Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Delija":wx8yla86 je napisao(la):
Na stranu sto bi gradnja solo metro mosta u savskom amfitetrau bila krajnje kratkovid potez s obzirom na potencijal tog prostora gde ce jednog dana biti neophodan most i sa pesackim stazama i sirokim saobracajnicama.
Bez saobracajnica. Samo pesacki.
 
stf":1fhx3fvg je napisao(la):
Delija":1fhx3fvg je napisao(la):
Na stranu sto bi gradnja solo metro mosta u savskom amfitetrau bila krajnje kratkovid potez s obzirom na potencijal tog prostora gde ce jednog dana biti neophodan most i sa pesackim stazama i sirokim saobracajnicama.
Bez saobracajnica. Samo pesacki.
Pa sad...Bilo je planova koji su tu podrazumevali samo pesacki most ali sve zavisi od toga sta ce se i koliko graditi u SA i da li ce i kako resiti produzetak Nemanjine ka NBG-u.
 
mradulovic":2g4y67ck je napisao(la):
zato cemo za koju godinu imati prelepi most preko koga cemo da se vozimo u autobusima kojima nemogu da se zatvore vrata i koji se dime, ili cemo placati benzin oko evro i po, jer ce drzava nekako morati da krpi rupe u budzetu i odplacuje paprene kredite koja je uzela za predizborne projekte poput ovog poster-mosta
Све то стоји, с тим што ово није кредит државе, него града. Да је држава дигла кредит, возили бисмо се између градова путевима пуним рупа, а овако се нећемо по Београду возити метроом.
 
субота, 04. дец 2010, 07:30 -> 07:44
Будући симбол града

За снимање моста преко Аде определили смо се јер је он јединствен по својој конструкцији, али и по томе што се уклапа у амбијент - биће симбол града, каже новинар "Дискаверија" Дени Фостер.

За неколико дана биће завршен пилон моста на Ади Циганлији, висок 200 метара, који ће држати конструкцију тешку 8.600 тона. Мост је привукао је пажњу познатог кабловског канала Дискавери.
Изјаве Денија Фостера и Џо Соуза

Гледаоцима серијала "Градимо веће и боље" биће приказано по чему је ова конструкција јединствена у свету.

Када буде завршен, мост преко Аде биће највећи мост са једним пилоном на свету, отпоран на катастрофалне земљотресе. Хидрауличне дизалице и каблови ових дана дижу један од најтежих терета који је икада окачен на овакву једностубну конструкцију.

Дени Фостер из Дискаверија, објашњава да су се за овај мост определили, јер је он јединствен по својој конструкцији, али и по томе што се уклапа у амбијент. Фостер сматра да ће овај мост бити симбол града.

Новинаре из Србије највише је занимало како колеге из Дискаверија бирају локације за снимање серијала и да ли грађевинске фирме, које изводе радове, спонзоришу тај програм.

Дискавери сам финансира серијал

Џо Соуза продуцент Дискаверија каже, да њихов тим чини више од 40 стручњака, а сваки дан се комуницира са грађевинарима у свету и на основу реалних параметара бира се грађевина за снимање.

"Немамо спонзорства, нити се на њих ослањамо, све сами финансирамо у жељи да гледаоцима прикажемо оно најбоље", објашњава Соуза.

Екипа Дискаверија, каже, ужива и у архитектонском шаренилу српске престонице, које су донеле различите епохе. Обећавају да ће доћи и када се мост заврши што би, како најављују надлежни, требало да буде крајем следеће године.


www.rts.rs
 
Wile E. Coyote":1zmrcj8v je napisao(la):
mradulovic":1zmrcj8v je napisao(la):
zato cemo za koju godinu imati prelepi most preko koga cemo da se vozimo u autobusima kojima nemogu da se zatvore vrata i koji se dime, ili cemo placati benzin oko evro i po, jer ce drzava nekako morati da krpi rupe u budzetu i odplacuje paprene kredite koja je uzela za predizborne projekte poput ovog poster-mosta
Све то стоји, с тим што ово није кредит државе, него града. Да је држава дигла кредит, возили бисмо се између градова путевима пуним рупа, а овако се нећемо по Београду возити метроом.
autobusi nisu republicki, fasade nisu republicke..imash gomilu stvari koje se osete u svakodnevnom zivotu a koje finansira grad, odnosno koje bi trebalo da finansira grad a nece moci
 
spatiotecte":elqkgwfw je napisao(la):
Imamo najveci most na svetu sa jednim pilonom
Imamo najvecu pravoslavnu crkvu na svetu
Imali smo najvecu arenu u evropi (kada se gradila tada je bila najveca)

pa dobro nije bas tako lose, neko nema ni to... :))))
Kako se beše završava taj vic… "ali ima sve ostalo" :(
 
ne ja mislim da je ovo sve jedna velika zavera, ocigledno ih je danilovic gepekovao dok nisu pristali da daju tu izjavu o mostu , a i cinjenica je da je dinkic vlasnik discovery kanala..... i nije slucajnost da kad se iz discovery izbaci i-c-o-v-e-r-y dobije se DS..... hmmmmm
 
