Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Могуће да сам погрешно разумео ово око челика но небитно.

Ја само знам да су сви људи од струке а који су планирали овај град и који су били у градским структурама пре кобне нам 82 године били жестоки противници овог моста и да су неки због тога под претњом морали да дају оставке у неким градским институцијама.Јбг,мени три главна предмета на факултету држи др. д.и.а. која је радила скоро 30 година у заводу за градско грађевинско све док се није успротивила изградњи овог моста.А судити о овом пројекту на основу његове естетике је неозбиљно,поготово кад се узме у обзир цена целог пројекта,последице на Топчидер,његову практичну употребу и криминалне радње као што су дизање кредита за убрзавање радова.А тек тип моста који је изабран за премошћавање једног рукавца и 200м речног пловног пута је до сада невиђен случај у свету. Дакле ту нема шта да ми се свиђа.Једноставно однос цене и добијеног је ужасан!



Благоје,био је овде човек коме су на градилишту показали све детаље моста па и статички модел.Дакле,знаш и сам да се за сваки мост и његов сваки сегмент ради потребно и дозвољено оптерећење и што је разлика између те две вредности већа мост је сигурнији.Овде је та разлика минимална или мања него што је то пракса.
 
BOKI SMOKI":5mf2w18v je napisao(la):
spatiotecte":5mf2w18v je napisao(la):
Klasicno pljuvanje na ovom forumu nazalost. Sta god da se gradi, nacice se neko kome ce da smeta... :rolleyes:

Tako je uvek bilo i bice. Uvek moze bolje i jeftinije. Ovde ljudi pzide ne toliko zbog losih ptistupnih, nego zbog cene mosta sa pristupnim.

Sada imamo najveci polni organ od svih, a to nema cenu... :D
 
edgeman":1wqp6uq7 je napisao(la):
Bilo bi dobro da i druga strane ima neki prolaz do lifta ako ne grade sa obe strane lift. Ili neka pasarela preko mosta ili pasarela koja će da ide ispod mosta pored pilona i tako da obe pešačke staze koriste lift.

Tako bi neko ko ide tom stranom mogao da predje do lifta.

A šta ako se gradi i lift sa suprotne strane, a mi ne vidimo :D

Sve može da se izvede, ali će ili da košta, ili će da izgleda ružno. Pošto u početku nije bilo planirano da može da se siđe sa mosta na špic Save, i jer sam oblik mosta nije to predviđao, biće to budževina na gradjevini koja je trebala da "samostalno" dominira. Kako će da ispadne, videćemo.

Špic, ili samo bar taj deo gde će biti lift će morati da se dobro "opaše" nasipom. Vodostaj je mesecima ekstremno nizak, a bilo je dana kada je dolazio do vrha nasipa/bedema koji je utvrđivao gradilište na špicu.

Ja bih naviše voleo da iskoriste ovu priliku i sagrade otvorenu platformu-vidikovac kod pilona sa koje bi se spuštalo sa mosta na špic.
 
@Delija: a šta je bilo te '82 kad je zoveš kobnom? Mislim, beše to skoro deceniju pre mog rođenja :D
 
1982

- mi pukli na svetskom prvenstvu u Španiji.

- Britanija povratila Foklandska ostrva

- Beograd odbacio metro i prikupljen novac je iskorišćen za "Tramvajem u XXI vek".
Gradonačelnik koracima merio širinu Generala Ždanova da dokaže da tu ipak može da se protera tramvaj :rolleyes:
 
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=11&dd=21&nav_category=12&nav_id=559469

Društvo | ponedeljak 21.11.2011 | 14:46
Novi most će se zvati "Most na Adi"
Izvor: B92

Beograd -- Komisija za imenovanje ulica i trgova odabrala je danas da se novi most preko Save zove "Most na Adi", saznaje Radio B92.

Ovo je ime i koje je većina građana izabrala kada su u avgustu obišli most, a popularna su bila i imena Pavlov most, Most Zorana Đinđića, i Most Novaka Đokovića.

Kada Komisija odabere ime odluka se prosleđuje Ministarstvu za državnu upravu i lokalnu samoupravu koje treba da se saglasi. Posle toga predlog ide na glasanje u Skupštini grada, kaže za B92 direktor Komisije Slobodan Stanimirović.

:lol:

Molim moderatore da promene naziv ovog topica u skladu sa novim imenom mosta :lol:
 
relja":gn769nxu je napisao(la):
1982

- mi pukli na svetskom prvenstvu u Španiji.

