Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Meni je vrh vrh :) Kada se to zasilji poslednjim segmentom, pilon ce vrlo elegantno izgledati. I uopste ne smeta sto je od drugog materijala i to sijajuceg. Neko pomenu Krajsler zgradu - e to ti je nekako to. Kao antena na Avalskom tornju ili restoran na Genexu - jagodica na slagu :)
 
pera&kojot":10mm1wjk je napisao(la):
@Rellja

Rekao bih da gresis, vezano za visinu mosta na renderima i u stvarnosti. Kada uzmes sirokougaoni objektiv, kako bi iz blizine uhvatio ceo most, sigurno da ce ono sto je u pozadini delovati dosta manje - to se odnosi na drugi primer koji si naveo.

Ne verujem da su se projektanti zamarali tim stvarima da "zmaskiraju" visinu pilona. Na kraju krajeva, visina pilona je deo koncepta, koji izmedju ostalog podrazumeva kreiranje prostornog repera i novog simbola grada. Ako bi pokusali da ga smanje u renderima, projektantski stavovi bili bi kontradiktorni...


Ok, ako pričamo o stvarnosti, hajde da kao stvarnost uzmemo ono što zaista vidimo u prirodi, a ne fotografije. Da li renderi prikazuju ono što vidimo uživo? Ja mislim da - ne.
Pokušao sam da pronađem fotografije iz sličnih uglova iz kojih je i bio prikazan na renderima. Malo ih ima, renderi prikazuju most iz uglova iz kojih će retko ko imati priliku da gleda most - neko iz korpe balon ili iz helikoptera. Izabrao sam parove koje sam u tom trenutku uspeo na nađem, na brzinu.

Projektanti se sigurno nisu zamarali takvim stvarima, oni su već "prodali" svoje rešenje tamo gde treba, a nakon toga je sve bilo rešeno, ni mnogo ozbiljniji argumenti protiv su bili ignorisani, kamoli prikaz na renderima iz čudnih uglova.

A taj "koncept" o prostornom reperu, katedrali, "tamo i ovde" i sve te priče su za mene mlaćenje prazne slame, da se ne izrazim nepristojno.

Kako objasniti nekom strancu, kada ga dovedeš na Kalemegdan i na plato kod pobednika, pa kad prvo primeti jedan ogroman most, pa se zagleda, pa tek onda niz mostova znatno manjih gabarita? Jel' taj most treba nešto da znači? Da li tuda prolazi međunarodni Koridor 10? Da li je podignut u nečiju slavu? Da li je to obeležavanje jubileja 40 godina ne građenja mostova?
Šta to znači, imati takvu grdosiju bez značenja u sred grada?
Ja ne razumem.
 
Reljo,nisu nam gradjeni mostovi 30 godina u BG-u,sada se grade 3 odjednom i sve ih placa grad,bla bla bla :rolleyes:
 
po istoj toj logici je i arena jedna grdosija bez značenja u sred grada.....
 
Arena se i napuni ponekad dok pilonce ne utice ni ic na saobracajne karatkeristike mosta.
 
A značenje Arene, osim njenje funkcije, je - ?
 
relja":14bs8341 je napisao(la):
A značenje Arene, osim njenje funkcije, je - ?

Eh, kaki si! Pa mora nekako da je zovu. Arena - bas smo morali da je nazovemo Arena. Eto, nema veze ni sacim ali navikli smo se sto znaci kako god da most dobije ime - ja cu ga zvati Most na Adi. He, he... :laugh:
 
Imam istu...

P12066644.jpg


link je vruć kao emina jahović
 
Ne znam ko je rekao da je postavljen i drugi segment...nije postavljen...nije još ni na mostu.

P.S. Totalno smo zanemarili spajanje glavnog i bočnog raspona xD Nešto se mnogo oteglo to...Derik i dalje stoji tamo...
 
Ronche":2qqbb73p je napisao(la):
Ne znam ko je rekao da je postavljen i drugi segment...nije postavljen...nije još ni na mostu.

P.S. Totalno smo zanemarili spajanje glavnog i bočnog raspona xD Nešto se mnogo oteglo to...Derik i dalje stoji tamo...


Ja sam rekao, jer je na kameri bilo mracno a vrh mi je izgledao suzeniji pa sam rekao da je izgleda postavljen drugi segment.
 
relja":1yo294tn je napisao(la):
pera&kojot":1yo294tn je napisao(la):
@Rellja

Rekao bih da gresis, vezano za visinu mosta na renderima i u stvarnosti. Kada uzmes sirokougaoni objektiv, kako bi iz blizine uhvatio ceo most, sigurno da ce ono sto je u pozadini delovati dosta manje - to se odnosi na drugi primer koji si naveo.

Ne verujem da su se projektanti zamarali tim stvarima da "zmaskiraju" visinu pilona. Na kraju krajeva, visina pilona je deo koncepta, koji izmedju ostalog podrazumeva kreiranje prostornog repera i novog simbola grada. Ako bi pokusali da ga smanje u renderima, projektantski stavovi bili bi kontradiktorni...


Ok, ako pričamo o stvarnosti, hajde da kao stvarnost uzmemo ono što zaista vidimo u prirodi, a ne fotografije. Da li renderi prikazuju ono što vidimo uživo? Ja mislim da - ne.
Pokušao sam da pronađem fotografije iz sličnih uglova iz kojih je i bio prikazan na renderima. Malo ih ima, renderi prikazuju most iz uglova iz kojih će retko ko imati priliku da gleda most - neko iz korpe balon ili iz helikoptera. Izabrao sam parove koje sam u tom trenutku uspeo na nađem, na brzinu.

