Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ja ne bih zatvarao podvoznjak, moze da ostane kao backup za nepredvidjene situacije, itd... Mislim, najlakse je zatrpati.

Moze tu fino da ostane kao altrenativna saobracajnica, koja bi bila inace zatvorena, a otvarala bi se u slucaju nuzde.

Naravno, ovo sve ako je tehnicki izvodljivo.
 
@Kartograf

To je previse skupo. Seti se samo koliko je problema bilo kada je porastao nivo Save i kada su pumpe radile non-stop. To treba odrzavati, desavali bi se odroni, vlaga, ne moze tek tako da stoji. A mislim da ne bi imao neku bitnu funkciju za te pare koje bi se davale na odrzavanje.
 
Danas slikano
319809_10150911522333622_149991703621_9841664_1175131678_n.jpg
 
Не пратим ову тему, а у новинама нисам скоро видео вест о томе. Јел постављен онај метални врх? Знам да је било проблема са ветром.
 
Trenutna visina je 200m, a sa tim pilonom će se popeti na 207m.
Ne znam da li je neko već postovao ovaj članak sa sajta građevinarstvo, ako jeste neka ga moderator onda izbriše.
http://www.gradjevinarstvo.rs/TekstDetalji.aspx?tekstid=2406

Drugi pogled na Most preko Ade
09.03.2012. | Arch Daily

1330390933-mainimage-ponting-archive2-1000x562.jpg


O Mostu na Adi se dosta pričalo, raspravljalo i pisalo. Uprkos raznim spekulacijama i informacijama, arhitektonska lepota samog mosta se ne može zanemariti, kao ni njegova uloga u rešavanju problema saobraćajnih kolapsa u Beogradu. Ipak, ono što je zanimljivo jeste da sam most nije interesantan samo domaćoj, već i inostranoj publici.

Prenosimo vam tekst o Mostu na Adi koji je objavljen prošle nedelje na čuvenom internet portalu Arch Daily. Budite otvorenog uma, možda nam je zaista potrebno da pročitamo kako drugi cene ono što mi ne umemo.

Izgradnja unutrašnjeg magistralnog poluprstena (UMP) oko Beograda je jedan od najvećih gradskih projekata u gradu, i on će sigurno biti značajan generator urbanog razvoja glavnog grada i šireg regiona. Vožnja ili šetnja duž novog "gradskog bulevara" otvoriće nove predele i nova iskustva urbanog prostora.

Najatraktivniji element novog "bulevara" jeste most preko reke Save, koji je izgrađen na osnovu rešenje koje je osvojilo prvu nagradu na međunarodnom arhitektonsko/građevinskom konkursu u 2004. godini. Izgradnjom novog mosta, gradska administracije je takođe želela da simbolično obeleži period kada je nastao, jer istorija Beograda jeste istorija njegovih mostova.

1330391075-drawing-02.jpg


Svaka epoha je, na svoj način, zabeležena u istoriji grada. Svaki novi most je postao priznat kao jedan od simbola grada, završavajući galeriju gradskih ikona. Tražeći rešenje putem međunarodnog takmičenja, Beograd je pokušao da promeni praksu izgradnje velikih putničkih mostova koji su često projektovani isključivo kao inženjerska rešenja, zanemarujući okruženje i pešake koji ih koriste.

1330391094-drawing-03.jpg


Oni nisu ništa drugo nego dugačke, široke, monotone asfaltne platforme koje se protežu preko reka. Pešaci se osećaju izgubljeno i preteće na njima. Sa jedne strane, postoji preteća dubina reka, a sa druge, motorna vozila.

Idejno rešenje mosta dala je slovenačka firma „Ponting“, pobedivši na konkursu održanom 2004. godine, u konkurenciji 11 preduzeća. Projektanti mosta su konstruktor Viktor Markelj i arhitekta Peter Gabrijelčič. Pobedničko idejno rešenje je određeno jednoglasno od strane stručnog žirija kojim je predsedavao Nikola Hajdin, predsednik Srpske akademije nauka i umetnosti i projektant beogradskog Novog železničkog mosta.

Takođe, to rešenje je podržalo i Društvo arhitekata Beograda, ocenivši ga kao savremeno i bitno za budući izgled Beograda. Prema usvojenom rešenju, most preko Ade Ciganlije je most sa kosim zategama.

Na samom rtu Ade Ciganlije, podignut je pilon od 207 metara koji omogučava prelazak dva asimetrična raspona preko reke zahvaljujući upotrebi 80 čeličnih kablova. Novi most je 920 metara dugačak, sa rasponom od 375 metara.

1330391149-model-02-1000x664.jpg

Kolovozna traka je širine od 45 metara, sadrži šest saobraćajnih traka za vozila, dve trake za laku železnicu, dve pešačke i biciklističke staze. Ovo je most sa najvećom površinom na svetu koji je suspendovan sa samo jednim pilonom. Most sadrži brojne vrhunske karakteristike i uspešno je prevazišao mnoge tehničke probleme.

S obzirom na činjenicu da izgradnja izuzetno velikih struktura veoma ograničava slobodu dizajna, važno je naglasiti da projekat mosta u Beogradu nije bio ograničen na ono što je bilo strogo neophodno. Visoki pilon daje utisak skulpture u pejzažu - on ukazuje na lokaciju Ade Ciganlije i skreće pažnju vozačima iz daleka na blizinu reke, tako da se pilon može posmatrati kao značajan orijentir.

