Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

gago, moglo je da se rizikuje pa ako ne prodjes od parkiranih buvljakdzija onda jos jedan krug oko pet centra i buvljaka. meni se to desilo bar 3-4 puta u toku ovih radova. ne moram ni da govorim da nikakav znak o radovima i o zatvorenoj rampi ne postiji, sem oko same rupe, gradjani su duzni da se obavestavaju po forumima i u licnom kontaktu
 
Skoro sam prolazio pored buvljaka prema mostu i stvarno moram reci da je vreme da se ono polu divlje polukruzno koje su privremeno uglavili pre semafora sada i zatvori pogotovo kada postoji normalno skretanje preko nove rampe kod buvljaka na most sa sve tablom koja navodi vozace.

Problem je u tome sto verovatno vozaci i ne znaju za tu mogucnost tj nisu obratili paznju i mediji im nisu to dovoljno prezentovali. Takodje problem je sto sam video veliki red vozila koji zeli da se okrene na tom tzv polukruznom i pravi guzvu kako u svojoj traci a tako i u traci u koju se ukljucuje i potom prestrojava desno ka mostu.
 
Direkcja za izgradnju grada je u postupku biranja firme za odrzavanjei i uklanjanje grafitia bar tako stoji na njihovoj stranici
 
direktor":8g3npncy je napisao(la):
Direkcja za izgradnju grada je u postupku biranja firme za odrzavanjei i uklanjanje grafitia bar tako stoji na njihovoj stranici
Koliko posla ima, više se isplati da se osnuje gradsko preduzeće za uklanjanje žvrljotina.
 
Гага":1zo0c8nv je napisao(la):
direktor":1zo0c8nv je napisao(la):
Direkcja za izgradnju grada je u postupku biranja firme za odrzavanjei i uklanjanje grafitia bar tako stoji na njihovoj stranici

Моравац, пријави се на конкурс за одржавање.

Uradjeno :gobb:
 
Zašto se ne uključuje struja i osvetljenje? Zašto se ne završava uređenje terena ispod petlje? Treba da završe nasipanje zemlje, treba da se nastavi uređenje travnjaka i staza. Potreban je jasan koncept kakvu funkciju i konačan izgled dati tom terenu. Krivica se mora tražiti tamo gde je pre svega locirana, dakle kod onih koji upravljaju, a ne odmah kod onih koji koriste. Ako nadležni prostor koji je ovoliko koštao tretiraju kao industrijsko bespuće, potpuno je normalno da on ubrzo bude "ukrašen" na način koji odgovara takvom statusu i izgledu, dakle đubretom, grafitima, i da postane veliki WC. To bi se desilo u većini gradova na svetu. Ne treba odmah sve svaljivati na kulturu jer to osnovnu krivicu preusmerava sa nadležnih koji su nešto morali da urade, a ne rade ništa. Posao se ili mora odmah završiti do kraja, ili se mora potpuno onemogućiti svaki pristup. Ovde postoje skupe elektronske komponente koje štite obični plastični ormari, da ne spominjem moderne, procesorski upravljane kontrolne table liftova sa nizom kritičnih bezbednosnih mehanizama. Sve je na zabačenom i apsolutno pustom mestu, u mraku. Ko će da plati kad to neko iz obesti uništi? Ko će da plati da se stotine žica kontrolnog sistema ponovo prevezuje i testira, ili možda čak menja? A za sve to je dovoljna obična metalna cev. Vandali imaju na raspolaganju celu noć, i niko ih pri tome neće uznemiravati. Zbog svega toga je ovde neophodno i svetlo i prava čuvarska služba, isto kao što je neophodno što pre završiti ceo prostor. Tako će bar dobiti spoljašnji izgled nečega što je gotovo i što se koristi, i što makar i samo zato treba čuvati. Kad se sve to uradi, onda će se i grafiti lakše kontrolisati. Stvarno mi nije jasno da se toliko dugo ignoriše činjenica da je petlja nezavršena i je neophodno bar obezbediti opremu koja je u nju ugrađena.