- Britanija povratila Foklandska ostrva

- Beograd odbacio metro i prikupljen novac je iskorišćen za "Tramvajem u XXI vek".
Gradonačelnik koracima merio širinu Generala Ždanova da dokaže da tu ipak može da se protera tramvaj :rolleyes:

А у све градске структуре које се баве изградњом и планирањем је постављена нова гарнитура "стручњака". Последице њиховог рада и планирања видимо данас и поготово простим поређењем изгледа Београда данас и пре 30 година.

Неко ће рећи санкције,ратови итд али то нема никакве везе са криминалним пројектима,плановима и урбицидом који се чини над Београдом од тада па до данас.И што је најгоре,нема назнака да ће се ишта променити.
 
Most na Adi...
Most N'Adi....
Most Li Adi

Li-Adi.jpg


A usput naleteh i na ovo, pa ko rek'o, red je da podelim
http://www.politika.rs/rubrike/spektar/zivot-i-stil/Devojke-sa-Ade-hoce-momke-na-slikama.lt.html
 
Kakva pobeda sa izborom naziva mosta.Kao sto rece Anstajn,sve treba biti prosto,ali ne prostije od toga :laugh:
 
Most na Adi je trenutno bio najracionalniji izbor, ne samo zbog toga sto se to ime rasirilo u javnosti i postalo opste prihvaceno (kao sto npr. svi Zvezdin stadion zvou "Marakana" iako mu to nije zvanicno ime), vec zato sto bi i bilo koje drugo ime u ovom trenutku, obzirom na stanje u drustvu, moglo da izazove gradjanski rat :D
 
Ovo me podseca na ono kada je stark raspisao konkurs za ime cokoladne bananice, i na kraju je pobedilo ime "bananica"
 
SMIRIMO STRASTI gospodo strucnjaci :)
A jel sam lepo reko pre 2 - 3 dana da ce se zvati MOST NA ADI !? :) ;)
 
Homer Jay":n9q63sm7 je napisao(la):
Most na Adi je trenutno bio najracionalniji izbor, ne samo zbog toga sto se to ime rasirilo u javnosti i postalo opste prihvaceno (kao sto npr. svi Zvezdin stadion zvou "Marakana" iako mu to nije zvanicno ime), vec zato sto bi i bilo koje drugo ime u ovom trenutku, obzirom na stanje u drustvu, moglo da izazove gradjanski rat :D
Ne bih se slozio,mislim da bi i most Arcibalda Rajsa takodje bio dosta neutralan i da ne bi imao niko da se buni oko njega jer nema stanovnika Srbije da ga ne ceni.Posto nemamo ni spomenik za njega,mogli smo mu podariti ovaj most.
 
http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=11&dd=21&nav_category=12&nav_id=559469

"Most na Adi" ili "Most preko Ade"?
Izvor: B92

Beograd -- Komisija za imenovanje ulica i trgova odabrala je danas da se novi most preko Save zove "Most na Adi", saznaje B92. Lingvisti: Pravilno je"Most preko Ade".

Komisija je predlog imena prosledila na saglasnost nadležnom Ministarstvu za ljudska i manjinska prava, državnu upravu i lokalnu samoupravu koja će odlučiti da li će prihvatiti gramatički ispravan predlog. Ime "Most na Adije" izabrala je većina građana kada su u avgustu obišli most. Popularna su bila i imena Harfa, Pavlov most, Most Zorana Đinđića.

Rečeno nam je da je „Most na Adi“ nepravilan naziv, a da je jedino moguće i najpribližnije rešenje „Most preko Ade“. Kako odluči ministarstvo, takav će predlog biti prosleđen na usvajanje. Najvažnije nam je da bude ispoštovana želja Beograđana da se most zove onako kako je najveći broj njih glasao, rekao je direktor Komisije Slobodan Stanimirović.

Za "Most na Adi" zabeležen je 3.341 glas, drugi predlog bio je "Harfa" sa 1.038 glasova, slede „Most patrijarha Pavla” sa 813, „Most Zorana Đinđića” 611, „Žirafa” 382 i „Lepeza” 379.

Bilo je i brojnih drugih predloga, poput „Most Milutina Milankovića”, „Andrićev most”, „Most mladosti”, „Teslin most”, „Pilon”, „Most ljubavi”, „Most Evrope”, „Most Svetog Nikole”, „Lepotan”, „Vrata naroda” i drugo.

