Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Meni je uvek bolo oči totalna neiskorišćenost bulevara K.Aleksandra (nekad bul. Mira), pogotovo prvi deo do Muzeja. Presek isti kao B.V.Mišića a ni 10% sabraćaja. To bi možda mogla biti dobra alternativa kad bi se Mišić nekako spojio sa raskrsnicom sa V.Putnika koristeći postojeći koridor koji je već probijen zbog železničkog mosta i gde treba srušiti 10-ak kuća i jednu vilu sa bazenom, koja ionako nije baš na najsrećnijoj lokaciji :D i eto stigosmo do iste tačke gde bi i tunel trebao da izroni.
Uz to bi proširio kompletnog Mišića na 4+4. Sve sa eksproprijacijom to bi trebalo da bude bezmalo jeftinije od tunela.
koridor.jpg
 
Nurko7000":2lc70gv0 je napisao(la):
Уз 20% непредвиђених трошкова, ваљда без ПДВа и да је све готово 2010-2011:

1. од Т6 до тунела "Дедиње" 319 мил ЕУР
2. од тунела "Дедиње" до тунела Шумице 138 мил ЕУР
3. од тунела Шумице до Панчевачког моста 140 мил ЕУР

Прва фаза је ова сада коју ћемо имати када се заврши петља Радничка, и прилично је премашила предвиђене цифре, тако ће се то вероватно десити и са другом.

и то је без метроа/трамваја (који уопште није помињан у студији),

Трамвај/метро не би требало да има икакве везе са умп-ом, изузев шина које ће бити постављене на самом мосту, што и није бог зна колико велика цена.

нејасно је и какве и колике су петље планиране, рецимо да ли је у тој цени
сређивање тобогана и подвожњака, продужетак Пожешке преко Хиподромске семафоризоване
петље, колико трака има мост преко Аде и сл...
Према анимацији са сајта планирана је нормална петља а не кружни ток као данас, и такође је планирано 6 трака до Панчевца, а данас 4 што би требало да појефтини саобраћајницу.
 
Bobb":3s1scndq je napisao(la):
Meni je uvek bolo oči totalna neiskorišćenost bulevara K.Aleksandra (nekad bul. Mira), pogotovo prvi deo do Muzeja. Presek isti kao B.V.Mišića a ni 10% sabraćaja. To bi možda mogla biti dobra alternativa kad bi se Mišić nekako spojio sa raskrsnicom sa V.Putnika koristeći postojeći koridor koji je već probijen zbog železničkog mosta i gde treba srušiti 10-ak kuća i jednu vilu sa bazenom, koja ionako nije baš na najsrećnijoj lokaciji :D i eto stigosmo do iste tačke gde bi i tunel trebao da izroni.
Uz to bi proširio kompletnog Mišića na 4+4. Sve sa eksproprijacijom to bi trebalo da bude bezmalo jeftinije od tunela.
koridor.jpg

Verovao ili ne u urbanistickom planu novog Zeleznickog mosta iz 1972 godine stoji ucrtano da se moze zeleznicki most prosiriti za 6 traka koje ce se nadovezati na Jurija Gagarina a sa druge strane K.Aleksandra.

To je druga faza novog zeleznickog mosta,a treca je stavljanje jos 2 koloseka na isti.Nemam predstavu kako su to planirali da izvedu.

U planu nisu imali nameru niti mogucnost da povezu bulevar K.Aleksandra sa Vojvode Misica.
 
е па по садашњој ситуацији на терену од тог проширења нема ништа
 
blagoje":wenmmxp7 je napisao(la):
....

Možda sam ja iz gore navedenog nerealno zaključio, ali moje mišljenje je da je Bulevar vojvode Mišića jedina prava alternativa tunelu ispod Topčidera za brzu saobraćajnicu... Činjenica je da se Bulevar vojvode Mišića znatno rasteretio i da će se završetkom petlje "Radnička" još više rasteretiti...
Možda to neko ne vidi tako, ali ako nam je cilj da imamo brzu saobraćajnicu kroz grad i alternativu postojećim...

HVALA! Znaci bulevar je rasterecen i dodatno ce se rasteretiti. Ma koliko bilo lepo da imamo "alternativui brzu saobracajnicu" kroz grad i/ili dodatno smanjimo saobracaj kroz BVM, moja poenta je da u sledecih 20 godina imamo puno VAZNIJE stvari dakle taj tunel realno nije niti treba da bude prioritet. Ljudi, nema se para, i zato se mora pametno birati, i po meni bi bilo skandalozno da se pare trose na tunel kroz Senjak dok se ne zavrse BAR ovih 6 stvari (mada imam osecaj da ih ima i vise):

(1) - prva faza metroa (pa makar iskopali i primitivne cisto tramvajske tunele, sto bi za cenu ovog tunela mogli, recimo, od raskrpetlje do Terazija, ej bre!)

(2) - Jos jedan most na Dunavu (da li Pancevac treba da se srusi od muke u Dunav dok mi pare trosimo na neki tunel koji bi rasteretio i tako znacajno rastereceni BVM i dao nam jednu "brzu" saobracajnicu?)

