Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Npr. treba imati u vidu i da se mostovi ne grade samo prema trenutnim potrebama, več da se mora gledati decenijama unapred. Tu je prvo dalje širenje saobraćajne mreže koja bi trebalo mnogo bolje da poveže most sa Bežanijom, Zemunom, Rakovicom, Banjicom...

Pored toga, ne treba zaboraviti i da postoji veliki potencijal za izgradnju stotina i stotina hiljada kvadrata poslovnog, stambenog i komercijalnog prostora u delu grada koji saobraćajno pokriva ovaj most.

Zloupotrebio sam sliku koju je postavio direktor da obeležim svo zemljište na kojem je u budućnosti moguća izgradnja:

most-futura.jpg
 
Ama ljudi most kao most je lep, izgleda i mocno i moderno, u nasim prilikama. Uporedjujuci ga sa mostovima kakvih ima u svetu jedan samo lep most i nista vise. Problem je sto je sve zaostalo pa samim tim i ovaj most strci i izaziva razlicite komentare. Direktorova slika govori sve. Kad bi se Novi Beograd preko noci izgradio po gen. planu i studiji visokih objekata ovaj most nebi ovako strcao vec bi sve manje i skromnije od njega bilo neprikladno. Autor ovog projekta sigurno je gledao u buducnost i to je dobro. Problem je kad ce ta buducnost poceti da se realizuje.
Takodje kad smo vec kod te slike, jos nesto sto bas strci, kako savski blokovi odskacu od starog dela Novog Beograda po prostorno - estetskoj i urbanistickoj neuskladjenosti.
 
Sve je to OK, ali za toliku izgradnju će nam trebati još jedan, najvetovatnije još dva mosta (Savski amfiteatar i jedan uzvodno od Ade).

Veza NBG-BB, Rakovica i sl. je trebala da bude daleko skromnija - ne po broju traka, već po samoj kontrukciji.
Ali džaba, projekti služe prvo za propagandu i promociju, a tek onda građanima.
 
OK, biće nam potrebna još dva mosta, a da nemamo ovaj na Adi bila bi nam potrebna još tri. Dakle, olakšali smo našoj deci i unucima posao.

Inače, vidim da su propaganda i promocija trijumfovali - Đilasov rejting je na istorijskom maksimumu :p
 
arsa.arsa":2yywyeju je napisao(la):
Ali se isto tako vidi i koliko je bitan za Beograd, pa vezuje sigurno 200 000 ljudi samo iz blokova, Bezanije, itd.

Мост повезује делове НБГ-а који су већ повезани са неколико мостова а блокове (70,43,45,6Х,71,72) чак ни не качи већ их маши за по по километар-два.Исто важи и за супротну обалу где је мост на 500м од обода Бановог Брда а следећа насеља су на километар и више удаљености,идући јужно.

Колико ми је познат термин "повезивање" то је веза између два ентитета/скупа или у овом случају насеља:

2.png


А ово је УМП

um.jpg


Тачније мост који је само нешто мало ублажио драстично лоше и нелогично стање по којем по оси север-југ имамо три-четири моста на крајњем северу града збијених у километар и по док све оно јужније има - Аду.

Едит: А кад се изгради све ово што је Хомер лепо обележио(тамо негде између 2050е и 2100е под условом да се појавенеко ко би за почетак купио то земљиште) нећу имати веће примедбе на овај фртаљ УМП изузев тога да је концепт денивелисаних саобраћајница кроз градове давно одбачен , онда и дефинтивно горепоменути блокови остају неки вишак без поштеног прелаза на другу обалу.
 
Da nam most treba - nema sumnje. Da nam treba ovakav most i po ovoj ceni - ne, treba nam (to jest trebalo nam je, sada je gotovo) nešto jednostavnije i jeftinije.

Za rejting - e pa tu su se baš prešli, i Tadić, a posle i Đilas. I za to su sami krivi, verovali su u sopstvenu propagandu i savetnicima - šalabejzerima.
Tadića sam slušao kod Olje Bećković i nisam verovao za kakvog konja sam glasao pre 10 godina - čovek tvrdi da je najveći nedostatak Mirka Cvetkovića bio što nije uspeo da ubedi javnost kako on radi odličan posao.
Ispostavilo se da je DSu glavna preokupacija marketing, samo što nsu bili u stanju da shvate da birači ne žele reklame, žele konkretne stvari. Jedan most, neprimeren situaciji i eksloatisan u medijima do imbecilnosti im ni malo nije pomogao - čak naprotiv.
 
