Igor":3r1lnjj6 je napisao(la):
Moram priznati da mi dosada niko nije dao odgovor na pitanje sta je to za njih predstavljao UMP a sada to vise nije i cime je to on izgubio na vaznosti i prvobitnim karakteristikama brzog bulevara.
Jedino sto trenutno ogranicava UMP jeste sto i po zavrsetku mosta i prikljucnih saobracajnica na nbg i cukarici nece biti kompletan da bi u potpunosti dao odgovor na saobracajnu zavrzlamu koju treba da razmrsi.
Neka mi neko nadje jednu centralnu gradsku saobracajnicu ne racunajuci autoput gde imate trasu od 3.5km sa samo jednim semaforom koji se ovde predstavlja kao katastrofa nevidjenih razmera. Dakle od belvila ce moci da se stigne do banovog brda uz samo jedan (1) semafor, a jednog dana i do autokomande takodje uz isti taj semafor koji eto nije kruzni tok ali nije ni nepremostiva brana koja je eto upropastila sve nase saobracajne vizije.
I za velike kritizere semafora samo cu reci da kruzni tok jeste dobro resenje ali za ovu saobracajnu sitaciju i nije mozda najbolje. Da pojasnim, u situaciji kada postoji tunel postavlja se pitanje preglednosti na izlazu iz tunela ka b brdu, kada svako naizgled ima slobodan put u periodima manjeg saobracajnog opterecenja gde bi se vozaci iz tunela zaletali kroz kruzni tok uz nepostojanje pregleda situacije jel tunel bukvalno izlazi na deo gde je mogao biti i kruzni tok. Molim vas samo da odgovor ne bude tipa trebalo ga je staviti negde pored dalje itd jel pitanje nad zemljistem je vise nego slozen problem koji je inace komplikovao stvar. Dakle ostavimo se muzickih zelja i budimo realni. Takodje molim makar ako mi neko odgovori da izostavi zalopojke o prokopu i pruzi i hipodromu jel to su stvari koje nemaju veze sa ump-om i okolnostima u kojima je radjen. Metro je prica za sebe i ne zelim da mesam te dve stvari ne mislim da jedno iskljucuje drugo.
Ево, ја ћу први. Идем редом кроз целу трасу.
Што се тиче уништавања идеје брзог булевара, то је нарочито видљиво на Новом Београду. Посебно су критичне цела деоница од Т-6 до Тошиног бунара, са семафорима, лежећим полицајцима, знаком СТОП и паркираним колима са стране. Следећа критична тачка је раскрсница са Омладинских бригада, где предвиђам колапс 24/7. Значи, овде нема ни Б од брзине. Рачунали смо на још једну саобраћајницу са брзином 80 или бар 60, а добићемо још једну са брзином 50. Да ће већи ефекат да се покаже тек кад цео потез буде завршен, слажем се.
Петљу у Јурија Гагарина сам неколико пута коментарисао и даље сматрам да недостаје једна рампа, што ће један део возила који би избегавао Газелу управо натерати на Газелу. Сам мост је ОК са капацитетом, по 3 траке би морало да буде довољно да да алтернативу Газели. Што се петље у Радничкој тиче, решење је ОК. Денивелисана је, нема семафора, и то је једино што је урађено како треба. Колосеке испод не коментаришем, јер је то био услов теме.
Раскрпетља... пракса ће показати своје. Сам си својевремено качио негде (мислим баш на овој теми) дијаграме оптерећења путих праваца са завршеним УМП-ом, где се лепо видело да се најпрометнији правци секу. Позната је ствар да су најзајебаније раскрснице управо те на којима главни ток саобраћаја не иде право, већ скреће. Овде ће бити два врло фреквентна правца (мост и тунел) на скретању. можда јесте 3,5 километара без семафора, али овај семафор је на најнезгоднијем могућем месту управо због тог скретања. Да се из моста у тунел иде право, а не да се скреће, била би мање лоша ситуација. Овако, све смрди на хаос. Али живи били па видели.
То, да је кружни ток опасан, такође не пије воду. По самој конструкцији кружног тока, пред кружним током мора да се смањи брзина, тако да о неком залетању из тунела нема говора.
О остатку трасе не бих детаљисао, тим пре што се не зна тачно како ће све око Аутокоманде тачно изгледати. Најбоља идеја је по мени повезивање аутопута са Панчевцем, то сам одувек сматрао да је недостајало. По плановима ми делује да ће бити ОК (ако и ту нешто не усеру).