Mi":1t0nt5kk je napisao(la):
@johnny_s to o cemu ti pricas je upravo ono sto mi nije nikako jasno. Zar je moguce da gradjevinska kompanija nije imala u projektu-nije bila u obavezi da postavi taj (da ne psujem) "siljak"?! Da li je moguce da je drzava preuzela na sebe obavezu stavljanja vrha mosta? Zar je on naknadno stavljan na planove? Jeste da je u odnosu na ceo most i pristupnice "siljak" najmanji problem, ali mi je ipak tuzan ceo ovaj cirkus oko njega :/


Rešetkasti šiljak nije bio deo originalnog projekta - osim što pratimo projekat i izvođenje još od konkursa, pa znamo, to je i očigledno, pošto nije bio postavljen kada i limeni vrh.
 
relja":oidviuaq je napisao(la):
Relacija Tošn bunar-buvljak se ne nalazi ni u Berlinu ni u Moskvi, već na Novom Beogradu i to je kraj priče. Kome se žuri ili ga mrzi da prošeta par minuta tu je frekventna linija 65 koja će ga dovesti do stanice u roku od par minuta.
Ne poznaješ Beograd.
I sam znas kako je doci od APC-a do Tosinog Bunara (postapokalipsa) ili Buvljaka (daleko).
Jedan od problema BG voza i je sto su stanice na NBG ili zabacene ili imaju lose (ili nikakve) fider linije.
 
relja":1bex9hko je napisao(la):
Rešetkasti šiljak nije bio deo originalnog projekta - osim što pratimo projekat i izvođenje još od konkursa, pa znamo, to je i očigledno, pošto nije bio postavljen kada i limeni vrh.

Hvala Relja na razjasnjenju :kk:
 
mekbejn":10zgz7t1 je napisao(la):
relja":10zgz7t1 je napisao(la):
Relacija Tošn bunar-buvljak se ne nalazi ni u Berlinu ni u Moskvi, već na Novom Beogradu i to je kraj priče. Kome se žuri ili ga mrzi da prošeta par minuta tu je frekventna linija 65 koja će ga dovesti do stanice u roku od par minuta.
Ne poznaješ Beograd.
I sam znas kako je doci od APC-a do Tosinog Bunara (postapokalipsa) ili Buvljaka (daleko).
Jedan od problema BG voza i je sto su stanice na NBG ili zabacene ili imaju lose (ili nikakve) fider linije.


Da, ali sa Tošinim bunarom nije problem položaj stanice. Problem je u tome što praktično ne postoje trotoari.
Čekamo da se proširi Tošin bunar (tačno iza APC-a), čekamo da se izgradi ovo parče "UMP"a sa pripadajućim trotoarima.
Da sve to postoji, ne bi bio problem prošetati se do stanice.

Ali, ipak mislim da je bolje mesto za tu stanicu na potezu između Tošinog bunara i Omladinskih brigada.
 
Стајалиште Тошин бунар је на одличном месту, поред њега пролазе силни аутобуси (кад би била насред блока то не би био случај), а постоји и пешачка веза са Бежанијском косом (Прва месна заједница), еквивалент пењању на отприлике десети спрат - мени није никакав проблем, а и здраво је (за здраве). Изузетно велики број путника користи Тошин бунар и не треба га нигде померати, осим што једног дана треба да буде са четири колосека и унапређен у звање Железничке станице Бежанија :)

Још једна станица између Тошиног бунара и Новог Београда не би успорила БГ:воз, који има растегљив ред вожње, и ја се за њу залажем. Раније сам мислио да треба да буде на надвожњаку изнад Омладинских бригада, али ме је онда један паметан човек (чијој мзаслугом смо и добили БГ:воз) мање-више убедио да јој је место изнад Булевара уметности, близу Делта ситија, Белвила, Офис парка итд. Ту би било много више путника него нпр. у Прокопу.

Е, сад, да повежемо ово писаније са темом о УМП-у: пробијање насипа у Булевару уметности би могло да буде добар тренутак за радове на новобеоградској прузи. Да би се железнички саобраћај одвијао нормално, требало би одмах доградити два колосека од станице НБ до иза будућег подвожњака - та пруга ће ионако морати да постане четвороколосечна, овако бисмо комплетирали њену прву деоницу а уз то и избегли дужи период бојим се веома отежаног функционисања железнице.
 