Projektanti se sigurno nisu zamarali takvim stvarima, oni su već "prodali" svoje rešenje tamo gde treba, a nakon toga je sve bilo rešeno, ni mnogo ozbiljniji argumenti protiv su bili ignorisani, kamoli prikaz na renderima iz čudnih uglova.

A taj "koncept" o prostornom reperu, katedrali, "tamo i ovde" i sve te priče su za mene mlaćenje prazne slame, da se ne izrazim nepristojno.

Kako objasniti nekom strancu, kada ga dovedeš na Kalemegdan i na plato kod pobednika, pa kad prvo primeti jedan ogroman most, pa se zagleda, pa tek onda niz mostova znatno manjih gabarita? Jel' taj most treba nešto da znači? Da li tuda prolazi međunarodni Koridor 10? Da li je podignut u nečiju slavu? Da li je to obeležavanje jubileja 40 godina ne građenja mostova?
Šta to znači, imati takvu grdosiju bez značenja u sred grada?
Ja ne razumem.

Znači da je most veći od ovih, tj. da prima mnogo više saobraćaja. I znači da je Sava na tom delu široka, i da je teško premostiti je bez stubova. Nije most spomenik pa da se gradi u ime nekog događaja ?!
 
Širi je zbog šina, zbog toga što su kolovozne trake šire nego na Brankovom i na Gazeli i što trotoari širi nego na Brankovom.
Da, može da primi više saobraćaja, samo što do njega ne može da dođe više automobilskog saobraćaja od onoga koji ide preko Brankovog, a pogotovo preko Gazele. Al' bi mogao da primi (da prostite), u teoriji.

Sava jeste tu najšira, ako se uzme u obzir okvašena površina. A na web kamarema smo prošlog meseca mogli da vidimo koliki je u stvari plićak kod špica Ade, kada se voda povukla. Novobeogradska strana na tom mestu je jedini deo obale kojiine uređen, za sada. To je iluzija.

Konstrukcija iste širine je mogla da se obesi i na dva ili više stubova, a moglo je i sa stubovima u vodi. I danas se grade takvi rečni mostovi - brodovi se nikada neće praviti da zauzmu celu širinu toka. Ako Vidin-Kalafat ima stubove u Dunavu, ako će Zemun Borča imati stubove u vodi, ako Ostružnički na obilaznici ima stubove u vodi, onda je taj argument - besmislen.

Podizanje u nečiju/nekakvu slavu je nešto što bi slučajni turista mogao da pomisli, kada vidi taj niz na Savi. To je opcija pod c).
 
bez zezanja ali diskutovati zasto je ovaj most izgradjen (i zasto ce drugi slicni biti izgradjeni oko sveta) vodi ka istoj diskusiji kao pitanje... cemu je smisao zivota.....
 
Ma, spajanje mosta je precenjeno. :D

Ozbiljno, šta je razlog što most još uvek nije spojen?
 
Ja bih rekao da još uvek nisu uspeli da srede ono odstupanje u stranu od par cm-a. Voleo bih da neko od novinara postavi pitanje zašto most i posle 3 nedelje od dizanja poslednjeg segmenta nije spojen...baš me zanima kakav bi bio odgovor. Verovatno visoke temperature otežavaju spajanje :laugh:
 
Ronche":31hqdhhg je napisao(la):
Voleo bih da neko od novinara postavi pitanje zašto most i posle 3 nedelje od dizanja poslednjeg segmenta nije spojen...baš me zanima kakav bi bio odgovor. Verovatno visoke temperature otežavaju spajanje :laugh:

Sve piše na sajtu mosta:

"Завршетак ове фазе у изградњи моста ће омогућити почетак финалних припрема за повезивање горњeг строја моста ради формирања једне континуалне греде од јужне обале на Чукарици до петље у улици Јурија Гагарина на северу. Прва фаза повезивања ће обухватити монтажу и изливање бетонског/челичног спрегнутог сегмента Т2 са упоредним подизањем сегмента М20 челичног распона. По монтажи сегмената Т2 и М20, подићи ће се М21 са растојањем од 150мм и повезати са Т2. Након тога следи финално нагуравање бочног распона како би се М20 повезао са М21, и тиме затворио цео горњи строј. Притом 19. и 20. пар косих каблова ће бити инсталирани и делимично утегнути. Ово је веома сложена операција због динамичне природе челичног главног распона који се држи на косим кабловима насупрот ригиднијег бетонског бочног распона. Задња веза укључује прорачун одступања слободне конзоле током претходних циклуса подизања и повезивање сегмента М21 као и прилагођавање позиције дизалице на главном распону, која ће се користити као противтежа за контролу одступања."

http://www.savabridge.com/news_sb.htm

Dakle radi se o finom podešavanju a taj detalj ne utiče na ostale poslove na mostu tako da nema žurbe. Uostalom možda su ga i spojili a niko nam još nije dojavio... :p

Ranije je Михаило postavio pitanje gde će biti postavljene dilatacije za kompenzaciju toplotnih promena dužine glavnog raspona. Mislim da je odgovor i na ovo pitanje dat u gornjem pasusu, tj. u recenici:
...почетак финалних припрема за повезивање горњeг строја моста ради формирања једне континуалне греде од јужне обале на Чукарици до петље у улици Јурија Гагарина на северу.

Znaci dilatacija ipak tek kod stuba 1 na početku mosta, a glavni i bočni raspon će se zajednički "širiti" preko kliznih ležajeva na stubovima 1,2,3,4,5!
 
Vrh