Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Delija":3l9qbwye je napisao(la):
У осталом тај исти Јовин се сам неколико пута фокусирао на петљу Радничка говорећи да је она последица најгоре могуће локације моста.

Ne bih se nikako slozio da je ovo najgora lokacija za most. Mislim da ovaj most i most u produzetku Nemanjine ne iskljucuju jedan drugi, i da su oba potrebna. Ovaj most je izabran da bude izgradjen prvi, jer je procena bila da ce se tako vise rasteretiti Gazela i Bulevar vojvode Misica, koji su odavno postali usko grlo. Naravno, most je deo i sireg projekta UMP-a, pa ga treba posmatrati i u tom kontekstu.

Pa cak i da su u pravu oni koji tvrde da je veci prioritet trebalo dati mostu u produzetku Nemanjine ulice, opet bi Most na Adi dosao na red, a ovo ne samo sto je najbolja lokacija za most na potezu Ade, nego je i jedina moguca.
 
‚prvo moram da se kritikujem previše liberalno moderisanje ovog foruma. već tri strane čitam đubre.

drugo da se priključim diskusij.

da je građen jeftiniji most i da je plaćen čitavih 25% manje to je razliga oko 25-30 milki evra.

opet bi morala da se gradi petlja radnička, jurija gagarina, careva ćuprija..... a one nose najviše para. ako je ceo projekat 400+ milki onda 25-30 ne predstavlja veliki procenat.

dalje ovaj most nije na lošem mestu. samo je pitanje šta je prioritetnije, ovaj ili u SA.

činjenica je da gazela iako je projektovana kao repuplički most ona je de fakto gradski i 95% saobraćaja na njoj je gradski saobraćaj. gazelu dnevno prelazi 180.000 vozila a projektovano je za 25.000.

a kako bre da se napravi most u SA kad su tamo i dalje šine? kako bi trebao da se napravi taj kružni tok oko glavne ako je ona još u funkciji? kako da se napravi most tamo kad još nije rešeno pitanje starog sajmišta kao kompleksa, i divljeg naselja zvanog staro sajmište? pa još uvek ne mogu da spoje v popovića sa brankovim zbog starog sajmišta.


naravno most u SAje potreban kao alternativabrankovom, ali pre njega mora da se napravi,drumsko železnički most u vinči (koji je možda trebalo prvog napraviti), završiti stanicu prokop, onda ranžirnu stanicu u kijevu, i onda ceo taj kraj potpuno promeniti, a most da bude kao jedna od prvih stvari koja bi pokrenula revitalizaciju tog kraja.
 
Delija":12ki3u4n je napisao(la):
Сви који кажу мост на Ади када причају о његовој цени мисле и на приступне саобраћајнице или чак (са правом) на цео потез ди сада изграђеног УМП-а. А то намерно инсистирање на томе шта се подразумева под мостом је произашло пре свега из покушаја обмане аутора овог пројекта причајући искључиво о цени самог моста.
То намерно инсистирање није произашло из "покушаја обмане аутора" како тврдиш, већ као последица нестручне критике, која стално пореди неупоредиве ситуације. До сада нисам нити једном налетео на критику засновану на поређењу са неким другим мостом, а да та критика није одмах оборена.
Мислим да је до сада најсмешније поређење вијадукта Милау у Француској и Моста на Ади. Увек се слатко насмејем тој тенденциозној критици. Толико различити пројекти.....у сваком детаљу, али то није препрека ни стручној јавности да се позива на очигледно лош пример. Ево га најновији пример, "опозиција" има да свисне од среће: :)
http://www.rts.rs/page/magazine/ci/story/501/Занимљивости/1021938/Висећи+мост+за+Гиниса.html
Delija":12ki3u4n je napisao(la):
А онда следи логично питање шта ће ми мост без приступница,колико кошта све то?! Е тад већ нема јасног одговора. У осталом тај исти Јовин се сам неколико пута фокусирао на петљу Радничка говорећи да је она последица најгоре могуће локације моста.
И ово стоји на тако танким и лабавим ногама....поново ћу се позвати на Мостарску петљу, која је много компликованија од Радничке. Да ли то значи да је Газела на лошем месту? Искрено, да ли су могли да нађу компликованије место за приступну петљу? Да ли нам је данас жао због тога?
Истина је да је сама локација поприлично поскупела решење, али ни ја не видим где би га угурали а да он буде довољно користан, и да не унакази еколошки систем Аде. А инсистирање на приоритетном мосту у СА је погрешно, јер је много мање растојање између Бранковог и Газеле, него између Газеле и Остружнице, зар не? Осим тога, постоје огромне препреке код моста у СА, које је МилисаВ лепо навео. Рашчишћавање и расељавање које би било неопходно би нагурало цену, можда и више од 400 милки....али ни о томе нема помена код Друга Јовина.
Delija":12ki3u4n je napisao(la):
Иначе,СТФ кад бисмо само посматрали конструкцију моста он би био јефтинији 25% само да су ишли са два пилона.Опет,по мени испадамо глупи када причамо о цени самог моста преко убедљиво најширег дела тока Саве.То нас опет враћа на локацију.Мост који би био на некој разумној локацији би био 2 до 3 пута јефтинији што је струка и потврдила.Ево имаш и документе о томе.
Што се конструкције тиче, то стоји. Та критика је увек и стајала, то сви прихватају, и критичари, и "бранитељи" моста. Овакве расправе се увек покрену после неадекватних поређења којима се вређа интелигенција.
 