Pogledajte gde se ormari nalaze. I to je samo jedna od više takvih grupa. Treba li nekome nešto iz njih?

IMG_2608_resize.jpg

IMG_2607_resize.jpg


Kontrolne table za liftove su na višim nivoima. Ovo je jedan primer trenutnog izgleda prvog nivoa.

IMG_2605_resize.jpg
 
Zuma":1mbgowiy je napisao(la):
Zašto se ne uključuje struja i osvetljenje? Zašto se ne završava uređenje terena ispod petlje? Treba da završe nasipanje zemlje, treba da se nastavi uređenje travnjaka i staza.

А заборавио си: зашто се већ једном не постави врх на пилон мостића ? :)
 
stf":1lb8ejlh je napisao(la):
Једино што не постоји у целој причи је твоја објективност попитању овог пројекта.
Ја реко сад ћеш да напишеш неки контрааргумент...

Но, кад смо код изостанка објективности ево ти прилике да изнесеш свој објективни став тако што ћеш исто тако објективно да одгвоориш на пар мојих питања:

- Да ли је објективно бранити дивљу фавелу на 5м од оне баре тврдећи да је ни мање ни више - еколошки рај ? Притом, можете ли предпоставити где ли иду толике отпадне воде и фекалије из те фавеле која се неретко налази испод нивоа Саве?

- Да ли је објективно бранити денивелисани 3+3 булевар на НБГ-у између два постојећа 3+3 булевара удаљених по 200м лево и десно и то поред 3 очигледне опције за просту интеграцију моста у постојећу мрежу широких булевара који се и онако неприродно и нелогично завршавају управо услед недостатка моста?

- Да ли је објективно бранити тако нешто поред толико непоходних инфраструктурних пројеката па и класичних градских булевара у другим деловима града који свакако нису на НБГ-у?

- Да ли је објективно бранити нови булевар 3+3 са све трамвајском баштицом поред већ изграђених потпуно или делимично паралелних праваца на појасу ширине од свега 500-700м а који су:

- Два 3+3 булевара
- Трамвајска траса
- Железнички коридор са редовном линијом градске железнице са тактом од 15мин и велики простором за унапређење исте на датом правцу

- Да ли је објективно сматрати за 1/3 дужу и сигурно три пута скупљу варијанту повезивања две тачке само зато што се (погрешно) сматра да би Пожешка била оптерећенија?

- Кад смо код Пожешке и њеног оптерећења, из које се то улице онолики аутомобили закуцавају на семафор код Цареве Ћуприје?

- За случај да наставите са климавом аргументацијом, намерно погрешним, ограниченим или половичним тумачењем мојих аргумената нацртаћу:

1.jpg


- Дакле, да ли би Вама, као осведоченим бранитељима јужних крајева Београда и очигледно љубитељима аутомобилског урбанизма било објективно логичније, лакше па и брже да реку прелазите зеленом или црвеном трасом?

- Да ли сте свесни да вам и последњи аргумент везан за мањи број семафора пада у воду због изведеног стања фртаља умпа код Цареве Ћуприје и искључења код Бувљака?

- Да ли сте ви уопште озбиљни када говорите да је било оправдано потрошити пар стотина милиона евра више за пар семафора мање на једном једином булевару?!

- А ти Стф да ли знаш на шта си ми уопште овде реплицирао на овакав начин? Ево ајде ти као мој колега објективно објасни Михаилу колика је бесмислица поредити Сан Франциско са Београдом, посебно овај дати део око фртаља УМП-а. Ајде, објасни му шта је коеф. изграђености и колико је упоредив бар 5х већи коеф. изгреађености са овим београдским и шта толики коеф. изграђености значи за градски, посебно аутомобилски саобраћај.
 
