Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

@vucko: Jedna ispravka povodom slogana na bilbordima...Piše "Most na Adi za Beograd radi"...kad sam prvi put video, komirao sam se :lool:

Jutros sam sticajem okolnosti vozio preko mosta u oba smera i nisam mogao da ne primetim (do duše blago) talasast put na početku mosta (negde kod brodogradilišta)...Inače nije loše, i za promenu prijatnije sad kad nema parkiranih vozila na sred mosta :D
 
Kod brodogradilišta jeste talasast asfalt. Inače kvalitet završnih radova a tu mislim na ograde i sl. je na nedopustivo niskom nivou za ovakav projekt.

Sada kada je most tu gde jeste i kada je već data gomila para, mislim da bi bilo bolje da se pozabavimo time ovde na formu, da utičemo da se o tome možda napiše nešto u nekom uticajnom mediju pa da se kao rezultat toga radovi koji su nedopustivo niskog kvaliteta isprave o trošku izvođaća.
 
Diogen":lszeo4rx je napisao(la):
stf":lszeo4rx je napisao(la):
Опет иста прича. Наш мост не кошта 400 милиона, већ 118. Престаните више са тим глупим поређењима. :rolleyes:

Jeste jos samo da pustimo usi i krenemo da njacemo, pa ce da vredi i 80. Pusti ti te price, slusamo ih preko kradonacelnikovih glasila svaki dan. Bice prilike da se pregledaju racuni za ovaj most, pa cemo videti. Ne zna se ko je gori, lopovi koji kradu ili ovcice koje im i dalje veruju posle svega....

Не видим због чега сам ја "овчица"? Зато што указујем на потпуно неадекватна поређења? Кад научите да поредите, јавите се, и немојте, молим вас да вређате интелигенцију.
 
Ovakvo prepucavanje će me primorati da prestanem da čitam temu koju pratim već duže vreme.

Ukoliko ovde na forumu postoje dovoljno voljni i stručni ljudi, da li postoji mogućnost njihove organizacije da se napravi analizu opravdanosti izabranog rešenje i troškova izgradnje na osnovu dostupnih podataka i priznatih metodologija.

I ovako i onako isti ti ljudi su ovde potrošili sate iznoseći svoje stavove pa bi njihov zajednički glas i stav bio dovoljan argument (ukoliko smo iole razumni) da se ta polemika koja truje ovu temu već mesecima okonča.

Jednostavno bi znali, most je skup i ako jeste da li je to zbog skupog građevinskog rešenja ili je skup zbog korupcije.
 
Ili je zbog oba razloga skup,ne cuh ikada da jedna stvar iskljucuje drugu?
 
Kratkog smo pamćenja, srećom na forumu može da se quotuje. Nadam se da mi NBumbic neće zemeriti, ali učini mi se da je odličan momenat da se prisetimo.

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=110183#p110183

nbumbic":217piwdx je napisao(la):
.... ta cena od 118 miliona jeste povećana cena za oko 40%!
Orginalna cena mosta je 85 miliona €


Evo opet citata i linka sa sajta grada
http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1238398
Наша процена је да ће изградња моста коштати 161,1 милион евра, при чему ће за изградњу моста бити потребно око 85 милиона, за изградњу прилазних путева 65 милиона, за пројектни менаџмент и инжењеринг 7,5 милиона, за јединицу за управљање програмима три милиона и за технички надзор и учешће приватног сектора и финансирање 0,6 милиона евра. Посебно бих нагласио да ће се за послове који се буду финансирали из буџета града, као што је изградња прилазних путева, тендер расписивати према нашем закону, док ће се мост градити према правилима ЕBRD-а – рекао је Богдановић.
Činjenice

Navedena cena mosta >>>>>>>>>>>>>>>> 85 miliona € - cena mosta 118,6 miliona €
Navedena cena pristupnih puteva >>>>>>>> 65 miliona € - cena pristupnih puteva oko 214,4 miliona €
Oslatli i troškovi projektovanja su zvanično ostali isti oko 10,1 milion €


Trenutno troškovi celog projekta su 343,2 miliona €

Izvor: EBRD http://www.ebrd.com/pages/project/psd/2005/34913.shtml

Project Cost
Total project costs are estimated at EUR 343.2 million
Razlika između trenutne cene od 343,2 i planirane od 161,1 miliona je neverovatnih 182,1 miliona € ili samo oko 130%


Koje malo dete veruje da su tolike razlike zbog rasta cene čelika?
Pa veliki Vračaru prvi ti ne veruješ u to jer kažeš:

Veliki Vracar":217piwdx je napisao(la):
S druge strane pilon mosta na Adi, koji ni kriv ni dužan najviše "bode oči" zabrinutima za gradske novce, izrađen je kao i najveći deo ostale konstrukcije od veoma ekonomičnog materijala - armiranog betona!..........................
Novi "Žeželjev most" je relativno skuplji od mosta na Adi! To nije čudno, gotovo ceo je od čelika
Evo još jedne nepobitne činjenice - lista kredita koje smo do sada uzeli za most

GODINA RADOVI IZNOS BANKA
2006 Izgradnja mosta 69,60 EBRD
2009 Izgradnja pristupnih saobraćajnica 70,00 EIB
2010 Izgradnja mosta 60,00 EBRD
2010 Izgradnja pristupnih saobraćajnica 90,00 EIB
_____________________________________________________
Ukupno 289,6 miliona €

Primetite, da smo uzeli 129,6 miliona € kredita za izgradnju mosta, a cena je i "dalje" navodno 118,6 miliona!
Činjenica je da smo se već zadužili 289,6 miliona €, a rečeno je da će ceo projekat sa pristupniom putevima koštati 161,1 milion €


Ko hoće ovo da ignoriše neka ignoriše, ali onda zadržite to za sebe na ovom forumu-
Želim da završim priču o ovoj temi ovde, jer smo već naširoko diskutovali da li su lagali oko cene mosta i nema potrebe da se smaramo oko toga više.

Mi možemo da se sporimo da li je novac uložen u taj most prikladan onome što dobijamo ili ne.
No, niko ko ne želi namerno da ignoriše činjenice, ne može da spori da je zaista teško tek tako verovati u sledeće:

Da su stručnjaci, koje rade za grad i u svim firmama koje su radile projekte toliko nestručni da su promašili cenu izgradnje za preko 180 miliona € ili 130%.
U slučajnost je naročito teško poverovati kad se zna da SCT ima dugogodišnju tradiciju žestoko prekoračenja procenjenih troškova, često i preko 100%

Činjenice govore sve!
 
Nova,bravo.I jos 10 miliona eura za tramvajske sine koji ide iz drugog kredita koji je posle nbumbicevog posta sklopljen.
 
nema veze sa politikom: zasto nigde nema vesti o tome da se pola planiranog vatrometa nije "upalilo", da planirana sinhronizacija sa " light show"-om jednostvano nije radila......
 
voyager":a6vge6f5 je napisao(la):
Ovakvo prepucavanje će me primorati da prestanem da čitam temu koju pratim već duže vreme.

Ukoliko ovde na forumu postoje dovoljno voljni i stručni ljudi, da li postoji mogućnost njihove organizacije da se napravi analizu opravdanosti izabranog rešenje i troškova izgradnje na osnovu dostupnih podataka i priznatih metodologija.
.

Ovo sto kazes je tacno, problem je sto ne postoji koncenzus na ovom forumu oko mosta.

Ljudi su jednostavno razlicitih misljenja po pitanju nekih stvari.
 
Ближе се избори. Партијски полтрони кренули у акцију.
Србија - прво политика, па онда ваздух да дишем.

@vucko
А паре за убрзање радова? И то се урачунава у ово. Ваљда.
 
GOJE":3earyf99 je napisao(la):
Sa druge strane da je zaista napravljen taj Jovinov drumski most sa metro koridorom, i dalje bi bio neophodan most na Adi kao prvi prioritet.

Нечији приотитет је свакако био,за Београђане свакако није.Поготово не на оном месту.Лепо што помињеш проценте пошто сумњам да ће овај 130% и више преплаћени мост са приступницама икада прећи 50% капацитета из простог разлога што је за то потребно још око 2 милијарде евра да би се УМП завршио.

Ван памети је градити само метро мост за једва нешто мање паре од моста са 6 саобраћајних трака у логичном продужетку булевара на НБГ који је ту планиран 30-40 година. У осталом,нико нам не гарантује да не добијамо само нови трамвајски мост и то опет на најгорем могућем месту 50м низводно од Бранковог.
 
Ne razumem kritiku mosta preko Ade argumentom da je bilo bolje da su umesto njega izgradili jeftiniji metro most iz 1976te u produzetku Nemanjine.

-Kao prvo, cemu rasprava oko toga kad je most preko Ade izgradjen (a i on moze da primi metro)
-Ka drugo, taj metro most o kome pricate je svakako planiran u sklopu prve linije metro-a i izgradice se, samo sto nece biti po projektu Jovina. Cemu onda frka?