(3) - Vertikala autoput-Pancevac (ovo treba toliko, sto kazu, ne zna se. Ubrzavanje/olaksavanje saobracaja koji se sada probija kroz grad KO ZNA KUDA, a o SULUDIM benefitima da nam najzad prodise Karadjordjeva da ne govorim)

(4) - autobuska stanica (OK, i zeleznicka ali to je kao fol nadleznost republike). Aktiviranje Savamale, izmestanje autobuskog saobracaja iz srca grada, da li je to manje vazno od DODATNOG rasterecenja BVM?)

(5) - autokomanda (to je cep ne zna se, puno veci prioritet od nekakve brze saobracajnice ili dodatnog rasterecenja BVMa).

(6) - vise raskrsnica po Novom Beogradu i drugde (recimo ona gore na Dedinju) su totalno nepotrebna uska grla sa semaforima, ajde da to ubrzamo a i smanjimo potrosnju benzina i zagadjenje pretvaranjem u kruzne tokove.

Pozivam sve koji ovde objasnjavaju prednosti tog tunela ili celine UMPa da se manu corava posla ubedjivanja nas ostalih da bi to bilo dobro da imamo ili bar ne bi bilo lose. NIJE U TOME POENTA. Poenta je da neki delovi tog prstena ne trebaju da imaju visoki prioritet jer ih treba platiti u uslovima u kojima se za te pare takmici toliko hitno potrebnih projekata koji bi imali puno veci i saobracajni i ekonomski i zivotno-kvalitetni efekat na grad. Dakle nemojte da mi objasnjavate da i taj tunel treba nego mi lepo recite cemu bi od ovih 6 tacaka gore dali nizi prioritet od tog tunela. A ostale pozivam da popisemo i ostale projekte koje sam vrlo verovatno izostavio).

PS A argument "pa ne treba nam samo tunel nego ceo UMP" ne pije vodu. Deo UMPa od Pancevca do autoputa se sasvim lepo moze koristiti i bez tog tunela, neko pravac Novi Beograd, a neko BVM pa jug. OK mozda bi neki od tih na jug stigli malo brze tim tunelom ali dok god BVM relativno dobro klizi ovi projekti gore treba da imaju prioritet.

PPS Uzgred, mislim da Drajzerova prima znacajan deo saobracaja za Vozdovac, Banjicu, Dusanovac itd. i da bi se to samo poboljsalo njenim uredjenjem ali ajde da kazemo da to nije bitno, mada je i to sigurno faktor koji dodatno odgadja neki kolaps BVMa. Imam i drugih argumenata protiv tunela kao sto je pretvaranje autokomande u monstruma LA-style ali da sad u to ne ulazimo.
 
vucko":3bwt48rf je napisao(la):
Nemam predstavu kako su to planirali da izvedu.

Хммм...Јако интересантно.Одувек сам се питао зашто је онако масиван труп новог жел. моста... Можда је та доградња и могућа.
 
vranac":3ivd1d6n je napisao(la):
Nurko7000":3ivd1d6n je napisao(la):
и то је без метроа/трамваја (који уопште није помињан у студији),

Трамвај/метро не би требало да има икакве везе са умп-ом, изузев шина које ће бити постављене на самом мосту, што и није бог зна колико велика цена.

Како мислиш није бог зна колико велика цена? Претходна студија УМП (колико сам је ја читао, наравно) није разматрала шински саобраћај преко моста, а мост је изграђен да преко њега прелази тешки шински саобраћај.

Ако знамо да је Нови железнички мост први у свету железнички мост изграђен са косим кабловима (дакле није уобичајено решење), а Мост на Ади уз то има само један пилон и асиметричне косе каблове, ја мислим да су се пројектанти озбиљно замислили како то да изграде. Опет биће да је због тога цена уместо 70 мил из претходне студије оправданости знатно виша...
 
JohnyBgood":2l8qvb2e je napisao(la):
blagoje":2l8qvb2e je napisao(la):
....

Možda sam ja iz gore navedenog nerealno zaključio, ali moje mišljenje je da je Bulevar vojvode Mišića jedina prava alternativa tunelu ispod Topčidera za brzu saobraćajnicu... Činjenica je da se Bulevar vojvode Mišića znatno rasteretio i da će se završetkom petlje "Radnička" još više rasteretiti...
Možda to neko ne vidi tako, ali ako nam je cilj da imamo brzu saobraćajnicu kroz grad i alternativu postojećim...

HVALA! Znaci bulevar je rasterecen i dodatno ce se rasteretiti. ]

Aman ljudi! Nemojte ovako citirati. Zadnja Blagojeva recenica ne sme da bude presecena jer to zbog asocijacije ovog dela sa prethodno citiranim kompletno menja njen smisao (brzina se odnosila na UMP a ne na BVM kao sto u citatu izgleda), a "jedina prava alternativa" je znacilo da druge dve predlozene to uopste nisu, a ova jeste. Medjutim on tu jos nije ni dosao do mesta gde analizira kvalitet te poslednje "alternative" koja nije odmah odbacena. Na kraju zakljucuje da BVM ustvari i nije "alternativa" jer, ako nema tunela, onda druga putanja za saobracaj sa UMP-a uopste i ne postoji, ali da bi to bilo losije resenje od gradnje celog UMP-a zajedno sa tunelom.

Evo njegovog zakljucka, ovaj put u celini:

"Možda to neko ne vidi tako, ali ako nam je cilj da imamo brzu saobraćajnicu kroz grad i alternativu postojećim, to možemo da postignemo samo izgradnjom iste i to u celosti, jer svako improvizovanje sa korišćenjem postojeće, već sada dovoljno opterećene saobraćajne mreže značajno degradira njene efekte i obesmišljava projekat. Primedbe vezane za semaforizovane raskrsnice i raskrpetlju stoje, ali mišljenja sam da je pogubno da one budu glavni argument za dalju degradaciju kompletnog projekta."
 
