Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Da ne kačim sve slike, evo ih ovde:
http://imageshack.com/scaled/800x600/266/hvco.jpg
http://imageshack.com/scaled/800x600/197/89lu.jpg
http://imageshack.com/scaled/800x600/209/p8lf.jpg
http://imageshack.com/scaled/800x600/20/rcod.jpg
http://imageshack.com/scaled/800x600/15/mkow.jpg
http://imageshack.com/scaled/800x600/42/5nbk.jpg
http://imageshack.com/scaled/800x600/855/ruy6.jpg
http://imageshack.com/scaled/800x600/268/pezf.jpg
http://imageshack.com/scaled/800x600/844/p2b5.jpg

Kvalitet je takav kakav je, na ovo oblačno vreme SE ne može bolje. I da, bejah lepo raspoložen posle položenog ispita :) čisto da se pohvalim...

Spusna rampa iz pravca mosta u AFB kao da se ili širi ili blago skreće u levo što mi malo deluje čudno, mislim da ima dovoljno mesta da ide pravo. Ili planiraju možda da tu na semaforu može da se skrene i u levo?

Doveo bih još u pitanje potrebu za ovim podvožnjakom, zar nije mogao put da ide malo ranije gde je sve i onako na stubovima? A da stanica posle bude u nivou zemlje..
 
stf":1q6oh1z7 je napisao(la):
Kada govoriš da se saobraćajnice planiraju OKO naselja, opet ne vidim zašto se pozicija mosta i UMP-a kosi sa tim. Granica južnog NBG-a je železnički nasip i UMP je bukvalno na obodu naselja. Sa Čukaričke strane je opet UMP na obodu Dedinjskog grebena sa jedne i Čukaričkog grebena sa druge strane.

Ух,па зар не видиш да је барем 80% саобраћаја на мосту онај који је јужно од њега? Па малтене цео Сењак и пола Дедиња иде на Газелу а налазе се на 50м од овог фртаља УМП-а.Исто тако,на новобеоградској страни овај фртаљ УМП-а преузима најмањи део дневних токова који су северно од насипа.

То је по мени кључна нелогичност овог пројекта.Сами сте бранили умп тиме да је неопходан јужним насељима а налази се на њиховом северном крају - делу који је најближи центру града. Тп је урбанистички толико контрадикторно да не верујем да је игде у свету изведен сличан подухват. Растерећивање центра града тако што ћеш саобраћај из периферних насеља усмерити ка том центру - Надреално!

Оно што ублажује ствар је искључиво мост који би био користан и који би позитивно утицао на саобраћај где год да је изграђен из простог разлога што нам фали још барем 5 мостова свих профила и намена.
 
Most kao most na tom mestu nije loše rešenje, fali još par stvari da se doradi i trenutno rešava sve probleme. Isto tako, ja ne bih radio dalje na nbg UMP, bar ne za sada, ti miliončići mogu verovatno i kvalitetnije da se utroše, npr na drugi most kod ostružnice. Trenutno most na adi jeste prevelik i šine u sredini nemaju smisao bez metroa. Tramvaj je mogao da ide i jednom kolovoznom trakom! No, neće taj most samo danas da bude tu nego i za 50 godina, bar se nadam. A tad mogu komotno i još jedan da naprave na drugom kraju Ade.

Što se tiče tunela i ja mislim da trenutno nije isplativ, ali bih voleo da vidim nastavak od tunela dalje, tj onaj deo koji prelati preko auto puta. i ovih koliko već miliončića je moglo i tu da se spuca. i na proširenje Bulevara VM.

Takođe, treba jedan kružni tok na uglu Jurija Gargarina i Milentija Popovića, doneo bi dovoljno novih opcija kad se tu siđe sa mosta.
 
Gorstak89":31c22wew je napisao(la):
..
Spusna rampa iz pravca mosta u AFB kao da se ili širi ili blago skreće u levo što mi malo deluje čudno, mislim da ima dovoljno mesta da ide pravo. Ili planiraju možda da tu na semaforu može da se skrene i u levo?