Mostom preko Ade smo samo dobili solidnu vezu NBG-Banovo Brdo i mogucnost da nas grad dobije 2 prelaza metro-a preko reke. (to svakako nije lose)
 
Мешаш бабе и жабе.Као прво једина по мени исправна замена за мост на Ади је био тунел испод средине Аде.Као друго метро мост се неће вероватно никада градити а и да се гради он никако не може да буде замена за оно што је преко Аде.Са друге стране свакако је потребан и оправдан још један друмски саобраћајни мост у савском амфитеатру па је сасвим логично убити две муве једним ударцем.Исто тако,мораш схватити да пројекат моста у продужетку Немањине и оно што нам комисија спрема немају никаквих додирних тачака.

А приоритети су сасвим друга прича
 
Kad je rec o prioritetima, to je vec diskutabilno:

Sa jedne strane logicno je da prvi metro most bude u sklopu linije 1 u centralnoj zoni. (slozicu se da je onda prvi metro most preko ade na liniji 3 trebao U PRINCIPU da se gradi posle metro mosta na liniji 1 u produzetku nemanjine)

Medjutim imajuci u vidu da u centralnoj zoni grada postoje vec 3 drumska mosta (Brankov, Zeleni, Gazela), grad se odlucio da sledeci most izgradi na poziciji Ade kako bi povezao NBG i Banovo Brdo jer ta dva kraja nisu imali konekciju i VELIKA JE SRECA sto su projektovali taj most da moze da primi i metro.
Tako da to po mom, opravdava izgradnju mosta na Adi pre ovog u centralnoj zoni.

Uskoro ce poceti izgradnja prve linije metro-a, sa tim cuvenim metro mostom u centralnoj zoni pa ce se i taj most izgraditi.
Slazem se da ce taj most biti iskljucivo za metro dakle nece imati 2x3 trake ali tu su ostali mostovi, Brankov, stari tramvajski i gazela tako da taj deo ne vapi za drumskim mostovima.

A u planu je da se izgradi JOS jedan most u zoni SA koji ce biti u produzetku bivseg bulevara AVNOJ-a koji ce proci pored interkontinentala pa preko Save u SA, tako da ce na kraju svi biti srecni.

Politika grada je bas usmerena ka izgradnji mostova i to smo mogli da vidimo kroz obnovu postojecih i izgradnju novih, zato nemojte biti toliko ostri prema gradskim vlastima koje ulazu velike napore kad su mostovi u pitanju imajuci u vidu da pre toga nista nije uradjeno.

Danas su skoro svi mostovi temeljno obnovljeni, osvetljeni i grade se novi a neki su u najavi. Mozemo biti zadovoljni putem koji smo presli, nema razloga za negativnost i kritike. :)
 
spatiotecte":ln1rs1a7 je napisao(la):
voyager":ln1rs1a7 je napisao(la):
Ovakvo prepucavanje će me primorati da prestanem da čitam temu koju pratim već duže vreme.

Ukoliko ovde na forumu postoje dovoljno voljni i stručni ljudi, da li postoji mogućnost njihove organizacije da se napravi analizu opravdanosti izabranog rešenje i troškova izgradnje na osnovu dostupnih podataka i priznatih metodologija.
.

Ovo sto kazes je tacno, problem je sto ne postoji koncenzus na ovom forumu oko mosta.

Ljudi su jednostavno razlicitih misljenja po pitanju nekih stvari.

Upravo pošto ne postoji koncezus a ovaj forum teži kvalitetnoj razmeni mišljenja treba uraditi nešto tako. Ako na forumu ima ljudi od struke, neka se okupe i neka daju ocenu projekta.

Kao korisnici mosta i članovi foruma možemo da komentarišemo rešenja i/ili dajemo ideje iz ličnog ili stručnog ugla. Jer, ruku na srce ja kao potpuni laik se ne usudjujem da ovde šiljim onu stvar (izvinite na vulgarnosti) i pametujem a mnogi to rade kao da su u najmanju ruku sagradili barem jedan most sa pristupnim saobraćajnicama a ustvari nisu ni urbanisti, ni građevinski, ni saobraćajni inženjeri.

Takođe, prepucavanja i nametanje stavova kako je baš sve prevara, lopovluk, kako niko ne zna da radi svoj posao i kako oni koji nisu bili deo ovog projekta znaju svoj posao su zamorne i prilično dobar odraz Srbije i njenog društva.
 
Delija":34fjx6ta je napisao(la):
Струка је дала оцену пројекта.

Jedan deo struke...

Realno, i ovde na forumu i u javnosti je "struka" podeljena po misljenjima.
 
Реално није.Имаш и доказе за то на једној од прошлих страница.
 
