Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Imate i video na vesti

I pored problema, SCT nastavlja rad
6. januar 2011. | 16:25 -> 17:13 | Izvor: B92

(Tanjug)
Beograd -- I pored finansijskih problema, slovenačka građevinska kompanija SCT neće obustaviti radove u Srbiji. Najveći projekat je izgradnja mosta na Adi.

U saopštenju ove kompanije koja je pred kraj 2010. proglasila nesolventnost u Ljubljani navodi se da su prioritet kompanije i dalje gradnja mosta na Adi i pristupnih puteva.

Grad Beograd ne brine zbog finansijskih problema slovenačke kompanije SCT koja učestvuje u gradnji mosta na Adi. U direkciji za građevinsko zemljište kažu da se radovi na mostu ne dovode u pitanje.

„Ne dovodi se u pitanje izgradnja mosta na Adi, jer je ugovor potpisan pre tri godine i radovi se odvijaju onako kako je dogovoreno“, kaže Nenad Bajić, iz Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda

Osim mosta na Adi, slovenačka firma treba da gradi i pristupne puteve. Slovenačka kompanija je ovaj posao dobila pre dva meseca, a ugovor je vredan 36 miliona evra i do sada joj nije isplaćen ni jedan dinar.

Predstavnici građevinskog sektora u Privrednoj komori Srbije podsećaju da ovo nije prvi put da Srbija angažuje kompaniju koja ima finansijskih problema.

Kako je B92 nedavno izveštavao, najveće slovenačko građevinsko preduzeće SCT proglasilo je platežnu nesposobnost i uložilo zahtev za prisilno poravnanje.

Inače Ivan Zidar, predsednik uprave SCT, u oktobru je osuđen u Nemačkoj zbog poslovne korupcije, na godinu i po dana zatvora. Pored toga, protiv njega i par njegovih najbližih saradnika državno tužilaštvo podiglo je optužnicu i zbog sumnje u pranje novca i zloupotrebu službenog položaja.

http://b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=01&dd=06&nav_category=9&nav_id=484117
 
Компанија која учествује у изградњи моста преко Аде финансијски нестабилна
Управни одбор компаније СЦТ, која учествује у изградњи моста преко Аде Циганлије, утврдио је да је та фирма несолвентна и предузима све потребне мере за финансијску и пословну реорганизацију, саопштио је данас СЦТ, демантујући да се ради о банкроту компаније.

Намера је да рационализацијом пословања и финансијским преструктуирањем очувамо компанију, постигнемо договор са повериоцима о висини и роковима отплате обавеза и тиме обезбедимо даљу сарадњу са нашим бројним добављачима и кооперантима, наведено је у саопштењу.

Како је наведено, СЦТ ће извођењем финансијског преструктуирања и пословне санације моћи још ефикасније да наступи на свим тржиштима.

„Један од темељних елемената поступка принудног поравнавања је свакако извођење текућих пројеката у складу са потписаним уговорима. Међу важним пројектима наше компаније су исто тако пројекти у Србији, изградња моста преко Саве на Ади Циганлији и приступних путева“, саопштио је СЦТ.

Не гледајући на финансијске тешкоће, које решавамо са поступком принудног поравнавања, у фирми се одвијају све потребне активности за настављање радова, који ће, као и до сада, тећи по уговореним плановима и роковима, додаје се.

У Словенији СЦТ тренутно изводи радове на 64 градилишта, у иностранству радови теку у Србији, БиХ, Албанији и на Косову, а компанија рачуна и на тржишта Либије и Русије, наведено је у саопштењу.

]Ова компанија део је конзорцијима који гради мост преко Аде, на чијем је челу аустријски Пор. Она је пре два месеца изабрана на тендеру за извођача радова за приступне путеве са новобеоградске стране моста.