Ljudi koji su gradili* ovaj most zbog "propagande i rejtinga" su praktično završili svoje političke karijere.

Ljudima koji koriste ovaj most danas za odlazak na posao treba upola manje vremena nego ranije.

Propagandni efekat :notok:

Saobraćajni efekat :kk:

*iako ga zapravo oni nisu ni gradili, ni projektovali, već su samo predstavlajli političku podršku da se ovaj projekat sprovede u delo
 
relja":3tr0c1tp je napisao(la):
To je sanjarsko - umetnički pogled na svet
U redu, ali pretopstavljam i da umetnici imaju pravo da stvaraju i bistvuju ili to treba da bude mogućnost samo real-funkcionalistima isključivo?

Estetika utiče na ljudsku podsvest daleko moćnije nego što će to real-funkcionalisti ikada priznati. Kao što se u lepo uređenom stanu osećaš daleko prijatnije nego u neuređenom i zapuštenom. Jeste, uređenje košta, ali vredi.

Uostalom, imamo 5 realfunkcionalnih mostova ... pa valjda možemo imati i dva "umetnička"? Ili ne?

Uostalom i taj odnos 5 prema 2 zaista oslikava stanje nauke, kulture, umetnosti i priznavanja vrednosti iste u našoj sredini.
 
А ево где се у међувремену једино градило у озбиљној мери на левој обали Саве:

most-futura.jpg


А притом је град градио ове станове. Имали су прилику да оправдају свој умп а нису. Дакле ту нешто не штима. :wink:

Стф,естетика није била никакав циљ јер је мост естетски изведен веома траљаво.Мост јесте лепо замишљен али је реализација била таква да су нам показали да никада није ни постојао тај аргумент за овакав мост.

Притом,нико никада неће моћи да оправда ту мегаломанију и наводно естетику у времену када нам је требало још барем 5 мостова,метро,канализација за пола града,један,макар један поштен ТРГ и шта све не. И нико никада није кредитом градио скупље него што му је било неопходно.
 
Ne vidim šta ne štima?

Prikazano naselje i naselje Stepa Stepanović su izgrađene pored trase SMT/a. Trasa UMP/a prolazi kroz neizgrađene a geografski centralne delove NBG-a i ide duž trase buduće prigradske železnice te ja tu ne vidim nikakav epohalan promašaj, već upravo suprotno.

Šta mene briga koje su njima bile pobude prilikom izgradnje mosta. Misliš da su išta drugačije pobude bile graditeljima Mosta Kralja Aleksandra. Čak su išle i iste kritike kao prema Mostu na Adi. A 90% Beograđana danas plače za njim a nikoga nije briga za te političke pobude koje je istorija zaboravila. Estetika je preživela i živi. Politika je umrla i uvek će tako biti. Most je ispao izuzetno lep. Fotografi ga vole, eksploatiše se u amaterskoj fotografiji konstantno što znači da je estetski pun pogodak.
 
@Homer - to je bio njihov plan, to što oni nisu bili u stanju da skapiraju da narodu nije do marketinga, e u tome leži tajna njihovog pada.
Ne bih se složio da su im karijere okončane. Primeri ljudi za koje i se isto to mislilo: Dačić, Čović...
Isti saobraćani efekat je mogo da se dobije "skromnijim" rešenjem - sa stubovima u Savi. Možda bi smo dobili i uređene obale oko mosta...



STF - izvini, a o kojim umetnicima ti pričaš? Stranom arhitekti koji je učestvovao u izradi uslova?
Postoji realna granica šta društvo treba da finansira, šta je javni interes. Javni interes nije da se uzima pošto poto najskuplje rešenje.

Paralela o zapuštenom stanu je pogrešna - stan može da se ukusno opremi i za malo para, a i to je proces koji traje. Stan uređuje pojedinac, par ili porodica. Ovo je zaduživanje iz obesti vlasti koja je zamislila da može da se zadužuje preko svake mere za preskupe projekte.

Ti si malopre nabrojao kako ti vidiš starije beogradske mostove. tada ih nisi nazvao "real-funcionalnim", rekao si da postoji "fenomenlna priča o mostovima". Šta li je od ta dva?