Гага":2cityz9h je napisao(la):
Zuma":2cityz9h je napisao(la):
Zašto se ne uključuje struja i osvetljenje? Zašto se ne završava uređenje terena ispod petlje? Treba da završe nasipanje zemlje, treba da se nastavi uređenje travnjaka i staza.

А заборавио си: зашто се већ једном не постави врх на пилон мостића ? :)

Za vrh je već bio članak u Novostima, pa da ne ponavljam. Mada si me potsetio da pogledam kakvih se komentara tamo do sada nakupilo, pa nađoh i jedan zanimljiv detalj. Neki Gojko kaže

"U vreme poplava bio nam je na usluzi dat i ruski helikopter sa dvokoaksijalnim rotorima koji se obrcu u suprotnim smerovima, KAM ,koji moze da podigne veci teret i duze da lebdi u mestu, pa sam se setio da bi se mogao iskoristiti za podizanje pilona, ali da sam to napisao tada u Vashim novinama ko bi me poslushao."

Znači, da je to uopšte bio problem, mogao se i on rešiti, ali ... visina opozicionog pilona je sada 200 metara, a visina buduće pozicione kule, kažu, 220m (sve se pitam kako su došli do tog broja). Ali, kula još nije izgrađena, pa, ko će ga znati, stvar je ipak blizu. Bolje je da opozicija ne naraste još 7 metara. :)

Ali dobro, videćemo ko će pobediti u takmičenju. Ovo jeste nebeska Srbija, jesmo ukinuli studiju koja nas je sprečavala da nam i arhitektura sledi iste ideale, ali ostavimo za sad visine, mene više čudi da je posle toliko uloženih para i vremena ovde dole na zemlji teren ispod petlje i dalje ovakav:

IMG_2618_resize.jpg
 
Zuma":3n6c64cv je napisao(la):
Za vrh je već bio članak u Novostima, pa da ne ponavljam. Mada si me potsetio da pogledam kakvih se komentara tamo do sada nakupilo, pa nađoh i jedan zanimljiv detalj. Neki Gojko kaže

"U vreme poplava bio nam je na usluzi dat i ruski helikopter sa dvokoaksijalnim rotorima koji se obrcu u suprotnim smerovima, KAM ,koji moze da podigne veci teret i duze da lebdi u mestu, pa sam se setio da bi se mogao iskoristiti za podizanje pilona, ali da sam to napisao tada u Vashim novinama ko bi me poslushao."

Znači, da je to uopšte bio problem, mogao se i on rešiti, ali ...

Svako ima pravo da piše komentare, pa tako i ovaj Gojko. Čobek je verovatno od nekoga pogrešno čuo "dvoaksijalni" umesto "koaksijalni", i nije "KAM" već "Kamov Ka-32".
Ne ulazeći u to koliko su ovi spasilački helikopteri uopšte pogodni i njihove posade obučene za izvođenje građevinskih radova na visini, mislim da bi bilo krajnje neumesno zahtevati da se ova dragocena pomoć koristi za periferne stvari.
 
Rotor ima jednu osu oko koje se okreće, aksijalnu.
Kamov-ljevi helikopteri su specifični po tome što imaju dva rotora koji se okreću oko iste ose, u suprotnim smerovima, dakle "koaksijalni". Postoje i helikopteri sa dva odvojena, nezavisna, rotora (npr Činuk), ali to je druga priča.
Možda se termin "dvoaksijalni" koristi u nekom drugom kontekstu i nekoj drugoj tehničkoj disciplini, ali ne i za helikoptere sa koaksijalnim rotorima.
 
eto, 'tedoh da se napravim pametan.

Lepo kaže Čarls Barkli: "što ulaziš u frku kad si slabiji".
 
Svašta Goje, pričamo opušteno, kakva frka...

U poslednje vreme se dosta govori o civilnoj i komercijalnoj primeni "dronova" za isporuke pošiljki, dostavljanje pomoći ugroženom stanovništvu, pa tako i u građevinarstvu za prenos tereta. Možda treba sačekati da se pojavi dron koji bi mogao da ponese ovaj "špic"...
Na moju žalost, morao sam da napišem "da se pojavi" pošto je iluzorno očekivati da se tako nešto kod nas pokrene.
 
