Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

JohnyBgood":2a73exi2 je napisao(la):
Nepovoljna lokacija za metro?!

Po meni potreba ne za jednom nego za vise linija metroa postoji u celom krugu Zemun-Bezanija-rubni blokovi-Banovo Brdo-Banjica-vrh Ustanicke-Karaburma. STA GOD DA mi das od linija metroa u tom prostoru, istog trenutka uzimam! Pogotovo kad ti se nesto kao sto je ovde deonica ZstNbg - Raskrpetlja "daje" prakticno za dzabe onog trenutka kad zavrsis most.

I kukati da ti vise treba nesto kroz Terazijski greben je neozbiljno, jer ti se TO ne nudi za dzabe. A ironija je da onog trenutka kad dobijes bar nesto od metroa, istog trenutka ti rastu sanse da ono oko cega si se prenemagao decenijama najzad i pocnes ozbiljno da radis.

Da to naprave istog trenutka bi glavna tema u gradu postala, "a kad ce da produze do Banovog Brda", "Do Arene/Sava Centra/Opstine Novi Beograd", i naravno "a gde premostiti reku". Sada su to samo akademske rasprave za nas na ovom sajtu i po raznim kuloarima, ali da se izgradi ta jedna j***na deonica ta tema bi najzad usla svakodnevnu a i politicku raspravu. Oko toga bi se i BIRAO gradonacelnik. To nisu male stvari.


Nisam baš razumeo tvoj post, niti baš shatam tvoju ovakvu reakciju. Ovo nije mesto na kojem se donosi odluka o metrou, zar ne?


Lokacija je nepovoljna, zato što, da bi metro došao do mosta, mora da prođe kroz slabije naseljene i privredno iskorišćene delove Beograda - pri tome mislim na broj zaposlenih na određenom području.
Niti jedan plan razvoja Beograda ne podrazumeva raseljavanje Senjaka i Dedinja zbog masovnog stanovanja i komercijalnog prostora, zar ne? Potez to ne opravdava.

Trasa ispod pravca Bulevara kralja Aleksandra, preko Terazija do Zemuna je pravac na kojem je metro jednostavno - potreban sada. Izgradnja metroa na pravcu gde je on manje opravdan samo radi gradnje metroa, po meni nije ozbiljan izbor.

Da, nama jesu potrebne 3 linije, ali takođe, naše trenutne mogućnosti su 0 linija, pa ako ćemo da se stisnemo i zadužimo, hajde da to jednom uradimo za nešto što će da reši konkretan transportni problem.
 
Da ruše stari železnički a skoro napraviše onaj nadvožnjak ko JG nov za tu liniju. Mislim da nema od toga ništa, bar dok se ne iseli železnička stanica pa čak i tada.
 
nova":3h3b4kqo je napisao(la):
http://www.blic.rs/Vesti/Vojvodina/274516/Gradili-pilon-na-Adi

Ako zanemarite u tekstu "novinarske greške" tipa da je pilon sačinjen od tri dela, videćete i informaciju da se treći deo vrha pilona postavlja u nedelju, osim ako i to novinari nisu pogrešno razumeli. A ima i detalja o prohromskom čeliku.


Odlično, sad mogu na miru da spavam.

Ozbiljno sad, baš ste dosadili sa tim vrhom pilona. Biće kako bude. Kad se završi videćete konačno stanje i to vam je to.

Da ne pričam o želji nekih za zašiljenim vrhom. Pa da se tako napravi onaj Teslin toranj bi bio pič*in dim za munje koje bi sevale kroz onda najveći gromobran na svetu.
 
edgeman":1uk35gvh je napisao(la):
Da ruše stari železnički a skoro napraviše onaj nadvožnjak ko JG nov za tu liniju. Mislim da nema od toga ništa, bar dok se ne iseli železnička stanica pa čak i tada.
Некада давно, паметни људи су испланирали нови железнички чвор са планом да се стари демонтира јер постоји листа разлога због кога он више смета него што користи.
Е, онда су неки, који само мисле да су паметни, одлучили да као страшно богата земља задржимо тај стари, и тако одржавамо два железничка чвора што ће даље изискивати градљу много скупих надвожњака, петљи, уназадити град итд....
 
relja":3r6gd9dx je napisao(la):
JohnyBgood":3r6gd9dx je napisao(la):
Nepovoljna lokacija za metro?!

