Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

stf":wcgrnylu je napisao(la):
Delija,
Pa vidi, SMT-a će biti pa će biti, kao i prelaza preko donjeg špica Save.
5wfd5s.jpg

stf":wcgrnylu je napisao(la):
Tvoja tvrdnja da to niko nikada nije razmatrao i predložio, nije tačna.
Не знам ја о чему ти пишеш.
stf":wcgrnylu je napisao(la):
Ne bih rekao da je to problem kod Delije. Kao što se može iz njegovih postova zaključiti, on smatra da je pogrešna lokacija mosta
То што је на погрешном месту је само други или трећи проблем целог пројекта. Сам умп као замисао је погрешан.Денивелисане саобраћајнице по сред града су погрешне,скупе и нерационалне и зато одавно одбачене по европским градовима. Тај концепт је у директном сукобу са свиме што чини један град пријатним местом за живот.Где таква саобраћајница прође ту трава не расте.Поред таквих "друмова" не може да се шета,поред њих људи не могу да отварају радње,поред њих живот није могућ.Њихова једина сврха је служба ауомобилима и као таквима није им место у урбаном ткиву било ког града. Отуда и овај трули компромис па је овај фртаљ умп-а грађен усред ничега,усред долине са нула становника и усред блокова са нула закупаца.

И таман да нисам у праву,УМП је мртав пројекат,одбацили су га чак и његови творци.
 
neshaoct":38sgtlon je napisao(la):
relja":38sgtlon je napisao(la):
Brankov most...
On nije bio zamišljen da služi kao ukras, kao simbol...
Ma, kakvi...a, kako su ga ono beše zvali komunisti, koji mu je bio zvanični naziv? Ono, baš nije bio simbol ničega... :roll:
I, što u tim posleratnim vremenima nisu pravili neki jeftiniji most sa stubovima? Zašto sprcati reparacije u jedan most, kad je moglo u dva?

Prvo ovako - Brankov (prvi) su projektovali Nemci, i to tako da mu oslonci budu na osloncima Mosta kralja Aleksandra.
Tehnologija je napredovala tokom rata, to je poslao sasvim izvodljivo i nije nilo ni jednog razloga da prave most na drugim osloncima.
Drugo, zbog manjka mostova, tadašnje vlasti sigurno nisu odlučile da će graditi most "Bratstva i jedinstva" niti da će graditi most zbog propagiranja Bratstva i jedinstva, nego - običan most za Zemun i Novi Beograd.
Treće, Reparacije su korićene za mnogo više potreba nego za mostove. U tom trenutku veličina Beograda, broj automobila i planirani razvoj grada nisu zahtevali dva mosta, a bilo je mnogo drugih potreba.
Pričaš svašta.

Treće, mostovi sa stubovima u vodi su građeni i posle rata. Čak i čuveni Hajdinov Most slobode u Novom Sadu (na kosim zategama) ima stubove u vodi. I noviji mostovi: Ostružnica, Beška, Zemun Borča, Smederevo-Kovin - imaju stubove u vodi i bar jedan veliki raspon za prolaz plovila.
Gazela - pa obzirom da ima grešku u konstrukciji (na sredini raspona konstrukcija se deformisala na unutrašnju stranu, pa imamo valovit kolovoz) upitno je koliko se njom treba hvaliti - osim što tako lepop izgleda sa strane.
Novi železnički - Hajdin ga je skroz racionalno isprojektovao, ali po meni takvom mostu nije mesto u gradu. A i on je stubove postavio uz samu obalu.

Četvrto, ono što stalno ponavljam - širina plovnog puta kod špica Ade je mnogo manja nego "okvašena" površina.
Uz obe obale se prostire dugačak plićak, NBG obala nije uređena, a trebalo bi i biće. Kod špica je nastuto mnogo kamenja kako bi se stabilizovali temelji pilona. Bio, video, slikao. Nije bilo ni jednog raloga da se pravi toliki raspon - osim da neko može da priča priču o najvećem asimteričnom ostu sa kosim kablovima (pa šta stim?)
 
Otvorene rampe u afb. Većina automobika aa mosta produźava do afb

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
MilisaV":3pl2g3ep je napisao(la):
Otvorene rampe u afb. Većina automobika aa mosta produźava do afb

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2


Kakva je situacija u AFB, ispred Buvljaka?
 
Ne znam. Ja se sluštam u jurija gagatina.