A da priupitamo komunalnu inspekciju sto neradi rasvjeta na stepenistima mosta ,i liftovi koje smo mi platili da se njima vozimo a ne da ih gledaamo i da st*** sara ,umjesto da raglabamo
 
Delija":3399b20f je napisao(la):
stf":3399b20f je napisao(la):
Једино што не постоји у целој причи је твоја објективност попитању овог пројекта.
Ја реко сад ћеш да напишеш неки контрааргумент...

Но, кад смо код изостанка објективности ево ти прилике да изнесеш свој објективни став тако што ћеш исто тако објективно да одгвоориш на пар мојих питања:
Врло радо ћу поново одговорити иако сам то урадио више пута.

Delija":3399b20f je napisao(la):
- Да ли је објективно бранити дивљу фавелу на 5м од оне баре тврдећи да је ни мање ни више - еколошки рај ? Притом, можете ли предпоставити где ли иду толике отпадне воде и фекалије из те фавеле која се неретко налази испод нивоа Саве?
Фавелу не браним, барем ја. Што се мене тиче, треба је порушити. Ја браним екосистем Аде који није еколошки рај, али је ипак испред екосистема Топчидерке који је у далеко горем стању. Простор је већ девастиран канализацијом, бившом инд. зоном и самом пругом. Ада није девастирана ничим фаталним.

Delija":3399b20f je napisao(la):
- Да ли је објективно бранити денивелисани 3+3 булевар на НБГ-у између два постојећа 3+3 булевара удаљених по 200м лево и десно и то поред 3 очигледне опције за просту интеграцију моста у постојећу мрежу широких булевара који се и онако неприродно и нелогично завршавају управо услед недостатка моста?
Булевар је денивелисан докле је морало, даље се пружа по земљи. Објективно је бранити булевар на том месту јер је планиран још по првобитној матрици НБГ-а, уцртан у толике планове.
Булевари се неприродно завршавају не због моста, него због лоше интеграције урбане матрице јужног НБГ-а са северним.

Када смо већ код "неприродности" или "силовања урбане матрице" променом позиције моста ево и колико та прича једноставно није тачна и колико се изграђена позиција моста далеко складније уклапа у урбану матрицу целог града (ти гледаш урбану матрицу НБГ-а потпуно независно од остатка града што се једноставно не ради). Погледај ширу слику.
аутопут је провучен по географској средини између севера и југа Београда кроз долину Мокролушке реке, тј. између два брда са којих се саобраћај слива. Позиција моста на Ади удара на долину Топчидерке опет између два брда са којих се саобраћај слива. Пређашња позиција оста удара на врх Бановог брда што свим насељима сем Бановог брда отежава саобраћајну циркулацију и самим тим би гушили само Баново брдо које би постало чеп над чеповима.

Ево и графичког приказа тог "силовања урбане матрице": НБГ растер у огледалу: аутопут + 2 булевара + прелаз са мостом. Плус мост удара у долину између брда уместо на врх чуке.

66jlnm.jpg


Delija":3399b20f je napisao(la):
- Да ли је објективно бранити тако нешто поред толико непоходних инфраструктурних пројеката па и класичних градских булевара у другим деловима града који свакако нису на НБГ-у?
Одгушење југа Београда је било у топ три неопходна пројекта. Део УМП-а на НБГ је само био нужан за интеграцију.

Delija":3399b20f je napisao(la):
- Да ли је објективно бранити нови булевар 3+3 са све трамвајском баштицом поред већ изграђених потпуно или делимично паралелних праваца на појасу ширине од свега 500-700м а који су:

- Два 3+3 булевара
- Трамвајска траса
- Железнички коридор са редовном линијом градске железнице са тактом од 15мин и велики простором за унапређење исте на датом правцу
Као што рекох, нужно за интеграцију можда и најнеопходнијег друмског пројекта у БГ у датом тренутку. Твој проблем је што константно гледаш само и искључиво НБГ без икакве шире слике, а управо та шира слика мења ситуацију драстично.

