Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Nek im je sa srecom i nek ih sluzi vreme. Sigurno je moglo jeftinije, sigurno je oko ovog mosta bilo ko-zna-sta-sve, ali ljudi koji su to sve sastavili da stoji a i dalje rade na zimi po ceo dan zasluzuju i divljenje i zahvalnost. Samo napred, a na nama je da pricu oko troskova isteramo do kraja.
 
cenzura":206gqzv1 je napisao(la):
izvor:
pressonline.rs
http://www.pressonline.rs/sr/vesti/beograd/story/197756/Raste+petlja+"Radnička".html
.........
Pre godinu dana počeli smo projekat, a u tom trenutku nismo imali čak nijedan crtež kako bi i šta trebalo da izgleda. Eto koliko nam je vremena trebalo da ovaj deo konstrukcije, dugačak oko 400 metara, isplaniramo, proračunamo, sredimo sa rasvetom, ogradom i svim ostalim elementima. U prvoj fazi trebalo je spojiti petlju sa mostom i sve pustiti u saobraćaj, što smo i ostvarili - priča Mario Perisuti, direktor projekta "Sava most - Južni pristupni putevi".
..............

Ovaj članak treba negde arhivirati, za svaki slučaj.
 
Da ne ponavljam fotografiju sa onom brukom na pešačkoj stazi iz jednog od prethodnih postova:

da li će se pešačke staze asfaltirati, ili će ostati go beton? Šta je predviđeno?
Vidim da postoji visinska razlika od par santimetara između same staze i podnožja metalne ograde, ali i da su otvori slivnika u betonskoj ogradi prilično mali (u slučaju da se asfaltira morao bi da se pravi blagi pad kod slivnika).
 
Свечано отварање Моста на Ади



Након 3 година изградње, Мост на Ади је свечано отворен у новогодишњој ноћи тачно у поноћ, спектакуларним ватрометом и паљењем декоративног осветљења, на одушевљење више хиљада грађана. Пратећи дигитални часовник који је био пројектован на пилон, Београђани су одбројавали последње минуте до поноћи и с усхићењем исчекивали отварање новог моста. Тачно у поноћ, моћна декоративна расвета обојила је мост плавичастим сјајем, а ватромет је високо изнад моста исписао величанствени спектар боја на небу изнад Аде, док се са главног распона моста сливао светлуцави ватрени водопад. Након тога хиљаде посетилаца, укључујући и председника Србије, градоначалника Београда и председника Скупштине града, уживали су у спектакуларном призору и шетњи новим обележјем Београда, док су прва возила истовремено кренула у смеру из Новог Београда ка Чукарици. Мост је потпуно пуштен у функцију након завршетка шетње, отварањем саобраћаја и у супротном правцу ка Новом Београду.

news50.jpg


http://www.savabridge.com/news_sb.htm

P.S.Postavili su i slike za decembar.Bas me zanima da li ce i dalje postavljati slike sa izgradnje petlji na sajt ili ce ovo biti zadnja reportaza?
 
relja":3p3386lk je napisao(la):
Da ne ponavljam fotografiju sa onom brukom na pešačkoj stazi iz jednog od prethodnih postova:

da li će se pešačke staze asfaltirati, ili će ostati go beton? Šta je predviđeno?
Vidim da postoji visinska razlika od par santimetara između same staze i podnožja metalne ograde, ali i da su otvori slivnika u betonskoj ogradi prilično mali (u slučaju da se asfaltira morao bi da se pravi blagi pad kod slivnika).

Na pešačko-bicilističkoj stazi mosta neposredno pre spuštanja rampe u Radničku ulicu postavljeno je nekoliko uzoraka košuljice različitih boja koja će ići preko betona. Debljina uzoraka je svega par milimetara, tako da košuljica neće drastično uticati na otvore slivnika na betonskoj ogradi koji se zaista negde jedva naziru, dok su opet negde i previsoki.
 
trialin":1udz9yb1 je napisao(la):
Iz pticije perspektive,zapazite Gazelu u pozadini kako se crveni.. :)

Pticja-perspektiva.jpg



... a takodje se vidi i kako su joj neophodna dva lepa pilona pa da se uklopi u novi ambijent koji je stvoren sa mostom na Adi. Tako znacajan most a nicim ne dolazi do izrazaja, tj deluje totalno marginalno bar iz ove perspektive. Mozda bi moglo da se uradi nesto naknadno po ovom pitanju.
 
