Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Veliki Vracar":17v3tq78 je napisao(la):
Zašto moderatori dozvoljavaju ovoliku besramnu političku zloupotrebu sajta? Sad samo treba da se pojave odgovori na izrečeno i tako u beskonačnost, ovo je jednostavno obezvređivanje teme koja je u naslovu... :notok: Preduzmite nešto da se ovo ne ponavlja!

Pa nisu moderatori tu da brišu postove i prete, valjda bi svako trebalo da ima osećaj kada se previše odaljio od teme. Bar mislim. A i jedni druge, ako neko pretera, možemo da opomenemo.

Šta mislite, ili znate, o tome da li će do 2013. biti završen i pristupni bulevar sa novobeogradske strane? Biće interesantno, uz prugu, UMP kao pratilac BG-voza. Alternativa. Zato nisam za to da se duž trase UMP-a razvode linije javnog prevoza, on je, pre svega, za automobile (osim samog mosta).
 
Niko nije govorio do 2013. godine.

Juce je izjavio onaj lik iz direkcije za gradjevinsko zemljiste da ce zavrsiti taj deo do sredine 2013. godine a i nesto slicno je gradski arhitekta.

Dakle tramvaj krece 2012 a automobili do tosinog bunara krajem 2013. godine...
 
Danas sam pokusao da na mostu otkrijem odgovor na svoje pitanje kako ce ustvari da obave to spajanje koje je kobajagi vec obavljeno? Sta ce raditi da bi imobilisali viseci deo mosta toliko da mogu da ga zavare? U pitanju su hiljade tona celika koji vibrira na "federima", odnosno sajlama. Pritisak koji ce tolika pokretna masa da vrsi na prvi kruti spoj koji bude uradjen sa nepomicnim delom ce biti ogroman.

Koliko sam uspeo da (tek delimicno) cujem i vidim, stvar ide otprike ovako. Brze vibracije (ili zbog faktora prigusenja ovako velike mase ili zato sto uopste ne postoje) nisu vidljive. Golim okom se ne moze viditi bilo kakvo pomeranje na spoju. Medjutim postoje vrlo velike oscilacije zbog promene temparature. Zbog ove promene, sajle se toliko istezu i skupljaju, da se ivica mosta kod spoja dize i spusta ukupno oko 40 cm u 24-casovnom ritmu. Posto je poslednji segment vec delom ili potpuno zavaren za Novo Beogradski deo, derek kran vise ne nosi njegovu tezinu. Zbog toga se most donekle podigao, taman toliko da mu je srednja vrednost dnevnih oscilacija negde oko nivoa na kome se nalazi Novo Beogradski deo. Kad sam ja bio tamo, uvece, bio je oko 20 cm ispod njegovog nivoa. Radnik koji je bio tamo kaze da je juce bio otprike toliko iznad. Po njegovim recima tajna je u tome sto su ove oscilacije predvidljive. Oni proracunaju kada je najzgodnije da krenu u zavarivanje, i tada pocinje trka sa vremenom. Veci broj nezavisnih ekipa za zavarivanje stoji spremno. U pogodnom trenutku strane se pritegnu velikim stegama. Vidljive su dve. Pretpostavljam da postoje i na donjem delu mosta. Od tada imaju samo par casova da zavare vise malih segmenata na strateski rasporedjenom tackama. Ovo se MORA zavrsiti pre nego sto naprezanje postane preveliko. Ako se to uradi dovoljno brzo, posle toga dva dela drze delom stege, a delom mestimicno zavareni delovi. Zatim sledi jos poprilican broj operacija koje nisam uspeo da cujem, da bi tek tada sve bilo pripremljeno da krene masina za zavarivanje. Evo kako izgledaju te stege na primeru vara koji drzi samo tezinu jednog, poslednjeg segmenta koji je spojen za Novo Beogradski deo mosta. Ne znam da li ce se te iste stege koristiti i za imobilisanje citavog mosta kad se najzad i on bude spajao:

34rg1n6.jpg


9i62kg.jpg


25tfe9w.jpg
 
Alternativni predlog za ime mosta: most "A" :)

Nema veze sa Anarchy nego, ako vec trazite slicnosti, onda ipak najvise lici bas na slovo A. I to bez obzira da li se most gleda uzduzno ili popreko. Kao neka vrsta trodimenzionalnog slova A, gde su nogice slova A ili oslonci stuba ili zice na mostu, u zavisnosti od toga odakle se gleda.