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2
 
Delija

Šta si dokazao sa tom mapom? Skeniraću ti studiju koja jasno govori da treba prelaz preko donjeg špica Ade i od tri varijante, dve su sa tim prelazom. Ako nije planiran u trenutnom GUP-u, ne znači da neće u sledećem. Stvarno ne znam šta dokazuješ? Pa u GUP-u iz 1923 nije bilo ni Gazele pa je u kasnijem GUP-u uneta. Neozboljno od tebe.

Relja

Mostu tipa Zemnu-Borča nije mesto u širem centru grada.

neshaoct je ispravno pitao.

- Brankov most je u tom trenutku čelični most-greda sa najvećim rasponom na svetu!!! Kao takav, naravno da je bio skuplji od običnog mosta tipa greda? Da li nam je u tom trenutku bio neophodan uslovljeno skuplji most?
-Da li je Gazela, sa jedinstvenom konstrukcijom bila jeftina? Mogla je i da ima stubove u vodi zar ne? I u situaciji kada se prave nizovi kompromisa na deonici Treće longitudinale usled zavrtanja finansijske slavine ostalih republika (posledice kompromisa Beograd trpi decenijama), oni sprcaju pare u takav most i mutiranu petlju Mostar koja je koštala Boga oca a nije za te parečak ni 100% denivelisana. Njegovo ulegnuće je posledica neodržavanja a ne loše konstrukcije, nemojmo o tome.
- Novi železnički most je prvi viseći železnički most na svetu i njegove tehničke specifikacije su na granicama dozvoljenih. Takođe, morao je da se izdigne na izuzetnu visinu da bi mogao da dohvati čardak ni na nebu ni na zemlji (Prokop). Da li je to racionalno? Vidimo koliko je bilo, budući da ž. čvor nije završen ni posle 40 godina

Svi beogradski mostovi imaju sličnu priču. Većina ih je bila skuplja nego što je trebali i svaki od njih se nadovezuje na nikada završenu infrastrukturu.

Veličaju se prošla vremena kao bezgrešna i ispravna a danas se sve radi pogrešno. To je prosto i jednostavno - netačno.
 
Čovek je pitao i ja sam mu odgovorio. ti skrećeš priču u drugom smeru. Napravljen je na postojećim osloncima prethodnom mosta - tehnologija je to omogućavala, a i da dodam - širina Save na tom mestu zahtevala da nema stubova u vodi. Dodaću i da su oslonci Mosta kralja aleksandra i postavljeni u tadašnje korito Save, a ne kao za glavni raspon MOsta na Adi - što je dalje moguće.

Gazela:
http://www.politika.rs/rubrike/Ekonomij ... ma.lt.html
Pogrešni proračuni
U neformalnim razgovorima, od građevinaca se može čuti da je „Gazela” odmah po završetku izgradnje, 1970. godine, imala ozbiljan nedostatak. Naime, prilikom projektovanja napravljena je greška u proračunima, zbog čega se metalna konstrukcija ulegla na sredini. To je vidljivo i golim okom. Ne samo kada se gleda sa strane, već i kada se prelazi vozilom preko njega.
Zbog toga, na metalnom delu mosta nisu ugrađene betonske bankine već lakše, metalne.
O tome so i ranije pričali na forumu. Neodržavanje ne može da izazove onakva ulegnuća.
Tako da, nemojmo previše da ga hvalimo, a sa druge strane - i njegovi oslonci su postavljeni na samu obalu - ljudi su se potrudili da budu racionalni.

Ko odlučuje kakvom mostu jeste ili nije mesto u gradu? - Ja ti lažem: finansijske mogućnosti.
Naravno, nećemo praviti "Bejli", ali treba da vodimo računa kako se zadužujemo. Za simbole - sigurno ne.

Ja ne veličam prošla vremena, ali da je bilo više racionalnosti - bilo je. Čovek je pitao, ja sam mu odgovorio.
 