Gazela mozda DELUJE neimpresivno ali ako uzmemo u obzir saobracaj koji nosi onda se shvata da je ULTRARACIONALNA. A meni je ta ultraracionalnost impresivna :kk: Koliko li se puta do sada ona isplatila, a o tome sta je sve izdrzala da ne pricamo. I-hi-hi, tesko ce takav rezultat "jare za pare" doseci bilo koji most u Beogradu a verovatno i Srbiji.
 
Nebojsa":2e77h1ig je napisao(la):
... a takodje se vidi i kako su joj neophodna dva lepa pilona pa da se uklopi u novi ambijent koji je stvoren sa mostom na Adi. Tako znacajan most a nicim ne dolazi do izrazaja, tj deluje totalno marginalno bar iz ove perspektive. Mozda bi moglo da se uradi nesto naknadno po ovom pitanju.

:lool: То је то! Несвесно си врхунски испрозивао све новопечене љубитеље пилона. :)

Пост године!
 
JohnyBgood":v0z0z0d1 je napisao(la):
Gazela mozda DELUJE neimpresivno ali ako uzmemo u obzir saobracaj koji nosi onda se shvata da je ULTRARACIONALNA. A meni je ta ultraracionalnost impresivna default/ok Koliko li se puta do sada ona isplatila, a o tome sta je sve izdrzala da ne pricamo. I-hi-hi, tesko ce takav rezultat "jare za pare" doseci bilo koji most u Beogradu a verovatno i Srbiji.
Delija":v0z0z0d1 je napisao(la):
Nebojsa":v0z0z0d1 je napisao(la):
... a takodje se vidi i kako su joj neophodna dva lepa pilona pa da se uklopi u novi ambijent koji je stvoren sa mostom na Adi. Tako znacajan most a nicim ne dolazi do izrazaja, tj deluje totalno marginalno bar iz ove perspektive. Mozda bi moglo da se uradi nesto naknadno po ovom pitanju.

:lool: То је то! Несвесно си врхунски испрозивао све новопечене љубитеље пилона. :)

Пост године!
Како мењамо тезе...
Газела је итекако архитектонски импресиван мост. Она није обична гредурина. Конструкција јој је таква, јер је и тада тражено да стубовима не сужава пловни пут.

Има заиста прелеп дизајн, који многи не виде. Према томе, пост године је можда за тебе Делија, али, за мене је само констатација. И то погрешна.
 
plus ko' kuca za gazelu.
gazela je 3 u 1, arhitekura, inzenjerstvo i dizajn.
 
Nebojsa":2qtvnfrk je napisao(la):
trialin":2qtvnfrk je napisao(la):
Iz pticije perspektive,zapazite Gazelu u pozadini kako se crveni.. :)

Pticja-perspektiva.jpg



... a takodje se vidi i kako su joj neophodna dva lepa pilona pa da se uklopi u novi ambijent koji je stvoren sa mostom na Adi. Tako znacajan most a nicim ne dolazi do izrazaja, tj deluje totalno marginalno bar iz ove perspektive. Mozda bi moglo da se uradi nesto naknadno po ovom pitanju.

Gazela deluje neimpesivno, ali samo iz ove, pticje perspektive. Medjutim, sa tla, sasvim se lepo vidi njen skok i prelepa gracioznost.
 
stf":1uqzfpo6 je napisao(la):
Како мењамо тезе...

:o Ко замењује тезе бог с тобом ??? Ја сам само изнео искрено дивљење Небојшином комнтару баш зато што је погрешан на толико нивоа и што ме прилично подсећа на неке аргументе врло честе овде укључујући и онај твој да је локација једноставно савршена за мост са само једним пилоном и који сам ти ја овде давно оспорио што и није било тешко пошто кратак поглед на мапу то оповргава,као и елементарна логика.

Иначе,мислим да на овом форуму нема никог ко је овде више писао о Газели и ко се више диви њој од мене. :vops:


Стварно не схватам шта си овиме хтео.Ничим изазвани и бесмислен напад. :violina:
 
Zapravo impresivna je velicina Hipodroma, tek sad vidim koliki prostor zauzima :shok:
 
@ Delija
Нисам у првом моменту повезао, у ком смислу си постовао, али ни мој одговор није баш толики напад како си га ти доживео.
Сећам се твојих постова о Газели.

