Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Hvala VK.

I ja sa malo proguglao
http://www.glas-javnosti.rs/clanak/glas ... ce-regiona

MARKO HRISTIĆ, OTAC NOVOG BEOGRADA

Izgradnjom Novog Beograda rukovodio je inženjer Marko Hristić, a „spiritus movens“ bio je Batrić Jovanović. Na skupu su se takođe čuli predlozi i želje graditelja da se jednoj ulici u Novom Beogradu da ime Marka Hristića.

Lepo, svaka čast.
 
Eh sta bi sad sve oni...samo jos da im poklone cetri godine,gde bi im bio kraj.. :kafa:
 
Da bi ubrzali protok kroz Drajzerovu za početak bi trebali da naprave uvučena stajališta za autobuse.
 
I to se može regulisati jednim semaforom koji bi aktivirao vozac autobusa kada krece iz stanice a obavezao vozace iz kolone da ga propuste...
 
nema potrebe za semaforom kad su vozila po zakonu dužna da omoguće uključenje autobusa u saobraćaj.
 
...што је, дабоме, гаранција да ће - услед велике возачке културе овдашње - тако и бити.
 
Jedna kamera tu, najavi se da će početi da radi, ko ne propusti autobus, stigne razglednica. Za 2 meseca svi nauče da propuste autobus. Najbitnija stvar za svaki zakon je dobro sprovođenje. Što više prekršilaca bude kažnjeno to će se zakon više poštovati.

Drugo, zar ne bi još jedna traka više pomogla od uvučenog stajališta?
 
Na STB bio prilog o opasnostima tunela za automobile usled skorog zapeljenja autobusa u tunelu Terazije,to je najbolji dokaz da bi tunel za automobile posebno te dužine do autokomande bio potencijalni krematorijum za korisnike,jer su se takve stvari dešavale i u Švajcarskoj sa velikim brojem žrtava a kamo li u Beogradu sa tako lošim navikama u održavanju.
Načelnik protivpožarne uprave je rekao da bi u takvom slučaju veliki broj automobila ostao blokiran bez ikakve šanse da vatrogasne jedinice stignu do mesta požara i zbog ogromne temperature..čak i kada bi postojao treći servisni tunel.Takvi tuneli u Švajcarskoj u kojoj su neminovnost su pooštrili standarde gradnje što je podiglo cenu enormno,a uspeh nije garantovan. :kafa:
 
Problem sa Terazijskim tunelom je što nema protovpožarnu zaštitu, što su i rekli na Studiju B.
Protivpožarna zaštita podrazumeva i senzore-javljače, nadzor, dežurstva, planove evakuacije, sisteme za gašenje, napisane procedure...
Obzirom kada je građen, nije ni čudo što se na to nije mislilo, ali to nije opravdanje što sve to nije kasnije urađeno.

Vozaču GSP-a svaka čast na reakciji, sve je uradio kako treba, pre svega nije paničio, što dosta govori o ličnosti. Neko drugi bi se uspaničio i sve je moglo da se završi tragično.


Danas se podrazumeva da se tuneli projektuju sa PP zaštitom, pa bi ga imao i tunel kroz Dedinje.
Druga je priča da li i koliko nam sada i u ovom trenutku treba ta "prečica", obzirom koliko košta i koliko para imamo (nemamo) i šta taj tunel još sve podrazumeva od stadiona JNA pa na dalje.
 
Опасности тунела за аутомобиле познати су већ 100 година те не видим у чему би тај УМП тунел био ишта опаснији од стотине хиљада тунела изграђених по свету.
 
@2012

Dobro je da za razliku od automobilskih, u metro tunelima ne preti nikakva opasnost. :kafa:
 
Gorstak89":3hdr17x5 je napisao(la):
Jedna kamera tu, najavi se da će početi da radi, ko ne propusti autobus, stigne razglednica. Za 2 meseca svi nauče da propuste autobus. Najbitnija stvar za svaki zakon je dobro sprovođenje. Što više prekršilaca bude kažnjeno to će se zakon više poštovati.