308l56o.jpg
 
Par zanimljivih detalja:

Ovako izgleda jedina gotova ulazna petlja, tj uspon na most sa NBG strane :)

2lk8dxh.jpg


Ako je ovaj natpis spontan, nije lose. Radnici koji rade su izgleda ponosni sto su tu. Inace, cuo sam da su zavarivaci nasi ljudi, i da odmah idu na neko inostrano gradiliste:

ke6on5.jpg


Ovako izgleda pravi klin:

3vlv9.jpg


Lepeza od zlata:

209rm9i.jpg


Doprinos posetoca spajanju delova mosta:

4okg2.jpg
 
Ok Igore, u pravu si potpuno. Prvo su poceli da razglabaju o Rajsu, koga ja postujem i nije losa ideja za naziv mosta, pa smo onda delija i ja pokusali da obrazlozimo nas predlog i ne vidim ni jedan razlog zasto to nekome smeta. 100 puta ljudi odu sa diskusijom predaleko od teme, pa niko ne preti nikome izbrisace te moderator i sl. Pa nije Igor Udba ;). Hvala adminu na razumevanju. I sta konkretno znaci rec banovace te? Nisam veliki poznavalac engleskog :)
 
Zuma":3c4vwvqh je napisao(la):
Danas sam pokusao da na mostu otkrijem odgovor na svoje pitanje kako ce ustvari da obave to spajanje koje je kobajagi vec obavljeno? Sta ce raditi da bi imobilisali viseci deo mosta toliko da mogu da ga zavare? U pitanju su hiljade tona celika koji vibrira na "federima", odnosno sajlama. Pritisak koji ce tolika pokretna masa da vrsi na prvi kruti spoj koji bude uradjen sa nepomicnim delom ce biti ogroman.

Koliko sam uspeo da (tek delimicno) cujem i vidim, stvar ide otprike ovako. Brze vibracije (ili zbog faktora prigusenja ovako velike mase ili zato sto uopste ne postoje) nisu vidljive. Golim okom se ne moze viditi bilo kakvo pomeranje na spoju. Medjutim postoje vrlo velike oscilacije zbog promene temparature. Zbog ove promene, sajle se toliko istezu i skupljaju, da se ivica mosta kod spoja dize i spusta ukupno oko 40 cm u 24-casovnom ritmu. Posto je poslednji segment vec delom ili potpuno zavaren za Novo Beogradski deo, derek kran vise ne nosi njegovu tezinu. Zbog toga se most donekle podigao, taman toliko da mu je srednja vrednost dnevnih oscilacija negde oko nivoa na kome se nalazi Novo Beogradski deo. Kad sam ja bio tamo, uvece, bio je oko 20 cm ispod njegovog nivoa. Radnik koji je bio tamo kaze da je juce bio otprike toliko iznad. Po njegovim recima tajna je u tome sto su ove oscilacije predvidljive. Oni proracunaju kada je najzgodnije da krenu u zavarivanje, i tada pocinje trka sa vremenom. Veci broj nezavisnih ekipa za zavarivanje stoji spremno. U pogodnom trenutku strane se pritegnu velikim stegama. Vidljive su dve. Pretpostavljam da postoje i na donjem delu mosta. Od tada imaju samo par casova da zavare vise malih segmenata na strateski rasporedjenom tackama. Ovo se MORA zavrsiti pre nego sto naprezanje postane preveliko. Ako se to uradi dovoljno brzo, posle toga dva dela drze delom stege, a delom mestimicno zavareni delovi. Zatim sledi jos poprilican broj operacija koje nisam uspeo da cujem, da bi tek tada sve bilo pripremljeno da krene masina za zavarivanje. Evo kako izgledaju te stege na primeru vara koji drzi samo tezinu jednog, poslednjeg segmenta koji je spojen za Novo Beogradski deo mosta. Ne znam da li ce se te iste stege koristiti i za imobilisanje citavog mosta kad se najzad i on bude spajao:
........