Delija":3399b20f je napisao(la):
- Да ли је објективно сматрати за 1/3 дужу и сигурно три пута скупљу варијанту повезивања две тачке само зато што се (погрешно) сматра да би Пожешка била оптерећенија?

- Кад смо код Пожешке и њеног оптерећења, из које се то улице онолики аутомобили закуцавају на семафор код Цареве Ћуприје?

- За случај да наставите са климавом аргументацијом, намерно погрешним, ограниченим или половичним тумачењем мојих аргумената нацртаћу:

1.jpg


- Дакле, да ли би Вама, као осведоченим бранитељима јужних крајева Београда и очигледно љубитељима аутомобилског урбанизма било објективно логичније, лакше па и брже да реку прелазите зеленом или црвеном трасом?

Зелена или црвена траса? Па зависи где живиш, то прво. Као друго, треба анализирати опет ширу и дугорочнију слику да би се закључило која је позиција моста оптималнија.
За почетак, анализа садашњег стања кроз графику. На дугорочан период раздвајање саобраћаја на два канала је боље него сабрати их на један, нарочито имајући у виду ширину градског ткива. Мост на позицији превлаке обесмишњава прелаз преко реке на горњем шпицу Аде а притом ствара саобраћајни чеп. Међутим, одвођење саобраћаја на два канала се дешава и сада чак и без додатног прелаза преко Саве. Ево и како: у правцу Цареве ћуприје гравитира становништво северно од Пожешке + Видиковац + Раковица (плава траса). Становништво које станује јужно од Пожешке као и становништво пилећих брда иде зеленом трасом преко кружног тока на петљи Радничка и тако растерећују Пожешку. У будућности ће цела Раковица ићи црвеном трасом а у далекој будућности пилећа брда ће ићи преко горњег шписа Аде.

У сваком случају, да је изграђен мост преко превлаке, сва насеља би ишла преко Пожешке која једва да има капацитета и за локални транзит Бановог брда. То у случају не изградње петље Радничка која је ипак планирана као велика и у случају моста на превлаци. Међутим, петља као петља девастира простор око ње. У случају моста преко превлаке био би девастиран простор који сада није а у случају изграђене позиције, петља је девастирала већ девастиран и неупотребљив простор и то са обе стране реке. А булевар на НБГ је приде, трасиран дуж пруге која је већ девастирала околне блокове и физички пресекла НБГ. Дакле, нема нове девастације урбаног простора већ је искориштен већ девастиран простор да се провуче један девастирајући инфраструктурни објекат. По мени хумано рационалније иако је коштало више. Јер, заборављамо да је Београд и друмски закржљао град. Можда је "аутомобилски концепт" одбачен у Европи, али та Европа одавно има овакве објекте без којих град не би могао да функционише. Не може Београд прескочити један велики степених инфраструктурног развоја јер ће та рупа увек остати и осећаће се.

29n6ngo.jpg


Delija":3399b20f je napisao(la):
- Да ли сте свесни да вам и последњи аргумент везан за мањи број семафора пада у воду због изведеног стања фртаља умпа код Цареве Ћуприје и искључења код Бувљака?
Ја те аргументе нисам ни износио. Број семафора је небитан за позицију моста као део УМП-а

Delija":3399b20f je napisao(la):
- Да ли сте ви уопште озбиљни када говорите да је било оправдано потрошити пар стотина милиона евра више за пар семафора мање на једном једином булевару?!
Пар семафора мање на булевару је банализација пројекта са твоје стране и извлачење из контекста.