Po meni potreba ne za jednom nego za vise linija metroa postoji u celom krugu Zemun-Bezanija-rubni blokovi-Banovo Brdo-Banjica-vrh Ustanicke-Karaburma. STA GOD DA mi das od linija metroa u tom prostoru, istog trenutka uzimam! Pogotovo kad ti se nesto kao sto je ovde deonica ZstNbg - Raskrpetlja "daje" prakticno za dzabe onog trenutka kad zavrsis most.

I kukati da ti vise treba nesto kroz Terazijski greben je neozbiljno, jer ti se TO ne nudi za dzabe. A ironija je da onog trenutka kad dobijes bar nesto od metroa, istog trenutka ti rastu sanse da ono oko cega si se prenemagao decenijama najzad i pocnes ozbiljno da radis.

Da to naprave istog trenutka bi glavna tema u gradu postala, "a kad ce da produze do Banovog Brda", "Do Arene/Sava Centra/Opstine Novi Beograd", i naravno "a gde premostiti reku". Sada su to samo akademske rasprave za nas na ovom sajtu i po raznim kuloarima, ali da se izgradi ta jedna j***na deonica ta tema bi najzad usla svakodnevnu a i politicku raspravu. Oko toga bi se i BIRAO gradonacelnik. To nisu male stvari.


Nisam baš razumeo tvoj post, niti baš shatam tvoju ovakvu reakciju. Ovo nije mesto na kojem se donosi odluka o metrou, zar ne?


Lokacija je nepovoljna, zato što, da bi metro došao do mosta, mora da prođe kroz slabije naseljene i privredno iskorišćene delove Beograda - pri tome mislim na broj zaposlenih na određenom području.
Niti jedan plan razvoja Beograda ne podrazumeva raseljavanje Senjaka i Dedinja zbog masovnog stanovanja i komercijalnog prostora, zar ne? Potez to ne opravdava.

Trasa ispod pravca Bulevara kralja Aleksandra, preko Terazija do Zemuna je pravac na kojem je metro jednostavno - potreban sada. Izgradnja metroa na pravcu gde je on manje opravdan samo radi gradnje metroa, po meni nije ozbiljan izbor.

Da, nama jesu potrebne 3 linije, ali takođe, naše trenutne mogućnosti su 0 linija, pa ako ćemo da se stisnemo i zadužimo, hajde da to jednom uradimo za nešto što će da reši konkretan transportni problem.

Ni ja ne razumem tvoj post. Lokacija nepovoljna?! Nije mi jasno sta to znaci, da li je toliko nepovoljna da bi je se odrekao cak i da je dobijes za dzabe? A upravo se to desilo.

Naravno, ne kazem da nema jos vaznijih ("povoljnijih") pravaca na kojima treba metro ali ova daleko od toga da ne treba. Banovo Brdo - ZstNbg - Opstina Novi Beograd - Stari Merkator - Zemun, na toj liniji po meni i tek kako treba metro. Kao i sto treba bar od Vuka do ZstNbg. I to da to treba i vise od ovoga prvoga ne ponistava potrebu za ovim prvim.

Na kraju sve je i cost-benefit analiza. Cak i ako ti metro kroz greben treba vise od ove linije, ako je ova bagatela u odnosu na onu, opet moze biti racionalno da je prvo izgradis. Na stranu sto se gradnjom metroa uce mnogi fazoni o sistemu koji ti olaksavaju dalju gradnju. Tako i ono sto je skupo na kraju mozda uspes da napravis za manje pare.

U svakom slucaju TRAGEDIJA bi bila da preko mosta na Adi prodje tramvaj. Bolje da taj prostor zvrji prazan. I za koga smo onda pravili most koji moze da nosi metro-voz?!
 
ako mogu i ja malo da mudrujem... svi se slazemo da nam metro treba sutra, da nema nikakve sanse da ga dobijemo u sledecih 5 a samo optimisti ocekuju da za recimo 10 godina mozda imamo 1 liniju. ozbiljna mreza linija koja bi povezala ceo grad i zaokruzila sistem.. ne znam.. 2050..a?