Nisam ni mislio da bude na sred bloka, nego sa druge strane Tošinog bunara, kod Poreske uprave (tj "nehigijenskog naselja").
Ovi sa Bežanijske kose bi samo pešačili par destina metara duže, preko pešačke stane dodate na nadvožnjak (i sadašnjoj stanici nedostaje pešačka pasarela preko Tošinog bunara, duž pruge).
Što se tiče potrebe za proširenjem pruge, ostavio bih to kompetentnima, ali uz dva nova koloseka jasno je da ta stanica ne bi usporavala ostali železnički saobraćaj.
 
Пантограф":3d4uu9db je napisao(la):
Е, сад, да повежемо ово писаније са темом о УМП-у: пробијање насипа у Булевару уметности би могло да буде добар тренутак за радове на новобеоградској прузи. Да би се железнички саобраћај одвијао нормално, требало би одмах доградити два колосека од станице НБ до иза будућег подвожњака - та пруга ће ионако морати да постане четвороколосечна, овако бисмо комплетирали њену прву деоницу а уз то и избегли дужи период бојим се веома отежаног функционисања железнице.

Mislim da je moguce probijanje nasipa i bez prekidanja zeljeznickog saobracaja ugurivanjem posebne konstrukcije u nasip pomocu hidraulicnih presa.

aaaa.png
 
Ovo što si ti pokazao je kopanje tunela, a nama treba nadvožnjak. Inče nadvožnjak može da se uradi za mesec dana ili 40 dana.
 
Nasip je iste visine i širine, kao i u ulici Tošin bunar i Omladiniskih brigada Čini mi se da nisi bio tamo skoro ili nikada nisi bio? Tako da će i nadvožnjak biti isti koji treba da ima oslanjanje stubom na sredini između dva smera na Bulevaru umetnosti i prostor za trotoare. "copy - paste" Valjda će novi klinci to znati da urade?
 
Hvala greška je moja u imenici. Šta da ti kažem... ali i sam naziv je logičan "pod voz" i "iz-nad voz". Definitivno je podvožnjak kao što kažeš. :D Mada ako gledaš kao putnik ili mašinovođa u vozu onda si na nadvožnjaku jer si tada "nad vozilima", a ako gledaš kao vozač automobila onda si ispod tj. podvožnjak.

Milsim da je podvožnjak kod mostara ispod Kneza Miloša greda kuda ide autoput, ta greda je podvožnjak dok je ovo ipak ulica (tlo) i nije greda kuda idu automobili, tako da je sve iznad toga nadvožnjak. Ako sam se nalupetao bolji vic do sada niste pročitali oko imenice grede :?: :D

Možda je podvožnjak ono na Topčideru za put ka Košutnjaku gde bukvalno ideš ispod nivoa zemlje tj. pruge, kod benzinske pumpe.
 
Mair":1wzik8tv je napisao(la):
Šta da ti kažem... ali i sam naziv je logičan "pod voz" i "iz-nad voz". Definitivno je podvožnjak kao što kažeš.
Nadvožnjak je drumska ili železnička konstrukcija iznad pruge. Na slici dole put se nalazi ispod pruge pa je to onda podvožnjak. Kako se mostovska konstrukcija sa prugom nalazi iznad puta, onda je to natputnjak. Na Mostaru ili bilo kojoj drugoj petlji gde nema pruge nema ni nadvožnjaka/podvožnjaka, već samo natputnjaka i potputnjaka. :)

14644-nadvoznjak-zatvor-nova-opstina.jpg
 
"Svirajuće linije" na mostu, koje upozoravaju na promenu trake, su se dosta istrošile. Danas sam ih baš isprobavao i, po slobodnoj proceni, zvuk koji se čuje je jedno na 20% originalnog. Neću ni da se potrudim da to prijavim jer već očekujem odgovor da most još nije predat na održavanje i slično...
 