Delija":73wlia99 je napisao(la):
@Giorano Angelo

Хвала на овоме.Волео бих да видим нека мишљења или документе друге стране стручне јавности пошто од свега имамо само изјаву Хајдина: "Стручна јавност то сам ја".

Нема на чему. Ja исто све пратим пошто припадам тим круговима струке.

У наставку ћу окачити писмо градоначелника Ненада Богдановића (2005. године). Реч је о тражењу јавне расправе око новог моста преко Аде Циганлије. Одговор овог писма везан је и за декларацију Академије архитектуре Србије:


gradonacelnik01.jpg

gradonacelnik02.jpg


У даљем наставку, да би било јасније, пошто је ово из једног часописа, поставићу и мали коментар апропо овог писма:

komentar.jpg


Обратите пажњу на имена (поготово задње име): и
38872_1487292073499_1569855438_31174081_3370484_n.jpg


Уколико неко жели могу да му проследим линк чланака тог часописа у којима се говори мало шире о овој теми моста...
 
Znaci jedina konstruktivna kritika je oko izbora broja pilona?
 
Kako kažu, Đinđićev metro-most samo što nije počeo da se gradi, prekinulo ga je bombardovanje. Ima li neko informacije gde je tačno trebao da bude i kako je bio povezan sa saobraćajnom mrežom? Očigledno izmeštanje železničkog čvora nije bio predviđeno...
 
Giorano,slobodno postavi link,drago mi je da isplivavaju ove stvari na povrsinu.
 
Sva kritika oko lokacije mosta pada u vodu ako se u obzir uzme prokleta pruga od Topcidera pa sve do Pancevackog.

Zamislite haos da se sada radio most u SA, pa kad je ovde zbog 3-4 koloseka nastao haos, sta bi tek bilo tamo?

Neko je pomenuo i haoticnu urbanizaciju Starog sajmista, pa bili bi svakodnevni protesti kada bi se tu nesto na precac rusilo. Dok se sve te stvari srede taman ce doci i vreme da se gradi most u SA.

Istina, moguce je da je mnogo bolje resenje za novi most bilo od petlje na Padini do Bloka 45, ali onda bi se Ada totalno devastirala. Cak i tunel na tom mestu bi neminovno uzrokovao izbacivanje stetnih gasova na Adu, pa je i to problem.

Most je ok tu gde jeste, e sad sto su oni dosta toga upropastili tim salvet-projekovanjem i time sto im je semafor drazi od svega, to je druga stvar. Cak i petlja Radnicka nije lose resena, ali jeste sve severno od JG i juzno od te nove petlje.

Resume: koloseci su nam dosli glave, i necemo ih se lako otarasiti duz Save jos dugo dugo godina. Steta.
 
Bobb":1m19tn69 je napisao(la):
Kako kažu, Đinđićev metro-most samo što nije počeo da se gradi, prekinulo ga je bombardovanje. Ima li neko informacije gde je tačno trebao da bude i kako je bio povezan sa saobraćajnom mrežom? Očigledno izmeštanje železničkog čvora nije bio predviđeno...

Ja se kroz maglu sećam, Paja Krunić se za vesti Studija B slikao na i u okolini tramvajskog mosta, a prilog je bio u stilu "sada vršimo snimanje terena, gradnja počinje uskoro". Meni je to više ličilo na vežbe studenata građevine na Malom Tašu.
Ne mogu da tvrdim, čini mi se 1998 godina.

