Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Ja se vise ne obazirem na ono sto pricaju u javnosti, da li ce biti tramvaj, LRT ili metro.

Sada gledam samo sta se zaista radi. Primetio sam da su na mostu preko Ade postavili podlogu sa sljunkom, sto me prijatno iznenadilo, jer to je predznak da ce verovatno ici nesto vise evoluirano od tramvaja preko mosta.

Uveren sam da, sad kad je postignuta finansijska konstrukcija od 1 milijarde evra sa francuzima za metro i most preko Ade zavrsen, sada razmisljaju kako da povezu sinski koridor po sredini mosta sa metroom. A to je dobar znak jer su napokon poceli da razmisljaju dugotrajno.
 
Odledah ovo u cugu...
Utisak: sve ove godine priče na Beobuildu sažeto u nešto manje od sat vremena (s tim da sam ja namerno izbegavao da prozivam Hajdina).
I taman kada sam pomislio da se logujem i da napišem:
"ne, ja nisam učestvovao u snimanju ove emisije" :D
počeli su da prikazuju Vučića, Mrku, Velju...a priča je dovoljno jaka, ti likovi samo kvare utisak.
 
Horizontalna svetleca linija koja krasi istocnu stranu mosta ne postoji na zapadnoj strani!! Jel neko zna o cemu se radi? Zasto svetlece linije nema i na ovoj strani, da li je trenutno tako, jer bilo bi u najmanju ruku cudno da svetleca linija nije predvidjena i za zapadnu stranu mosta :(
 
Good job Igor ;) Tacno je da forumi sluze i da se iznesu svoja misljenja, stavovi i o tome vodi debata, ali mislim da nije ni vreme ni mesto da posle 524+ stane o mostu se provlaci Jovin sa pricom o polozaju mosta i gde bi on trebao da bude , uz duzno postovanje njegovog misljenja.
 
O Jovinu ne zelim da pricam ali postovi koji su prebaceni su se iskljucivo odnosili na metro pricu a ne na most. Tako da ovde nastavljamo o mostu a na temi Metro o metrou naravno ;)
 
Pozdrav svima! Pratim vas sve već dugo vremena i do sada nisam imao šta pametno da dodam a pošto mi je posle čitanja ovog foruma sve postajalo kristalno jasno nisam imao šta ni da pitam. Međutim, od kako je ovaj most završen imam par nedoumica o kojima bih voleo da prodiskutujem sa pametnim ljudima ovoga foruma ;)

Živim na B Brdu, radim na NBGD-u u Bulevaru Umetnosti. Ono što sam po otvaranju mosta "primetio" je da zapravo postoje dva NBGD-a, jedan savski i jedan dunavski i da ih deli autoput. Savski gravitira oko Jurija Gagarina a dunavski oko Bul. Zorana Đinđića i Bul. Mihajla Pupina. Problem, po mom mišljenu, je što na celom NBGD-u (oba) sve veće saobraćajnice se prostiru u pravcu severozapad-jugoistok, tj. paralelno sa autoputem a jedina saobraćajnica koja ide u pravcu jugozapad-severoistok je Omladinskih Brigada a ona je prilično udaljena od Mosta na Adi.

E sada, možda sam nalupetao gluposti (molim da budete brutalno iskreni) ali ono što sam primetio u praksi je sledeće:
Isto mi vremena treba da pređem relaciju kuća-posao, posao-kuća, i preko novog mosta i preko Gazele! Na NBGD-u je svako skretanje levo prava avantura koja sada u polu-aktivnom Beogradu košta nekih 3-5 minuta a tome još treba dodati presecanje pomenutih SZ-JI saobraćajnica koje imaju pravo prvenstva te i tu treba dodati još nekih 3-4-5 minuta.

Jasno mi je da ovaj novi most treba da bude deo UMP-a ali i taj UMP će opet ići pravcem SZ-JI i apsolutno mi nije jasno kako su idejni tvorci svega toga zamislili da se najbezbolnije stigne od Bulevara umetnosti (i jugo-istočno od njega) do Mosta na Adi, tj. da se izbegne stajanje na semaforima i trošenje vremena i goriva. Da li će se menjati režimi semafora, prepravljati ulice ili nešto treće?
 
@gibanitza,

Postoji jedno rešenje koje je ovdašnjim projektantima saobraćajnica daleko i gotovo mitsko, a zove se kružni tok. Izbacivanje semafora sa par velikih raskrsnica na NBG, i njihova optimizacija sa velikim kružnim tokovima napravila bi ogroman uticaj i na utrošak vremena, i na potrošnju goriva, i na smanjenje buke, i na bezbednost saobraćaja.