Predlog za naziv novog mosta upućuje se Ministarstvu za ljudska i manjinska prava, državnu upravu i lokalnu samoupravu na saglasnost, posle čega će se naći na dnevnom redu Skupštine grada Beograda. O zvaničnom nazivu novog mosta odlučiće odbornici Skupštine grada, rekao je Stanimirović za B92.

Most samo po mrtvima

Predloge da most bude nazvan po aktuelnom gradonačelniku Beograda Draganu Đilasu ili teniskom asu Novaku Đokoviću Komisija nije uzimala u obzir, jer su oni živi, rekao je Stanimirović.

Stanimirović je objasnio da u slučaju dodele imena po nekoj poznatoj ličnosti, bilo da je u pitanju most, trg ili ulica, mora da prođe tri godine od smrti te osobe i naveo da je jedini izuzetak od tog pravila napravljen kada je patrijarh Pavle, odmah nakon smrti, dobio bulevar sa svojim imenom.

Stanimirović je naglasio da je obaveza Komisije bila da razmotri svaki predlog i da obrazloži zašto se on prihvata ili odbija.

Komisija je u prethodnom periodu dobila nešto više od 200 predloga pojedinaca i različitih udruženja i organizacija, naveo je on i podsetio da su zabeleženi i predlozi oko 13.000 građana koji su u avgustu organizovano obišli most.

Moram malo da se sprdam:

-What is the name of this huge bridge?
-Is is called "Bridge over Ada".
-I thought Belgrade is situated on rivers Danube and Sava? Isn't this Sava?
-Yes, but it crosses over an island called Ada, short of Ada Ciganlija.
-Ah, an island named some woman called Ada?
-No, Ada is Turkish for "island"
-So the name is translated as “Bridge over the island”
-More jedi bre govna
 
I ja sam bio za Rajsa, ali se nisam nadao.
Most na Adi, ili preko Ade je još jedan u nizu trulih političkih kompromisa.
 
vucko":1zg1t5of je napisao(la):
Homer Jay":1zg1t5of je napisao(la):
Most na Adi je trenutno bio najracionalniji izbor, ne samo zbog toga sto se to ime rasirilo u javnosti i postalo opste prihvaceno (kao sto npr. svi Zvezdin stadion zvou "Marakana" iako mu to nije zvanicno ime), vec zato sto bi i bilo koje drugo ime u ovom trenutku, obzirom na stanje u drustvu, moglo da izazove gradjanski rat :D
Ne bih se slozio,mislim da bi i most Arcibalda Rajsa takodje bio dosta neutralan i da ne bi imao niko da se buni oko njega jer nema stanovnika Srbije da ga ne ceni.Posto nemamo ni spomenik za njega,mogli smo mu podariti ovaj most.

Sa duznim postovanjem Vucko ali se ne slazem sa tobom. Mislim da je jako, jako puno onih koji neznaju koje je bio Rajs! Inace da vecina zna, mi ne bi bili gde smo danas. Kod nas vecina ima druge vrednosti, suprotne od onih koje je Rajs davno opisao. Eto, od tada je proslo mnogo godina, ali smo i dalje isti onakvi opisani u njegovim radovima. :kk:

U svakom slucaju ja sam da most nosi njnegovo ime. U stvari nekaga zovu kako hoce, samo da ga otvore na vreme jer je preko potreban.
 
LUCAS":34in8yst je napisao(la):
vucko":34in8yst je napisao(la):
Homer Jay":34in8yst je napisao(la):
Most na Adi je trenutno bio najracionalniji izbor, ne samo zbog toga sto se to ime rasirilo u javnosti i postalo opste prihvaceno (kao sto npr. svi Zvezdin stadion zvou "Marakana" iako mu to nije zvanicno ime), vec zato sto bi i bilo koje drugo ime u ovom trenutku, obzirom na stanje u drustvu, moglo da izazove gradjanski rat :D
Ne bih se slozio,mislim da bi i most Arcibalda Rajsa takodje bio dosta neutralan i da ne bi imao niko da se buni oko njega jer nema stanovnika Srbije da ga ne ceni.Posto nemamo ni spomenik za njega,mogli smo mu podariti ovaj most.

Sa duznim postovanjem Vucko ali se ne slazem sa tobom. Mislim da je jako, jako puno onih koji neznaju koje je bio Rajs! Inace da vecina zna, mi ne bi bili gde smo danas. Kod nas vecina ima druge vrednosti, suprotne od onih koje je Rajs davno opisao. Eto, od tada je proslo mnogo godina, ali smo i dalje isti onakvi opisani u njegovim radovima. :kk:

U svakom slucaju ja sam da most nosi njnegovo ime. U stvari nekaga zovu kako hoce, samo da ga otvore na vreme jer je preko potreban.