Ne, ne možemo sebi da priuštimo da trošimo novac na ekstravagantna rešenja, pogotovo ne za ovakva za koja se znalo da će koštati više nego što je bilo ponuđeno. Pogotovo ne da za to plaćamo - strancima.
 
stf":ih0x39pb je napisao(la):
Ne vidim šta ne štima?

Знам да не видиш.Ево ни ја не видим тај смт о којем пишеш.Дакле фртаљ умп-а је толико добра ствар да се не гради поред њега иако је већ изведен али се гради на ободу града где би једног лепог дана требао да прође осакаћени смт без прелаза преко Саве.
 
stf":25y87zaj je napisao(la):
... Most je ispao izuzetno lep. Fotografi ga vole, eksploatiše se u amaterskoj fotografiji konstantno što znači da je estetski pun pogodak.


Most je preglomazan, asimetričan, izgleda nezavršeno i nadograđeno sa bespotrebnim limenim elementom. I štrokavo.
I najmanje liči na rendere, ima prelom konture, dva različita materijala, nema špic, stoji na grebenu umesto na elehantnoj nožici, a siluetu mu dodatno kvari - naknadno dodato funkcionalno stepenište i lift, jer "umetnici" nisu vodili računa o funkcionalnosti ... kao što nisu vodili računa šta će sve morati da se uradi kako bi se njihova ideja sprvela u praksi, kamoli koliko će to sve da košta Beograd. Oni rade za svoju slavu, to je OK, ali ima ko je odgovoran da brani i naš interes.

Znaš kako, pogledaj filmove i spotove o Beogradu iz 1970-tih i 1980-tih. I u njima su reditelji potencirali neke objekte koji su sasvim prosečni u nekim širim okvirima: Sava Centar, razne stambene solitere i blokove... to je priča koja može da se prodaje samo u maloj i zatvorenoj sredini poput naše, napolju to možda može da bude interesantna tema nekom tvom izabranom sagovorniku iz struke, ali šire od toga - ljudi će se pitatati: "a šta je tu toliko posebno? Još jedan betonski grad"
 
Delija":ezbcur10 je napisao(la):
arsa.arsa":ezbcur10 je napisao(la):
Ali se isto tako vidi i koliko je bitan za Beograd, pa vezuje sigurno 200 000 ljudi samo iz blokova, Bezanije, itd.

Мост повезује делове НБГ-а који су већ повезани са неколико мостова а блокове (70,43,45,6Х,71,72) чак ни не качи већ их маши за по по километар-два.Исто важи и за супротну обалу где је мост на 500м од обода Бановог Брда а следећа насеља су на километар и више удаљености,идући јужно.

Колико ми је познат термин "повезивање" то је веза између два ентитета/скупа или у овом случају насеља:

2.png


А ово је УМП

um.jpg


Тачније мост који је само нешто мало ублажио драстично лоше и нелогично стање по којем по оси север-југ имамо три-четири моста на крајњем северу града збијених у километар и по док све оно јужније има - Аду.

Едит: А кад се изгради све ово што је Хомер лепо обележио(тамо негде између 2050е и 2100е под условом да се појавенеко ко би за почетак купио то земљиште) нећу имати веће примедбе на овај фртаљ УМП изузев тога да је концепт денивелисаних саобраћајница кроз градове давно одбачен , онда и дефинтивно горепоменути блокови остају неки вишак без поштеног прелаза на другу обалу.

Upravo si ovom drugom slikom ispljuvao sve koji zive juzno od buduceg ump-a i mosta na Adi, a koji su pre postojanja ovog mosta morali da idu preko gazele, da bi presli u novi beograd. Isto vazi i za sve ljude ispod ( juzno od) pruge, koji bi iz novog bg-a hteli da predju na drugu stranu, na banovo brdo, rakovicu, topcider, banjicu,cerak,itd. Ali, posto si se raspravljao o mestu mosta i njegovim karakteristikama, sa 90% ljudi sa ovog foruma, ja se necu upustati u dalju analizu s tobom, jer imam pametnija posla.aj zdravo! :gobb:
 
Delija,

Pa vidi, SMT-a će biti pa će biti, kao i prelaza preko donjeg špica Save. Tvoja tvrdnja da to niko nikada nije razmatrao i predložio, nije tačna. U studiji Beograd 2000 od tri predložene verzije, u dve je ucrtana ta trasa i detaljno analizirana. Geografski i fizički se nameće, potreba postoji već sada a kamoli sutra.