Zuma":1106fkei je napisao(la):
JohnyBgood":1106fkei je napisao(la):
blagoje":1106fkei je napisao(la):
....

Možda sam ja iz gore navedenog nerealno zaključio, ali moje mišljenje je da je Bulevar vojvode Mišića jedina prava alternativa tunelu ispod Topčidera za brzu saobraćajnicu... Činjenica je da se Bulevar vojvode Mišića znatno rasteretio i da će se završetkom petlje "Radnička" još više rasteretiti...
Možda to neko ne vidi tako, ali ako nam je cilj da imamo brzu saobraćajnicu kroz grad i alternativu postojećim...

HVALA! Znaci bulevar je rasterecen i dodatno ce se rasteretiti. ]

Aman ljudi! Nemojte ovako citirati. Zadnja Blagojeva recenica ne sme da bude presecena jer to zbog asocijacije ovog dela sa prethodno citiranim kompletno menja njen smisao (brzina se odnosila na UMP a ne na BVM kao sto u citatu izgleda), a "jedina prava alternativa" je znacilo da druge dve predlozene to uopste nisu, a ova jeste. Medjutim on tu jos nije ni dosao do mesta gde analizira kvalitet te poslednje "alternative" koja nije odmah odbacena. Na kraju zakljucuje da BVM ustvari i nije "alternativa" jer, ako nema tunela, onda druga putanja za saobracaj sa UMP-a uopste i ne postoji, ali da bi to bilo losije resenje od gradnje celog UMP-a zajedno sa tunelom.

Evo njegovog zakljucka, ovaj put u celini:

"Možda to neko ne vidi tako, ali ako nam je cilj da imamo brzu saobraćajnicu kroz grad i alternativu postojećim, to možemo da postignemo samo izgradnjom iste i to u celosti, jer svako improvizovanje sa korišćenjem postojeće, već sada dovoljno opterećene saobraćajne mreže značajno degradira njene efekte i obesmišljava projekat. Primedbe vezane za semaforizovane raskrsnice i raskrpetlju stoje, ali mišljenja sam da je pogubno da one budu glavni argument za dalju degradaciju kompletnog projekta."

Ako procitas moj odgovor do kraja, videces da je i taj zadnji odeljak uzet u obzir. Neizgradnja tunela kroz Senjak NE OBESMISLJAVA deo UMP-a od autoputa do Pancevca. Ne vidim zasto bi ga obesmisljavala? Pogotovo dok saobracaj autoputem i BVM tece koliko-toliko normalno nema ni neke vece "degradacije celog projekta". Da nece mozda neko ko iz Panceva ide za Novi Beograd da kaze "ma necu uopste da koristim ovaj novosagradjeni deo do autoputa pa da onda idem autoputem za blok 45 zato sto mi nisu sagradili tunel kroz Senjak"? Ili ce neko ko ide za Cukaricu da kaze, "ma necu da idem delom UMPa do autoputa zato sto cu posle morati pored sajma jer mi nisu iskopali tunel kroz Senjak". Pobogu! Na kraju, niko nikoga ne bije po usima da taj tunel ne zavrsi kasnije kada i ako pocnu da se naziru problemi zagusenja u BVM.

Drugo, citav moj post ulazi u debatu sa premisom recenice "ako nam je cilj da imamo brzu saobraćajnicu kroz grad i alternativu postojećim." Upravo to je krucijalno. To mozda i treba da bude dugorocni cilj ali se sada postavlja pitanje da li je PRIORITET. Drugim recima, na sta bi radje trosio pare, na paralelu autoputu od zeleznicke stanice Novi Beograd do Tosinog bunara ili na neki od 6 projekata koje sam naveo? Na tunel kroz Senjak ili navedeno?

Zastupnici UMPa u celini nikako da se izjasne da li bi se privremeno odrekli tunela ili tog dela po Novom Beogradu da bi dobili nesto od navedenog. Kao sto most preko Ade ocigledno nije beskoristan u odsustvu tunela kroz senjak ili dela ZstNbg-Tosin bunar, isto bi bio slucaj i sa vertikalom autoput-Pancevac. Dakle to da UMP ima smisla samo u celini ne pije vodu. A ako su neke deonice relativno manje vazne onda se postavlja pitanje koliko su relativno vaznije u odnosu na druge stvari koje mozemo po gradu da radimo.

PS Da li neko zaista veruje da bi neizgradnja autoputa od Cacka do mora obesmislila autoput koji bi bio izgradjen od Beograda do Cacka? Da li je autoput Beograd - Nis besmislen jer nemamo ceo koridor 10? ALO, o cemu mi pricamo? Neke fore "ili ceo UMH i to odmah, ili nista"?! Zar se svaka putna mreza, magistralni prsten, i metro ne radi upravo tako - prvo najkriticniju deonicu pa onda kako ti pare i uslovi dozvole? Po toj logici me cudi da smo pustili u saobracaj ovaj upola zavrseni kruzni put oko Beograda. Da li smo tako nesto "obesmislili i degradirali"? Da li nismo trebali da uradimo tu polovinu jer nismo imali para za sve odmah?
 