stf":1i4yoyhm je napisao(la):
Šta si dokazao sa tom mapom?
Па да ниси у праву. Тај мост не постоји ни у једном актуелном плану а ни оном тек стављеном на снагу тј новом ГУП-у па чак ни у засебном плану смт-а.Мислим да је ГУП ипак валидинији доказ од твог предвиђања. Иначе,следећи ГУП ће се донети тек негде између 2025 и 2030. године и као по обичају ни овај претходни се неће извести ни 10%.Какве ли су тек онда шансе да изгради оно што није ни у плану? :roll:

stf":1i4yoyhm je napisao(la):
Skeniraću ti studiju koja jasno govori da treba prelaz preko donjeg špica Ade i od tri varijante, dve su sa tim prelazom.
Једина валидна студија, јер њом је оправдан умп, је она студија дирекције из чини ми се 2005. године која говори о брзом транзиту кроз цео град,скупљем земљишту поред УМП-а и великој градњи око њега. То су три основне лажи којима су правдали ово задуживање од 450 милиона евра.
stf":1i4yoyhm je napisao(la):
Ako nije planiran u trenutnom GUP-u, ne znači da neće u sledećem. Stvarno ne znam šta dokazuješ? Pa u GUP-u iz 1923 nije bilo ni Gazele pa je u kasnijem GUP-u uneta. Neozboljno od tebe.
Ја овде дискутујем о чињеницама а не о твојим предвиђањима.А ако је нешто неозбиљно онда је овај твој "аргумент" у вези Газеле. По теби би било ок да тај мост изграде за 50 година. Ајде онда да градимо и метро за неких 50 година,пошто ако сад немамо паре не значи да нећемо имати паре за 50 година и то је онда сасвим у реду јер забога имамо фртаљ УМП који је од скора и планиран да остане фртаљ заувек. Битно је да је од мене неозбиљно то што указујем на то да те демантују званични планови за СМТ,прошли и садашњи ГУП који ће бити актуелан барем 15 година али не, Стф каже да ће једног дана ту бити моста и ту је крај приче.

Ево га Стф лета господњег 2063е како изводи препремне радове за нови мост преко Саве у продужетку СМТ-а

red-sea-2.jpg
 
relja":3i0uf6xq je napisao(la):
MilisaV":3i0uf6xq je napisao(la):
Otvorene rampe u afb. Većina automobika aa mosta produźava do afb

Послато са GT-N7100 користећи Тапаток 2


Kakva je situacija u AFB, ispred Buvljaka?


био сам данас код АФБ око 14, колапс. од гужве на умп до скретања у трећи булевар сам био ~15 мин.... тих 200 метара...

Међутим доста људи је скретало у трећи ка бежанији...што говори да је правац УМПа добар.

велика је штета, поновићу се стоти пут што искључења и укључења у ЈГ нису барем 2+2.
 
Danas je guzva izgled u celom gradu i na gazeli i na UMP-u totalna saobracajna novogodisnja kupoholicarska sizofrenija
 
Na Gazeli je nekom stao auto, pa su se napravile gužve.
Zato, na Vračarau sam našao parking mesto iz prve, što mi se odavno nije dogodilo.
 
Prelazio sam gazelu oko 13h bio je pravi haos a u autobusima neverovatna guzva kakvu dugo nisam video.
 
Onda smo se našli u istom krkljancu.
Negde posle polovine Gazele saobraćaj je odjednom ubrzao, a onda sam na delu između isključenja za Sajam i za Kneza Miloša video čoveka kako gura auto u zaustavnoj traci...
 
Koliko vidjeh izmedju dvije nove rampe kod bvljaka iscrtali taksi stajaliste brzo sam prosao ,sutra koja slika ako me neko ne pretekne ,st*** se i dalje parkira kod buvljaka
 
prošao sam dadas popodne baš sa namerom da vidim kako izgleda uključenje kod buvljaka.

u kratkim crtama kola na sve strane. da nisam znao da je tu rampa opušteno bih mogao da omašim uključenje koje se ne vidi od parkiranih kola. jedan automobil je bio parkiran i na samoj rampi malo posle pešačkog prelaza. rampa je srećom dovoljno široka da mogu dva vozila da stanu jedan pored drugog. ne bi me čudilo da se u budućnosti parkiraju na samu rampu.


inače očekujem još jedan "privremeni" polukružni prelaz u afb kao u jurija gagarina. inače aj polukružni prelaz nije zatvoren.
 
relja":96mz68up je napisao(la):
Ja ne veličam prošla vremena, ali da je bilo više racionalnosti - bilo je.
A tu tezu potvrđuje poduži spisak multimilionske nikada završene infrastrukture po celoj zemlji, ne samo u BG.

Delija

Mislim da tvoja sprdanje prevazilazi granice dobrog ukusa, počinješ da ličiš na 2012 sa tim "šaljivim" sličicama.

