Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Гага":2rdq9wnj je napisao(la):
Zuma":2rdq9wnj je napisao(la):
Zašto se ne uključuje struja i osvetljenje? Zašto se ne završava uređenje terena ispod petlje? Treba da završe nasipanje zemlje, treba da se nastavi uređenje travnjaka i staza.

А заборавио си: зашто се већ једном не постави врх на пилон мостића ? :)

vrh je samo ukras, ja pitam zašto se ne završava kompletan višestotinamilionski projekat, koji sad stoji 70% neupotrebljiv sa nbg strane?
 
@ micccha67
Ovde je samo pitanje koliko je izvodljivo montirati kran na vrh pilona, odnosno da li konstrukcija postojećeg "špica", ona na koju je postavljen limeni omotač, dozvoljava montažu i da li može da izdži takvo opterećenje.
Pre mislim da je problem gde, tj na šta montirati kran (i treba voditi računa da se ne ošteti lim, koji je vrhunski obrađen i zavaren).
Verovatno bi i sama "završna rešetka" morala malo da se prepravi, ali to je najmanji problem.
 
Gargoyle":3eszrfjg je napisao(la):
Гага":3eszrfjg je napisao(la):
Zuma":3eszrfjg je napisao(la):
Zašto se ne uključuje struja i osvetljenje? Zašto se ne završava uređenje terena ispod petlje? Treba da završe nasipanje zemlje, treba da se nastavi uređenje travnjaka i staza.

А заборавио си: зашто се већ једном не постави врх на пилон мостића ? :)

vrh je samo ukras, ja pitam zašto se ne završava kompletan višestotinamilionski projekat, koji sad stoji 70% neupotrebljiv sa nbg strane?

Zbog "3P": pravila, propisi i procedure.
Ima već napisano na temi, čeka se raseljavanje "nehigijenskih naselja" duž trase, i u toku je postupak izbora izvođača radova.
 
mene samo nervira hroničan problem sa artikulacijom više stvari odjednom, nikako nam ni na jednom projektu ne uspeva da uradimo više stvari paralelno i time skratimo rokove na neku normalu, nego smo zemlja poluzavršenih, nezavršenih, otpočetih, polovičnih, ofrlje projekata
 
@ E,vidi Relja

Naravno,prva ad-hock skica bila teme radi. Igrica se da lepo odigrati ali se podigne kriterijum na visok nivo,
Kran se da lepo staticki "upeglati" i pricvstiti za donji deo pilona...
Elementi nazovimo kaveza nosaca krana bi se montirali u ritmu konstukcijskih nosaca unutar pilona i naravno svaka
kontaktna povrsina kaveza da bude oblozena gumenom ili filcanom oblogom tako da se ne ostecuje lim pilona...
I da se vratim malo na TV toranjve koji su ziva stvar,obicno vidimo sliku kada su gotovi a sama montaza je cudo,mora
da se planira cak i ni da jedna jedina matica ne ispadne da se ne osteti skupocena oprema anteskih sistema ispod...
Pilon2t.jpg
 
@micccha67
da se razumemo, nisam a priori antiprotivan (imaš od mene, na mom nivou :) , plusiće), volim elegantna i pre svega jednostavna rešenja. Sviđa mi se ideja. Ovo sa oslanjanjem na lim (tj ontaktpreko lima) je rizično, ali dobro.
Samo me zanima, kako su mislio da se montira ovakav kran (ili sličan) na ovoj visini?
Jeste izvodljivo (pa Indijci su nuklearni rekator podizali ređajući železničke pragove), ali - da nije malo previše komplikovano da bi se izbegli troškovi angažovanja posade i helikoptera.

Ja sam eto, imao ideju da se skroji vazdušni jastuk oblika sličnog konektorima na crevima za punjenje aviona u letu,
(na primer: http://www.fabulousrocketeers.com/image ... Drogue.jpg )
koji bi i zaštitio limeni špic, i omogućio alpinistima da (relativno) bezbedno borave na vrhu kao i pilotu da "nacilja" teret u "levak" od vazdušnog jastuka, umesto da pokušava da ga spusti na krug od metar i po... I taj jastuk bi se podigao helikopterom, postavio, napumpao običnim kompresorom za vazduh, a cela operacija može da se vežba i na zemlji, uz simulaciju vetra na 200 metara visine...
 
@ :) Relja,
Najvise sto lajkujem su SF filmovi,volim sto je ovo 2014-ta i sto se trosi puno struje :D ...