I meni sa na učinilo da blago skreće u levo.
Možda skreće u levo (prema stubovima) kako bi se povećao luk pri skretanju u desno zbog uključenja u AF. borbe?

Gorstak89":31c22wew je napisao(la):
....
Takođe, treba jedan kružni tok na uglu Jurija Gargarina i Milentija Popovića, doneo bi dovoljno novih opcija kad se tu siđe sa mosta.

Apsolutno, ovaj semafor "kolje" saobraćaj.
 
Izbegavanje T raskrsnice S krivinom? :) Ostaje da sačekamo još malo i da vidimo kakvo će rešenje tu biti. A šta ide ispod ovog podvožnjaka kod nove nbg tramvajske stanice?
 
Gorstak89":28xlr890 je napisao(la):
Most kao most na tom mestu nije loše rešenje, fali još par stvari da se doradi i trenutno rešava sve probleme. Isto tako, ja ne bih radio dalje na nbg UMP, bar ne za sada, ti miliončići mogu verovatno i kvalitetnije da se utroše, npr na drugi most kod ostružnice.
Остружнички мост (други део) је Републички пројекат, а УМП је Градски пројекат, тако да те паре не могу да иду на Остружнички мост или ти обилазницу.
 
Gazelu nije projektovao Jovin, vec profesor Misa Djuric. Jovin je projektovao Mostarsku petlju. Ne bas najsrecnije, to zna svaki vozac. Primer: izlazak iz Kneza Milosa na autoput prema Nisu. Ali tu sam projektant nije jedini krivac, vec i oni koji su mu dozvolili da izmasta silaznu rampu pored Bigza, sto bi znacilo rusenje tamosnjeg bloka zgrada, pa posle - svesni pogubnosti i cene koje Jovina nisu interesovale - odustali od toga, ostavljajuci Mostarsku petlju nedovrsenu do dan-danas. Sto se Jovinovog resenja sa pet traka za ulicu Kneza Milosa tice, tu su misljenja podeljena: od toga da je u zadatim okolnostima izvukao maksimum, do stava da je ipak mogla da se provuce i sesta traka koja bi znacajno pojednostavila prolaz ovom saobracajnicom. Za mene je najdiskutabilniji njegov predlog tunela u Francuskoj ulici (ne sam tunel, koji podrzavam) sa svojim skandaloznim i neinventivnim devastiranjem starog gradskog tkiva. Dakle, manimo se idolopoklonstva. Covek je definitivno znacajan urbanista, ali daleko od toga da je bezgresan. Drugo, sklon je da kritikuje sve u cemu licno ne ucestvuje. Podsecam na njegovu harangu protiv garaze kod gradske skupstine, kada su ga ucutkali sa: "Gospodine Jovin, pa vi ste upravo projektovali 70-ih garazu na istom mestu i to ste jako dobro naplatili. Zasto ste sada protiv?" Njegov odgovor je bio: "Vas treba u zatvor, jer odajete vojnu tajnu." Licemer sujetni.
 
Gorstak89":33tdoxi5 je napisao(la):
A šta ide ispod ovog podvožnjaka kod nove nbg tramvajske stanice?

Logično bi bilo da je to pešački podvožnjak za prolaz sa jedne na drugu stranu stanice radi lakše veze sa železničkom stanicom. Naravno, do železničke stanice se sada može stići i ispod stubova vijadukta pre spuštanja, ali je moguće da će u budućnosti stepenice ka železničkoj stanici biti i kod ulice Đorđa Stanojevića, kao i na sredini same stanice, upravo naspram podvožnjaka.
 
Gorstak89":3b8691m9 je napisao(la):
Izbegavanje T raskrsnice S krivinom? :) Ostaje da sačekamo još malo i da vidimo kakvo će rešenje tu biti. A šta ide ispod ovog podvožnjaka kod nove nbg tramvajske stanice?