stanovnici novog beograda a narocito blokova uz dr. zorana djindjica su sto se tice saobracajne infeastrukture vec sad, a pogotovo nakon rekonstrukcije gazele, otvaranja ada mosta i zavrsetka obilaznice u velikoj prednosti nad ostatkom sugradjana sa druge strane save i PRIORITET u planiranju linija i redosledu izgradnje metroa mora biti desna obala save. ako vec postoji moguca veza preko ade sa nbg super, napravicemo jednog dana i drugi most i zatvoriti krug, ali ako stanovnici vidikovca ili karaburme budu morali da cekaju da metro prodje ispod neke nepostojece biznis cetvrti metro ce do njih stici te 2050..

ukratko, slazem se sa dzonijem, uz ogradu da nista tu nema za dz, samo je pitanje sta je manje skupo
 
razgradjevinar":y8imwvgb je napisao(la):
ako mogu i ja malo da mudrujem... svi se slazemo da nam metro treba sutra, da nema nikakve sanse da ga dobijemo u sledecih 5 a samo optimisti ocekuju da za recimo 10 godina mozda imamo 1 liniju. ozbiljna mreza linija koja bi povezala ceo grad i zaokruzila sistem.. ne znam.. 2050..a?

stanovnici novog beograda a narocito blokova uz dr. zorana djindjica su sto se tice saobracajne infeastrukture vec sad, a pogotovo nakon rekonstrukcije gazele, otvaranja ada mosta i zavrsetka obilaznice u velikoj prednosti nad ostatkom sugradjana sa druge strane save i PRIORITET u planiranju linija i redosledu izgradnje metroa mora biti desna obala save. ako vec postoji moguca veza preko ade sa nbg super, napravicemo jednog dana i drugi most i zatvoriti krug, ali ako stanovnici vidikovca ili karaburme budu morali da cekaju da metro prodje ispod neke nepostojece biznis cetvrti metro ce do njih stici te 2050..

ukratko, slazem se sa dzonijem, uz ogradu da nista tu nema za dz, samo je pitanje sta je manje skupo

Samo da dodam da za bilo koju ozbiljniju liniju metroa ti treba i depo. Ja ne vidim gde ga se moze ugurati na potezu Vuk reka ili cak dalje na bulevaru. Idealno mesto za depo su Ledine, a moze se napraviti i privremeni kod Belvila. I sa te tacke gledista nije lose poceti upravo od negde tu kod ZstNbgd.

Ja sam suvi pragmatista i pristalica real-politike. Pogledajmo stvari ovako: Linija Zemun - Bulevar koja nam, slazem se, najvise treba je i sama puno vrednija kad joj se doda krak ZstNBg - Banovo Brdo. Jer ce onda mnogi dodatni putnici moci da koriste sistem (Zemun-NBgd-BB i BB-Vuk). Znaci benefit na toj liniji raste sa dodatkom kraka NBgd-BB. Kao sto sam gore rekao, sad nam se taj krak nudi po povoljnoj ceni (slazem se da nema nista za dzabe :D ali postoji "bagatela" u odnosu na koliko bi nesto moglo da kosta), a da najzad krenemo da ucimo o sistemu, snizavamo i trosak buduce gradnje. Zakljucak: ovo nam je sansa da najzad u sve to krenemo, pa, Boze moj, deonica-po-deonica, jedino se tako i gradi metro.

Drugim recima, ovaj krak je jabuka koja visi na niskoj grani. Da to "uberemo" benefit glavne linije raste a trosak se smanjuje, i time cemo pre i da ga dobijemo. Po meni se resenje samo namece.

PS Da li je bilo boljih lokacija za metro most? Sigurno. Da li bi da sam imao priliku da biram jeftiniji most preko koga ne ide metro-voz jeftiniji most i izabrao? Vrlo verovatno! Ali sada dobijamo most preko koga moze da ide metro-voz i ajde da to najbolje iskoristimo. Tramvaj preko ovog mosta u ovom trenutku bi bio svetogrdje. Ako nece odmah da stave sine za metro bolje da taj prostor zvrji prazan. Plasim se da ako tuda prodje tramvaj, mi cemo se njime klackati u XXII vek i taj ce most onda "Cekati Metroa"...
 