Drugo, zar ne bi još jedna traka više pomogla od uvučenog stajališta?

Dve trake i uvučeno stajalište sa semaforom i kamerom i svi zadovoljni :kk:
 
blagoje":35ggnw5i je napisao(la):
@2012

Dobro je da za razliku od automobilskih, u metro tunelima ne preti nikakva opasnost. :kafa:
Vozovi idu na struju a ne na naftu ,pa je opasnost od velikog požara ne postoji,jer se u tom slučaju strujno kolo 25 kv prekida automatski,zapravo i nema u svetu izveštaja o požaru u metro tunelima dok u automobilskim stalno..pa ako se to Švajcarskoj dešavalo više puta sa tragičnim posledicama šta da kažu manje razvijena zemlje sa jeftinijm tunelim i manjom zaštitom.
Stf,za razliku od Terazijskog ovaj bio bio dug par kilometara, pa možeš milsiti ako bi se takvi tuneli dodatno projektovali kao oni ispod La manša sa trećim servisnim tunelom cena bi bila i iznad milijardu eur.Uostalom nije teško uporediti cenu tunela te dužine i takvog stepena zaštite sa onim u Švajcarskoj, i pored toga su izgubljni mnogi životi..
 
Pričaj mi malo o tome (obrati pažnju na kontaktnu mrežu koja polako dolazi do usijanja):

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3wM6WtKFxQI[/youtube]

Doduše, kolo se prekinulo... automatski.
 
Da ali takvi požari nemaju intenzitet i ne postižu temperaturu kao oni sa vozilima na naftu..dokazano i provereno,nema izveštaja iz sveta o takvim nesrećema u metro tunelima..za razliku od nafte strujno kolo se prekida.. :wink:
128 people are still missing after Wednesday's fire that killed at least 11 people. Rescue crews now aim to reach the actual spot where a truck crash sparked the blaze.
There could be anywhere between 10 and 40 charred and crushed vehicles at the heart of the disaster some 1.5 km (one mile) from the southern end of the Gotthard tunnel, police say.

Prođe me jeza od cifre..
It is a true vision of hell," Swiss President Moritz Leuenberger said on Thursday night after visiting the town of Airolo at the southern exit.

So choking were the fumes that some of those confirmed dead had been overcome just metres from safety niches.

First the intense heat and smoke and then the threat of further cave-ins along the 17-km (10-mile) tunnel had kept emergency workers away from the spot where two trucks, one carrying a load of tyres, collided head-on.

As the heat abated, officials said, props were being placed under the roof to let rescue teams get to work.

"The security of the rescue workers must be the priority," said local member of parliament Marco Borradori
 
Uzrok požara u tunelu ne moraju biti pogonske instalacije (motor SUS ili elektromotor i instalacije).
U tunelu ispod Lamanša je bilo dva požara na kompozicijama, a ti vozovi idu na struju. Nešto drugo je bilo uzrok.
http://en.wikipedia.org/wiki/Channel_Tunnel
Rizik uvek postoji.
 
U tunelu la manšu se zapalio kamion koji je nosio voz..posle toga je uveden skener toplote motora kod kamiona koji se transportuju tunelima,samo hladni motori mogu da se ukrcaju na voz i transportuju..
tunnel-5_1002109i.jpg
 
Проучио је он случај, али и употребу односне заменице "који". "којег"...
 
2012,

Grčki autoput A2 čini mi se ima deonicu koja je pokrivena tunelima preko 60%, a više tunela su dužine od 2 do 4 kilometra, bez treće servisne tunelske cevi.

Tuneli, automobilski ili metro imaju niz opasnosti samo se rizici razlikuju.
 
А Њујорк има тунел испод реке Хадсон већ 90 година...
Светско чудо, тај тунел за аутомобиле.
 
Vrh