Ne raskrnica, već obično uključenje silazne rampe u desnu traku ulice, samo pod nešto povoljnijim uglom za vozače - na malo većoj udaljenosti od nosećih stubova stanice i semafora. Šta će biti sa semaforom i pešačkim ispod same stannice, videćemo.
 
@Gaga To je samo jedan od primera šta bi moglo sa 500 mil evra. Mislim da jeste pametnije uložiti to u metro. Naravno, neka se izvede neka studija o tome kako da se najoptimalnije potroše tolike pare koje pretpsotavljam da i onako nemamo? To je vrednost tri mosta na adi. pa valja razmisliti.

@Blagoje, ok, ako je to i zbog budućeg metroa, onda sasvim ok, sada za tramvaj deluje kao teško preterivanje. Zato mi i nije bilo baš logično.

@Relja Ne verujem da će sklanjati semafor. To je GSP čvor, spajaju se ŽS i tramvajska i autobuska stanica a nema podvožnjaka ili nadvožnjaka. Logičnije mi izgleda da samo prošire taj semafor i da naprave baš raskrsnicu. Kako god okreneš, sam UMP treba da bude brza saobraćajnica, ali čim siđeš ti si nazad u režimu gradskog saobraćaja i tu sva magija brzog prevoza prestaje.
 
Што се мене тиче, аутомобилски тунел Хиподром - гробарски стадион не треба ни градити; уместо њега, могао би трамвајски, чиме добијамо брзе линије на потезима Баново брдо (Раковица) - Славија, Б. брдо - Бањица и Нови Београд - Бањица. Јефтиније пет пута, знатно већи број корисника (е, зато ово и неће бити изграђено :D )
 
sizif":nq5bbuge je napisao(la):
Podsecam na njegovu harangu protiv garaze kod gradske skupstine, kada su ga ucutkali sa: "Gospodine Jovin, pa vi ste upravo projektovali 70-ih garazu na istom mestu i to ste jako dobro naplatili. Zasto ste sada protiv?" Njegov odgovor je bio: "Vas treba u zatvor, jer odajete vojnu tajnu." Licemer sujetni.
Е па он је у међувремену ту пројектовао гаражу али у склопу метро станице.У том контексту та харанга је била и те како оправдана. Нико овде није написао да је он пројектовао Газелу али јесте пројектовао и цео аутопут крзо град са поменутом мостарском петљом. И најжешћи браниоци УМП-а се могу сложити да је пре 40 година неко испланирао и извео саобраћајницу на немерљиво квалитетнији начин него што је то случај са умп-ом.
 
Пантограф":1nk42zu6 je napisao(la):
Што се мене тиче, аутомобилски тунел Хиподром - гробарски стадион не треба ни градити; уместо њега, могао би трамвајски, чиме добијамо брзе линије на потезима Баново брдо (Раковица) - Славија, Б. брдо - Бањица и Нови Београд - Бањица. Јефтиније пет пута, знатно већи број корисника (е, зато ово и неће бити изграђено :D )
Taj film teško da će se gleda,čak ni ja tu nisam optimista.. :D
 
Ulazno - izlazne rampe kod buvljaka jos malo gotove, napredak je i ka Tosinom Bunaru. Prepodne je bila extra guzva tako da uglovi nisu bas najbolji :


mdscf4195.jpg


mdscf4196.jpg


mdscf4197.jpg


mdscf4198.jpg


mdscf4199.jpg


mdscf4201.jpg


mdscf4202.jpg


mdscf4205.jpg


mdscf4218.jpg
 
Ja bi to nastubovima nastavio sve do bezanije pa sta kosta da kosta sa denivelisanim ukrstanjima mozda cak i tramvaj
 
I ja bi definitivno ali ovo sto sad vidimo od stubova to nam je, mislim da do kraja sve ide po zemlji.
 