Al` na rec,nismo nikad pogresili kada smo pokusali da bar kopiramo Stare Egipcane ono kao piramide,Kineze i Arhimedove
teoreme...
pokusacu bar da Ti dam odgovor na pitanje ili Ti dilemu: To su LJUDI! extemno dobri u svom extremnom poslu,malo bi se muvali unutar pilona malo visili na njemu,sve odradili na rucno,sklopili slagalicu,podigli... i to je to! :D

P.S. Ako te ne mrzi pogledaj jos jednom kroz prozor i vidi Avalu i ostala visoka cuda...
bye :)
 
Kod ove tehnike se pojavljuje problem bočnih sila prilikom dizanja (jer ugao bočne sajle u odnosu na pilon ne može biti previše mali, tj rešetkasti vrh ne sme biti previše blizu pilona prilikom dizanja). Pitanje je da li je limeni vrh dovoljno čvrst da ih izdrži, jer sigurno nije projektovan za njih (sem otpora vetru i horizontalne komponente podrhtavanja tla, ali zato ima i malu masu pa ova druga sila nije velika). On je ukrasni dodatak, nije deo noseće strukture pilona. Bočne sile su statičke, zbog težine rešetkastog vrha prilikom dizanja, koja je izvan ose pilona, i dinamičke, zbog oscilacija vrha na sajli. Jer, ako sajlu previše zategneš, onda i sama sila zatezanja povlači limeni vrh na stranu, a ako ostane relativno labava, onda udari vetra rešetkasti vrh pretvaraju u teg klatna koje je labavo vezano sa obe strane sa čak 100m dugačkim kablom. Tako dobijaš i dinamičke, udarne bočne sile.

Pa onda je tu problem što je konstrukcija ove dizalice i njenog oslonca daleko od trivijalne, što mora biti duža od samog tereta zbog koga se pravi, plus oslonac koji je još duži, što mora biti vrlo čvrsta pa onda verovatno i teška, što sve to neko mora rukama, kroz vrlo uske otvore, da iznese na vrh pilona, što tamo ima svega 1,5m prostora za rad i sastavljanje nečeg ovako složenog (plus što je taj prostor već uglavnom zauzet velikim reflektorima), pa je bilo kakav komplikovani rad i opasan.

U dve varjante koje sam predložio, jedino što je potrebno na vrhu pilona je nekoliko tankih cevi, koje same za sebe ne nose ništa, i unapred zavarena ležišta za njih.
 
@ Zuma
Vec sam podvukao da ova koncepcija moze da se odigra kao igrica al` na visokom nivou.projekat dizanja i podrazumeva
analizu na sve komponente tj vektore sila.
Nisam jos bio dodao opciju stabilizacije vrha krana (uticaj bocnih sila) ankerisanjem cel. sajlama pod uglom od 120 step.
i to se vrsi preciznim dinamometrima.

Bdw,pogledom na ovu fotku,vidim da pilon izgleda nezno i uglacano,reflektori ne bi bili ni dodirnuti u ovoj prici,
ali kad vidim ovu strukturu pilon nije "KILAVKO" .Sve to projektovano sa nekim faktorom predimenzionisanja za njegovu namenu. :) Za mene je ovo vec vidjeno
maxresdefault.jpg
 
Malo mojih starih fotografija, da se potsetimo kako to tamo ustvari izgleda. Sve ovo je u krugu prečnika 1,5 metar, a metalni deo pilona je visok 25 metara.

16hra6h.jpg

2zdoniw.jpg

xpvjgy.jpg

16iej2q.jpg

30rln35.jpg



I još jedna stara skica koju sam zaboravio, a ide sa prethodne dve...


ji28tu.jpg


... i ovom slikom.

maxresdefault.jpg
 
Pre neki dan se pričalo o nečuvanju mosta i šaranju grafita. Nešto mi je palo na pamet u vezi tekućeg redovnog čuvanja mosta. Koliko se sećam, i komunalna policija je osnovana sa namerom da čuva javne površine i pazi na ugrožavanje javne imovine.
Trebalo bi postaviti montažni objekat (sličan onome izložbenom paviljonu BnV pored Save) tačno ispod mosta. U taj objekat postaviti komandu komunalne policije. Pošto je mali kružni tok idealno mesto da odatle idu putevi ka svim pravcima, prostora ima dovoljno, zaklonjeno je ... taman na pravom mestu. Čuvale bi se instalacije, liftovi, stepenište, ograde, ... jednostavno sve a i pravo je mesto za reagovanje u svim situacijama u vezi saobraćaja.
 
Zna li neko šta je sa autobuskom stanicom na najvišem nivou petlje Radnička? Prolazi li pored nje neka linija GSP-a? Ako već nema ništa od tramvaja i tramvajske stanice, tu su autobusi, pa bi bar zbog njih mogla da se aktivira nova stanica. A onda bi se i stepenice i ostatak petlje počeli više koristiti za pešački saobraćaj, pa bi nadležni valjda imali i neki podsticaj da je konačno završe. Ili je ta stanica već aktivirana? I ko je uopšte nadležan za uređenje prostora ispod petlje Radnička?
 