Sad, to je bio onaj period kada je na Studiju B svaka vest bila u vezi SPO, Vukom, Krunićem i Božićem, ali zapamtio sam tu sa mostom, obeležavanje biciklističkie staze na Savskom keju :D kao reakcija na primedbe da biciklisti nemaju kuda da se voze po Beogradu, i kao hit "takmičenje u šahu za pionire opštine Savski venac je posetio i Vuk Drašković u svojstvu ljubitelja šaha".
 
Bobb":277ki052 je napisao(la):
Kako kažu, Đinđićev metro-most samo što nije počeo da se gradi, prekinulo ga je bombardovanje. Ima li neko informacije gde je tačno trebao da bude i kako je bio povezan sa saobraćajnom mrežom? Očigledno izmeštanje železničkog čvora nije bio predviđeno...
Ovo je tacna lokacija. Juzno od starog savskog mosta.Izgradnjom ovog mosta stari savski bi bio samo most za tramvaje koliko razumeh.

metromost.jpg


Most bi naravno bio na visini i isto bi ispod njega prolazila ta 2 koloseka koja postoje i dalje tuda,nije to nikakav problem,i onako se koristi samo jedan.

Ovo su obe varijante mosta,sa pilonom ili kao greda.
metromost2.jpg


Takodje,zbog ustede je izabrano da sinski saobracaj ide kroz sanduk mosta sto ocigledno nije uradjeno na mostu preko Ade.Time je i uza konstrukcija pa i manja cena mosta

metromost3.jpg


Slike su uzete iz Jovinove studije metroa koju je postavio delija na temi Beograd 2000 pod javnim saobracajem.
 
Sto se tice tog mosta koji treba da se gradi u Savskom amfiteatru, planirano je da se gradi most u produzetku bivseg bulevara AVNOJ-a i da prodje pored interkontinentala.
Koliko je meni poznato stari tramvajski most (zeleni) se ne dira. A izmedju Gazele i starog tramvajskog mosta ima tacno dovolno mesta da se uglavi jos jedna most.
Polako ali sigurno Beograd ce poceti da lici na evropsku prestnicu sa svim tim mostovima.
Nadam se da ce taj sledeci u SA biti lancani pa da podseca na onaj predratni sto je srusen.
 
vucko":1sktcdsl je napisao(la):
Ovo je tacna lokacija. Juzno od starog savskog mosta.Izgradnjom ovog mosta stari savski bi bio samo most za tramvaje koliko razumeh.

Most bi naravno bio na visini i isto bi ispod njega prolazila ta 2 koloseka koja postoje i dalje tuda,nije to nikakav problem,i onako se koristi samo jedan.

Ako bi se most gradio na tom mestu, bilo bi ga moguce spojiti samo sa Karadjordjevom ulicom, koja je vec preopterecena. Sa druge strane reke nije mnogo bolja situacija, jer bi moralo dosta toga da se porusi da bi se spojio sa Bulevarom Z. Djindjica.

Da li je taj most uopste zamisljen za automobile i pesake, ili samo kao metro most?
 
^off topic - a zbog čega Most kralja Aleksandra ponekad nazivaju i "Lančani"?
 
Ето Вучко вас је исправио што се тиче евентуалног проблема са шинама а ја сада не знам коме би пре одговорио али немам времена више а ни воље пошто видим да неки једноставно одбијају да макар узму у обзир неке прилично очигледне ствари.Сви сте се уватили за 25% а ја сам нагласио 200-300% да је изабрана разумна локација.

stf":1jha6utf je napisao(la):
И ово стоји на тако танким и лабавим ногама....поново ћу се позвати на Мостарску петљу, која је много компликованија од Радничке. Да ли то значи да је Газела на лошем месту?

Газела је само на главном путном коридору Србије вероватно и Балкана. А на ком коридору је мост на Ади?! НБГ- Милошев Конак? :cool:

Блацк,Спот...Овај мост се неће градити у скорије време а сигурно не док је садашња гарнитура планера на челним позицијама.Задржали су се тачно 30 година на истим позицијама,зашто не би још 30? :bash: Нисам ја видовит већ је ствар у томе што су исти ови људи стопирали тај мост пре 30 година. Нови,по свему судећи, трамвајски мост 50 метара низводно од Бранковог једноставно искључује овај мост као онај који би опслужио метро.Заправо,бојим се да овај мост који нам комисија спрема искључује и метро.

