Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Михаило":n7owml60 je napisao(la):
стручан објасни како ће мост да "упија" промену дужине, пре свега челичног, главног распона...

Ја сам споменуо.Зна ли онда неко како ће то решити?Мостоградња ми очигледно није ужа специјалност али постајем све већи фан. :)
 
Изкликтах се силних плусићћћа за све постављене слике од данас и јуче за нови мосте преко Саве. Од обавеза нисам имао времена да дођем на шетњу, али као да сам и био захваљујући члановима форума и силним сликама. Свака част мајстори. :kk:

Што се имана новом мосту тиче, и даље сам мишљења да се име моста политизује, посебно намерном изјавом нашег врлог председника БоТе. Како се избори све више приближавају све ће већи притисак бити на неком "политичком имену". Као што је и већина чланова рекла, а придружујем се тим мишљењима, не видим по чему су то и Неша и Киза заслужни да се мост назове по њима !!!

Желео бих да поновим своје мишљење исказано 18. јула у посту број 9.028 и иза тог мишљења стојим и данас.

Гага":q3enov7m je napisao(la):
Давати мосту име неког спортисте, политичара, војсковође, књижевника, свештеног лица, па чак и научника... код нас, и не само код нас, увек изазива негативну конотацију и неку (извесну) завист "супротне" стране, а по неки пут и подсмех. Такво именовање треба увек избегавати код оваквих грађевина. Што се тиче имена улица, образовних установа и сличног, то је у реду, али мост(ови) никако. Мост(ови) има много већу "тежину" и значај у смислу самог објекта и дела или симбола града па чак и државе, коју он (мост) сам показује.

Па видите и сами да је већ почело полако да се име моста политизује ! На жалост још један доказ да код нас, као и у целом свету, се све врти око политике и јебених политичара !

Само неко нутрално име, онако како га је већ народ почео да зове од милоште, "Мост преко Аде" или "Мост изнад Аде" свеједно, само такво име и никако другачије. Мислим да је ово једно лепо природно име изникло из самог народа.

И само да још допуним: "Моста на Ади".
 
Probaću da na jedno mesto skupim argumente koji mi padaju na pamet u vezi davanje imena mostu. Čak i kod kumovanja postoje bolji i lošiji načini da se to uradi, dakle neki opštiji principi koje nije loše imati na umu. Izvinjavam se na dužini, ali ne znam kako ove ideje preneti kraće, a da i dalje ostanu svima razumljive.

Jedan trivijalan metod da se ovi principi naslute je analiza imena postojećih mostova: Pančevački most, Brankov most, Stari savski most, Stari železnički most, Novi železnički most, Gazela, Ostružnički most. Očigledno je da se imena daju isključivo kao odrednica njihove lokacije, izgleda ili funkcije. Ovde apsolutno NEMA imena ljudi! Brankov most nije izuzetak. On je dugo vremena za sve bio samo "Novi most", uprkos zvaničnog naziva most "Bratstva i Jedinstva". Kada su posle njega podignuta čak dva "novija" mosta, pa je to postalo glupavo i zbunjujuće, onda je počeo da se spominje kao "most u produžetku Brankove ulice". Neumitni proces skraćenja i optimizacije jezika iz ovoga je vrlo brzo izvukao glavni informativni deo, tj "kod Branka", odnosno samo Branka, pa je most tako postao Brankov most. Primarno značenje imena je dakle i ovde samo odrednica njegove lokacije, kao i kod drugih mostova, a tek su sekundarna značenja počast Branku Radićeviću i Branku Ćopiću. Iako je u to vreme ogromna većina običnih ljudi, zbog stradanja tokom tokom drugog svetskog rata, Bratstvo i Jedinstvo shvatala veoma ozbiljno, ipak su ga trenutno odbacili kad je u pitanju ime njihovog mosta i nešto što silom prilika moraju ponavljati svaki dan, mesecima, godinama i decenijama.