Сећам се и својих у којима сам објаснио да се ни на једном правцу преко Аде не може направити мост типа греда, који може бити иоле леп, а камоли грациозан попут Газеле. Тачно, са два пилона би био одличан, и то стоји, то никада нисам порекао. Оно што сам ја закључио, је да мост са једним пилоном употпуњује портфолио београдских мостова, који су сви до једног потпуно различити.

Такође бих искрено волео, када би икако наговестио да тунел испод Аде, са приступницама, на локацији која је теби најбоља коштао јефтијије од новог моста. Ја искрено, не верујем да је то могуће, јер тунел који не би нарушио екосистем Аде, био би изузетно скуп. Плус, што би морао имати велику дужину, да не угрози водоизвориште.

Не сећам се колико коштају тунели Стражевица, али није мало. Још су краћи, нису подводни, и немају проступне петље.
 
Не заговарам ја искључиво тунел.Заправо,од како је Вучко поставио онај план ја се враћам мом првобитном ставу да је најбоља опција био мост на другом шпицу где је одувек и планиран. Но сад то није ни битно. :)


Што се тиче твог става сећам се да си говорио како је локација савршена за мост са једним пилоном.Но, греши човек,у осталом греши читав град,урбанистички завод,дирекција... Само што нас овде наше грешке у ставовима не коштају стотине милиона евра...

Иначе ова локација није добра ни за греду,ни за лук,ни за пилон зато што је то најшири део Саве на целом њеном току .Ето,овај мост је јединствен још по нечему! :rolleyes: Зато ме и не чуди кад су већ изабрали ову локацију узели најирационалније решење.И онако је ирационалност главна одлика целог пројекта. Са друге стране преко Дунава која је највећа и најпрометнија европска река ми добијамо греду са највећим распоном између два стуба од баш тих 150м.

Овде све наопако иде.Као да се спрдају са нама.Само никако не могу да схватим зашто многи овде то покушавају да оправдају.Они то бар раде за паре.
 
stf":4igm12uy je napisao(la):
JohnyBgood":4igm12uy je napisao(la):
Gazela mozda DELUJE neimpresivno ali ako uzmemo u obzir saobracaj koji nosi onda se shvata da je ULTRARACIONALNA. A meni je ta ultraracionalnost impresivna default/ok Koliko li se puta do sada ona isplatila, a o tome sta je sve izdrzala da ne pricamo. I-hi-hi, tesko ce takav rezultat "jare za pare" doseci bilo koji most u Beogradu a verovatno i Srbiji.
Delija":4igm12uy je napisao(la):
Nebojsa":4igm12uy je napisao(la):
... a takodje se vidi i kako su joj neophodna dva lepa pilona pa da se uklopi u novi ambijent koji je stvoren sa mostom na Adi. Tako znacajan most a nicim ne dolazi do izrazaja, tj deluje totalno marginalno bar iz ove perspektive. Mozda bi moglo da se uradi nesto naknadno po ovom pitanju.

:lool: То је то! Несвесно си врхунски испрозивао све новопечене љубитеље пилона. :)

Пост године!
Како мењамо тезе...
Газела је итекако архитектонски импресиван мост. Она није обична гредурина. Конструкција јој је таква, јер је и тада тражено да стубовима не сужава пловни пут.

Има заиста прелеп дизајн, који многи не виде. Према томе, пост године је можда за тебе Делија, али, за мене је само констатација. И то погрешна.




Koliko vidim ispadoh na kraju zakleti zaljubljenik u kilometarske pilone! E sad ja kazem vama obojici da ste me pogresno shvatili jer se moj post odnosi na trenutnu situaciju, nakon izgradnje tog tolikog nepotrebnog pilona, i sad kad je taj famozni pilon tu. Najbolje bi bilo da ga uopste nisu ni gradili ako je to bilo moguce, ako ne da su bar uradili dva manja, upola visine od ovog i sjajno bi se uklopio u ceo recni pejsaz, ne bi toliko strcao i dominirao nad svim sto u okolini postoji, postojala bi neka harmonija u celom tom potezu sve do brankovog. Sta smo ovolikim pilonom dobili? novi simbol grada koji svojom pojavom cini da svi mostovi u okolini izgledaju kao neke cuprije na Drini, pa kad skrenem pogled na ovoj slici na zeleznicki i famoznu gazelu ne mogu se oteti utisku kao da bas gledam u neku gredurinu a znam sta je ta gazela do juce bila i znacila sto se tice vizure i pejsaza ovog dela grada!

