Danas sam pokusao da na mostu otkrijem odgovor na svoje pitanje kako ce ustvari da obave to spajanje koje je kobajagi vec obavljeno? Sta ce raditi da bi imobilisali viseci deo mosta toliko da mogu da ga zavare? U pitanju su hiljade tona celika koji vibrira na "federima", odnosno sajlama. Pritisak koji ce tolika pokretna masa da vrsi na prvi kruti spoj koji bude uradjen sa nepomicnim delom ce biti ogroman.
Koliko sam uspeo da (tek delimicno) cujem i vidim, stvar ide otprike ovako. Brze vibracije (ili zbog faktora prigusenja ovako velike mase ili zato sto uopste ne postoje) nisu vidljive. Golim okom se ne moze viditi bilo kakvo pomeranje na spoju. Medjutim postoje vrlo velike oscilacije zbog promene temparature. Zbog ove promene, sajle se toliko istezu i skupljaju, da se ivica mosta kod spoja dize i spusta ukupno oko 40 cm u 24-casovnom ritmu. Posto je poslednji segment vec delom ili potpuno zavaren za Novo Beogradski deo, derek kran vise ne nosi njegovu tezinu. Zbog toga se most donekle podigao, taman toliko da mu je srednja vrednost dnevnih oscilacija negde oko nivoa na kome se nalazi Novo Beogradski deo. Kad sam ja bio tamo, uvece, bio je oko 20 cm ispod njegovog nivoa. Radnik koji je bio tamo kaze da je juce bio otprike toliko iznad. Po njegovim recima tajna je u tome sto su ove oscilacije predvidljive. Oni proracunaju kada je najzgodnije da krenu u zavarivanje, i tada pocinje trka sa vremenom. Veci broj nezavisnih ekipa za zavarivanje stoji spremno. U pogodnom trenutku strane se pritegnu velikim stegama. Vidljive su dve. Pretpostavljam da postoje i na donjem delu mosta. Od tada imaju samo par casova da zavare vise malih segmenata na strateski rasporedjenom tackama. Ovo se MORA zavrsiti pre nego sto naprezanje postane preveliko. Ako se to uradi dovoljno brzo, posle toga dva dela drze delom stege, a delom mestimicno zavareni delovi. Zatim sledi jos poprilican broj operacija koje nisam uspeo da cujem, da bi tek tada sve bilo pripremljeno da krene masina za zavarivanje. Evo kako izgledaju te stege na primeru vara koji drzi samo tezinu jednog, poslednjeg segmenta koji je spojen za Novo Beogradski deo mosta. Ne znam da li ce se te iste stege koristiti i za imobilisanje citavog mosta kad se najzad i on bude spajao:
........