Већ сам писао о другим негативним последицама градње моста из првца К. Венца,не бих да се понављам.

Увалите се и уживајте у ономе што раде и планрају.

Поздрав.
 
Black":2noechvg je napisao(la):
vucko":2noechvg je napisao(la):
Ovo je tacna lokacija. Juzno od starog savskog mosta.Izgradnjom ovog mosta stari savski bi bio samo most za tramvaje koliko razumeh.

Most bi naravno bio na visini i isto bi ispod njega prolazila ta 2 koloseka koja postoje i dalje tuda,nije to nikakav problem,i onako se koristi samo jedan.

Ako bi se most gradio na tom mestu, bilo bi ga moguce spojiti samo sa Karadjordjevom ulicom, koja je vec preopterecena. Sa druge strane reke nije mnogo bolja situacija, jer bi moralo dosta toga da se porusi da bi se spojio sa Bulevarom Z. Djindjica.

Da li je taj most uopste zamisljen za automobile i pesake, ili samo kao metro most?

Naravno da je zamisljen i za pesake i automobile.Pogledaj gore preseke mosta ,na povrsini su po 3 trake po smeru a na visini sina pesacke staze.

Rusenja je bilo otprilike isto i za izgradnju ovog mosta pa nikom nista.Verovatno bi trebala bas stanica da se seli,a to je i korisno za grad jer grad nema nameru da skoro premesti bas na lokaciju na kojoj je planirano.

Otprilike nacrtkah kako bi trebalo biti otprilike.

ideja.jpg


I da napomenem,ovim resenjem se ne rusi ni jedan kolosek niti se uzima nista od zeleznica.

Karadjordjeva je zagusena jer nemamo obilaznicu a ne zbog ovog mosta.Zahvaljujuci njemu bi brankov most bio oslobodjen guzvi.
 
@vucko
Нажалост изгледа да је неко ипак поверовао у вест на Њузу. Око 12 часова је било барем 20 аутомобила на мосту у смеру ка НБ. Стоје људи и причају у траци. Пре пола сата, у повратку, није било никога на обе стране.
 
vucko":6kxo54ey je napisao(la):
Otprilike nacrtkah kako bi trebalo biti otprilike.

ideja.jpg


.

Auuu, Vucko jesi li siguran da su tu hteli da ga grade?
Previse blizu postojeceg tramvajskog mosta, mora da postoji neki minimalni interval da bi se sacuvala ravnoteza premoscavanja. Bas su ga zguzili, ne verujem da bi vizuelno lepo ispalo.
Mislim da treba da bude interval bar 500m izmedju mostova.
 
Da je izgradjen most u produzetku Nemanjine, sada bi pljuvali njega i teoretisali kako je bilo bolje izgraditi na Adi i obrnuto. Srpska posla... Ovakve rsprave su cisto gubljenje vremena...
 
vucko":1jpli98n je napisao(la):
Naravno da je zamisljen i za pesake i automobile.Pogledaj gore preseke mosta ,na povrsini su po 3 trake po smeru a na visini sina pesacke staze.

Rusenja je bilo otprilike isto i za izgradnju ovog mosta pa nikom nista.Verovatno bi trebala bas stanica da se seli,a to je i korisno za grad jer grad nema nameru da skoro premesti bas na lokaciju na kojoj je planirano.

Otprilike nacrtkah kako bi trebalo biti otprilike.

Hvala na pojasnjenju. Takav most bi svakako bio koristan, imajuci u vidu ceste guzve na Brankovom i Starom savskom mostu, ali mislim da ne bi znacajno doprineo rasterecenju Gazele. Naravno, treba ga posmatrati i u kontekstu izgradnje metroa, sto je dodatni plus.

Cini mi se da je taj most predvidjen i GUP-om iz 1972. (bas kao i Most na Adi).

Da zakljucim, mislim da su oba mosta potrebna, ali da je opravdano dat veci prioritet Mostu na Adi.
 
vucko":1hi178kf je napisao(la):
Giorano,slobodno postavi link,drago mi je da isplivavaju ove stvari na povrsinu.

