Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Još uvek nismo imali prilike da isprobamo petlju u Radničkoj u njenoj osnovnoj funkciji: omogućavanje prolaza u svim smerovima.
Ovako do sada izgleda OK. Nemam problem sa krividavim rampama, postoji razlog zašto su takve.
Gde je podignuta i šta sve premošćava (visok most, Radnička ulica, kanal Topčideske reke, železnica, NISovo skladište) i šta sve spaja, vidim više uspešno rešenih saobraćajnih problema. Na žalost, imamo ukrštanje pravaca sa kružnog toka na most i rampe iz pravca Sajma.
 
2012":spt8sis1 je napisao(la):
E da to je odrađeno savim ok za te godine kada je projektovano za taj obim saobraćaja....

Lakat krivina sa dodatnim uključenjem na istu je problematična za bilo koji obim saobraćaja, tim pre što, kako mi se čini, nema nikakvog znaka o prvenstvu prolaza, već važi pravilo desne strane koje dobar deo vozača i ne poznaje. Možda je sada i manje problematična nego pre, obzirom na velike gužve koje se tu stvaraju.
 
Tamo gde se saobraćaj sa Gazele uliva u traku koja se penje iz Savke postoji znak za prvenstvo.

96169964.jpg
 
Očigledno sam prevideo, pa sam redovno poštovao prednost desne strane. Mada, pitanje je koliko je znak uočljiv onima koji se penju iz Savske.
 
Kako god, ovo i nije ne znam kakva problematična tačka.
Potrebno je malo strpljenja, poštovanja propisa i kulture.
 
Petlja Radnička je super izuzev par stvari koje su možda sada bolje jer nisam u skorije vrme njom vozio. Sa ovim proširenjem u Radničkoj mislim da neće biti većih problema, ali sačekajmo da se završi. Ostalo u vezi te petlje mogu samo da pohvalim, uz sve uslove koje su morali da ispoštuju super je ispalo.
Visina je takva kakva je jer je tu most. Kružni tok kada sam vozio njime u opšte nije problematičan. Bolja kola mogu i 50 da idu kada uđu u njega. Rampe su takođe na mestu i može većom brzinom poprilično lepo da se prođe, inače, vozim jugića sa peugeot motorom, novija kola sigurno imaju manje problema nego moja :)

Petlja hipodrom je velika štenja para, jer da je nisu onako napravili morali bi da prave denivelisanu raskrsnicu što je dosta skuplje. Možda je moglo za slične pare da se napravi kružni tok. Ima na prethodnoj strani slika one veće gužve koja je nastala upravo zbog semafora. Takođe i ukrštanje sa tramvajskom linijom nije dobro a mislim da je bilo mesta da se linija spusti ispod nivoa kolovoza. ili da ide iznad... Treba imati u vidu i budući tunel koji bi krenuo upravo tu kod semafora.

Što se tiče NBG-a tu mi je mišljenje znatno lošije, mislim da taj deo nije ni trebao da se radi dalje od buvljaka. I fali još rampi, a lakat krivina... ok, nije lepo al silazna rampa drugačije nije ni mogla. Uzlazna je mogla ali čemu, i onako dolaziš od semafora i odmah na ulazu imaš frekventni pešački prelaz koji je možda mogao da se izmesti odatle. Bolje bi bilo da su napravili bolju prvu raskrsnicu (u Jurija Gargarina).
 
Nema nikavog buduceg tunela prema autokomand,bice prosirenje samo prema Rakovici..bice drugacijeg urbanizma :kafa:
 
Danas sam u prolazu uhvatio par slika rampi:

imag1904.jpg


imag1905.jpg


I jos dve slike tramvajske stanice sa NBG strane, na zalost bas je daleko i nisam imao ideju odakle bi mogao da pridjem da bolje uslikam:

imag1906.jpg


imag1907.jpg
 
Junki B.hvala na slikama, najbolje se cak i detaljno vidi sa stanice NBG,ja sam slucajno bacio pogled,dakle pones se na stanicu,odsetas od stajalista BGVoza do sredine stanice NBG i onda vidis celu konstrukciju,koja je sad poodmakla..prolaz za pesake od kraja do kraja stanice je slobodan.
 
Pokušaću sutra da uhvatim sa stanice telefonom. Samo da ne bude loše vreme. 5mpx valjda će da valja.
 