Ne znam što ti sadašnji GUP doživljavaš kao "Sveto pismo" za sva vremena samo i isključivo na ovoj temi. (odnosno znam, da bi "dokazao" kako je pozicija mosta promašaj ) Sam GUP je promenjiv. I posle svakog GUP-a dolazi novi GUP. Pa majku mu, nije sadašnji GUP nešto što će važiti do 3 459. godine...

Relja

Interesantno je kako ti kod ovog mosta smetaju estetske sitnice, poput fleke na betonu dok ti je Brankov estetsko savršenstvo a on je estetski neupadljiv ( tehnički rekorder da, ali estetski pripada periferiji Donjosibirska.)

Uostalom, ja ovde branim izgrađeno rešenje mosta u odnosu na običnu gredu. Slažem se da je most mogao biti estetski kvalitetan i jeftiniji i podržao bih to. Čisto da budemo jasniji. Dakle, most tipa greda STOP.
 
Veceras videh da je sklonjena ograda sa rampi kod buvljaka i da radi javna rasveta na tom delu UMP-a.

Da dodam, ja sam fotograf amater i ni malo ne volim da fotografisem ovaj most jer jedva stane u kadar :D
 
Znaci dobili upotrebnu dozvolu ili pustili na divlje ,koji ce sutra tu krkljanac da bude
 
To vec ne znam, stajala i jedna patrolna kola kod kapije buvljaka, al nisam ukapirao sta tacno rade.
 
Pa problem je izgleda za deliju da ne postoji razvoji potencijal investicije kao sto je most dok kod metroa to nije slucaj i ako drumski saobracaj u gradskoj sredini bolje podrzava usluzne i proizvodne delatnosti od metroa za koga takodje smatram da jeste i treba da bude razvojni projekat kao most.
 
Ne bih rekao da je to problem kod Delije. Kao što se može iz njegovih postova zaključiti, on smatra da je pogrešna lokacija mosta jer se u okolini ništa ne gradi već se gradi na periferiji.

Pre svega, to nije problem mosta, jer se planira i izgradnja u Borči. Da nije i za to kriva pozicija mosta? Drugo, grade se stambeni blokovi, a duž UMP-a na NBG-u nije zdravo ni poželjno da se gradi stambeni prostor. Sad bi to Delija pripisao nehumanim nadvožnjacima, ali to je više problem preglasne pruge koja ide istim potezom. Na ovom forumu je bilo i stanara bloka 21 koji je poprilično udaljen i kojima opet smeta buka vozova. Primereniji sadržaj lokacijama uz UMp je poslovni a on stoji u celom gradu jer je kriza a ekonomije nema. To što se ne gradi nije dokaz da je most na lošem mestu, već da nemamo ni privredu ni tržište.

Kada gledaš grad odozgo, vidiš da je to sve u redu, naravno,više slučajno nego namerno, ali je u redu. Kada se izgradi sva potrebna infrastruktura grad će funkcionisati dosta skladno.
 
@ stf - ne znam zašto ti je to interesantno. Brankov most je nije pravljen da bi se postavio rekord, ne da bi se neko hvalio, već da se premosti Sava na mestu srušenog mosta i omogućio razvoj Novog Beograda.
Most je elegantan u svojoj jednostavnosti i čistim linijama, bez ekstravagancije, nepotrebnih preterivanja i isticanja u odnosu na okolinu.
On nije bio zamišljen da služi kao ukras, kao simbol, da promoviše i reklamira svog konstruktora u stručnoj javnosti, ne, on je zamišljen da pre svega budeo ono što treba da bude - most.
 
gosha":352p5wwp je napisao(la):
To vec ne znam, stajala i jedna patrolna kola kod kapije buvljaka, al nisam ukapirao sta tacno rade.


Valjda čuvaju krajnju desnu traku koja je služila kao parking.
 
relja":13fohx5m je napisao(la):
Brankov most...
On nije bio zamišljen da služi kao ukras, kao simbol...
Ma, kakvi...a, kako su ga ono beše zvali komunisti, koji mu je bio zvanični naziv? Ono, baš nije bio simbol ničega... :roll:
I, što u tim posleratnim vremenima nisu pravili neki jeftiniji most sa stubovima? Zašto sprcati reparacije u jedan most, kad je moglo u dva?
 
Vrh