Iz ove poučne priče su očigledna dva pricipa. Treba na svaki način izbegavati da se imena najbitnijim infrastrukturnim objekatima daju po ljudima ili političkim idejama, i drugo, jezik je tesno povezan sa načinom na koji ljudi žive i ima svoju internu logiku koja se mora poštovati.

Imena su deo jezika, a jezik se NE SME zloupotrebljavati u političke svrhe. To je pokazatelj ideoloških i totalitarnih režima. Ime nekoga ili nečega ima pre svega utilitarnu (praktično korisnu) funkciju. To je oznaka identiteta objekta, i ljudi takve reči MORAJU koristiti, bez obzira da li to žele ili ne, da bi se uopšte mogli sporazumevati, pa čak i misliti. To jezik čini idealnim sredstvom programiranja umova, što ideološki i totalitarni režimi sa velikom radošću koriste. Naprimer tako što se jedan mesec u godini nazove po našem očigledno i danas omiljenom božanskom Imperatoru Avgustu, budući da se taj mesec i dalje zove isto tako. U knjizi 1984. ima divnih primera Novogovora. Zamislte da je jedina reč za hleb Đinđić, a za mleko Draža: "Dajte mi pola kila Đinđića i dva litre Draže"? Isti princip bi bio i sa Pavlovim ili Arčibaldovim mostom.

Ovo ne bi trebalo raditi čak i ako je u pitanju promocija etike ili vrednosnih sistema koje neko smatra svršeno očiglednim i dobrim za sve. Jezik NE SME biti sredstvo uticaja na um. Temeljni teorijski princip moderne države je da prisila može proisticati samo iz zakona, a ne iz etičih učenja pojedinih grupa. Naprimer, čak i ako zamislimo da se baš svi slože da moralno loše biti gej, ako to nije u zakonu, ne sme se nefomalnim utcajem akcionih grupa prouzrokovati da oni žive lošije od drugih ljudi. Nema diskriminacije sem ako zakon ne kaže tako. Etika mora biti prihvaćena dobrovoljnim izborom, ne vaninstitucionalnim pritiskom. Iznesu se vaši argumenti, pa ko ih privati, prihvatio ih je, a ko nije, ne sme mu zbog toga biti lošije. Istorijsko iskustvo je pokazalo da je to jedini način da se izbegne zamka ideološke države, verske države, teror moralne većine, odnosno svako nasilno nametanje vrednosnih sistema jedne grupe drugoj, ako se to radi van institucionalnih okvira koji svima daju iste šanse. Ubacivanje političkih ili vrednosnih ideja u jezik koji svi moraju da koriste, ne ostavlja pojedincu slobodu da se brani od drzave i etičkog terora bilo većine bilo vladajuće grupe.

Drugi temeljni princip je da je jezik prakticna alatka. Mi ga koristimo da bi obavlili svakodnevne poslove i da bi mogli da mislimo. Ovaj posao se ne sme otežavati davanjem imena koja to ometaju ili unose informacioni šum. Jezik ima tendenciju da podstiče ona imena koja su donekle i opis onoga što nešto jeste, ili onoga kakvo je, ili gde je. Sve zavisi šta nam je kod te stvari ili osobe u praksi bitno ili markantno. Problem sa ulicom Zorana Đinđića, ili skoro bilo kojom drugom ulicom, jeste što Zoran Đinđić nema nikakve veze sa njom, a i kad bi imao, nemaju oni koji tu ulicu koriste. Dok je grad bio mali, po meri ljudi, ulice su imale imena kao sto su Dunđerska, Jevrejska, Strma, Preka... Ime ovde nosi ne samo "kod ulice", tj jednoznačnu oznaku identiteta ulice, nego i opisuje i neku karakteristiku te ulice koja je u PRAKSI bitna onima koji je koriste. Nešto što i izgovaranje imena i korišćenje tog objekta čini lakšim, pa ta karakteristika onda postaje i jedina oznaka tog objekta, tj njegovo ime. Isto je i sa imenima ljudi. Petar Mihajlović je za njegove prijatelje samo Pera ili Debeli, ono prvo i nije čovek već samo kod za administraciju i računare.