1330391182-model-04.jpg


Prostorna kompozicija prolaska preko mosta je jasna i transparentna: na čvrstom, travnatom i zaraslom terenu rasponi mosta su manji, dok se veći raspon nalazi iznad reke. Pilon na Adi deli most na dve prostorne sekvence, u 'ovde i tamo', i tako naizgled skraćuje put preko mosta. Visoko izdignuta građevina stvara utisak prostora na mostu, a istovremeno definiše visinu svojih manjih elemenata.

U blizini pilona, svaki element mosta, uključujući i ljude i vozila, stiču svoju prostornu dimenziju. Kosi kablovi svrtsani u dva reda uzdižu se postepeno ka vrhu pilona, stvarajući dinamično preplitanje dve vrste geometrije. U okviru 'prostora' mosta, stvorena je atmosfera 'katedrale'.

1330391201-plan1-1000x269.jpg


Oblik pilona je rezultat funkcionalne i konstruktivne ideje o izgledu mosta. Most je podeljen na tri kolovozne trake. Pilon nosi kolovoz na takav način da održi svoj izgled i postane element koji povezuje odvojene delove mosta u integrisanu kompoziciju. Izdiže se u vidu tankog, šiljatog konusa koji ankeriše putnu konstrukciju.

Konstrukcija mosta i njegov dizajn kao i konstrukcija pilona potiču iz inženjerske i arhitektonske estetike. Akcenat se nalazi na vrhu pilona, koji zakoružuje idealnu geometrijsku liniji tankog konusa, čime se stiče naglašena simbolična moć i identitet mosta.

Nadgradnja pilona je realizovana u obliku lake metalne strukture, koja kada se osvetli predstavlja značajnu prekretnicu u noćnom životu grada. Govoreći o percepciji prostora, pilon se može doživeti na više načina: kao element okruženja, ukazujući na položaj rečnog ostrva (ade), kao deo nove urbane arhitekture, ili kao deo mostovske arhitekture u strožem, ambijentalnom smislu.

U konceptualnom smislu, on može biti rangiran među sličnim elementima koji, u toku istorije, obeležavaju značajna mesta ili događaje u prostoru: sada, možemo da ga vidimo kao urbanu skulpturu ili novu gradsku 'katedralu', koja fizički i simbolično povezuje novi i stari Beograd.
 
Da ovaj naš toranj bi dobio, ali sa ovim ostalim ''divovima'' ne bi mogao da se nosi. :lol:
800px-Tallest_towers_in_the_world_%2B_Avala_tower.jpg
 
Ма важно је да доминирамо Балканом :cool: А кад сам видео ову слику пре неки дан, баш сам се сморио :/ :laugh:
 
Vratimo se temi tj UMP-u i mostu preko ade ;), par celodnevnih offtopic postova obrisano.
 
1330391006-ponting-archive1-706x1000.jpg


Mislim da smo ovu fotografiju vec imali prilike da vidimo na nekoj od ranijih strana. Ono sto se meni ucinilo pored uredjenog spica ade jeste i dodat spic na vrhu pilona koji cekamo da bude postavljen.
 
Prostor oko pilona se uredjuje. . .
nažalost niko od nas nema prestave kako ce to izgledati
jako je bitno da bude ne samo lep, vec i koristan
da se ne ponavljam, treba iskoristi nastalu akustičnost :)
 
Igor":848o4zx2 je napisao(la):
1330391006-ponting-archive1-706x1000.jpg


Mislim da smo ovu fotografiju vec imali prilike da vidimo na nekoj od ranijih strana. Ono sto se meni ucinilo pored uredjenog spica ade jeste i dodat spic na vrhu pilona koji cekamo da bude postavljen.


Nedostaje betonski stub od lifta, kao i stepenište, koje jako liči na stepeništa na mostarskoj petlji.

screenshot16789.jpg


Sava je počela da raste (graditelji su imali puno sreće), očekuju se poplave.
Možda budu podigli na brzinu nasip?

Koliko vidim, donja strana mosta je mestimično ofarbana...
 
Primetio sam da je na trasi "UMP" od Omladinskih brigada ka Tošinom bunaru postavljena ograda.

Ograda ide duboko u plac, vidi se iz one slepe uličice između gradilišta West65 i Zeptera.
 
Naravno da ima veze vrh pilona sa mostom ali usputni i direktni offtopic postovi o kulama bliznakinjama i tornju u tornontu i par nadovezanih postova nisu imali i nemaju bas nikakve veze sa mostom.
 
Bivis":2omokyq0 je napisao(la):
Da ovaj naš toranj bi dobio, ali sa ovim ostalim ''divovima'' ne bi mogao da se nosi. :lol:
800px-Tallest_towers_in_the_world_%2B_Avala_tower.jpg

E a kad dodas nadmorsku visinu i nije toliko mali :D

800px-tallesttowersinthe.jpg
 
Da, al' dodaj i ostalima nadmorsku visinu :D

P.S. O kakvom to vijaduktu pričaju u Milutina Milankovića pa su skratili linije tramvaja? o.O
 
Ne znam da li ima veze sa UMP ali raskrsnica Milutina Milankovića i Antifašističke borbe kod Vera je većim delom zatvorena (čitava AFB i desna strana MM), i trenutno se nešto iskopava na dva mesta: prvo je bukvalno posred raskrsnice a drugo otprilike na sredini desne trake Milutina Milankovića. Rastojanje je oko 20 metara. Možda bi neko mogao da fotografiše, ja neću proći tuda pre četvrtka.
 
Stajalo je na sajtu grada obavestenje.Radi se kanalizaciji u tom delu gde je UMP i te raskrsnice.
 
Vrh