WTF? Tramvaj u opste ne ide dalje. A ostal ovaljda i ide na stubovima? Da ne ide spustilo bi se odmah na zemlju posle buvljaka.
 
Ide na stubovima preko Španskih boraca. Onda se prizemljuje. Dakle, do Omladinskih brigada UMP uveliko aterira i imaćemo raskrsnicu u nivou.
 
Dok se tramvaj spusta u spanskih boraca a bilo bi lijepo da produzi sve do beznjie na stubovima kso i automobilski saobracaj da bude denivelisan sa agostina neta i tosinim bunarom ali nazalost nece
 
Te sto zvrljaju treba uhvatiti, dobro kazniti i nedelju dana provlaciti po medijima, sa sve fotografijom uze i sire rodbine.
Izvrljali su stubove mosta, petlju kod topciderke, verujem i druga mesta.
 
Gorstak89":3g3kef0u je napisao(la):
@Gaga To je samo jedan od primera šta bi moglo sa 500 mil evra. Mislim da jeste pametnije uložiti to u metro. Naravno, neka se izvede neka studija o tome kako da se najoptimalnije potroše tolike pare koje pretpsotavljam da i onako nemamo? To je vrednost tri mosta na adi. pa valja razmisliti.

Prvo da vidimo o kojih 500 miliona evra je reč. Da li si mislio na onih 500 miliona evra koje pominje 2012?

2012":3g3kef0u je napisao(la):
Tako je,samo i kako opravdati tunel do autokomande ,koji bi koštao više od pola milijarde evra,kada za taj novac može da se uradi prva etapa metroa,završi drumsko železnička obilaznica sa mostom kod Vinče?.....

Uzmi ovo sa rezervom, jer ne tako davno 2012 je napisao:

2012":3g3kef0u je napisao(la):
WOW,šokirah se kada se u istom članku profesor saobraćajnog izrazio da je "most na Adi promašena investicija ako se ne naprave još barem dva tunela prema p,mostu što je vrednost oko 2,milijarde eur..wow..Jovine gde si..treba da spiskamo 3 metro linje za tunele za automobile?Wow..kakvi su to "experti"..wow..

Da se ne bi gađali brojkama, pokušaću da na osnovu koliko-toliko realnih primera procenim cenu tunela ispod Topčiderskog brda.

Tunel "Topčider" je zamišljen sa dve odvojene cevi, obe sa po dve trake od po 3.5 metra. Dužina ovog tunela je 2172 metra. Počinje kod raskrsnice kod Hipodroma, a završava se kod Partizanovog stadiona.

Grčka "Terna" na obilaznici oko Dimitrovgrada gradi dva tunela "Pržojna Padina i Progon". Oba tunela su sa po dve nezavisne tunelske cevi, koje su sa po dve trake širine 3.5 metra. Ukupna dužina ova dva tunela je 1700 metara, a ugovorena cena je 3.83 milijarde dinara što je po kursu u trenutku zaključenja ugovora (05.09.2011.) iznosilo tačno 38.000.000 evra. Ako ovu cenu projektujemo na dužinu tunela "Topčider", dobijamo da bi koštao 48.550.588 evra.

Bugarski Consortium Alliance X (ADVAL JSC i Road&Bridges ltd) između Grdelice i Vladičinog Hana gradi dva tunela "Predajane" i "Manajle". Oba tunela su sa po dve nezavisne tunelske cevi, koje su sa po dve trake širine 3.5 metra. Ukupna dužina ova dva tunela je 2900 metara, a ugovorena cena je 5.149.747.906,63 dinara što je po kursu u trenutku dodele ugovora (20.05.2013.) iznosilo tačno 46.815.890 evra. Ako ovu cenu projektujemo na dužinu tunela "Topčider", dobijamo da bi koštao 35.063.487 evra.