Upravo se zbog ovoga svi postojeći Beogradski mostovi zovu onako kao se zovu. Ljudima je važno gde vodi Pančevački most, ili da Starim železničkim mostom idu vozovi a ne ljudi, a Bratstvu i Jedinstvu nije mesto u rečenici u kojoj neko nekoga upućuje na Brankov most zato što ovaj kasni na sastanak.

Zbog toga se i kod imenovanja novog mosta na Adi treba manuti ostataka ideološke države u kojoj uvek postoji minimalno jedna grupa koja ima stalne ambicije da neku drugu grupu nešto poučava i potseća protiv njihove volje. To ne znači da ne treba propagirati prave vrednosti niti poučavati narod. Naravno da treba, ali ne pogrešnim metodama, izmenom jezika kroz davanje ideološki nabijenih imena svakodnevnim objektima, i nikako ne korišćenjem prislile koja je u takvoj praksu neizbežna. Onaj ko se ne slaže sa implikacijama nekog političkog imena ne može ostvariti svoje pravo na političko neslaganje korišćenjem drugog imena jer ga niko ne bi razumeo. Jezik treba da bude samo neutralno sredstvo jasne komunikacije i pomoć jasnom mišljenju, ništa drugo ne treba gurati u njega.

Da ponovim, moj predlog je most koji se zove Ada. On je na Adi Ciganliji, pa je njegova najbolja oznaka onda prosto most Ada. To bi trebalo da ispunjava sve spomenute uslove.
 
Гага":mw5c3gq0 je napisao(la):
Ronche":mw5c3gq0 je napisao(la):
A da...umalo da zaboravim...Na vestima u Studiju B izjavili sledeće: "Kako su nam ekskluzivno rekli, vrh pilona biće postavljen u narednih desetak dana, ali nisu hteli da nam otkriju kako će taj vrh da izgleda" :D Pa da su malo pratili ovu temu, možda bi i znali :laugh: :kafa: I hvala za + ko god da ga je dao xD

Сад имаш два укњижена плусићћћа у дневник. Баш лепе слике :kk:

Гледао сам те вести на Студију Б и у себи сам управо исто рекао што и ти сад, да прате Беобилд, знали би ! Овако остају не обавештени.

Zahvaljujem :)
 
Михаило":2cnerixa je napisao(la):
Неко је поменуо дилетационе спојнице... Тога на овом мосту очигледно нема, нити ће их бити... Било би лепо да неко стручан објасни како ће мост да "упија" промену дужине, пре свега челичног, главног распона...
Ja sam pomenuo, a sada me još više interesuje kada sam pročitao da se most na budućem spoju u 24h spusti/podigne za čitavih pola metra. Dakle, to je od istezanja užadi usled povećanja temperature. Takođe, isteže se i sam most. E sad, kada se spoji, most je blago uzdignut u obliku luka i kada se sajle istegnu, most se malo poravna i tako produži, a plus produži se još dodatno kako bi se inače produžio i da nema efekta produženja usled istezanja sajli. I šta ako se most jednostavno izvije kao zmija, u obliku slova S ? Da mi ipak sačekamo to spajanje pre imena jer će posle, bojim se, biti jednoglasno usvojeno: TALASASTI MOST (eng. WAVE BRIDGE). :p
A kada bi češalj stavili u onaj betonski deo na NBg strani koji se sada nagurava?
 