Delija":3399b20f je napisao(la):
- А ти Стф да ли знаш на шта си ми уопште овде реплицирао на овакав начин? Ево ајде ти као мој колега објективно објасни Михаилу колика је бесмислица поредити Сан Франциско са Београдом
Ја сам реплицирао на целокупан твој став, не на конкретно пређење Београд-Сан Франциско. Не познајем ситуацију у Сан Франциску је не бих се упуштао у дискусију о томе.
 
relja":3ry4jv3a je napisao(la):
Svako ima pravo da piše komentare, pa tako i ovaj Gojko. Čobek je verovatno od nekoga pogrešno čuo "dvoaksijalni" umesto "koaksijalni", i nije "KAM" već "Kamov Ka-32".
Ne ulazeći u to koliko su ovi spasilački helikopteri uopšte pogodni i njihove posade obučene za izvođenje građevinskih radova na visini, mislim da bi bilo krajnje neumesno zahtevati da se ova dragocena pomoć koristi za periferne stvari.

U pravu si da je čovek vrlo slobodan sa terminologijom. Ali bitna je sama ideja. Ako helikopter nije bio odmah potreban u Rusiji, mogao je da malo produži boravak posle završetka zadataka zbog kojih je došao. Naravno da bi se to posebno platilo, pa ne bi smo zloupotrebljavali humanitarnu pomoć, a same posade su obučene baš za zadatke koji su još osetljiviji i teži. Spašavanje ljudi, stoke i dizanje teških tereta u uslovima oluja, nepogoda, mraka i svih drugih otežavajućih okolnosti. Deo cene iznajmljivanja posebnog helikoptera odlazi na troškove da on doleti i odleti iz Srbije, a ovaj je već bio kod nas.

Međutim ja ne verujem da montiranje vrha uopšte zahteva poseban helikopter koji mi nemamo. Problem se svodi na vetar i činjenicu da naši helikopteri nisu dizajnirani tako da imaju mogućnost posebno stabilnog odžavanja položaja. Imali su dve godine da izaberu vreme sa najmanje vetra, a problem stabilizacije i bezbednosti rada se lako rešava posebnim vođicama koji se lako mogu napraviti i u kućnoj radinosti. Nas dvoje smo o tome već pričali, pa sam čak slao i crteže dve verzije potrebnih vođica. Evo ih ponovo, a materijal je nekoliko običnih metalnih cevi.

Složenija verzija, koja ima i automatsku rotaciju tako da vrh sam nalegne direktno na šrafove.

9arccp.jpg

viewtopic.php?p=242054#p242054

I jednostavnija verzija, bez rotacije, koja tokom spuštanja štiti radnike i već postavljenu opremu.

r92avk.jpg

viewtopic.php?p=242266#p242266

Slike sa prvog pokušaja.

dscf7702b.jpg

bg-most.jpg
 
Zuma":vern0v40 je napisao(la):
....
U pravu si da je čovek vrlo slobodan sa terminologijom. Ali bitna je sama ideja. Ako helikopter nije bio odmah potreban u Rusiji, mogao je da malo produži boravak posle završetka zadataka zbog kojih je došao. Naravno da bi se to posebno platilo, pa ne bi smo zloupotrebljavali humanitarnu pomoć, a same posade su obučene baš za zadatke koji su još osetljiviji i teži. Spašavanje ljudi, stoke i dizanje teških tereta u uslovima oluja, nepogoda, mraka i svih drugih otežavajućih okolnosti. Deo cene iznajmljivanja posebnog helikoptera odlazi na troškove da on doleti i odleti iz Srbije, a ovaj je već bio kod nas.

Međutim ja ne verujem da montiranje vrha uopšte zahteva poseban helikopter koji mi nemamo. Problem se svodi na vetar i činjenicu da naši helikopteri nisu dizajnirani tako da imaju mogućnost posebno stabilnog odžavanja položaja. Imali su dve godine da izaberu vreme sa najmanje vetra, a problem stabilizacije i bezbednosti rada se lako rešava posebnim vođicama koji se lako mogu napraviti i u kućnoj radinosti. Nas dvoje smo o tome već pričali, pa sam čak slao i crteže dve verzije potrebnih vođica. ...