Hmm, hajde da se malo poigramo formom priloga ;)

21c5q3n.jpg


1.P: Zasto je most bas tu gde je?
1.O: Zato sto je tu planiran magistralni put

2.P: Zasto je planirano da magistralni put bude bas tu?
2.O: Zato sto ga nije moguce smestiti na drugo mesto.

3.P: A zasto?
3.O: Iz istog razloga iz koga su bas tu i Topciderska reka, i zeleznicka pruga, i tramvajska pruga, i hipodrom, zbog koga je tu postojao put otkad postoji Beograd. Zato sto su levo i desno brda, a putevi su oduvek isli dolinama izmedju brda.

4.P: Ali ovde je tesno, pa je petlja skupa! Treba preskakati odvratne zeleznicke pruge, reke, hipodrom i stovariste nafte.
4.O: Nazalost .... Mada, kad se bolje razmisli i uzme u obzir gde se prave putevi ... kad bi na nekom drugom mestu postojala pogodnija lokacija za put, onda bi, na nesrecu, Tociderska reka bila tamo a ne ovde, zajedno sa svim prugama i ostalom pratecom menazerijom, pa bi smo morali opet da ih preskacemo. Velika je mudrost pomiriti se sa sudbinom.

5.P: A zasto se sa sudbinom, prirodom i brdima nisu pomirili ovi sto hoce da buse tunel kroz njih? Evo, na slici se lepo vidi divan i ravan put pored Sajma. Nije li to dovoljno?
5.O: Jel vidis ovo brdo na sred slike koje je podelilo Beograd na dva razdvojena dela? Sme li se dozvoliti da grad od skoro dva milona stanovnika zavisi od samo jedne jedine prave veze? Koja se ne moze vise siriti, jer nema kud, i koja zbog toga prosto mora u najkrace vreme da ponovo postane zakrcena? Sta ce se desiti posle obicnog sudara, eksplozije gasa, poplave, rekonstrukcije puta, bilo cega sto je na duze vreme zatvori? Facebook se ne racuna kao veza.

6.P: Dobro, ali zasto tunel bas na tom mestu?
6.O: Delimicno zato sto je ulaz u tunel odredjen usekom sa desne strane, na sredni Topcideskog brda. Tako je tunel najkraci. Izlaz zavisi od najbolje povezanosti sa druge strane.
 
P1: A zasto je hiljadama Beogradjana i njihovih gostiju most koristan i ne bi ga se odrekli iako taj ceo magistralni put nije ni izgradjen a izgleda ni nece skoro?

P2: I zasto je izgradnja tog magistralnog puta pocela sa mostom a ne sa tunelom kroz Senjak?

P3: I zasto izgradnja svih velikih infrastrukturnih projekata ide po fazama?

O1,2,3: Mozda zato sto neki delovi/deonice na tom magistralnom putu imaju relativno veci znacaj od drugih i traba ih pustiti sto pre, a za druge kad se stigne i kad se bude imalo para?

PS Po pitanju ovog pametovanja,
"5.P: A zasto se sa sudbinom, prirodom i brdima nisu pomirili ovi sto hoce da buse tunel kroz njih? Evo, na slici se lepo vidi divan i ravan put pored Sajma. Nije li to dovoljno?
5.O: Jel vidis ovo brdo na sred slike koje je podelilo Beograd na dva razdvojena dela? Sme li se dozvoliti da grad od skoro dva milona stanovnika zavisi od samo jedne jedine prave veze? Koja se ne moze vise siriti, jer nema kud, i koja zbog toga prosto mora u najkrace vreme da ponovo postane zakrcena? Sta ce se desiti posle obicnog sudara, eksplozije gasa, poplave, rekonstrukcije puta, bilo cega sto je na duze vreme zatvori? Facebook se ne racuna kao veza.
"
Ponovo postavljam pitanja:
- Da li je ovaj tunel presniji od jos jednog mosta na Dunavu? Ovca, Borca, Krnjaca, Pancevo, celi juzni Banat ovise o jednom preopterecenom mostu koji samo sto se nije srusio i BEZ neke eksplozije gasa?
- Da li je OPASNOST OD PONOVNOG zakrcenja ovog pravca hitnija od intervencije na Autokomadndi koja je zakrcena VEC SADA?

PRIORITETI, PRIORITETI...
 
3.P: A zasto?
3.O: Iz istog razloga iz koga su bas tu i Topciderska reka, i zeleznicka pruga, i tramvajska pruga, i hipodrom, zbog koga je tu postojao put otkad postoji Beograd. Zato sto su levo i desno brda, a putevi su oduvek isli dolinama izmedju brda.

Ajde sve ovo prvo, ali hipodrom bi mogao da izmastis gde hoces. Jedno vreme se predlagalo da bude Surcinu, sto ja smatram da bi bil odlicna lokacija.
 