Uz tih par kružnih tokova, ukoliko bi trasa UMP-a, preko Omladinskih brigada i Vojvođanske bila denivelisana (a svi su izgledi da neće), dobili bismo stvarno kvalitetnu osnovu za narednih par decenija drumskog saobraćaja na NBG.
 
gibanitza":38ckzmb5 je napisao(la):
apsolutno mi nije jasno kako su idejni tvorci svega toga zamislili da se najbezbolnije stigne od Bulevara umetnosti (i jugo-istočno od njega) do Mosta na Adi, tj. da se izbegne stajanje na semaforima i trošenje vremena i goriva.

Dobrodošao na forum :)
Mislim da si u startu krenuo od pogrešne pretpostavke - da je neko od nadležnih uopšte razmišljao o stvarima koje pominješ...
 
@gibanitza
Pogodio si poentu. Ja već odavno ovde drvim kako je Oml. brigada preopterećena i da će UMP još dodatno da je upropasti jer su genijalci predvideli semafor na ukrštanju ta dva pravca. Tu bi kružni tok legao kao bu**** šamar.
Olakšavajuća okolnost je što će se probiti železnički nadvožnjak i spojiti Bul. Umetnosti sa pravcem ka Belvilu.
 
Баш и на нешто размишљам која би била најбоља путања идући аутопутем из правца Шида да се најлакше стигне до моста, Омладинских бригада дефинитивно треба избећи
 
gibanitza":129yo9fm je napisao(la):
Jasno mi je da ovaj novi most treba da bude deo UMP-a ali i taj UMP će opet ići pravcem SZ-JI i apsolutno mi nije jasno kako su idejni tvorci svega toga zamislili da se najbezbolnije stigne od Bulevara umetnosti (i jugo-istočno od njega) do Mosta na Adi, tj. da se izbegne stajanje na semaforima i trošenje vremena i goriva. Da li će se menjati režimi semafora, prepravljati ulice ili nešto treće?

U drugoj fazi izgradnje UMP-a (LOT1) planirano je spajanje Bulevara umetnosti i Dr Agostina Neta probijanjem železničkog nasipa. Nažalost na ukrštanju sa UMP će zbog blizine nasipa umesto denivelisane biti obična raskrsnica, pa ti semafor ne gine, ali bar nećeš kružiti ko kiša oko Kragujevca.

plan2ah.jpg



Mekbejn je bio brži.
 
^^ kakve budale... grade novo, prostora za roundabout koliko hoces i oni stave semafore...

btw, mozda bi na svim ovim semaforizovanim ukrstanjima na NBG gde se ukrstaju 3+3 ulice treba zabraniti skretanja levo, bolje kruziti minut-dva nego cekati do besvesti...
 
Dakle, UMP zapravo neće biti ništa drugo nego još jedna ulica paralelna sa autoputem i Bul. Milutina Milankovića? Po mom mišljenju gubi poentu, tj. atribut "magistralni", ako nije denivelisan...

Sada sam se skroz ubedačio. Svo ovo iščekivanje i euforija oko mosta su zapravo besmisleni, barem u mom slučaju. Možda će značiti nešto sugrađanima koji putuju na relaciji Čukarica/Rakovica/Banjica - Blokovi, nama koji prelazimo na SI stranu NBGD-a je Gazela i dalje bolja solucija. Preostaje mi da tugu ubijem praveći sopstveni grad u u SimCity4 :|
 
Upravo tako gibanitze.Eto,sam kazes kao stanovnik NBG-a o cemu se radi.Da ne ispadne da ja zli Zvezdarac iz pakosti hejtujem.
 
Heh, nisi dobro pročitao, da pojasnim, ja sam prisilno Brđanin ("rođeni" Vračarac, prislno se prizetio na Brdu :D ) ali i žena i ja radimo na NBGD-u i to sa desne strane autoputa pa nam je put do posla pun avantura...
 
@ gibanitza
Pogodio si suštinu.
Ja bih pre rekao da je NBG podeljen prugom, a ne autoputem, pošto sada sve "poprečne" ulice prelaze autoput (mada, kružni tokovi kod "Arene" znaju da budu ponekad zakrčeni).

Već sam pričao kako je "UMP" loše osmišljen i limitiran prugom i nasipom - nema dovoljno prostora da se poveže sa postojećim ulicama. Ispravka - prostora ima da se nešto izgradi, ali će situacija biti vrlo slična ovoj sa završenim rampama 5 i 7 u Jurija Gagarina koje su neposrednoj blizini raskrsnica.