Па то је разлог више да се мост тако назове! Писао сам већ на ссц-у да сам сигуран да неће бити Рајсов мост из простог разлога што је у Срба данас преовладало баш оно на шта нас је Рајс и упозорио,а такво стање савршено одговара свим учесницима у овом успешном пројекту (пре)задуживања Београда.
 
Pa šta je toliko čudno ako se zove most preko Ade ililti ostrva?
http://en.wikipedia.org/wiki/Islandbridge

čak i nije nešto originalno.

Ako im je most na Adi nepravlno, što verovatno i jeste, most 'Ada' je ok, engleska verzija Ada bridge. U svakom slučaju pametnije nego po bilo kojoj ličnosti. Trebalo bi mi malo da odučimo narod od kulta ličnosti, bilo koliko ona bila zaslužna ili ne. Bar za neko vreme.
 
Cujte Srbi! Cuvajte se sebe!
Cuj Vucko, nije bas da cika Arci nema nista.
26676005.jpg

Topciderski park
 
Ispravljen sam.Hvala Dzone! Ali eto tuge sto nije negde blize centru gde bi ga vise ljudi videlo i zapitalo se koji je to gospodin.
 
Delija":36d0swot je napisao(la):
LUCAS":36d0swot je napisao(la):
vucko":36d0swot je napisao(la):
Ne bih se slozio,mislim da bi i most Arcibalda Rajsa takodje bio dosta neutralan i da ne bi imao niko da se buni oko njega jer nema stanovnika Srbije da ga ne ceni.Posto nemamo ni spomenik za njega,mogli smo mu podariti ovaj most.

Sa duznim postovanjem Vucko ali se ne slazem sa tobom. Mislim da je jako, jako puno onih koji neznaju koje je bio Rajs! Inace da vecina zna, mi ne bi bili gde smo danas. Kod nas vecina ima druge vrednosti, suprotne od onih koje je Rajs davno opisao. Eto, od tada je proslo mnogo godina, ali smo i dalje isti onakvi opisani u njegovim radovima. :kk:

U svakom slucaju ja sam da most nosi njnegovo ime. U stvari nekaga zovu kako hoce, samo da ga otvore na vreme jer je preko potreban.

Па то је разлог више да се мост тако назове! Писао сам већ на ссц-у да сам сигуран да неће бити Рајсов мост из простог разлога што је у Срба данас преовладало баш оно на шта нас је Рајс и упозорио,а такво стање савршено одговара свим учесницима у овом успешном пројекту (пре)задуживања Београда.
Ono jes'. Ali zavisi odakle gledas. :kk:
 
MOST JE POTREBAN!
MOST JE LEP!
MOST JE ZA NAS PRESKUP.

za sve vas zaljubljene u most:
Nadam se da ste mladji od 25 godina.

za sve one koji koriste termin *****` i slicno:
Imajte malo dostojanstva i postujte tudje misljenje i stavove, ako ocekujete da se i vasi postuju.

Sto se imena tice:
Mozda bi trebao da se zove `Mecka` jer rodicemo mecku dok ga otplatimo ;-) ;)


P.S. neko spomenu da je ispitivan model mosta i da nije bas najbolje rezultate pokazao.
To me malo brine, ako je tako. Ima li nekih konkretnijih podataka???
 
Clanovi Beobuild foruma,od sada ce biti sankcionisano psovanje jer administracija ne zeli da ovaj forum izgubi svoj kredibilitet i nivo koji je gradjen godinama zbog nekoliko ispada clanova.Hvala na saradnji.

Most je prosao sve testove opterecenja naravno,nego postoji stavka koja se zove stepen sigurnosti,a to izucavaju gradjevinci,masinci i arhitekte i onda predstavlja odnos dozvoljenog napona i radnog napona.Recimo kod liftova je 10-20 puta veci dozvoljeni napon kod sajle lifta da ne bi doslo usled neke ekstremne situacije do pucanja sajle i.t.d.Takodje je situacija da kod ovog mosta taj Stepen sigurnosti je recimo manji nego na Gazeli i Brankovom mostu jer su oni druga vrsta mosta.

Takodje,stepen sigurnosti bi bio veci kada bi bila dva pilona,ali bi ona most bio jeftiniji i manje estetski privlacan,bez obzira na identicne saobracajne karakteristike,a to je nesto sto ne zelimo,jel da?
 
Vrh