Bobb":xx5ypvwd je napisao(la):
Meni je uvek bolo oči totalna neiskorišćenost bulevara K.Aleksandra (nekad bul. Mira), pogotovo prvi deo do Muzeja. Presek isti kao B.V.Mišića a ni 10% sabraćaja. To bi možda mogla biti dobra alternativa kad bi se Mišić nekako spojio sa raskrsnicom sa V.Putnika koristeći postojeći koridor koji je već probijen zbog železničkog mosta i gde treba srušiti 10-ak kuća i jednu vilu sa bazenom, koja ionako nije baš na najsrećnijoj lokaciji :D i eto stigosmo do iste tačke gde bi i tunel trebao da izroni.
Uz to bi proširio kompletnog Mišića na 4+4. Sve sa eksproprijacijom to bi trebalo da bude bezmalo jeftinije od tunela.
koridor.jpg

Au covece, a ja sam mislio da sam najveci optimista... Ideja je extra ali pre ce srusiti soliter na Banjici nego dve tri vile na tom mestu... U svakom slucaju dobio si od mene + za ideju.
 
Ako bi hteo 4 trake tuda da proguras (juzno od pruge), mnogo vise od 10 kuca bi morao da rusis. Cak i 2 zgrade bi morao da rusis. Verovatno da bi ekspropriacija bila skuplja od tunela, a posle bi isao i vijadukt do mosta...
http://binged.it/zicYxn
 
Плус је потпуно непотребно, јер је Газела одмах ту.
 
JohnyBgood":24hh5yg0 je napisao(la):
Ponovo postavljam pitanja:
- Da li je ovaj tunel presniji od jos jednog mosta na Dunavu? Ovca, Borca, Krnjaca, Pancevo, celi juzni Banat ovise o jednom preopterecenom mostu koji samo sto se nije srusio i BEZ neke eksplozije gasa?
- Da li je OPASNOST OD PONOVNOG zakrcenja ovog pravca hitnija od intervencije na Autokomadndi koja je zakrcena VEC SADA?

PRIORITETI, PRIORITETI...

Odlična pitanja.

- Tunel nije urgentniji od nove saobraćajne veze na Dunavu jer početak izgradnje tunela nije planiran pre 2016. godine dok je na Dunavu u toku izgradnja jednog mosta (Zemun-Borča koji će biti gotov do 2014.), a u naredne četiri godine bi trebalo da počne i izgradnja drumsko-železničkoh mosta kod Vinče. Pored ta dva mosta, na Dunavu je planiran i most kod Ade Huje kao deo SMT-a i još nije definisano da li ćemo pre videti njegovu izgradnju ili probijanje tunela Senjak. Dakle, pre nego što tunel na Senjaku bude napravljen, Dunav će u Beogradu biti premošćen već dva, a možda i tri puta.

- Autokomanda jeste trenutno haotična i kompleksna i svakako da niko ne sedi skrštenih ruču čekajući da se tu desi kolaps. Već za narednu godinu se planira rekonstrukcija Ulice vojvode Stepe, kao i rekonstrukcija bulevara oslobođenja (pominje se neki nadvožnjak na samom kružnom toku čime bi se ubrzao saobraćaj). Čak i kada dođe do izgradnje tunela sa njim će se svakako paralelno graditi i kompleksnija petlja na Autokomandi jer ovakva kakva je sada jednostavno neće moći da primi saobraćaj iz tunela. Imajmo u vidu i Miškov "Delta planet" i činjenicu da će se i oko šoping mola širiti saobraćajnice (naročito ona ulica ka Jerkoviću koja će i postati deo UMP-a). A u bliskoj budućnosti će se širiti i Ulica Ljutice Bogdana.

- I dodao bih još da će se pre tunela na Senjaku sigurno pristupiti izgradnji nekog vida viskokapacitetnog šinskog prevoza (metroa ili LRT-a).

Tako da kada kažemo "Prioriteti, prioriteti", ipak ima nekog ko o tome malo vodi računa ;)
 
stf":35if6t9u je napisao(la):
Плус је потпуно непотребно, јер је Газела одмах ту.
Možda je nerealno, ali sigurno ne nepotrebno. Ovo nema nikakve veze sa Gazelom, već sa povećanjem propusnosti od V.Mišića prema istoku, koji se sad isključivo oslanja na jednu ipo traku i gde se vrlo često stvaraju zastoji. Ovako bi se drastično povećao protok i prema centru i prema istoku, a to je jedna od svrha tunela, zar ne?
Na Bingu ja ne vidim više od 10ak kuća P+1 i P+2 (ne računam prizemne objekte i barake) i jednu poveću vilu kod teniskih terena. Ne vidim zašto bi otkup bio skuplji od tunela. Možda je potrebno puno vremena, ali opet bi bilo brže od tunela. Tako bi opet bili rasterećeni i T.Drajzera i V.Putnika, V.Mišića bi opet preuzeo veći deo na sebe ali sa po jednom trakom više (neko je primetio da on ne može više da se širi, a meni se čini da za 2 trake može).

click to zoom
 
Homer Jay":3n37vtvh je napisao(la):
Tako da kada kažemo "Prioriteti, prioriteti", ipak ima nekog ko o tome malo vodi računa ;)

Наравно.Појединци или поједине структуре имају своје прироитете. ;)
 
Homer Jay":uh2vmuf0 je napisao(la):
JohnyBgood":uh2vmuf0 je napisao(la):
Ponovo postavljam pitanja:
- Da li je ovaj tunel presniji od jos jednog mosta na Dunavu? Ovca, Borca, Krnjaca, Pancevo, celi juzni Banat ovise o jednom preopterecenom mostu koji samo sto se nije srusio i BEZ neke eksplozije gasa?
- Da li je OPASNOST OD PONOVNOG zakrcenja ovog pravca hitnija od intervencije na Autokomadndi koja je zakrcena VEC SADA?