To je možda i nazanimljivi deo, ali kako stvari stoje, zbog "zvaničnog" spajanja, moguće da ćemo biti uskraćeni za snimak.
 
lento":1gb2jusa je napisao(la):
Zna li neko da li ce postojati tramvajska veza Rakovica - Most? Ni na jednoj slici dosada nisam to uspeo da vidim.
Неће. То смо сви замерили.
Zuma":1gb2jusa je napisao(la):
...Zatim sledi jos poprilican broj operacija koje nisam uspeo da cujem, da bi tek tada sve bilo pripremljeno da krene masina za zavarivanje...
Да ли има бар неке назнаке кад се све то планира да се коначно уради?
relja":1gb2jusa je napisao(la):
To je možda i nazanimljivi deo, ali kako stvari stoje, zbog "zvaničnog" spajanja, moguće da ćemo biti uskraćeni za snimak.
Што? Па то ће баш бити прилика да се поново весели. :laugh:
 
Kao da u nasim zivotima nema vaznijih imena od imena politicara. Postaje mi prilicno ogavan taj kult politicara. Davati imena politicara mostovima je malko poremeceno. Zar ne? Kako je elegantno ime za most Gazela! To ne znaci da ovaj most treba da bude zirafa. To ne bi bilo vise originalno.
Ja sam ipak za to da taj most ostane most na Adi. Ako vec hoce da ga krste nekim imenom. Onda samo ime nekog ko je bio znacajan za moderni Beograd i beogradjane. Duskov most ( most Duska Radovica ). Taj covek je svojim Beograde dobro jutro i studiom B verovatno uradio mnogo vise za Beograd i beogradjane od svih tih nabrojanih politicara zajedno. Uostalom kao i Timothy John Byford, ali je vec njgovo ime dato Banjickoj sumi. Bar nezvanicno.

http://www.youtube.com/watch?v=KRjluvbKWGk

Nisam mogao da odolim :)
 
Ne znam da li je možda optička varka, ali da li je neko primetio da kada se pilon posmatra sa mosta iz određenog igla izgleda kao da je nakrivljen na jednu stranu, i to baš na onu kuda su ljudi pešačili?
Da li je moguće da je most bio toliko opterećen da se zapravo pilon nakrivio? Da li je to moguće?
 
Inace,sada je cifra za most 120 miliona+120 za pristupne petlje,ne pominju ostalih 165 miliona eura za UMP :rolleyes:
 
U početku sam bio protiv puštanja mase na gradilište. I sad sam donekle. Ali tvrdim da će ovaj vikend ostati upamćen u istoriji Beograda. Zaista do sada ovako nešto nije zabelezeno. Oko 70.000 ljudi je prošetalo. Stvarno lepa atmosvera i imaćemo šta da pričamo unucima... Ispao je lep dogođaj. A mislim da je i nama 'zaluđenicima' legla ova šetnja preko... Ja ne bih izdržao do decembra. A plus nikada više cela polovina mosta neće biti slobodna za pešake... Ovo je ipak trebalo da se uradi jer je otvaranje u decembru a tad je bas hladno, a dozivljaj ne bi bio isti. Lepo u svakom slučaju :) čak smo za vikend dobili liniju M1 , doduše autobusku ;-)
 
Nisam stigao na ,,šetnju,, :(
ali zahaljuci mnogim clanovima BB, ko da sam bio :)
sličice pokrivaju mnoge detalje koje verujem ne bih ni sam primetio :kk:
 
Искористио сам вечерас последњу прилику да пређем преко моста и нисам зажалио. Ево пар слика, мада је углавном све већ виђено :)

