PRISTUPNI PUTEVI MOSTU NA ADI - Izgradnja petlje 'Jurija Gagarina' na Novom Beogradu
06.11.2012 - Izvor: PRESS
Od mosta do Tošinog bunara u 2013.
Aleksandra Andrić
Punom parom - Radnici trenutno rade na izgradnji nadvožnjaka iznad Ulice antifašističke borbe, svi radovi biće gotovi u septembru sledeće godine
Radovi na izgradnji petlje „Jurija Gagarina", kojom će Most na Adi biti povezan sa Novim Beogradom, uveliko traju. Građevinci trenutno rade na izgradnji nadvožnjaka iznad Ulice antifašističke borbe i ukoliko sve bude teklo planiranom dinamikom, tramvaji na linijama 7, 9 i 13 ponovo će saobraćati od 1. decembra.
Izgradnja novobeogradskih pristupnih puteva Mostu na Adi zaustavljena je krajem juna zbog stečaja izvođača, slovenačkog „Primorja". Gradilište je nedavno ponovo otvoreno kada je ugovor preuzela austrijska firma „Por".
Tramvaji od decembra
Prema rečima Nenada Bajića iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište i izgradnju Beograda, ugovor je zaključen prema pravilima Evropske investicione banke i predviđa da novi izvođač preuzme sve obaveze i da, za istu cenu, saobraćajnicu od mosta do Tošinog bunara završi do septembra 2013. godine.
- Na gradilištu koje se proteže od mosta do sredine Železničke stanice „Novi Beograd" u dužini od jednog kilometra angažovano je stotinak radnika. Trenutno se izvode radovi na premošćavanju Ulice antifašističke borbe, kako bi se od 1. decembra omogućilo ponovno uspostavljanje tramvajskog saobraćaja kroz ovu ulicu. Istovremeno se postavlja armatura za deo konstrukcije uz železničku prugu i konstrukcije uz Ulicu Jurija Gagarina - objašnjava Bajić.
Radovi zatvaraju deo ulice noću
Zbog radova na montaži nosača za vijadukt preko Ulice Jurija Gagarina između srede i četvrtka, kao i između četvrtka i petka noću između 22 i 6 sati, deo Ulice Jurija Gagarina između ulica Vladimira Popovića i Antifašističke borbe, u smeru od ulice Vladimira Popovića ka Antifašističke borbe biće zatvoren za saobraćaj.
Prema njegovim rečima, ukupna širina saobraćajnice na prvom kilometru posle mosta iznosiće 40 metara i sastojaće se od dva odvojena kolovozna dela, svaki deo sa po tri trake, između kojih će biti smeštena konstrukcija metroa.
- Novobeogradske pristupe mostu čine dve izdignute konstrukcije sa po tri saobraćajne trake, između kojih se nalazi konstrukcija šinskog prevoza. Saobraćajnica se pred Ulicom Đorđa Stanojevića spušta na zemlju, dok se deonica drumskog saobraćaja spušta na zemlju nešto kasnije, pre raskrsnice sa Bulevarom Crvene armije - kaže naš sagovornik. Do sada je od 32 stuba završeno 28 i na njima je izgrađena gornja konstrukcija na delu kod železničke stanice.
Sužen kolovoz
Iz Direkcije za gradsko građevinsko zemljište navode da će sa drugom deonicom do Tošinog bunara ukupna dužina pristupnih puteva iznositi tri kilometra.
- Biće izgrađeno šest raskrsnica koje će omogućiti da se vozila sa ove saobraćajnice uliju u okolnu saobraćajnu mrežu. Prvi silazak sa mosta je na Ulicu Jurija Gagarina, onda slede raskrsnice sa ulicama Antifašističke borbe i Đorđa Stanojevića, zatim raskrsnice sa Bulevarom Crvene armije, Omladinskih brigada i na kraju sa Ulicom Tošin bunar - navode u Direkciji.
Izgrađeno
- U smeru ka Novom Beogradu sa Mosta na Adi silazna rampa koja vodi ka Gazeli, kao i rampa prema Ulici Jurija Gagarina.
- U suprotnom smeru ulazna rampa iz Ulice Jurija Gagarina koju koriste vozači što sa Novog Beograda idu prema Banovom brdu
Gradi se
- Most na Adi - Železnička stanica „Novi Beograd" i Buvljak, sa silaznim i ulaznim rampama
- Železnička stanica „Novi Beograd" - raskrsnica Tošin bunar
Maksimalna propusna moć ove saobraćajnice, kao i samog mosta, uz brzinu prilagođenu gradskim uslovima biće 12.000 vozila na sat. Zbog ovih radova kolovoz u Ulici Jurija Gagarina u delu između uzlazno-silaznih rampi za Most na Adi i Ulice antifašističke borbe biće sužen do 20. novembra.