Ovoliki pilon na novom mostu ili na ovom mestu, sve jedno, je absolutni promasaj i bacene pare, o tome pricam.
 
@ Delija
И даље сматрам да је савршено место за мост са једним пилоном. Може и са два, али са једним је као саливен са окружењем. Па све слике то говоре. Ово је један од нафотогеничнијих мостова које сам имао прилике да видим на сликама.
Пази, мост преко Аде на горњем шпицу је потенцијална еколошка катастрофа за излетиште. Мост је, као и свака саобраћајница, јако прљав, поготово са профилом 3+3. Сва та прљавштина, а да не спомињем нафтне деривате иде у реку, па низводно. Такође, издувни гасови, по правилу струјања ваздуха, опет иду низводно, тј. на купалиште.

САобраћајно, то је најпримеренија локација за мост, друга је она преко половине Аде. То стоји. Али, стоји и то, да је доста планирања само по мери аутомобила. Могао би мало и човек, као јединка да продише. Да се нешто испланира за њега.

У сваком другом погледу, сем саобраћајног, обе локације су катастрофа. Тунел је друга прича. Али тунел је јако јако скуп, а да не говоримо да би приступне петље таквом тунелу заиста и личиле на копове Колубаре.

@ Nebojsa
Сконтах са закашњењем. Извини. :kk:
 
Ako je neka uteha, pilon je na ovoj slici malo blize od onih na zeleznickom mostu a Gazela je bas u daljini. Moguce je da stanes izmedju kontrast ne izgleda tako strasno. A od strane grada da ne govorim.

Meni inace vizuelno prija jedna zesca vertikala mada me JAKO zanima kako bi izgledalo resenje sa asimetricnim pilonima u zlatnom preseku. Da jedan, manji, stoji sa novobeogradske strane a da veci stoji na spicu Ade. Mislim da bi bilo tehnoloski manje zahtevno a vrlo je moguce da bi bilo i jeftinije.
 
Ту сам те чекао мачкооо! :D

stf":7viwm6zq je napisao(la):
Али, стоји и то, да је доста планирања само по мери аутомобила.

А шта је УМП ако не планирање по мери аутомобила? Што је још горе чак ни такав концепт нису испројектовали како ваља.

stf":7viwm6zq je napisao(la):
Могао би мало и човек, као јединка да продише. Да се нешто испланира за њега.

Да могао би. Одоговор на то је само један - Метро. ( у нашем спец. случају и жел чвор )

Он је основа из којег следе сви они позитивни ефекти - од здравије средине,бржег и јефтинијег транспорта људи па до остављања површине људима а не денивелисаним булеварима на шуми бетонских стубова који нам уништавају читаве средине као што је Топчидер.
 
Gazela je smece... Dobro zamisljena, ali onako krivudava i valovita mi je prosto smesna...
Vise ne volim celik... Beton je zakon... :D
 
blagoje":378h9pl8 je napisao(la):
...........
Na pešačko-bicilističkoj stazi mosta neposredno pre spuštanja rampe u Radničku ulicu postavljeno je nekoliko uzoraka košuljice različitih boja koja će ići preko betona. Debljina uzoraka je svega par milimetara, tako da košuljica neće drastično uticati na otvore slivnika na betonskoj ogradi koji se zaista negde jedva naziru, dok su opet negde i previsoki.

Hvala na odgovoru.
I na fotografijama sa otvaranja mosta sam video stazu "na golom betonu" ali sam kapirao da to sada nije priotitet.
Zbunio me je mali otvor slivnika koji se vidi na fotografiji koji će biti još manji kada se postavi asfalt.
Mada, pošto slivnika ima puno i raspoređeni su celom dužinom mosta na malim rastojanjima jedan od drugog - ni ne mora da bude nešto visok. lako je dimenzionisati svaki otvor prema nekoj količini padavina po kvm i položaju slivnika na mostu.
 
Vrh