Танјуг
објављено: 06/01/2011

http://www.politika.rs/vesti/najnov...osta-preko-Ade-finansijski-nestabilna.sr.html
 
dovlisa":1woy68ox je napisao(la):
Okacene su decembarske fotografije na www.savabridge.com
Da, a tu su i nove vesti

Монтажа деветог сегмента главног распона


У среду 30. децембра извршено је подизање комплетног деветог сегмента М8 главног распона моста, масе преко 332 т, чиме је премошћено 146м од 376м главног распона моста преко реке Саве. По завршетку заваривања сегмента М8 за претходни сегмент следи постављање и утезање осмог пара косих каблова на главном распону а затим и подизање следећег М9 чија је предмонтажа завршена док је за М10 у току.

У уторак 4. јануара на градилишту 1, извршено је нагуравање пет завршених сегмената и сандучастог носача шестог сегмента бочног распона за 20м, чиме је премошћено 107м од 338м бочног распона моста.

Тренутно је инсталирано осам пари каблова на задњем и седам на главном распону.
 
Kada se sve sabere (bocni i glavni raspon) prakticno je premosceno 35% tj. 253 od 714m .. Nije lose, premostice ga oni do avgusta kako su i planirali ... :kk:
 
Dobrodošao i hvala za sjajne slike....
Ne znam samo da li je ovaj forum dovoljno veliki za Wile E. Coyote -a i peru&kojota, Vracara i Velikog vracara, Lucifera i COTOH-u ..... :D


A ja danas u napadu impulsivnosti seo na bajs i usput otišao da se još jednom uverim da je bočni raspon dovoljno visok na najnižoj tački i da će nadvožnjak preko Jurija Gagarina biti na normalnoj visini. Zasmislite - HOĆE (- 'AJDE?!? :p )

Bočni raspon, slikano iz Jurija Gagarina
43306846.jpg


Železnički nadvožnjak na početku Jurija Gagarina
97757349.jpg


Bočni i glavni raspon
15730747.jpg
 
Dobrodosli ljudi!

Bravo za slike,fejk njile!

There can be only one(njile)! :)

Inace ljudovi,danas 10.1.2011. su trebali poceti radovi na pristupnim saobracajnicama sa obe strane.Dakle pojela maca bar sto se tice ovih severnih sto je SCT trebao da radi?
 
@pera&kojot

Bravo majstore.Slike su ti profesionalne!
 
vucko":16uum70i je napisao(la):
Dobrodosli ljudi!

Bravo za slike,fejk njile!

There can be only one(njile)! :)

Inace ljudovi,danas 10.1.2011. su trebali poceti radovi na pristupnim saobracajnicama sa obe strane.Dakle pojela maca bar sto se tice ovih severnih sto je SCT trebao da radi?
"Вучко" има још један (1) дан времена, данас је 9. јануар, зар не !
Иначе лично никад "д"ежелцима нисам веровао, ни док смо били заједно у СФРЈУГОСЛАВИЈИ, а посебно сад кад нисмо више "браћа".

Иначе добродошлица новим члановима, а за слике наравно велики +1.
 
Biće rešenja za petlju kod Ade
10. januar 2011. | 20:14 | Izvor: B92, Beta, Tanjug
Beograd -- Rešenje za izgradnju pristupne saobraćajnice za most na Savi na Novom Beogradu biće pronađeno nakon utvrđivanja svih potrebnih detalja.



Za taj projekat je bila angažovana slovenačka firma SCT, o čijem bankrotu se spekulisalo u medijima.

"Svakodnevno smo u kontaktu sa predstavnicima te firme i ukoliko bude bilo potrebe, pronaći će se odgovarajuće rešenje", kaže Nenad Bajić iz Direkcije za izgradnju grada Beograda.

On je podsetio da je ugovor za izgradnju te saobraćajnice, u vrednosti od 36 miliona evra, potpisan sa SCT-om pre dva meseca, ali da kompanija još nije počela da radi na gradilištu na Novom Beogradu, gde su u toku pripremni radovi.