Evo, kao što sam juče obećao, okačio sam klip snimljen juče na mostu :) Doduše, to je 7 manjih klipova spojenih u jedan. Izvinjavam se za deo na kojem sam snimao buduću petlju "Radnička" jer sam izgleda prebrzo snimao, pa se ne vidi lepo. Negde pred kraj se vidi i buduća ograda, koja moram priznati stvarno lepo izgleda i koliko sam shvatio visina ograde sa sve betonskom osnovom neće biti manja od 1.5m visine, tako da neće biti moguće naginjanje preko iste. Nadam se da će vam se svideti klip :kk:

[video]http://www.youtube.com/watch?v=uEmyjt50qTc[/video]
 
Ronche":2laypayd je napisao(la):
Negde pred kraj se vidi i buduća ograda, koja moram priznati stvarno lepo izgleda i koliko sam shvatio visina ograde sa sve betonskom osnovom neće biti manja od 1.5m visine, tako da neće biti moguće naginjanje preko iste.

Ipak prohrom. Hvala Bogu!
 
Ronche":3g2knt2e je napisao(la):
..... koliko sam shvatio visina ograde sa sve betonskom osnovom neće biti manja od 1.5m visine, tako da neće biti moguće naginjanje preko iste.

Gde tačno treba da stoji ta ograda? Između tramvaja i kolovoza ili kod pešačke staze?
 
Nego, zar ne treba, prema bezbednosnim propisima, da ograda ima vertikalne pregrade, a ne horizontalne?
 
Ronche":121an5nk je napisao(la):
Nego, zar ne treba, prema bezbednosnim propisima, da ograda ima vertikalne pregrade, a ne horizontalne?

Jedan od razloga zbog kojeg sam i pitao - ova ograda je prava merdevina za "skakače".

Drugi razlog je ta ukupna visina od 1.5m - ako stvarno bude tako (metalna ograda na betonskom ziduću = 1.5m), onda neće biti tog čuvenog fenomenalnog pogleda iz kola kada se prelazi preko mosta, zbog kojeg su, između ostalog kablovi stavljeni u sredinu.
 
@GOJE
+ 1 :)
promaklo :( a jako vаžan deo
Zuma je postavio fotografiju na kojoj je flašica coca-cole u ležistu spoja (prilog posetioca mosta)
verovatno tu se i postavljaju stubici ograde :) a u toj ,,boji,, morao bi biti i sam vrh pilona bilo bi ružno da su različiti

@relja
Kako je ,,ubijen,, vrh Ajfelovog tornja sa zaštitom od skakanja
Važno da su onemoguceni slučajni padovi i za trajanje nevremena
a od odluke skakača, teško je zaustaviti ikog.
 
relja":334264ad je napisao(la):
Ronche":334264ad je napisao(la):
Nego, zar ne treba, prema bezbednosnim propisima, da ograda ima vertikalne pregrade, a ne horizontalne?

Jedan od razloga zbog kojeg sam i pitao - ova ograda je prava merdevina za "skakače".

Drugi razlog je ta ukupna visina od 1.5m - ako stvarno bude tako (metalna ograda na betonskom ziduću = 1.5m), onda neće biti tog čuvenog fenomenalnog pogleda iz kola kada se prelazi preko mosta, zbog kojeg su, između ostalog kablovi stavljeni u sredinu.

Upravo to, oni prave merdevine...E sad, ne znam baš koliko je pametno obraćati pažnju na pogled...jedino kao suvozač ili putnik :laugh: Biće dovoljno ako kao pešaci budemo imali dobar pogled :)
 
Molim da se unese u zapisnik da je GOJE svoj 100 pljusic dobio od mene. :D
Cestitam, doziveo si stotu...
Preporuku.
 
Minnheima":3p907j4d je napisao(la):
Molim da se unese u zapisnik da je GOJE svoj 100 pljusic dobio od mene. :D
Cestitam, doziveo si stotu...
Preporuku.
Uneto u zapisnik! Blagodarim istom merom (pljusom) :p
 
boca-ica":2unt18mm je napisao(la):
@relja
Kako je ,,ubijen,, vrh Ajfelovog tornja sa zaštitom od skakanja
Važno da su onemoguceni slučajni padovi i za trajanje nevremena
a od odluke skakača, teško je zaustaviti ikog.