Malo sam se informisao, i mislim da je Ka-32 mašina koja može da izvede ovo postavljanje:

http://www.aerospace-technology.com/projects/kamov32/

The flight deck is equipped with a three-axis autopilot with an electromechanical flight director. The autopilot operates in automatic approach mode and can hover at a predetermined height over the designated landing area.
The navigation suite includes a Doppler radar hover indicator, a radar altimeter and two horizontal situation indicators.
...
The Ka-32 is fitted with an avionics suite including doppler hover indicator (DHI), two horizontal situation indicators (HSI), doppler box, radar altimeter, and air data computer (ADC). Three-axis autopilot system offers automated approach at an altitude of 25m from the ground.

ka_32civil_6.jpg


007-824.jpg


Ali:

ne smemo ni malo da se zanesemo. Srbija apeluje za humanitarnu pomoć, imali smo donatorsku konferenciju, pomoć stiže.
Vojsci je Rusija donirala akumulatore kako bi smo imali dežurnu lovačku paru za presretanje i čuvanje našeg vazdušnog prostora.

U takvoj situaciji, kada se cinačimo za svaki evro ili dolar pomoći, ne da je kontraproduktivno plaćati angažovanje helikoptera za montiranje ovog šiljka, već je pljuvanje u lice zemljama koje nam šalju pomoć. To bi bila kriminalno loša diplomatija.
 
Pa već sam rekao da bi smo im to sigurno posebno platili, odnosno njegovo angažovanje posmatrali kao poseban komercijalni ugovor, a posao obavili posle završetka njegove humanitarne intervencije kod nas, u vreme kad bi bez tog ugovora helikopter ionako već otišao iz Srbije. Kao što si rekao, takvi helikopteri se već koriste za ovakve svrhe, pa je svejedno da li ovaj koji smo nakon intervencije iznajmili ima jedan ili drugi serijski broj, tj da li je deo Ruskog ministarstva za hitne situacije ili neke druge flote istih helikoptera koju oni komercijalno iznajmljuju. Razlika je da je ovaj već bio kod nas, a drugi nisu. Jedino je pitanje ako baš taj jedan dan, baš taj helikopter bude potreban na drugom mestu, ali to bi oni već rekli, a naravno ne bi bio problem ni da ode u svakom trenutku.

Ali dobro, to je nebitno pitanje, jer ne samo da je prilika prošla, nego nam poseban helikopter i ne treba. Rešetkasti vrh ima samo 7 metara i sigurno nije previše težak, a deo opreme za navođenje koju naši helikopteri nemaju može se dovoljno dobro improvizovati. Već sam spomenuo vođice koje u znatnoj meri kompenzuju nepreciznost navođenja i održvanja stabilnog položaja. Tačno je da nema auto pilota, ali vođice kombinovane sa navođenjem pilota preko radio veze ili mobilnih telefona mogu da odrade posao. Ako samo to ne bude dovoljno, pilotu će možda faliti precizni indikator sopstvenog položaja u prostoru kao referentna tačka za stabilno održavanje pozicije ili za potrebne pomeraje. Ne znam da li tako nešto u našim helikopterima već postoji, ali ako ne postoji, valjda postoje recimo nišanski uređaji na nekom od oružija, pa se u krstić fiksira referentna tačka na zemlji ili pilonu. A ako i toga nema ili nije dovoljno, mogu se od nekoga pozajmiti par ručnih "long distance" laserskih daljinomera. Dva ili tri takva, sa isto toliko dodatnih ljudi u kabini, pa oni mogu pilotu naglas da očitavaju oscilacije helikoptera oko fiksne tačke u prostoru sa preciznošću mnogo većom nego što mu treba. A ako i toga nema, za precizno merenje sopstvenih pomeraja u odnosu na zemlju je dovoljan i par fiksiranih dvogleda. Pošto je umesto auto pilota u negativnoj povratnoj sprezi čovek a ne računar, postojaće problem kašnjenja između merenja položaja i korekcije, ali ovo oscilovanje oko neke tačke u prostoru verovatno mogu pokriti predložene vođice, pa je sve u redu. Itd, itd. Ili možda sve ovo nije ni potrebno ako vetar nije jak.