"Ta firma je samo deo konzorcijuma koji gradi most, a njime rukovodi slovenačka firma firma PORR i za sada se svi radovi na izgradnji mosta preko Ade odvijaju nesmetano", dodao je Bajić.

U slovenačkim medijima krajem decembra objavljeno je da je kompanija SCT, zbog velikih dugova bankrotirala, ali je uprava te firme demantovala te informacije.

"Upravni odbor kompanije utvrdio je da je ta firma nesolventna i preduzeće sve potrebne mere za finansijsku i poslovnu reorganizaciju, ali nije reč o bankrotu kompanije", navedeno je u saopštenju kompanije.

Zbog SCT promena i u vrhu Petrola?

SCT nastavio radove u Sloveniji

Građevinsko preduzeće SCT počelo je radove na desetak od ukupno 64 gradilišta u Sloveniji, čemu su pogodovali i dobri vremenski uslovi u ovo doba godine. SCT, jedna od najvećih građevinskih kompanija u Sloveniji, je krajem prošle godine proglasio da nije u mogućnosti da servisira svoje prispele obaveze i sudu je dostavio predlog za prisilno poravnanje.

Navodno sporno otkupljivanje dugova bankrotiranog SCT bi moglo da "odnese" i predsednika uprave Petrola. Nakon što SCT objavio bankrot, slovenački list Finance je objavio da je drugo veliko slovenačko preduzeće Petrol od advokata Dušana Korošeca otkupilo dug od 160.000 evra koliko mu je dugovao SCT.

Slovenački mediji su već pre toga pisali o dugovima SCT- Petrolu, pre svega za benzin, koji se procenjuju i do cifre od 15 miliona evra. Zbog toga je Petrol pred kraj prošle godine i blokirao SCT mogućnost plaćanja karticama na njegovim pumpama.

Prema pisanju slovenačkih medija, odlazak Aleksandra Svetelšeka sa mesta predsednika uprave Petrola je, zbog spornog posla, skoro izvestan.

U međuvremenu su slovenački mediji došli do novih dokumenata koji dokazuju da je Petrol nameravao da otkupi dugove SCT od još jednog advokata, Mira Senice, vanbračnog partnera slovenačke ministarke unutrašnjih poslova Katarine Kresal.

http://b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2011&mm=01&dd=10&nav_id=484894

Ko zna birokratski jezik nek mi prevede sta je rekla direkcija?
 
Stvar je kao formalno ispravna jel je tender radjen po pravilima EIB-a toboze oni su bezgresni i nepotkupljivi makar ih tako predstavljaju kod nas. Naime SCT je regularno podneo svu tendersku dokumentaciju i kako vole da kazu nije postojao "formalno pravni" osnov da ih iskjluce iz tenderskog procesa samo na osnovu glasina i sl. Mene mnogo vise brine sto se prave da nisu znali za celu ovu problematiku i sto su sebe i nas mozda doveli pred svrsen cin u vremenskom tesnacu. Trenutno su u fazi poricanja i razumevanja situacije istovremeno dok je pitanje vremena kada ce krenuti sa pravdanjem i da vanjem glupih izgovora kao nismo znali i bilo je sve korektno a i vrapce na beobuildu su znale kako sct stoji u sloveniji
 
Najviše me brine valjanost garancije koju smo dobili od SCT-a za dobro obavljen posao. Naime, SCT nije mogao sam da dobije garancije pa je tražena pomoće od fonda SLO vlade za izlazak iz krize građevinarstva.