Naravno. Otići će na Brankov (i ovako veći deo njih u sebi želi da ih neko spase, odmah pored je pristan policije, tu su i splavovi, ima ljudi...).

Ako je neko smotan, preleteće i preko ograde na Brankovom i kroz ogradu na Adi.
Široka tema, ali su mi ograde kao na Brankovom i starom tramvajskom ipak nekako sigurnije.
Sad videh na temi o Gazeli da je ograda na renoviranom delu drugačija, stara je imala "kutijasti" "O" (kao slovo) profil na vrhu, a nova ima dva kvadratna na nekom rastojanju. Manja težina i manje materijala za ugradnju, ali takođe i pristupačnija stepenica za "srebrne letače".
 
Meščini da će te ograde biti između šinskog dela i kolovoznog dela.
 
Михаило":buwv4jl7 je napisao(la):
Неко је поменуо дилетационе спојнице... Тога на овом мосту очигледно нема, нити ће их бити... Било би лепо да неко стручан објасни како ће мост да "упија" промену дужине, пре свега челичног, главног распона...

Logično je sledeće - dilataciona spojnica će postojati na početku bočnog raspona, na stubu br.1 prema petlji J.Gagarina. Bočni raspon će ostati na kliznim ležajima po kojima se sada nagurava, tako da će on svojim pomeranjem preuzimati i promene dužine glavnog raspona usled temperaturnih kolebanja.
 
boca-ica":1es07w6c je napisao(la):
Važno da su onemoguceni slučajni padovi i za trajanje nevremena
a od odluke skakača, teško je zaustaviti ikog.
Horizontalne prečke su definitivno protiv propisa, a oni nisu tu zbog samoubica već zbog dece. Svuda gde je moguće prisustvo dece se rade ili vertikalne prečke, koje su uglavnom strahovito ružno ali jeftinije rešenje, žičana mreže, perforirani limovi ili providne ploče od akrila ili stakla.
Sem toga, razmak prečki ne sme da bude veći od 12 cm (da dete ne bi moglo da proturi glavu, a gde glava prolazi, prolazi i čitavo telo), što ovde isto nije slučaj. Bilo kako bilo, malu decu (a bogami i onu malo veću a blentavu :p ) ne treba ispuštati iz ruku...
 
Slažem se...treba ih kao što roditelji rade u čini mi se Australiji...decu vode na povodcu :D
Moram sad malo u off. To sa povodcem bi bilo jako korisno u Knez Mihajlovoj, s obzirom na to da deca ne gledaju kuda idu i često se desi da umalo ne zgazim neko dete xD, a vikendom uveče ima jako malo prostora za manervisanje :D
 
Ako je to pešačka ograda, onda se vode logikom - a ko je lud da vodi dete pešaka preko ovog mosta?
 
Verovatno je ograda izmedju sinskog ili automobilskog i pesackog dela.

Milanche rece da su mu rekli na gradilistu da ce pesacka ograda biti od grafita da bi se ustedelo.
 
"Milanche rece da su mu rekli na gradilistu da ce pesacka ograda biti od grafita da bi se ustedelo."

nije nego da bi se smanjila tezina na najslabijem delu mosta......
 
Najcesci predlozi za ime mosta od gradjana koji su presli most

Najčešći predlozi građana
▶ Zoran Đinđić
▶ Nenad Bogdanović
▶ Patrijarh Pavle
▶ Nikola Tesla
▶ Novak Đoković
▶ Dragan Đilas
▶ Žirafa
▶ Skakavac
▶ Galeb
▶ Hobotnica
▶ Harfa
▶ Lepeza
▶ Jedro
▶ Most mladosti
▶ Most slobode
▶ Most rasterećenja
▶ Beogradski most
▶ Evropski most

http://www.24sata.rs/vesti/beograd/...postao-omiljeno-gradsko-setaliste/10544.phtml
 
Vrh