Vidim da si se prilično naljutio kada si shvatio da će ipak tramvaj da prelazi preko mosta.
Zašto - pa to je bilo jasno skoro od početka projekta mosta? Zar si zaista verovao da one priče o "dva koloseka za šinski sistem" zaista znače - metro?

Kao i u svemu je - gleda se korist. Imamo ovu situaciju - od veze Požeške sa raskrpetljom i dalje ka NBG preko mosta autobusi će da putuju par minuta. U sistemu su i tramvaji. Sa kraja na kraj NBG se takođe stiže za 10 minuta.
Kolika će dobiti biti prema uloženom graditi sada i metro na tom potezu? Srednje vreme putovanja će se tom metro linijom smanjiti za - koliko? Koliko putnika putuje na tom pravcu dnevno? Poenta je - da li će da postoji saobraćajni problem NBG-Čukarica? Sada - neće. Praviti i nezavisan sistem pored svih veza koje će da postoje je "tražiti preko hleba pogače" A jedini razlog je - sada postoji most.

Kako god, prva metro linija se neće graditi na trasi koja odgovara novom mostu "zato što se sama nudi", nego na trasi koja odgovara putnicima, rasterećenju saobraćaja i rešavanju stvarnih problema.
 
Čini mi se da je nedavno bila neka preporuka EU o smanjivanju ulaganja u infrastrukturu
tako da se i to uklapa sa završetkom mosta na Adi

Metro ce morati na neki drugi način i za sada ima za tramvaj
za Brđane je i ovo previše , petlja , most i tramvaj Most na Adi se finišira , da stavimo uskoro i tačku
pa hajde na neki drugi , možda i važniji most a koj se finasira iz drugih izvora, i to je itekakav izazov :)
 
relja":n0rgba1s je napisao(la):
Na žalost, skrivena poruka nije TRAMVAJEM U XXII VEK već je u stvari AUTOMOBILOM U XXII VEK,
a plan je da dobar deo Beograda jednog dana izgleda kao što danas izgleda Autokomanda.
Не. Порука је ТРАМВАЈЕМ И АУТОМОБИЛОМ У 22. ВЕК. Зар то није смисао овог идиотског ГУП-а?
edgeman":n0rgba1s je napisao(la):
Da ruše stari železnički a skoro napraviše onaj nadvožnjak ko JG nov za tu liniju. Mislim da nema od toga ništa, bar dok se ne iseli železnička stanica pa čak i tada.
Стара железничка станица се неће иселити.
stf":n0rgba1s je napisao(la):
Некада давно, паметни људи су испланирали нови железнички чвор са планом да се стари демонтира јер постоји листа разлога због кога он више смета него што користи.
Е, онда су неки, који само мисле да су паметни, одлучили да као страшно богата земља задржимо тај стари, и тако одржавамо два железничка чвора што ће даље изискивати градљу много скупих надвожњака, петљи, уназадити град итд....
+ бесконачно.
Archangel":n0rgba1s je napisao(la):
je*******la, i ja sam za to da se sruši Brankov i postavi bivši kralja Aleksandra sa sve konjanicima onim :D
:lol: +1
relja":n0rgba1s je napisao(la):
Vidim da si se prilično naljutio kada si shvatio da će ipak tramvaj da prelazi preko mosta.
Zašto - pa to je bilo jasno skoro od početka projekta mosta? Zar si zaista verovao da one priče o "dva koloseka za šinski sistem" zaista znače - metro?
Па зар овај мост није пројектован за белам тј. трамвај? Чему сад приче о метроу? Па види се да све и даље томе води. :bash:
 
Ljudi opustite se!!!!
Eto posto je blic rekao da Caf moze da posluzi za metro, imacemo metro u vidu tramvaja i svi srecni! :D
 
Wile E. Coyote":1kod8myz je napisao(la):
Па зар овај мост није пројектован за белам тј. трамвај?

Пројектован је тако да може да издржи и тешки метро.
 
edgeman":2be4nq95 je napisao(la):
Da ruše stari železnički a skoro napraviše onaj nadvožnjak ko JG nov za tu liniju. Mislim da nema od toga ništa, bar dok se ne iseli železnička stanica pa čak i tada.
Tacno. Ako bas bude smetao mozda ga podignu za par metara u vis (ne znam kako i da li je to tehnicki izvodljivo, a da nije preskupo)
 
relja":7xtibonp je napisao(la):
Vidim da si se prilično naljutio kada si shvatio da će ipak tramvaj da prelazi preko mosta.
Zašto - pa to je bilo jasno skoro od početka projekta mosta? Zar si zaista verovao da one priče o "dva koloseka za šinski sistem" zaista znače - metro?