Океј, Вучко. :)

У часопису „ARD Review” aрхитекте Михаила Чанка могу се наћи текстови који су везани за питања изградње моста преко Аде Циганлије. Оно што је недостајало целој причи јесте јавна расправа. Јавне расправе су добре јер се на тај начин може доћи заиста до одличних решења. Овако је испало да се муљало испод стола... Зато данас и не знамо колико ће све то коштати. И вртимо се у зачарном кругу...

На овим линковима постоје ти чланци о изградњи моста:
http://www.pripreme-arhitektura.yolasite.com/resources/ARD review 36.pdf - стране 1-9.
http://www.pripreme-arhitektura.yolasite.com/resources/ARD review 35.pdf - стране 1-14.
http://www.pripreme-arhitektura.yolasite.com/resources/ARD review 34.pdf - стране 21-25.

Има и још ово (можда је неко качио на форуму, мада не видех). Ово је саставни део пројектне документације, која је додуше претрпела неке измене, али то тако обично бива:

39975_1487925809342_1569855438_31177042_2734146_n.jpg

40284_1487323194277_1569855438_31174175_5149800_n.jpg

38562_1487303793792_1569855438_31174121_2508174_n.jpg

40547_1487301433733_1569855438_31174117_7003199_n.jpg

39006_1487294673564_1569855438_31174082_835424_n.jpg
 
Прво: Називање метро моста иза железничке станице Ђинђићевим именом је погрешно и манипулативно од стране сујетног Јовина. Ђинђић је био градоначелник Београда свега пар месеци 1997, док га заједнички нису срушили социјалисти и СПО-овци, тако да је имао времена тек да започне тему о којој се ћутало претходних 15-20 година. О некаквој озбиљнијој припреми за градњу у његово време, колико ја знам, није донета никаква одлука.

Друго: Да би мост на овом месту почео да се гради, морало би се претходно одрадити више пројеката. Од измештања аутобуске станице, преко уређења Старог Сајмишта, усвајања пројекта о метроу, до окончања обилазнице око Београда и Кинеског моста који би од транзита и камиона ослободили Карађорђеву улицу. И све би то трајало још годинама.

Зато мислим да је деценијски инфраструктурни пост Ђилас храбро пресекао. И по цену неизвесних трошкова пројекта у који улази.
 
+1 Sizife,
U vreme Djindjica nisu preduzeti nikakvi konkretni koraci o izgradnji metro-a osim obelezavanja buduceg metro mosta na obalama Save.
 
sizif":1pk0d09q je napisao(la):
Друго: Да би мост на овом месту почео да се гради, морало би се претходно одрадити више пројеката. Од измештања аутобуске станице, преко уређења Старог Сајмишта, усвајања пројекта о метроу, до окончања обилазнице око Београда и Кинеског моста који би од транзита и камиона ослободили Карађорђеву улицу. И све би то трајало још годинама.

Зато мислим да је деценијски инфраструктурни пост Ђилас храбро пресекао. И по цену неизвесних трошкова пројекта у који улази.

Не знам шта има храбро у избегавању решавања ових малтене вековних проблема Београда па још притом задужити се стотинама милиона евра да би (по мом скромном мишљењу) створили још више проблема него што су решили постојеће


spatiotecte":1pk0d09q je napisao(la):
+1 Sizife,
U vreme Djindjica nisu preduzeti nikakvi konkretni koraci o izgradnji metro-a osim obelezavanja buduceg metro mosta na obalama Save.

...И коначног одабира типа моста те израде главног пројекта. Стварно си...Немам речи.
 
Delija":26ql3egv je napisao(la):
spatiotecte":26ql3egv je napisao(la):
+1 Sizife,
U vreme Djindjica nisu preduzeti nikakvi konkretni koraci o izgradnji metro-a osim obelezavanja buduceg metro mosta na obalama Save.

...И коначног одабира типа моста те израде главног пројекта. Стварно си...Немам речи.

Jasno je da je u vreme Djindjica pokrenuta prica o metro-u kao sto ova vlada vec nekoliko godina najavljuje izgradnju Belam-a ili Beogradskog metro-a. Tako da to bas i nema tezinu.

Ali tada 1997 nije nista KONKRETNO preduzeto da se metro izgradi a ni ne postoje dokazi o tome.

A ono sto je jos komicnije je da su obelezili na obali poziciju mosta a nisu se ni opredelili koji od ona 2 predloga mosta ce da izgrade.
 
Upozorenje!!! Fotka koja sledi nije za osobe sa slabijim stomakom :D :lool: :shok:

 
Vrh