Pa evo, da pocnemo od tebe i mene, podeljena su nam misljenja, a zamisli tek ostale. ;)
 
Znači, most su projektovali deca iz obdaništa, a gradili klinci iz blokova. Oni nisu struka, ako ne misle isto kao mi, zar ne?

Realno, ovakva diskusija oko mosta na Adi je normalna i očekivana. Sličnih stvari imate širom sveta. Sećam se kad je napravljena Zagrebačka arena koliko su se tamošnji drugari klali na SSC forumu da li je neophodna, skupa, jeftina, lepa, ružna, funkcionalna, nefunkcionalna itd. I to sve i dan danas traje, čak tri godine posle otvaranja Arene.

Što se mene tiče, bože zdravlja samo da se više "raspravljamo" oko izgrađenih projekata nego onih koji postoje samo na papiru ili u našoj mašti. Zapravo, jedva čekam da se na temi o mostu Zemun-Borča zahukta diskusija o lakat krivini, denivelisanim raskrsnicama ili raskrsnicama u nivou, da li je trebalo prvo praviti most u Vinči ili ne, da li je kineski kredit povoljan ili ne, zašto nije radilo više domaćih firmi itd.

Život u zajednici je takav da nikada, apsolutno nikada, nećete moći da zadovoljite svačije interese.
 
spatiotecte":lelp1wmf je napisao(la):
Uskoro ce poceti izgradnja prve linije metro-a, sa tim cuvenim metro mostom u centralnoj zoni pa ce se i taj most izgraditi.
Slazem se da ce taj most biti iskljucivo za metro dakle nece imati 2x3 trake ali tu su ostali mostovi, Brankov, stari tramvajski i gazela tako da taj deo ne vapi za drumskim mostovima.

A u planu je da se izgradi JOS jedan most u zoni SA koji ce biti u produzetku bivseg bulevara AVNOJ-a koji ce proci pored interkontinentala pa preko Save u SA, tako da ce na kraju svi biti srecni.

da li je to sigurno, da ce taj most biti iskljucivo metro most? mislim da stvarno ne mozemo da se luksuziramo i pravimo po most za svaki vid saobracaja (metro, auto, tramvaj).. da li je makar moguce da se preko tog metro mosta protera tramvaj ( a da onda stari tramvajski bude iskljucivo drumski uz promenu prilaza i vezivanje na kruzni tok oko zl. stanice ili nesto slicno).. u svakom slucaju metro most, kad se vec bude gradio, mora da ima jos neku funkciju inace cu definitivno misliti da smo mi svi kompletni debili
 
@razgradjevinar,
Za sada se nista konkretno ne zna, cak ni pozicija tog buduceg metro mosta, ni to da li ce biti islkljucivo za metro ili ce ici i drumski saobracaj, ma da najverovatnije ce tu samo metro da ide. (problem cene)

U svakom slucaju postoje bar 5 varijante oko njegovog polozaja:

-metro most ide tik uz Brankov (mozda i najrealnija mogucnost danas)
-metro most zamenjuje strari savski (zeleni) (malo verovatno posto je nedavno obnovljen)
-metro most se gradi nizvodno od Brankovog (mogucnost koja je uzeta u obzir nedavno)
-Metro most izmedju Brankovog i starog savskog (najgora mogucnost po mom, jer previse blizu)
-Metro most se gradi uzvodno od starog savskog. (malo verovatno ako trasa ide preko akademije, moguce ako ide direktno na terazije i zaobilazi Trg republike)

Znaci u zavisnosti od njegove pozicije koju za sad nisu odredili (a mislim da ce francuzi tu ipak biti presudni) videcemo sta je moguce po pitanju povezivanja sa drumskom infrastrukturom i sa tramvajem)

A poziciju ce odrediti trasa metro-a.
 
hvala na brzom odgovoru.

razumem da trasa metroa diktira poziciju mosta ali trasa metroa upravo zavisi od potreba i razvojnih planova grada. metro se ne pravi samo da zakrpi rupe vec i kao nesto sto ce da nam omoguci dalji razvoj. i francuzi i ovi nasi moraju uzeti u obzir da ono sto je danas ogroman parking raspalih vagona vrlo brzo moze i mora postati pravi i logican centar grada.. makar tu napravili jedan veliki park, da se ne zanosimo nekakvim novim menhetnom, cim taj prostor oslobodimo od zeleznice an jednoj strani a od kaludjerice na drugoj ljudi ce pohrliti na reku.. ukratko, metro moramo iskoristiti kao zamajac razvoja savskog amfiteatra sa obe strane reke. bojim se da ako se odluce da prva linija ide tu negde pored brankovog, da smo se oprostili od uredjenja amfiteatra za sledecih 50 godina
 
Vrh