Želim da kažem da imam utisak da je veći problem što neko ne želi da postavi vrh, nego što postoje stvarna tehnička ograničenja koja jednostavnim improvizacijama ne mogu jeftino rešiti ljudi koji znaju mnogo više od mene.
 
Zuma, nemoj da žuljaš mozak, naravno da postoji mnogo načina da se rešetka spusti na vrh.
Ovde je u pitanju politika, stranačko prepucavanje između bivših i trenutnih "bogova", a i pare (nadam se da je više ovo poslednje).

Jedini razlog zbog kojeg bih ja voleo da je postave je mogućnost montiranja web i saobraćajnih kamera koje mogu da snimaju dobar deo grada.
 
I meni najviše fale kamere. Ali na rešetku se mogu staviti i posle lako održavati i mnogi drugi uređaji. Radio releji mreža za opasnost i drugih bitnih servisnih mreža, kamere za automatsku vizuelnu detekciju požara pomoću računara, nadgledanje bezbednosti osetljivog vazdušnog prostora grada, moćna sirena za uzbunu, automatska meteorološka stanica. Vertikalni profil meteoroloških podataka je toliko važan za prognozu da se dva puta dnevno puštaju baloni sa opremom za merenje i radio vezom koji su veoma skupi (dnevno na njih odlaze stotine evra), a mogu se koristiti samo jednom. Ovako bi bez dodatnih dnevnih troškova imali još, ne dva puta dnevno, nego REAL TIME podatke sa 200m visine u srcu urbanog dela grada. Odlaganje postavljanja gotovog vrha čitave dve godine nije samo običan javašluk, to je krivično delo, jer grad zbog toga gubi na više različitih načina. Mislim da je najzad vreme da se tačno utvrdi ko o tome odlučuje i kakvu odgovornost on snosi. Kad neko kaže

" - U toku je ispitivanje tehničkih i organizacionih uslova pod kojima će vrh pilona da bude postavljen - kažu u Direkciji za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda. - Pažljivo planiramo ove aktivnosti i nema određenog roka za obavljanje posla, s obzirom na to da ovaj element nije konstruktivni deo mosta, već predstavlja arhitektonski oblikovan vrh."
http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74. ... e-bez-vrha

onda je to uvreda za elementarnu inteligenciju. Dve godine ispituju "uslove"!? Ili sam ja možda nekako ograničen jer nisam u stanju da o tome razmišljam više od 10 minuta, pošto ne znam o čemu bi još mogao da razmišljam u 11. minutu. Njima treba dve godine. Pa onda još otvoreno i bezobrazno kažu da to njihovo pažljivo "ispitivanje" problema nije vremenski ograničeno.

Možemo li bar da saznamo čiji mentalni procesi funkcionišu tako zadivljujućom brzinom, pa da mu nađemo drugo radno mesto koje bi više odgovaralo njegovim kapacitetima? Ili da nam on ipak kaže šta mu je ili ko mu je stvarni problem? I šta rade novinari? Kako smeju da bez dodatnih pitanja prihvataju ovako idiotske odgovore?
 
Ne helikopter - nego "IGLA'

Ako moze malo iskustva sa TV tornjeva...
Lepo se iskonstruise,montira i utegne krancic sa koturacom tzv. Igla...
Onda,dovoljno jedno lepo prepodne, dve pooooduze sajle,podizanje,zaokretanje i pilon je na mestu.Nista lakse :)
Ovako je podignuta popularna UHF "cigara" na Avalskom TV tornju jooos davnih 70-ih... i onda bili problemi sa
chopterom... :wink:

Pilont.jpg
 
Vrh