Kao i u svemu je - gleda se korist. Imamo ovu situaciju - od veze Požeške sa raskrpetljom i dalje ka NBG preko mosta autobusi će da putuju par minuta. U sistemu su i tramvaji. Sa kraja na kraj NBG se takođe stiže za 10 minuta.
Kolika će dobiti biti prema uloženom graditi sada i metro na tom potezu? Srednje vreme putovanja će se tom metro linijom smanjiti za - koliko? Koliko putnika putuje na tom pravcu dnevno? Poenta je - da li će da postoji saobraćajni problem NBG-Čukarica? Sada - neće. Praviti i nezavisan sistem pored svih veza koje će da postoje je "tražiti preko hleba pogače" A jedini razlog je - sada postoji most.

Kako god, prva metro linija se neće graditi na trasi koja odgovara novom mostu "zato što se sama nudi", nego na trasi koja odgovara putnicima, rasterećenju saobraćaja i rešavanju stvarnih problema.

Mene najvise ljuti kad se prave gluposti. Ako neces da ti tuda ide teski metro onda pravi jeftiniji most! Ako si vec napravio most koji moze da nosi metro nemoj da pravis sledecu glupost provlaceci tu tramvaj.

Moja poenta je da ti ta prva deonica i tako treba iz sledecih razloga:
- DEPO koji ce ti trebati za bilo koju liniju, ne mozes da napravis SAMO nesto sto ti, slazem se, vise treba ako nemas depo da to opsluzujes. A depo da stavis ili kod Vuka ili u Savskom amfiteatru, gde bi to?
- Ako ce Beovoz NAJZAD da se revitalizuje onda ZstNbg postaje udarna tacka u kojoj se u sistem saobracaja uliva ogroman broj ljudi. Veliki sok i nezgodacija za sve 88-ice koje bi to sve trebalo da prime. Tu ce da nastaje prilicno velika gungula sa tramvajima i autobusima koji bi to sve trebalo da prime, pogotovo ako ZstNbg pocne da prima i deo dugolinijskog saobracaja (zavrsetak Prokopa tesko da je na vidiku). Zasto veliki deo toga ne distribuirati direkt na raskrpetlju gde te ljude ceka veliki broj drugih linija za dalje sa druge strane reke? A onda odmah nastaviti prema Sava Centru i Karadjordjevoj/Terazijama a i zavrsiti JAKO kratku deonicu do Pozeske. Beovoz plus ta deonica BB-ZstNBg-Terazije vec JESU jedan prilicno dobar sistem metroa. Koja u sustini VEC POVEZUJE Bulevar sa Novim Beogradom i Zemunom, samo tim ljudima treba obezbediti sto vise opcija sa obe strane, tako da uopste i nije problem da je Novobeogradjanima "vec dobro".
- Od BBa dalje niz razna brda gravitira ogroman broj stanovnika na raznim vidikovcima itd. U sustini gradu treba bar trokracni metro sa linijama Bulevar (do kraja Ustanicke)-Zemun, Bulevar-BB (gde bi se, Boze zdravlja napredovalo ka Vidikovcu), i Zemun BB. A onda pruziti i karake prema aerodromu, Brace Jerkovica, i Karaburmi. Taj j-ni sistem treba POCETI i sad ti je prilika. A ozbiljnog pocetka nema bez odabira lokacije depoa.