Radovi na stanici fino napreduju i približili su se ulici Đorđa Stanojevića. Stanica će biti par metara izdignuta iznad površine zemlje. Do nje će se moći doći stepenicama ili liftom. Okno jednog lifta je završeno, dok je drugo u izgradnji. Završeni su i radovi na prolazu ispod stanice za prolaz sa jedne na drugu stranu.
 
Pokušaću uz pomoć slika sa kamera da propratim trenutna dešavanja na petlji "Radnička"

Završeni su radovi na gornjoj konstrukciji nadvožnjaka iznad železničke pruge u smeru ka Adi i izliveni ostavljeni delovi nosećih stubova sa obe strane pruge. U toku je izgradnja prilaznog nasipa ovom nadvožnjaku bliže Sajmu. Po završetku instalacija za kišnu kanalizaciju, počelo je nasipanje prilaza. Sa suprotne strane su u toku radovi na priključku saobraćajnice koja spaja silazne rampe sa kružnog toka i sa vijadukta iz pravca Hipodroma sa Bulevarom vojvode Mišića. Po završetku komunalne infrastrukture, krenulo se sa nasipanjem saobraćajnice:

jwmc.jpg


cvr7.jpg


yga4.jpg



U toku su i radovi, mada niskog inteziteta, na nedovršenom delu saobraćajnice kojom se iz Bulevara vojvode Mišića ispod raskrsnice kod Hipodroma nastavlja prema Miloševom konaku:

8mb9.jpg



Na samoj gornjoj konstrukciji gotovog nadvožnjaka iznad železničke pruge u toku je postavljanje ivičnih venaca, dok su na delu nadvožnjaka bliže Sajmu postavljene i Jersey barijere, zaštitna ograde i izlivene tehničke staze. Na delu nadvožnjaka ispod mosta u toku su radovi na izradi proširenja za autobusko stajalište. Pri kraju su radovi na postavljanju armature i betoniranje se očekuje u najskorije vreme:

z4pd.jpg



Paralelno ovim, odvijaju se radovi i na šinskom vijaduktu. Pri kraju su radovi na postavljanju ivičnih venaca, a uveliko se radi i na izlivanju tehničkih staza. Radi se i na samoj stanici. U toku je izgradnja staničnih platformi, a počela je montaža liftova u oknima:

q7jr.jpg


mur9.jpg


3h8o.jpg


gkdn.jpg



Na strani novoizgrađenog nadvožnjaka bliže Adi u toku je montaža dilatacione spojnice i nasipanje prilaza nadvožnjaku. U potpunosti je završena poslednja trećina gornje konstrukcije mosta preko Topčiderske reke i pripremljena za postavljanje hidroizolacije:

k28u.jpg


fmtr.jpg



Asfaltirane su po tri trake u oba smera na prilazu mostu preko Topčiderske reke između kolih su u toku radovi na razdelnom ostrvu. Sa obe strane Radničke ulice u toku je izgradnja pešačko-biciklističkih staza:

sn6x.jpg


9ptl.jpg
 
Da nastavim sa petljom "Jurija Gagarina"

Sva tri vijadukta preko Bulevara Jurija Gagarina, na potezu od pristupne mostovske konstrukcije do dilatacionog stuba kod Buvljaka su praktično gotova. Završeno je postavljanje Jersey barijera i izlivanje ivičnih venaca i tehničkih staza, kao i postavljanje zaštitne ograde. Urađena je hidroizolacija i postavljen asfalt u smeru ka Tošinom bunaru. Ispod vijadukta i uzlazno-silaznih rampi u toku su završni radovi na asfaltiranju nedostajuće pešačko-biciklističke staze:

amsh.jpg


gtso.jpg



Na delu drumskog vijadukta duž Buvljaka u smeru ka Tošinom bunaru postavljene su Jersey barijere, privode se kraju radovi na izlivanju ivičnih venaca i tehničkih staza, a u toku su pripremni radovi za postavljanje hidroizolacije:

e88t.jpg


xj82.jpg



Od radova na betonskom delu silazne rampe u ulicu Antifašističke borbe ostalo je samo da se odradi asfaltiranje. Podignut je prilazni zemljani nasip rampi i predstoje radovi na povezivanju rampe sa ulicom Antifašističke borbe:

bjmo.jpg


i0zm.jpg



Sa suprotne strane, uzlazna rampa na vijadukt u smeru ka mostu je gotovo potpuno zavšena. Ostalo je još da se uradi priključenje na ulicu Antifašističke borbe:

i29e.jpg



Na drumskom vijaduktu u smeru mosta duž Buvljaka su završeni radovi na postavljanju Jersey barijera, izliveni su ivični venci i tehničke staze celom dužinom i postavljena je ograda. U toku su radovi na postavljanju hidroizolacije nakon čega preostaje samo asfaltiranje:

xt3p.jpg



Na potezu od ulice Antifašističke borbe do kraja izgrađene konstrukcije vijadukta pri kraju su radovi na postavljanju Jersey barijera i izlivanju ivičnih venaca i tehničkih staza. U toku je postavljanje dilatacionih spojnica:

vsg5.jpg


ev6u.jpg


ea4o.jpg


tmez.jpg



Na ovom delu gradilišta šinski vijadukt se spušta i na njega se nastavlja stanica koja je trenutno u izgradnji. Kao što sam napisao pre dva posta, radovi na stanici fino napreduju i približili su se ulici Đorđa Stanojevića. Stanica će biti par metara izdignuta iznad površine zemlje. Do nje će se dolaziti stepenicama ili liftom. Okno jednog lifta je gotovo završeno, dok je drugo u izgradnji. Završeni su i radovi na prolazu ispod stanice za prolaz sa jedne na drugu stranu:

afpp.jpg
 
Svakom Blagojevom novom analizom sve više sagledavam koliki je ovo zaista projekat.

Kao "Most na Adi". Yeah, my ass.

Bilo dobro videti koliko procenat projekta je sam most sa osnovnim pristupnim rampama a koliki sve ostalo. Naravno, ovde na stranu idu sve one pro et contra analize, fokus je na samu veličinu projekta.
 
Katastrofa sta su saobracajci i ekipa ostavili haos u u urbanizmu,to mora pod hitno da se vrati u ruke urbanista,arhitekata i gradjevinaca,ovakvi nakaradni projekti vise ne smeju da se dogode.
 
Ko? Verovatno mislis na iste one urbaniste koji su nam grad podelili na pola sa sve automobilskim koneptom dok su bili podobni i u rukama neke ranije vlasti a sada su se prebodobili i pljuju isti svoj koncept i megalomaniju kojoj su i oni sami tezili. A pritom oni su toboze bili vizionari urbanisticki svetionici dok ovima danas nije kroz kritiku ostavljena mogucnost i da interventno reaguju na probleme istog tog automobilskog koncepta koji im je ostavljen u nasledje.
 
Toj urbnanizam danas prihvataju i gradovi u evropi, za razliku od ovoga koji je i napusten u Americi..Uostalom tako je to kada se struka stavila u stranu.Svako ko je i malo iskren, nece reci da su ovakve pristupne saobracajnice mostu normalna stvar ,vec ludilo. :kafa:
1328518221-1326665505-1024px-route60phoenixaz-gobeirne-1000x1000.jpg

Jovin je video daleko u buducnost,po zavrsetku obilaznice,ostaje rasterecena brza gradska saobracajnica bas na mestu gde je i trebala da bude,taj koncept a po izgradjenim metro sistemima, sada usvajaju mnogi evropski gradovi,koji imaju uslove za to.
 
Igor":1zlnw9mc je napisao(la):
Ko? Verovatno mislis na iste one urbaniste koji su nam grad podelili na pola sa sve automobilskim koneptom dok su bili podobni i u rukama neke ranije vlasti a sada su se prebodobili i pljuju isti svoj koncept i megalomaniju kojoj su i oni sami tezili. A pritom oni su toboze bili vizionari urbanisticki svetionici dok ovima danas nije kroz kritiku ostavljena mogucnost i da interventno reaguju na probleme istog tog automobilskog koncepta koji im je ostavljen u nasledje.

Веома незрео став. Као прво,град није подељен на пола аутопутем кроз град између осталог и зато што је генијално испланиран,изведен и барем визуелно стављен у други план делимичним укопавањем па је притом и ефикасан и данас износи цео град на својој кичми.

Као друго тај аутопут је грађен у време и у тренутку развоја града када је исти и те како имао смисла и покрића у примерима по Европи.