 
Wile E. Coyote":2cthlvnt je napisao(la):
Zuma":2cthlvnt je napisao(la):
...Zatim sledi jos poprilican broj operacija koje nisam uspeo da cujem, da bi tek tada sve bilo pripremljeno da krene masina za zavarivanje...
Да ли има бар неке назнаке кад се све то планира да се коначно уради?
Има, питао ја једног од радника/инжењера на мосту :)
Извештај гласи: М21 је сада потпуно заварен за бочни распон, и дерик кран не носи више његову тежину. Као што се види, главни распон је тренутно нижи од бочног. Наредних дна ће дерик да буде уклоњен чиме ће главни распон да се подигне делимично, и онда следи она прича коју је Зума већ испричао. Наравно, томе предходи и последње нагуравање бочног распона за тих 15так центиметара. Како је рекао, све би то требало да буде обављено у наредних десетак дана :)
 
Evo slika i od današnje šetnje preko mosta. Tu je bio i Điki sa porodicom (moram da primetim da ima jako lepu ženu :) ). Što se tiče segmenta M21...ne bih baš rekao da je zavaren...to se može videti na jednoj od slika...još uvek nije nacentriran.
P.S. U toku sutrašnjeg dana ću okačiti i nekoliko video zapisa sa lica mesta ;)

 
Михаило":rouitulu je napisao(la):
Wile E. Coyote":rouitulu je napisao(la):
Zuma":rouitulu je napisao(la):
...Zatim sledi jos poprilican broj operacija koje nisam uspeo da cujem, da bi tek tada sve bilo pripremljeno da krene masina za zavarivanje...
Да ли има бар неке назнаке кад се све то планира да се коначно уради?
Има, питао ја једног од радника/инжењера на мосту :)
Извештај гласи: М21 је сада потпуно заварен за бочни распон, и дерик кран не носи више његову тежину. Као што се види, главни распон је тренутно нижи од бочног. Наредних дна ће дерик да буде уклоњен чиме ће главни распон да се подигне делимично, и онда следи она прича коју је Зума већ испричао. Наравно, томе предходи и последње нагуравање бочног распона за тих 15так центиметара. Како је рекао, све би то требало да буде обављено у наредних десетак дана :)
Да ли ће тада бити крметине? :lol:
 
A da...umalo da zaboravim...Na vestima u Studiju B izjavili sledeće: "Kako su nam ekskluzivno rekli, vrh pilona biće postavljen u narednih desetak dana, ali nisu hteli da nam otkriju kako će taj vrh da izgleda" :D Pa da su malo pratili ovu temu, možda bi i znali :laugh: :kafa: I hvala za + ko god da ga je dao xD
 
Jel se deli nesto besplatno gore? Prodjoh danas radnickom i stvarno nisam mogla da poverujem koliko je ljudi bilo...
 
Wile E. Coyote":3ofqias1 je napisao(la):
Да ли ће тада бити крметине? :lol:
Биће за раднике сто посто. Политичарима је било доста :p

Ronche":3ofqias1 je napisao(la):
Što se tiče segmenta M21...ne bih baš rekao da je zavaren...to se može videti na jednoj od slika...još uvek nije nacentriran.
Заварен је за БОЧНИ распон ;) Остаје да се завари за главни и тада ће и званично мост бити спојен.

Неко је поменуо дилетационе спојнице... Тога на овом мосту очигледно нема, нити ће их бити... Било би лепо да неко стручан објасни како ће мост да "упија" промену дужине, пре свега челичног, главног распона...
 
Ronche":31i5qdli je napisao(la):
A da...umalo da zaboravim...Na vestima u Studiju B izjavili sledeće: "Kako su nam ekskluzivno rekli, vrh pilona biće postavljen u narednih desetak dana, ali nisu hteli da nam otkriju kako će taj vrh da izgleda" :D Pa da su malo pratili ovu temu, možda bi i znali :laugh: :kafa: I hvala za + ko god da ga je dao xD

Сад имаш два укњижена плусићћћа у дневник. Баш лепе слике :kk:

Гледао сам те вести на Студију Б и у себи сам управо исто рекао што и ти сад, да прате Беобилд, знали би ! Овако остају не обавештени.
 
Vrh