SCT su banke odbile više puta tokom prethodne godine,pa su mu zaškripeli poslovi i u Libiji.
Koliko znam banke su ih odbile i za pristupne puteve našem mostu sem ako njihova Vlada ne pomogne tj. da garancije

Vidite: http://www.delo.si/clanek/129256

Igor":2pz5ok64 je napisao(la):
Mene mnogo vise brine sto se prave da nisu znali za celu ovu problematiku i sto su sebe i nas mozda doveli pred svrsen cin u vremenskom tesnacu. .......................... i davanjem glupih izgovora kao nismo znali i bilo je sve korektno a i vrapce na beobuildu su znale kako sct stoji u sloveniji
Najveći blam SCT-a je izgradnja bolnica u Sloveniji, a tunel koji smo ovde pominjali je samo šlag na torti

Evo članka u Delu o tome
http://www.delo.si/clanek/62967
Oni su recimo Onkološki institut gradili 11 godina. Na kraju, kad su zgradu uselili ispostavilo se da vodovod u njoj ne funkcioniše, pa je SCT naplatio SLO vladi još oko 600.000€ da ispravi grešku. Potom se ispostavilo da ima još sijaset grešaka pa su to otklanjali još godinu dana. Naravno uvek su naplaćivali ispravke greški koje nisu ni smeli da naprave.
Neverovatan detalj je i da je njihovo ministarstvo tj. komisija primila zgradu, a da u njoj ne radi vodovod valjano.
Od posledica njihovih grešaka određeni broj pacijenata je dobio neku zarazu.

SCT je neverovatna priča, trebalo bi napraviti seriju o toj kompaniji.

E sad sam ja kao pametan, pa znam sve to o SCT-u, a naši rukovodioci ništa ne znaju o tome.
 
Vest oko SCT-a,iz te firme koja je trebala da im pomogne uvatise direktora u malverzaciji oko SCT-a pa je dao ostavku.Sve mi izgleda jasnije da ce biti velikih problema.

http://b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2011&mm=01&dd=11&nav_category=167&nav_id=484922

u vestima kazu da su radnici sct-a na odmoru do 10 janura,dakle ako ih nema nekoliko narednih dana na gradilistu znamo o cemu se radi.

A direkcija nek nastavi da nas laze i pravi budalama.

@nbumbic

Secam se da mi je neko pomenuo da nisu uradjeni proracuni stabilnosti mosta na jak zemljostres ili je bese bio jak vetar,ako se dobro secam to je pomenuo jednom jovin ili maletin.Pokusacu da iskopam to
 
Pa "pravno-formalne" uslove odredjuju investitor i kreditor, zar ne? A ako i formalno ne analiziraju rizik angažovanja firmi koje su se prijavile na tender već usko gledaju samo ponuđenu cenu i ponuđeni rok završetka radova - tu smo gde smo... u šljiva-republici
:rolleyes:

Mene tu najviše kopka - koliko je tu SCT zaista izvođač, i koliko je angažovanje domaćih firmi kao njihovih podizvođača?

Sudeći po pričama o njihovom poslovanju u ex-bratskim republikama, podizvođači će biti srećni što će pokupiti mrvice (veoma moguće - iz garancija), vlasnici SCTa će opet pokupiti kajmak, a Beograd - Beograd je digao kredit i plaćaće kamate da Zidar i drugari mogu da plaćaju neke druge funcionere, svoje advokate, visoke kaucije i da i dalje žive komotno....

A bliže se rokovi, obećanja se sve ćešće analiziraju, uskoro će i izbori....
 
Nisu bili, svaka čast što si ih postovao,mnogo detaljnije i lepše.
Sad ih valja analizirati.....


A pro po SCT, investitor,tj Grad Beograd ne bi trebalo da zebi od nesolventnosti SCT-a jer bi trebalo da ima (ako nema to je neviđena katastrofa-kataklizma) BANKARSKU GARANCIJU za dobro izvršenje posla, tj. performance security po FIDIC-u. Ako izvođač svojom krivicom ne izvršava ugovorene obaveze investitor sme (po ispunjenju određenih uslova) da raskine ugovor i da naplati tu garanciju. To nikome nije u interesu jer investitor (i mi kao korisnici dobijamo prolongiranje radova, kasniji završetak , preseke stanja, izbor novog ponuđača....) a Izvođač dobija negativne reference , ako dotle ne propadne.
 
Vrh