Као треће,пред тадашње урбанисте је постављен лажан избор између фреквентне саобраћајнице и моста са једне стране и обилазнице са друге. Да је тада изабрана обилазница турци нам не би ишли кроз град али цео град би нам био загушен аутомобилима али у условима какви су на Душановцу или Вождовцу. Дакле,стари град би вероватно постао неодрживи део града у ком би живели грађани другог реда или они који то нису али би силом (не)прилика били тако третирани услед недостатка инфраструктуре (данашњи примери - Калуђерица,Миријево и још многа друга насеља)

Као четврто,НБГ ,без једне такве саобраћајнице на страни старог дела града би једноставно био неизводљив. Одличан пример имате управо на УМП-у где је Мост на Ади направио велии посао морањем градње ове мутантне саобраћајнице кроз НБГ блокове.

Као пето,у време кад су грађени газела и тај аутопут јавни превоз није био испод сваког нивоа толиког града а није владало садашње стање ироничних бројки које гласи:

Само 20% грађана користи аутомобиле за дневна путовања у Београду али заузима 80% саобраћајних површина док 80% грађана користи јавни превоз који је недостојан човека.

И за крај да реагујем на ову апсолутно нетачну и благо безобразну опаску о "тобоже визионарима и урбанистичким светионицима:

Ти тобоже визионари су били велика београдска петорка,понајбоље архитекте и урбанистии које је ово друштво икада имало. Криви су за једине,ваљано испланиране делове града,најбоље модернистичке објекте у држави које данас штитимо и најбољу урбанистичку реконструкцију коју је овај град икада доживео.
 
Zapravo oni su u svom nezanju UMP-om pokušali a kopiraju Jovina ali na najgorem mestu i u najgoroj vraijanti,sa preskupim mostom i nastavkom umpa u tunelima koji koštaju tri puta skuplje od metro tunela,na najnepristupačnijoj trasi.kao što Jovin reče,"kada jednom se ukrcate u pogrešan voz ,svaka naredna stanica je pogrešna".
 
УМП ће постати сервисна саобраћајница постојећег аутопута кроз град (само у перспективи ако догура до аутокоманде) и то на потезу који од свих насеља непосредно качи само Белвил и нешто пословних објеката на НБГ-у.

Градњу аутопута и Газеле је пратила градња неколико десетина новобеоградских блокова,клиничког центра,потом нове железничке станице,конгерсног центра,неколико хотела... УМП прате афере.

И опет морам да питам,ако је УМП на најбољем месту зшто се све оне ламеле граде у Степи и у блоку 72 ? Зашто се стара инфраструктура силује? Зашто се не гради поред УМП-а? Ето,ако већ нема приватних инвестиција барем су држава и град могли да оправдају овај УМП градњом својих "социјалних" насеља покрај УМП-а. Или пак нису могли јер умп ипак није оно за шта га представљају? ;)
 
"Most i UMP na pogrešnom mestu." Ako pričamo o dalekovidosti predhodnih urbanista, ne bih rekao da je njihova pozicija mosta mnogo bolja, čak naprotiv. Tačno, lepo se uklapa u NBG, ali se grozno uklapao sa tadašnjom Čukaricom. Po čemu je to onda bolja opcija od ove.

"Most je preblizu Gazeli" Netačno. To se lepo vidi na ovoj fotografiji koju je postavio Goje. Koliko je rastojanje između mostova? Sadašnja pozicija mosta na Adi je čak i udaljenija od Gazele nego sama Gazela od Miladina Zarića, a tek od hipotetičkoj "metro-drumskog" jovinovog mosta. A tek rastojanje od njega do Brankovog...

Beogradu su na jako dugoročan period potrebna dva prelaza preko reke u zoni Ade ciganlije. Sa sadašnjom pozicijom mosta, drugi prelaz na donjem špicu ima smisla. Sa pozicijom mosta Jovin i ekipe, ne samo da taj drugi prelaz ne bi imao smisla, već bi i taj most bio predaleko od Gazele a zona Ade ostala za sva vremena sa jednim prelazom koji je sada dovoljan, i biće dovoljan za narednih 20 godina, ali neće biti za 50...
GOJE":kfa468u0 je napisao(la):
 
