Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Jedno pitanje... gledao sam nešto o Lisabonu, i naleteo sam na podatak da je Vasco da Gama most u Lisabonu, inače najduži most u Evropi sagrađen za samo 18 meseci! http://en.wikipedia.org/wiki/Vasco_da_Gama_Bridge

Budući da je taj most dugačak 17.2 kilometara, interesuje me kako se naš most gradi toliko dugo, kada postoje primeri mnogo kraće gradnje? Ne želim da kritikujem, jer po svemu sudeći se poštuje plan za gradnju mosta preko Ade, ali... da li su rokovi u samom startu bili predugački?
 
Vasco da Gama most mozes da podelis u vise podjednakih sekcija koje mogu simultano i nezavisno da se grade. To ne znaci da bi se jedna od tih sekcija izgradila mnogo brze od vise njih zajedno (sve zavisi od kolicine radne snage i masina).

Neki radovi jednostavno traju toliko koliko traju, a ako povecas broj ekipa koje rade, onda mozes da skratis ukupne radove na svim deonicama, ali u sustini ne da ubrzas sam proces na jednoj od deonica.
 
Pa mnogi faktori utiču na brzinu izgradnje mosta i svaki je priča za sebe jer nigde na svetu ne postoje identični uslovi za takvu vrstu projekata. Kao što je taj most izgrađen tako brzo tako isto može da se nađe neki kraći most od ovog na Adi koji je zidan duplo duže. Nije sve baš crno-belo.

Hvala Kvrgerosu na renderima i da mu poželim dobrodošlicu na forum. Nadam se da će nam možda reći nešto više o uslovima koji su bili postavljeni u konkursnoj dokumentaciji (naročito deo za šinska vozila). Samo rešenje jeste zanimljivo sa tim kružnim tokom, ali ne znam koliko bi uspešna, u praktičnom radu, izgledala ta akcija prolaženja kroz kružni tok. Verujem da su ljudi koji su projektovali petlju odradili i simulaciju iste te bih voleo da znam koje su podatke dobili jer meni stvarno deluje da bi tu dolazilo do zastoja u određenim delovima dana.

Kvrgeros, kada će javnosti biti prezentovani rezultati konkursa?
 
Hvala na brzim odgovorima.

Nenad":39d5zhxi je napisao(la):
Vasco da Gama most mozes da podelis u vise podjednakih sekcija koje mogu simultano i nezavisno da se grade. To ne znaci da bi se jedna od tih sekcija izgradila mnogo brze od vise njih zajedno (sve zavisi od kolicine radne snage i masina).
Ali to opet znači da izgradnja najkomplikovanijeg dela (nazovimo najslabijom karikom) na tom mostu nije trajala duže od 18 meseci, a to nema veze sa time da li su se ostali delovi gradili simultano i nezavisno od tog. Zar ne?
 
U principu da, ali pitanje je koliko je bila komplikovana najkomplikovanija deonica? Kao sto shmeksi rece, sve je to relativno. Recimo, taj most u Lisabonu je preko morskog zaliva. Sa druge strane imas recimo most kod Beske koje ima stubove u veoma dubokom mulju Dunava.
Po meni je nebitno da li je gradjeno 18 ili 24 meseca - mnogo je vaznije da je sve to uradjeno kvalitetno i za sva vremena.

Primer: na A1 Autobahnu kroz Nemacku (jednom od najprometnijih na svetu) se jedan most OBNAVLJA vec 4,5 godine. Steva verovatno moze da potvrdi (Stevo, onaj kod Hagena :) )
 
Gledaj to ovako: imaš jedan visok objekat kao što je pilon, 200m i objekat koji je dug 200 metara a visok 10 metara. Za pilon ti treba da postaviš konstrukciju, izliješ beton i čekaš da se oladi, pa onda postavljaš novu konstrukciju i sve iznova, dok za ovaj manji a dugačak objekat možeš unapred da izzliješ segmente i samo ih ređaš jedan do drugog
 
Po onom renderu (iako je br.2) se vidi da je planirani "šinski sistem" (što volim taj "termin") - u stvari tramvaj.

Što se tiče rokova - ispašće da je birokratska procedura trajala skoro isto koliko će trajati i gradnja samog mosta.
 
13 metara za mesec dana znaci da ce biti gotov za 14 meseci, znaci za pola godine ces vec imati sta da vidis.
 
Resenje na koje mislis je od CPV Centar za puteve Vojvodina. Po meni isto najbolje resenje samo je pitanje koliko je zbog dosta ogranicenog prostora izvodljivo.
 