Odluci kakve j-ne vozove hoces i kreni da ucis da te linije pravis i koristis te vozove na deonici gde nemas drugih vecih problema. U medjuvrmenu kupi jednu polovnu krticu i kreni vec jednom u to j-no kopanje. Da kad taj tunel zavrsis ne vidim u cemu je problem da vec imas spreman i uhodan DEPO, jednu liniju na kojoj vec imas istrenrane masinovodje i inzenjere koji su vec postavili pruge, signalizaciju i druga sranja. Sa tim iskustvom ces lakse zavrsiti tu je*******enu deonicu koja ti najvise treba. I sad je ogroman problem sto to kao nije bilo dovoljno iskoristeno par godina? Pa SVAKI metro po definiciji u pocetku ne moze da bude potpuno iskoriscen jer je najkorisniji tek kad imas pun sistem. Znaci ili se vec jednom nakanis i krenes, ili se doveka vajkas pa skupo mi je, pa nemam depo, pa koje vozove da koristim? Da deo tih odluke jednom prelomis, lakse ces najzad zakopati tu je*******enu krticu. Na kraju ubedjen sam da bi te tako i ceo sistem manje kostao jer bi mogao deo po deo sa ovladavanjem tehnologijom sopstvenim snagama a ne cekajuci nekakav ogroman kredit od Rusa ili Francuza koji ce jedva docekati da ti uvale ceo sistem po sistemu "kljuc u ruke". Samo zato sto bi eto Novobeogradjanim ovo bilo "previse"...
 
Mislim da bi trebalo da napravimo autoput banovo brdo - novi beograd. Ja sam još pre rekao novim mostom ova dva kraja grada će biti odlično povezana. Što je najgore osim te veze, ništa više i nećemo dobiti. Sad hoćemo metro tuda samo zato što ima mesta, a da li nam treba?

Jel se zna nešto o sređivanju obale ispod mosta? Razumem da sad dok su radovi da je rasulo. Ali da li će ostati biciklistička staza ispod mosta na desnoj obali? Da li će napraviti stazu da može da se napravi krug brankov most - desna obala - most na adi - leva obala - brankov most? Naravno uz biciklizam odlična pešačka tura čak i za turiste.
 
PS, bas sam se raspisao :D

Ali samo da dodam da me fascinira to da bi nam bolo oci to sto nam ta prva deonica metroa ne bi bila dovoljno iskoristena u prvoj fazi ali nam i dalje ide ona pi***rija od projekta "Centra za popularizaciju nauke". Plasim se da bi za te pare mogli da imamo deonicu Raskrpetlja-Karadjordjeve plus bar kupimo krticu da ide dalje prema Vuku. I zasto zaposliti inzenjere i radnike koji NESTO ZNAJU, recimo da tu projektuju i izvode neke plitke useke po Novom Beogradu, tunele po Terazijskom grebenu, itd, kad mozes lepo da platis par je*******ivetara iz DSa da se zamajavaju sa nekakvim j-nim BRENDIRANJEM "centra" od koga ce kao ovo drustvo da ima neke koristi:

http://www.designed.rs/konkurs/brendiranje_centra_za_promociju_nauke
:bash: :bash: :bash:
 
@ranko999
+ 1 :) izdignuti stari železnički most i promeniti mu vrstu saobracaja :)
Da li je realno da u nasim uslovima, našim znanjem, sposobnostima i mogucnostrima to i da uradimo
ili je preveliki zahvat izdizanje istog ?
rušiti ga je stvarno van pameti :)
 
izdignuti ga i pretvoriti ga u dvokolosecnog ako ima potrebe za gradsku zeleznicu ili ga pretvoriti u dvokolovoznog.
 
Dizati čitav most samo zato što smeta rečnom saobraćaju je bacanje para. Prepravka jednog dela tako da se može podizati je mnogo lakše i lepše rešenje. Mada sam siguran da će ga ove naše sivonje pre srušiti nego bilo šta drugo napraviti. U stvari, siguran sam da ga neće ni pipnuti i pustiti ga da propada...
 
Bobb":3lk5jjnt je napisao(la):
Dizati čitav most samo zato što smeta rečnom saobraćaju je bacanje para. Prepravka jednog dela tako da se može podizati je mnogo lakše i lepše rešenje.

Pa nece oni da naprave od njega Tower bridge kao u Londonu! :laugh:
 
Mislio sam pre na nešto ovako
lift-bridge.jpg
 
Trebalo bi ga prvo "odvojiti" od stubova i smisliti šta bi držalo čeličnu rešetku u pauzama podizanja i kako povećati visinu stubova.

A ako je bočni raspon mosta preko Ade pomeran pod uglom, zašto ovaj ne bi mogao samo translatorno - vertikalno? I čelična rešetka je mnogo otpornija na naprezanje pri eventualnoj različitoj brzini podizanja od bloka armiranog betona.

bla... :D
 
Vrh