PRIORITETI, PRIORITETI...

Odlična pitanja.

- Tunel nije urgentniji od nove saobraćajne veze na Dunavu jer početak izgradnje tunela nije planiran pre 2016. godine dok je na Dunavu u toku izgradnja jednog mosta (Zemun-Borča koji će biti gotov do 2014.), a u naredne četiri godine bi trebalo da počne i izgradnja drumsko-železničkoh mosta kod Vinče. Pored ta dva mosta, na Dunavu je planiran i most kod Ade Huje kao deo SMT-a i još nije definisano da li ćemo pre videti njegovu izgradnju ili probijanje tunela Senjak. Dakle, pre nego što tunel na Senjaku bude napravljen, Dunav će u Beogradu biti premošćen već dva, a možda i tri puta.

- Autokomanda jeste trenutno haotična i kompleksna i svakako da niko ne sedi skrštenih ruču čekajući da se tu desi kolaps. Već za narednu godinu se planira rekonstrukcija Ulice vojvode Stepe, kao i rekonstrukcija bulevara oslobođenja (pominje se neki nadvožnjak na samom kružnom toku čime bi se ubrzao saobraćaj). Čak i kada dođe do izgradnje tunela sa njim će se svakako paralelno graditi i kompleksnija petlja na Autokomandi jer ovakva kakva je sada jednostavno neće moći da primi saobraćaj iz tunela. Imajmo u vidu i Miškov "Delta planet" i činjenicu da će se i oko šoping mola širiti saobraćajnice (naročito ona ulica ka Jerkoviću koja će i postati deo UMP-a). A u bliskoj budućnosti će se širiti i Ulica Ljutice Bogdana.

- I dodao bih još da će se pre tunela na Senjaku sigurno pristupiti izgradnji nekog vida viskokapacitetnog šinskog prevoza (metroa ili LRT-a).

Tako da kada kažemo "Prioriteti, prioriteti", ipak ima nekog ko o tome malo vodi računa ;)

:kk: Jos bi dodao da je i veza Pancevac - autoput ipak vaznija od tunela, znaci ima i-hi-hi da se gradi i potrose stotine miliona evra na druge stvari pre nego sto krene da se trosi na to. A za to da se Dunav premoscava na vise mesta mogu samo da kazem ALELUJA i NAJZAD!

PS Neko navija za Zvezdu, neko za Partizan, a ja za Karadjordjevu ulicu :D
 
Delija":37dc5lvx je napisao(la):
vucko":37dc5lvx je napisao(la):
Nemam predstavu kako su to planirali da izvedu.

Хммм...Јако интересантно.Одувек сам се питао зашто је онако масиван труп новог жел. моста... Можда је та доградња и могућа.

JT onda se postavlja pitanje koliko bi to kostalo i zasto nije uradjeno jos davno pre mosta na Adi?! Mada JESTE preblizu Gazeli, da je ovo uradjeno pre mosta na Adi BVM bi 24 sata dnevno izgledao ovako:

3670d1277959186-real-truth-about-miami-traffic-delhi_traffic-04s.jpg
 
da napomenem još da produžetak bulevara mira ne mora da vodi preko vile sa bazenom, nego preko pruge, odnosno tunela na kome su sad tereni kluba colonial sun. siguran sam da ti objekti na tunelu od železnice nemaju trajne građevinske dozvole nego neke privremene, a možda su čak i divlji. tako da u tom delu bi automobilski i železnički saobraćaj išao jedan iznad drugog, i onda bi se negde kod sajma ili razdvajali, ili što da ne preko celog mosta na dva nivoa.
 
Bobb":1oxvdbit je napisao(la):
Meni je uvek bolo oči totalna neiskorišćenost bulevara K.Aleksandra (nekad bul. Mira), pogotovo prvi deo do Muzeja. Presek isti kao B.V.Mišića a ni 10% sabraćaja. To bi možda mogla biti dobra alternativa kad bi se Mišić nekako spojio sa raskrsnicom sa V.Putnika koristeći postojeći koridor koji je već probijen zbog železničkog mosta i gde treba srušiti 10-ak kuća i jednu vilu sa bazenom, koja ionako nije baš na najsrećnijoj lokaciji :D i eto stigosmo do iste tačke gde bi i tunel trebao da izroni.
Uz to bi proširio kompletnog Mišića na 4+4. Sve sa eksproprijacijom to bi trebalo da bude bezmalo jeftinije od tunela.

Uvek su mi se dopadale ovakve ideje koje ne slede uobicajen nacin razmisljanja. Ako ovo moze da se izvede, sto da ne. U svakom slucaju bi bilo korisno. Medjutim, moram da ponovim nesto sto sam spominjao u onim u postovima oko UMP-a i tunela.