После свако мало времена овде се поведе расправа о оправданости моста преко Аде и његовој позицији. :) Па реко' да и ја дам своје лаичко мишљење, ако већ не могу са професионалног становишта, с обзиром да нисам из струке која је овде у доброј мери заступљена, онда барем могу да напишем пар речи из перспективе појединца коме је тај мост олакшао свакодневницу. За нас који живимо на Бановом брду дилеме нема, пун погодак, а верујем да слично размишља и већина становника са општина Чукарица , Раковица и Обреновац, тј. сви они који користе добро познати правац ка центру града и Новом Београду. Сумњам да овде на форуму (чак и међу онима који су из области грађевине, просторног планирања и уопште урбанизма, саобраћаја, архитектуре...) има људи са Чукарице којима мост баш на овом месту није легао као "кец на десет".

Нема више добро познатог мрцварења од цркве Светог Ђорђа на Бановом брду до Шећеране..., нема чепова код Југопетрола, Господарске механе и Сајма..., а и Газела је поприлично продисала... Такође и они који путују из правца Обреновца или преко Чукаричке падине деоницу нешто дужу од два километра (од Савског језера до Газеле) сада прелазе за 5 до 10 минута у најгорем случају, а некада им је у јутарњем шпицу за то требало пола сата, па и више. Из правца Топчидера одувек је било гужви, само кад се сетим чекања на рампи... Мислим да би адекватан булевар 2+2 решио проблем (тај простор је ионако девастиран фекалним каналом, железницом, трамвајском пругом и прометном улицом), за све оне који преко Драјзерове и из правца Раковице иду ка мосту.

Да је којим случајем у оси Кировљеве направљен мост, у Пожешкој би био тотални колапс, Пожешка једва да и сада има довољан капацитет да опслужи постојећи саобраћај. С обзиром да је повећан обим саобраћаја у улици Кнеза Вишеслава, (а тако би верујем било и да је изграђен мост преко превлаке) загушење би било и на потезу од Шумарског факултета до укључења у Кировљеву, а то поготово важи за већи део Пожешке из супротног правца.

Ипак, велика мрља целог пројекта је то што је у њега "улупано" далеко више средстава него што је за тим реално било потребе. На разне начине покрадено је много новца, од малверзација и корупције око тендера и избора извођача, цене материјала, тј. "варирања цене гвожђа на светском тржишту", па до експропријације земљишта и сл. Опљачкали су десетине милиона евра или ко зна колико... За такву констатацију и не требају релевантни докази, то је нажалост више од две деценије аксиом за сваку власт код нас, како за неку прошлу, тако и за ову актуелну. Покраду бре када реновирају дечије игралиште или паркић са уложених десетак хиљада евра, покраду када крпе или асфалтирају улицу, а камо ли нешто капитално од неколико стотина милиона евра. Та хијерархија илити пирамида лоповлука код нас се неће зауставити још дуго дуго.
 
Polako počinje da dolazi do izražaja jedan od najčešće pominjanih problema, u svim mogućim oblastima, u našoj zemlji a to je neodržavanje.
Iz svakog slivnika je izrasla po jedna omanja šuma visine do pola metra. Kako skoro svakodnevno prelazim most i po 3-4 puta dnevno uspeo sam da ispratim razvoj i rast tih biljaka, sve sam mislio sad će to da srede, međutim kako vreme prolazi sve više mislim da neće.
Greota je, šta ko mislio o tom mostu, da propadne, a sudeći po ovome kako se do sad održavalo to će se vrlo brzo dogoditi.
 
Pa zar nismo naučili da se u Srbiji radi samo interventno odrzavanje, ne može to češće.
 
Most zarasta, litovi jos nisu pusteni u pogon nezna se kad ce , jos mi nisu odgovorili , kolicina izvljranosti i smeca raste iz dana u dan , stajaliste za gradski nemisle skoro da pustaju izgleda itako o siljenju vrha necu ni da govorim
 
Као и све што је радила претходна власт и ово спада под девета рупа на свирали.
 
На сигурном је, у магацину је код произвоћача. А кад ће на пилонче, то .......
Негде има објашњење на претходним странама, прекопај мало :p
 
Sramota da su se već počeli javljati znaci korozije na šrafovima koji drže poklopce kroz koje prolazi užad sa mosta ka pilonu. Sliku ću postaviti kada budem u mogućnosti da slikam, a Vi u međuvremenu obratite pažnju i baciteoko da se uverite i sami.
 
Zamisli za dvadeset godina stanje mosta u najmanju ruku detaljna rekonstrukcija??????????
Isto se radi i sa Gazelom sve su jelo sredili ali dve godine nisu u stanju da operu metalnu ogradu i konstrukciju i da speru so, blato i dr.SRAMOTA
 
Godinama unazad pricam da je Srbima glavna boljka da ubace u mozak stavku ODRZAVANJE...
 
Ubacili poodavno i izračunali da im je slađe, unosnije da rade generalni remont.
 
Vrh