Ja znam da ovo što pričaju Jovin, Maletin i Bušatlija govore o UMP-u i mostu većini ljudi izgleda kao uber-hejtovanje iz subjektivnih razloga i zbog povređene sujete, ali (na stranu trasa metroa), sve što kažu - stoji i biće potvrđeno u dolazećim godinama. Samo što ćemo se do tada već navići na izgrađeno pa neće više biti smisla pričati o greškama. Tako smo se navikli na Terazijski tunel pre izgradnje drugog mosta, tako smo se navikli na auto put izgrađen kroz grad a bez da imamo završenu obilaznicu (pa još onda neko odvali "isto tako su kritikovali Branka Pešića zbog Gazele" i ostane živ).
 
Samo 1 dodatak, da budem iskren: neće ceo UMP biti na zemlji. Posle ukrštanja sa A. Neta ide na stubove i nema više površinskih raskrsnica već petlji.
Tako da će na zemlji biti rasrsnice sa:
- T. Bunarom (računam da odatle počinje a ne onaj deo na B. Kosi)
- O. Brigada
- A. Neta (produžetak B. Umetnosti)

O propuštenoj šansi za makar 1 kružni tok (pogotovo sa T. Bunarom) ne bih...
 
SVE vreme je na stubovima pocev od rampi u J.Gagarina.


@ gibanitza jedno od resenja za pravac jugozapad - severoistok moglo bi biti prosirenje O.Brigada za po jos jednu traku u oba smera, posto mesta za izgradnju jos jednog ili vise bulevara u tom pravcu nema, a to bi nam tako dobro doslo. Odlicno resenje bi bilo i nastavak A. Neta prema bul. umetnosti sa po 3 trake u jednom smeru.
 
Ne verujem da bi se još jednom trakom nešto dobilo. Tu su ipak semafori glavni problem. A što tiče tog pravca valjda ćemo jednog dana dobiti vojvođansku i tošin bunar. Tu su i proleterske solidarnosti. Ali se slažem sa gibanicom, da uglavnom sve ide JI-SZ. UMP će biti super kada se nakači na saobraćajnicu T6 a preko nje i na most Zemun-Borča, dobiće će se jedan lep put do Čukarice. Do tada on će i biti još samo jedna ulica paralelna autoputu.
 
Odgledao sam inervju sa Jovinom (kakva je bre ono televizija?!? ko je bre onaj lik ko vodi?!? :shok: )
Nisu me ubedili ni jednim valjanim argumentom zašto je most loše postavljen i konstruktivno rešen. Zar su morali da pokažu privremenu rampu kod sajma kako bi nam 'dokazali' kako su pristupi uski i strmi? Jadno.

Epitetima 'monstruozno' ili 'ono čudo na Adi' objašnjavati kako je nešto promašaj? Jovin se čak služio netačnim podacima kako bi dokazao koliko je Gazela racionalniji most: ovaj preko Ade dugačak 960 i kusur metara dok je Gazela navodno samo 270? Seriously? To je možda širina Save, a dužina mosta je bliža 500 metara, dvostruko više. Nek me ispravi neko ako grešim.
Takođe, jedan od argumenata lošeg položaja je da se most 'zariva' u brdo. Pa pre bi se zarivao kad bi bio na mestu koje on propagira, kod 'donje prevlake'.
Naprotiv, neke stvari koje jesu negativna strana, nisu ni pomenute, kao što je loša veza, bar trenutno, sa Novim Beogradom.

Gibanitza je primetio da mu je sad potrebno isto vreme do poslao i preko Gazele i Ade. Po meni je to sasvim očekivano. Propustnost preko Ade mislim da nije ni 20% od onog kad budu gotovi svi pristupi i petlje. Interesuje me nek uporedi vreme koje će mu biti potrebno posle 9-tog sa onim od pre otvaranja mosta. To će biti pravi pokazatelj trenutnog efekta.

Šta ja mislim da će biti ogroman problem je propustnost Paštrovićeve ulice dok se ne spoji Požeška sa ostatkom priče. Očekujem tamo katastrofalne gužve svako jutro.
 
gibanitza":3nc0s22v je napisao(la):
Sada sam se skroz ubedačio. Svo ovo iščekivanje i euforija oko mosta su zapravo besmisleni, barem u mom slučaju. Možda će značiti nešto sugrađanima koji putuju na relaciji Čukarica/Rakovica/Banjica - Blokovi, nama koji prelazimo na SI stranu NBGD-a je Gazela i dalje bolja solucija...|

Ako ne ulazimo u detalje i ako imamo u vidu da kompletan projekat još nije završen, u tome je i bila poenta - podeliti saobraćaj. Svako će ići onim putem koji mu više odgovara. Do sada su svi bili primorani da idu preko Gazele. Napraviti most koji će svakome odgovarati i rešiti sve saobraćajne probleme jednim mostom je nemoguća misija. Dva mosta jednako manja gužva jednako komotnija i brža vožnja. Ili neko ima bolju računicu, ali bez metroa kao parametra?
 
Vrh