Evo ga...

25fsyl4.jpg


Možemo da malo uporedimo koliku površinu zauzimaju.

http://i258.photobucket.com/albums/hh277/kvrger/modelradnicka11.jpg
 
Jasno,samo utvrdjujem da nema jos nekih razlika jer lose opazam detalje.To resenje kao sto rekoste je teze izvodljivo ali je bolje nego ovo sa kruznim tokom.Zasto se mora iseljavati NIS kada put ne prolazi odmah pored?Postoji neka zona zastite ili sta?
 
Naravno, samo komentarišemo. Bar 90% onoga što se na forumu komentariše nikada se neće ni izgraditi, right??!! ;)
 
Rekao nam je Kvrgeros da su slovenci uzeli prvo mesto na konkursu .... e sada kako to izgleda ja nisam video
 
Na konkursu za izgradnju mosta i jesu.. :lol:

Elem, meni zaista za te pristupne saobraćajnice ništa nije jasno, jer se već nekoliko puta otvara ta priča, i svaki put iznova. Ima i ono rešenje za koje je Steva govorio da je definitivno, gde su neka ukrštanja u nivou sa semaforima (ne mislim na Hipodrom)..
 
Prica o pristupnim saobracajnicama se otvorila samo jednom i to kada je objavljen tender za idejno resenje pre nekoliko meseci. Ocigledno je taj konkurs ili zavrsen ili se privodi kraju, cim su se pojavila resenja.
Mozda ce uskoro biti objavljeno i to konacno resenje, kako bi se krenulo u dalju realizaciju.
 
Goldstein":1abmvozc je napisao(la):
Kvrgeros":1abmvozc je napisao(la):
Koliko vidim, na ovom modelu se prejudicira i to da više neće biti podvožnjaka? Mogu misliti koji će saobraćajni haos biti dok se bude gradila petlja.
da, i ja sam cuo da ce se i tobogan i podvoznjak rusiti.

Zaista ne znam kako su zamislili da u periodu radova tu funkcionise drumski saobracaj ka i iz grada, uz zeleznicki saobracaj.
 
Pa nije jos uvek sigurno kako izgleda taj koji je pobedio na konkursu?

Tobogan se sigurno rusi,bila je vest u kojoj je ona famozna stavka da je privermen(valjda stoji 30tak godina).

"Izrovario" sam ovo saopstenje ,pa ko je upucen nek ivuce neku informaciju,ja nisam dovoljno strucan za to

Субота, 28. новембар 2009.
Град Београд - Секретаријат аз заштиту животне средине

Обавештење о датој сагласности на студију о процени утицаја на животну средину
ГРАДСКА УПРАВА ГРАДА БЕОГРАДA
Секретаријат за заштиту животне средине
Београд, 27. марта 43-45

Објављује
ОБАВЕШТЕЊЕ
О ДАТОЈ САГЛАСНОСТИ НА СТУДИЈУ О ПРОЦЕНИ
УТИЦАЈА НА ЖИВОТНУ СРЕДИНУ

На захтев носиоца пројекта, Дирекције за грађевинско земљиште и изградњу Београда ЈП, Његошева 84, Секретаријат за заштиту животне средине донео је решење којим је дата сагласност на Студију о процени утицаја на животну средину пројекта изградње дела саобраћајнице УМП у зони Хиподрома, реконструкција Паштровићеве и дела Пожешке улице и изградња дела трасе Раковичког пута и његове везе са УМП, коју је израдио Градски завод за јавно здравље, Београд.

У спроведеном поступку процене утицаја на животну средину утврђено је да је Студија о процени утицаја на животну средину пројекта изградње дела саобраћајнице УМП у зони Хиподрома, реконструкција Паштровићеве и дела Пожешке улице и изградња дела трасе Раковичког пута и његове везе са УМП, израђена у складу са Законом о процени утицаја на животну средину („Службени гласник Републике Србије“, број 135/04 и 36/09) и да садржи дефинисане одговарајуће мере за спречавање, смањење и отклањање могућих штетних утицаја на животну средину.

Решењем о давању сагласности утврђена је обавеза носиоца пројекта да пројекат изградње дела саобраћајнице УМП у зони Хиподрома, реконструкција Паштровићеве и дела Пожешке улице и изградње дела трасе Раковичког пута и његове везе са УМП, изведе у свему у складу са мерама заштите животне средине утврђеним у студији, које се односе на:

Imate ceo tekst ovde

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1368266 ;)
 
Vrh