Tako je,samo i kako opravdati tunel do autokomande ,koji bi koštao više od pola milijarde evra,kada za taj novac može da se uradi prva etapa metroa,završi drumsko železnička obilaznica sa mostom kod Vinče?
Pogrešne ljude ,koji su do sada uradili ovakvu ........ ,i planirali i nastavak,treba poslati na dugi odmor,Vratiti planiranje i urbanizam u ruke struke Arhitektonskog i Građevinskog fakulteta, zamoliti ih da isprave sve što se ispraviti može.Obnoviti Beograd kao evropski grad u svakom pogledu pa i urbanističkom,konsultovati se i sa američkim urbanistima ,koji usvajaju nove modele zelenih održivih gradova.Mora sve iz početka,ali uspeće se.. :kafa:
STF,Život u gradu se ne vodi iz vazduha već po zemlji,iz vazduha stvari koje izgledaju lepo ,kada se spustiš doživiš kolaps..dosta smo se divili lepom ,preskupom,mostu sa katastrofalno rešenim preskupim saobraćajnicama,koje su već u kolapsu.
Jovin je predvideo prvo metro linju NBG-Čukarica i zato nije potreban bio nikakav grandiozan preskupi most.. :kafa:
 
Ja sam negde na sredini... Pozicija novog mosta mi je ok, grandioznost projekta nije...
Takodje smatram da u daljoj buducnosti treba planirati most ili tunel na donjem spicu ade...
 
СТФ Газела и аутопут,сада булевар,су трасирани најбољем могућем месту кроз средину тадашњег урбаниг језгра са нбг стране и у котлини на старом делу града а опет поред,не кроз највећа насеља са највећом густином насељености на старој страни. Далековидост тадшњих урбаниста се види у садашој употреби тог пута.

Физичка удаљеност моста на ади нема никакве везе када је раална,саобраћајна удаљеност та два моста на новобеоградској страни неких 500 метара а то је једноставно бесмислено у ситуацији где где су нам једина два друмска моста у зони која је временом постала северни крај градске урбане зоне. Дакле остала је огромна рупа између читавог потеза блокова са једне и читавог низа насеља са друге.чукаричке стране.

Иначе,основна логика и урбанистички принципи налажу да се при растерећењу центра града планирају саобраћајнице које ће се градити око тих насеља а не на другом њиховом крају,најближем центру.Управо због такве нелогичности сада имамо гужве у Јурија Гагарина,Бановом Брду и обреновачком путу. Овакву трасу овог фртаља УМП-а бих и могао да некако и сварим када би у његовој непосредној близини било неколико великих насеља или неки значајни јавни објекти велике посећености али тако нечега нема ни у перспективи - У топчидерској котлини нула становника,нула грађевиснких парцела и нула значајних објеката велике посећености,на НБГ-у један попуњен блок и један пословни комплекс ("ерпорт сити")
 
2012

Govorio sam o poziciji mosta, ne o celom UMP-u koji su upropastili sa Hipodromom i tim tunelom. Izgradnja tunela nije početa i tu postoji prostor da se stvari isprave. Što se tiče NBG strane, trasiranjem UMP-a sam zadovoljan.

Kada govoriš da se grad ne planira gledajući ga iz vazduha, reci to upravo Jovin i ekipi koji su ceo NBG napravili gledajući ga odozgore odakle stvarno izgleda impresivno, dok ne zađeš u blokove i izgubiš osećaj za prostor. Dobro, to je problem svih naselja građenim pod Atinskom poveljom. Ali recimo, i najbanalnije numerisanje zgrada je rađeno iz vazduha a sa zemlje imamo Jurija Gagarina 115 pa posle nje zgrada 127 ... ebo lud zbunjenog.

Delija

Nisam iskritikovao trasiranje autoputa i poziciju Gazele. Oni su Genijalni.
Međutim, ovo oko "fizičke udaljenosti" nisi baš u pravu. Jeste, saobraćajna udaljenost Mosta na Adi i Gazele je 500 metara, ali kolika je saobraćajna udaljenost između Gazele i metro-drumskog ili njega i Brankovog ... pa još manja.

Kada govoriš da se saobraćajnice planiraju OKO naselja, opet ne vidim zašto se pozicija mosta i UMP-a kosi sa tim. Granica južnog NBG-a je železnički nasip i UMP je bukvalno na obodu naselja. Sa Čukaričke strane je opet UMP na obodu Dedinjskog grebena sa jedne i Čukaričkog grebena sa druge strane.

Kada se jednog dana izgradi tunel ispod donjeg špisa Ade i Južni NBG i Čukarički greben biće obuhvaćeni magistralnim pravcima sa obe strane naselja. Po planu Jovin i ekipe, pozicija UMP mosta bi udarala po sred Čukaričkog grebena. Već sam ti objašnjavao za princip odvođenja kišnice sa krova na dve voe i na jednu i šta je bolje rešenje.
 
Vrh