Vecina resenja koja se ovde predlazu se u postojecu saobracajnu mrezu povezuju tako sto njihov saobracaj zavrsi na autoputu. Ili u Bulevaru Vojvode Misica. Mnogo redje u jos jednoj ili dve vece ulice. I to je to. Time izgleda kao da je posao projektanta zavrsen, i da on, zadovoljan, moze da ode na zasluzeni odmor. Ti si izuzetak posto si predlozio prosirenje ulice u koju ulivas "svoj" novi saobracaj. Nazalost, autoput i BVM nisu magicne saobracajnice koje do u beskonacnost mogu da primaju sve veci i veci saobracaj. Tamo je vec pogibeljno voziti. Na autoputu se vozi branik uz branik pri brzinama 60-100 Km/h. Nedaj Boze da nekom u nabijenoj koloni ispred nas pukne guma. Beograd se zbog slicnog nedostatka hrabrosti i vizije vec jednom nasao u skripcu, pa je prakticno kidnapovao autput i pretvorio ga u svoju lokalnu saobracajnicu. On je originalno bio zamisljen da bude sasvim odvojen. Ukopan u zemlju, ivice posumljne i zakosene, vrlo retka ukrstanja sa postojecim saobracajnicama, zabranjena gradnja po obodu autoputa. Tamo decenijama nije smela da postoji cak ni benzinska pumpa. Sad vise nemamo novi autoput kroz centar grada koji ceka da ga prisvojimo.

Zasto nasi projekti zavrsavaju na autoputu i par slicnih saobracajnica se lepo vidi na ovom planu.

k12kg6.jpg


Sem posebno oznacenog autputa, crveno su magistralne saobracajnice, plavo ulice prvog reda, zeleno ulice drugog reda. Vazno je imati na umu da se kapacitet ulice u pocetku povecava brze nego njena sirina. Dva puta sira ulica propusta vise nego dvostruko veci broj vozila u odnosu na ulicu standardne sirine. To znaci da najvece ulice ustvari nose daleko najveci deo saobracaja Beograda. Posledica je da su u pitanjima rekonstrukcija i rasterecenja saobracaja milionskog grada stvarno upotrebljive jedino magistrale, i tek donekle, mada mnogo manje, ulice prvog reda.

Ako sad izostavimo autoput i UMP (koji jos nije izgradjen) u starom delu grada vidimo ... 3 magistrale. I slovima, svega TRI magistrale sa JEDNIM raskrscem izmedju njih! Bulevar Vojvode Misica, Kneza Milosa, i Bulevar Kralja Aleksandra. Nije ni cudo da sve nase rekonstrukcije saobracaja sa Beobuilda zavrse ili na autoputu ili na njima. Nemaju gde drugde da zavrse. U praksi, naravno, granica u klasifikaciji nije tako ostra, pa tu ima jos par bulevara i ulica sa dovoljnim protokom da budu znacajne, ali sve je to jadno za "centar jugoistocne Evrope". Beograd nema ni elementarnu infrastukturu "nosecih ulica" koje ustvari skupljaju sav saobracaj sa pomocnih ulica i sprovode ga dalje. To bi moralo da bude bar nesto zaokruzeno, nesto sto se medjusobno ukrsta (da bi saobracaj sebi mogao da bira pravac kretanja), i da prolazi kroz glavni deo teritorije grada. A kod nas, ne samo da ih nema, nego ni raspored ne valja. Dve od ove tri su odmah pored Save. Na 2/3 grada juzno i istocno nema bas nikakve veze jugozapad-severoistok.

UMP je zamisljen da bar pocne da menja takvo stanje stvari. Nije tu stvar samo u guzvama koje dostizu granicu propusnosti svih nabrojanih magistrala (dobar test je pokusaj prelaska ulice van semafora, ako ne ide, vreme je za zabrinutost), vec je tu i drugi elementarni zahtev: mora postojati upotrebljiva alternativa svakom putu, pogotovo nosecim magistralnim putevima (jer se oni NE MOGU zameniti manjim od njih). To je i bezbednosna i poslovna i eksploataciona neophodnost. I pre svega, naravno, to je novoprobijena putanja koja je nova po celoj duzini, od jednog do drugog kraja Beograda. Prakticno se nigde ne oslanja na neki stari put. To je jedini pristup koji dodaje stvarno nov kapacitet, stvarno svuda rasterecuje saobracaj bez premestanja guzvi, svuda povecava prosecnu brzinu putovanja (ne samo zbog veceg kapaciteta, vec i zbog novog, modernijeg dizajna), itd. Zbog svega ovoga cena projekta nije jedino sto treba uzeti u obzir pri izboru prioriteta.
 
Petlja u Radnickoj se polako završava, pa je sad poslednji trenutak kad se još može uticati na planove o uređenju zemljišta ispod nje. Ne smeta ni to što idu izbori, pa političari malo više obraćaju pažnju na nas. Imam ideju koja bi mogla biti interesantna.

Postojanje Hipodroma i stovarišta nafte sa jedne strane, i Topčiderskog brda sa druge, nateralo je projektante petlje da idu u visinu umesto u širinu što bi smanjilo cenu na račun većeg zauzimanja zemljišta. Ovo jeste poskupelo gradnju za investitora, ali je zato običan svet dobio neočekivan bonus. Iz prethodne 3D slike koju sam poslao lepo se vidi da ovaj zaravnjeni deo ima tipični trouglasti oblik. To je očigledno ušće neke velike preistorijske reke od koje je Točiderka samo bedni ostatak. Sem ispod Kalimegdana, nigde u starom delu Beograda ne postoji toliki, relativno slobodan i ravan deo kao ovde. Ovo je izuzetno skupo zemljište i ne bi ostalo "neizgrađeno" da ga nisu čuvali Hipodrom i nafta, niti bi nam ga dizajn petlje "poklonio" sada, da je bilo ikakvog izbora. Drugi duhoviti obrt u ovoj priči je omraženo postojanje železničke pruge i Topčiderske reke, što je takođe nateralo dizajnere da se malo pomuče. Pošto se obe prepreke moraju preskočiti, a relativo su razmaknute, ne samo da je zbog uskog prostora čitava petlja morala u vis, nego su sada morali i da potpuno odustanu od ideje da Radnička ulica ostane na ili blizu površine zemlje. Sve je moralo da se poprilično podigne na stubove, a mi smo tako dobili neočekivan poklon: Tunel ispod pruge se zatrpava, obadva smera Radničke ulice otišla u visine, a mi dobili potpuno slobodan prolaz od Topčidera i Košutnjaka do Save, sa kompletno oslobođenim prostorom ispod petlje, na nivou zemlje. Koliko čitav taj prostor dobro izgleda vidi se na sledecoj slici:

334uhds.jpg


Moj predlog je da se u budućim planovima teži spajanju rekreativnih zona Topčidera i Košutnjaka sa zonom Ade Ciganlije. Ono što treba odmah uraditi, a nije ni skupo ni komplikovao, je uređenje obe obale Topčiderske reke, od Topčidera do Čukaričkog zaliva. Treba zasaditi drveće i napraviti pešačku i biciklističku stazu. Jednog dana će se ionako morati iseliti i stovarište nafte, pošto ga je na ovom mestu nemoguće obezbediti, pa predstavlja i ekološki i čisto bezbednosni problem. Tako je na potezu između ostao samo Hipodrom, a on je ionako rekreativni sadrzaj u skladu sa druga dva. Zatim bi na ušću Topčiderske reke trebalo izgraditi neki lep lučni mostić za pešake i bicikliste do Ade Ciganlije. To bi stvorilo alternativu pešačkom ulazu na Adu na onoj odvratnoj raskrsnici kod prevlake, a otvorilo novi i nedovoljno iskorišćeni deo Ade od špica do prevlake. Taj deo ima i sopstveno malo jezero, divan restoran pored njega, pa čak, u onim barakama, i potencijalno hostel naselje za mlade Evropske turiste sa više para nego što je to zdravo za njih. Ostali mogu i peške. Uzmite u obzir da je na špicu sada i lift, a da će sama petlja postati komunikaciono čvorište za pešake, a ne samo za vozila. Ovde se lepo vide dve pešačke stanice, tramvajska i autobuska. Čak i ako hoće samo da presednu sa jedne na drugu, ljudi verovatno moraju da siđu na zemlju, pa taj deo ionako mora da se uredi.

fdzj83.jpg


Tako su se sve kockice sklopile. Na šetalištu koje spaja dve glavne rekreacione zone Beograda, i to baš na sredini, imamo već rešen dolazak i ukrštanje ljudi po tri pravca: pravac Radničke ulice, pravac sa Novog Beograda most-UMP i rekreativni pravac Ada-Topčider. Imamo i nove eko-ulaze i na Adu i u Topčider. Time bi bila zaokružena ponuda koju ima retko koji grad u Evropi, i za nas i za turiste. Jedina prednost siromaštva je nepokvarena priroda, pa da bar to razvijamo. Industrija će nam ionako teško ići. Tako bi sasvim blizu centra grada i mnoštva hotela postojala ogromna, povezana oblast sa svim mogucim vrstama rekreacije. Bez obzira da li je to džoging i penjanje na "brdo" (maks. visinska razlika 130m), jahanje ili trke na hipodromu, ili ogromno mnoštvo stvari koje se mogu raditi u vodi ili na Adi. Recimo, pored onoga što već postoji, jos malo ambicioznije pentranje po drveću ili 24h novi "Exit" u šumi, za Evropski i domaći podmladak u novotvorenom delu špica Ade, između malog jezera, puta ka splavovima, i Save (ili možda ipak bez toga...nebitno).

Međutim, čak i to još ne iscrpljuje potencijale novog, ekološko-rekreativno-turističkog pristupa prostoru koji nam se ovako otvara. Ako se ostvari projekat gradnje pešačkog vazdušnog prelaza između Kalimegdanske tvrđave i Ratnog ostrva, onda nema granica. Sa dobrom biciklistickom vezom ova dva područija, ukupna ponuda se drastično obogaćuje. U tom slušaju bi ljudi dolazili u Beograd ne samo na city-break, nego i na duže, samo zbog ove ponude. Tako se, od svih onih koji se pitaju, jednima može ponuditi motiv developmenta (u prevodu na Srpski zarade), a drugima ekologije i zabave za narod, pa će se valjada svi oni tu negde i pronaći, a mi dobiti nešto zaista vredno i jedinstveno. Tim pre što je u pitanju relativno mala investicija.

Ukratko, trenutni potezi su i jeftini i trivijalni(?), ali sa dalekosežnim posledicama. Obezbediti zelenilo, pešačku i biciklističku stazu duž Topčiderske reke, lobirati za budući mostić do Ade, i do izbora biti toliko glasan da se dobije obećanje da će čitavo područije ispod petlje i veza do Topčidera ostati zelena, povezana, i bez komercijalne eksploatacije, odnosno komercijalnih objekata. Za ovo poslednje su potencijali veliki, ali inteligentno, kasnije, i ne na tom potezu.
 
Inače, radovi se nastavlju. Danas sam video ekipu koja izlova beton za jedan od stubova na razdelnom ostrvu u Jurija Gagarina.
Takođe, sa ulice se vide razne mašine iza buvljaka i parkinga.
 
Vrh