U zvaničnoj studiji iz 1985 (ne fiktivnoj, zvaničnoj) predviđa se i predlaže taj prelaz preko Save. Već daleke 1985 je to bila opravdana i potrebna investicija. Šta tek danas reći. Izgradnja tog prelaza je neizbežna a ti se postavljaš kao da se to nikada neće dogoditi i da je to zacementirana istina i na osnovu toga temeljiš kritiku za očajnu poziciju mosta i prioritete.

Koliko me sećanje služi, smatraš da je taj prelaz bio prioritetniji od izgrađenog a previđaš propusne probleme Bulevara Vojvode Mišića koji je i bez tog dodatnog saobraćaja bio toliko preopterećen da je faktički metro linija M2 trebala da postane prioritet.
 
stf":3nqua3ny je napisao(la):
relja":3nqua3ny je napisao(la):
Ja ne veličam prošla vremena, ali da je bilo više racionalnosti - bilo je.
A tu tezu potvrđuje poduži spisak multimilionske nikada završene infrastrukture po celoj zemlji, ne samo u BG.

A raspad zemlje, sankcije, rat? Pre će biti da su to uzroci.
 
Слажем се ТЗОРАН1, али би онда они сваки дан, сем понедељка, требали да буду ту и то сво време док бувљак ради. Са једним пауком не би могли пуно тога да ураде. Док он однесе једно возило и врати се, десетак других бахатих ће ту стати "на само 10 секунди". Београд је пун бахатих, а ПС нема толико број паука да покрије, колико толико цео град.
 
relja":1sevxcwg je napisao(la):
stf":1sevxcwg je napisao(la):
relja":1sevxcwg je napisao(la):
Ja ne veličam prošla vremena, ali da je bilo više racionalnosti - bilo je.
A tu tezu potvrđuje poduži spisak multimilionske nikada završene infrastrukture po celoj zemlji, ne samo u BG.

A raspad zemlje, sankcije, rat? Pre će biti da su to uzroci.
Na to možemo da se vadimo, ali to nije jedini razlog. Nesporno je da je u SFRJ sve građeno megalomanski (kompleksaški) i da mi danas vučemo posledice toga. Dovoljno je početi od SIV-a koji je najneracionalnija javna zgrada u istorjiji naše arhitekture. Pa onda redom ...

... tako da ne stoji tvoja teza da je Brankov most urađen kao greda zato što su hteli biti racionalni. Već sam objasnio da je toliki raspon sa gredom bio skup za svoje vreme (svaki rekord je skup). On je urađen kao greda isključivo da ne bi bio viseći, jer bi podsećao na prošla "zločinačka" vremena. Komunisti su bili jednaqko sujetni političari jajare kao i ovi danas koji grade faraonski Most na Adi ili ovi treći koji hoće da ruše Generalštab.
 
Ne da se vadimo, to je realnost.
SIV - to je druga priča, i ne vidim razlog zašto ga ovde spominješ.
Brankov most nije kontruisan da bi obarao rekorde, već da se uklopi u postojeće oslonce i rampu na zemunskoj strani. I ne vidim uopšte čemu toliko afama oko njegovog "rekorda" obzirom na vreme u koje je građen. Toliko komplikovanije čelične konstrukcije su napravljene od 1941, razvoj materijala i tehnologije je mnogo napredovao tako da mi uopšte nije jasno to potenciranje rekorda. Rekorder je zato što niko nije do tada napravio kontinualni nosač tog raspona, ali niko nije imao ni takvu situaciju na toj lokaciji (oslonci, stubovi, rampa, širina rampe...) pa nije ni pokušao. Biti prvi i biti rekorder nije isto.
 
A ja dans isprobao rampu sa isključenje kod Buvljaka.

Još na vijaduktu se stvaraju kolone, automobili mile niz rampu. Izlazi se pravo na pešački i na semafor.
Danas je bila nedelja, malo jači kupovni dan zbog Nove godine, ali opet...
Rekoh sebi: nije završeno, tek treba da se naprave rampe kod Đorđa Stanijevića i ka Tošinom bunaru, ali mislim da će i tamo da bude manje više isto.

Milimo, stigao sam da izvadim telefon, uključim fotoaparat....

nljh.jpg


Kolona

j3tc.jpg


Uzlazna rampa i prostor ispod nje

aq37.jpg


Prostor ispod vijadukta, pripremaju trotoar za asfaltiranje, nema najave stanice JGP

gbt8.jpg
 
Vrh