Ovako bi trebalo da izgleda taj podvožnjak (greda) u Bulevaru umetnosti.

tgr_zpsbcbqedpl.jpg


Fotografija je ulica Omladinskih brigada.

Jednostavno isto ima mesta za sve kao i za trotoar sa biciklističkom stazom, a pri tome samo jedan stub na sredinii i dva potporna zida sa strane. Ovo može da se uradi za 40 dana, ako je 28 dana stezanje betona.
 
Mair":2wnq3db1 je napisao(la):
Nasip je iste visine i širine, kao i u ulici Tošin bunar i Omladiniskih brigada Čini mi se da nisi bio tamo skoro ili nikada nisi bio? Tako da će i nadvožnjak biti isti koji treba da ima oslanjanje stubom na sredini između dva smera na Bulevaru umetnosti i prostor za trotoare. "copy - paste" Valjda će novi klinci to znati da urade?

Nisam razumio Mair zasto bi nadvoznjak (podvoznjak) u bulevaru umetnosti morao biti isti kao i u ulici Tosin Bunar i Omladinskih Brigada. Mozes li pojasniti?
Aha, sadvidjeh sliku...mislis isti u smislu sirine i broja kolovoznih traka?
 
Tu sve postoji isto kao u ulici Omladinskih brigada i Tošin bunar, bulevar je sa obe strane nasipa u punom profilu već skoro 30 godina, a ta greda treba da bude skoro ista i u pogledu nosivosti, širine, dužine i visine.

rte_zpstfc6d2qq.jpg
 
Upravo jedan takav projekat rade u francuskoj na liniji Nîmes Montpellier (u ovom slucaju pruga prolazi ispod postojece pruge).
Uradili kao na gornjoj skici.

maxresdefault.jpg


Ima i video

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=2Q64rYWRnIs[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=hnEdZnidnIM[/youtube]
 
Ima jos:

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=uSNE12mGasA[/youtube]
 
Samo što kod ovog našeg slučaja ovo nije primenljivo jer je naše niže, a i šire za proći ispod i ne pravimo tunel jer je vrh nasipa širine dva koloseka.
Nije nikakav problem prekinuti železnički saobraćaj u oba smera na 40 dana jer postoji most kod Ostružnice koji može da pomogne za tih 40 dana dok traju radovi.
 
Nema potrebe za prekidanjem saobracaja sve se to moze uraditi postoji sistem kako se to radi i vec je prmjenjivan skoro u pg kad su radili obilaznicu .
 
Verovatno ni ti nisi skoro bio na tom mestu u Bulevaru umetnosti kod nasipa. Valjda vam reč nasip nešto znači, to je nasuta zemlja, crna zemlja, poznato kao "težak ko zemlja" da bi bila dobra podloga za železnički transport jer je sve ispod tog nasipa i oko svega drugog na tom mestu pesak. To je što se tiče geofizike.
Dok činjenica da treba da premosti jednu od centralnih saobraćajnica Novog Beograda i koja treba da bude ravna tj. ista kao ulica Omladniskih brigada, da bi mogla kvalitetno da pomogne u rasterećenju ulice Omladinskih brigada ona mora biti istog profila i bez blio kakvnog nagiba u svom pravcu na tom mestu. Nedo bog da neki "intelektualac" tu napravi potkopavanje ispod "šina" i otkriva toplu vodu, a sletanje na mesec i sličan ekstremizam u inženjerstvu ovde nije potreban. Za 40 dana koliko bi bio prekid, a neka bude i dva meseca železničkog transporta na tom mestu (ima železnički most kod Ostružnice) je sitnica u odnosu na svakodnevnu upotrebu te saobraćajnice posle izgradnje tog podvožnjaka koji treba da bude potpuno isti kao u ulici Omladinskih brigada. Zato što ispod pruge neće ići neki lokalni put ko zna kakvog prioriteta već jedan od centralnih bulevara na Novom Beogradu i koji je pri tome deo saobraćajnih arterija.
Nadam se da je slika sada malo jasnija o kakvom se značaju te saobraćajnice i prostog izvođenja običnog podvožnjaka (grede) ovde radi.
 
Vrh