U medijima se mogu pronaći informacije da procenjena vrednost izgradnje 1900 m tunela sa četiri trake ispod Fruške Gore iznosi 38.000.000 evra. Ali da se ne bavimo procenama i potpisanim ugovorima koji često mogu da budu po damping cenama. Razmotrimo konkretne i najsvežije primere.

15. decembra 2010. je otvorena nova saobraćajnica u Crnoj Gori Žabljak - Risan. Na ovoj saobraćajnici postoji tunel "Ivica" sa dve trake dužine 2150 metara. Izgradnju tunela "Ivica" i proboj i kompletno urađenje denice od tunela "Ivice" do Žabljaka u dužini od 12.5 kilometara Crna Gora je ugovorila za 21.2 miliona evra. Obzirom da se ovde radi o dve trake, dupli profil kompletne saobraćajnice bi koštao 42.4 miliona evra.

5. avgusta 2013. godine je otvorena nova saobraćajnica u Republici Srpskoj kao rezultat radova na "Trajnom rešenju klizišta Čemerno". Potpuno nova saobraćajnica u dužini od 8.9 km je izgrađena na veoma komleksnom terenu kada su u pitanju geologija i geomehanička svojstva. U okviru ove saobraćajnice su izgrađeni tunel "Čemerno" dužine 2109 m (sa kompletnim instalacijama struje i ventilacije), tunel "Surdup" dužine 196 m (sa kompletnim instalacijama struje), most-vijadukt „Trnova Luka'' dužine 396 m sa stubovima koji dostižu visinu i do 50m, most-vijadukt „Vrba“ dužine 90 m, most-vijadukt „Hrštica“ dužine 37,36 m i most „Ždralov potok“ dužine 12 m i armirano-betonski potporni zidovi različitih visina u dužini od 1605 m. Vrednost projekta je bila 71.846.761,91 KM. Republika Srpska je priznala troškove u visini od 73.153.000,00 KM, a sam izvođač je imao dodatne troškove od 15.000.000,00 KM na račun rešavanja nepredviđenih problema tokom izgradnje (pre svega naknadna klizišta). Znači da su realni troškovi realizacije ovog složenog projekta iznosili oko 88.000.000 KM. Obzirom da se ovde radi o dve trake, dupli profil kompletne saobraćajnice bi koštao 88.000.000 evra.

Imajući sve gore navedeno u vidu, a vodeći računa o specifičnostima izgradnje tunela u Beogradu, nije bez osnova pretpostaviti da izgradnja tunela "Topčider" ne bi trebala da košta više od 60 miliona evra.

E sada, postavlja se pitanje, zašto sam se ja ovoliko trudio da napravim koliko-toliko realnu procenu. Baš iz razloga što pojedinci tako samouvereno bacaju bombe, da dobar deo ostalih učesnika to smatra za proverenu stvar i na osnovu toga formira mišljenje. Pokušajmo sada sa ovog stanovišta da procenimo da li za cenu tunela "Topčider" može da se izgradi ne znam koliko linija metroa, završi drumsko železnička obilaznica sa mostom kod Vinče ili izgradi ne znam ti koliko mostova preko Save.

U svakom slučaju, treba dobro proceniti pri izboru gde bi 60 miliona uloženih evra dalo najbolji efekat, ali to zasigurno nisu projekti čija je inicijalna cena za red veličina veća od sume kojom "raspolažemo".
 
blagoje":exvbtd7u je napisao(la):
E sada, postavlja se pitanje, zašto sam se ja ovoliko trudio da napravim koliko-toliko realnu procenu. Baš iz razloga što pojedinci tako samouvereno bacaju bombe, da dobar deo ostalih učesnika to smatra za proverenu stvar i na osnovu toga formira mišljenje.

Postoje i pojedinci (kao ja) koji su već navikli na ovakve tvoje postove, pa se više i ne trude da ulaze u bilo kakve polemike sa trolovima. Mnogo si nas prijatelju razmazio bre...
 
Vrh