Strašno mi se dopao ovaj komentar:

http://www.b92.net/biz/komentari.php?nav_id=476662#k4644427

Pa ovo stvarno nema nigde, nismo svi zavrsili pravi i ekonomiju pa da nam prodajete prazne price.
Radite unutrasnji magistralni poluprsten, a nemate obilaznicu, znaci pola kamiona u centru ide na Gazelu, a pola na ovaj mosta.
Prvo projektujete mosta a onda trasu-put (to nema nigde u svetu) i na kraju izaberete slovenacki projekat koji ptave Austrijanci i jos kosta kao 2 mosta. I sada ti mene ubedi da si ti u pravu.
Ovo moze samo u Srbiji.
(Neverovatno, 3. decembar 2010 12:53)
A propos nove marketinše taktike, pošto je bajka o genijalnm i spasonosnom UMP propala, a 257. po redu "novi simbol Beograda" nije baš postigao rezultate:

Most - rekorder? To smo tek sad saznali. Valjda im je bilo glupo da tu priču prodaju ranije, zvučalo bi kao kontra-argument.
A jedni razlog zašto je ovo "rekorder" - pa niko nije toliko nenormalan pa da plitki tok do 300m metara širine premošćava sa konstrukcijom na jednom stubu od 175m i još da montira 25m ukrasa na vrh. Postoje i bolji i jeftiniji načini, napredne zemlje se trude da rade i grade i da ulažu u ekonomično i isplativo Afrikanci se zadužuju za hranu i lekove, ne mogu da im prodaju ovakve građevine, arapski šeici nemaju reke pa krljaju pare u palme u moru i kule u pesku. Ali su tu ovi "naši" zato da popune prazninu.
"Rekorder" čak nije ni "proizvod domaće pameti", prodali nam ga, pa moramo da rebalansiramo budžete. Čime se ljudi ponose...

I moram da primetim da priču o tri mosta za cenu jednog potencira pre svega Đilas. Čak smo i ovde na forumu (valjda se svi slažu?) ustanovili da je priča o tri preterana, ali da su mogla dva skromnija, za onu cenu koja će ispati na kraju. Nije prvi put da gradonačelnik primi ovakav "centaršut" od novinara na ovu istu temu.
 
^ "Most - rekorder? To smo tek sad saznali. Valjda im je bilo glupo da tu priču prodaju ranije, zvučalo bi kao kontra-argument." ovo je stajalo u opis mosta na site-u www.savabridge.com. Doduse procitao sam na engleskom i pisalo je "largest assymetric single pylon cable stayed bridge"


evo nasao sam ti citat "However, in the category of SINGLE-pylon cable-stayed bridges, with its 376m main span and deck width of 45m together with the 200m pylon, Sava bridge is the largest asymmetric cable-stayed bridge being constructed in the world at this present time, with almost 16.935m2 of main span hanging on ONE pylon."
 
Tacno je da je cena preterana, ali ovakvi konstanstni ‚‚centarsutevi‚‚ mogu da prouzrokuju namerno naduvavanje cene Kineskog mosta, ciji bi cilj bio opravdanje za cenu Igle. Razmislite o tome, sta prevelika kritika moze da uradi.
 
Klasična zamena teza.Ne znam kakav most da prave (osim barži) cenim da bi mogao da bude najviše 20% jeftiniji. Aha, možda mislite na cenu mosta zajedno sa petljama, raskrsnicom kod hipodroma i "UMP" om na NBG-u? Pa u tom slučaju bi mogla dva mosta da se naprave, da se nakače bez petlji na postojeće puteve, i na kraju ne bismo imali ništa osim dva nova prazna mosta sa zakrčenim pristupima. Neka hvala! To što most ima jedan visok pilon je pre svega zbog konfiguracije terena. Bilo je nekoliko predloga sa pilonom na adi. Druge varijante bi bile da se pravi sa 2 ili 3 manja pilona, ili da se kopaju stubovi u savskom mulju. Sve ima svoju cenu, al ovde svi misle da je najskuplji ovaj, samo zato što ima visok pilon.

Relja, Discovery voli da preuveličava stvari, moraju da bi emisija imala dodatnu vrednost. Ja stvarno od vas nisam očekivao da to iskoristite kao artgumente protiv mosta...

Što se tiče komentara sa B92, čovek je u pravu, samo što je pobrkao babe i žabe. Zna se ko je (ne)zadužen za izgradnju obilaznice, i da ista stoji zbog kupovine političkog mira u Vojvodini i i delimično na jugu Srbije. Pobogu, Novi Sad dobija obilaznicu sa 8 (OSAM) traka, subotica tzv "Y" krak u punom profilu, a Beograd nek se snalazi sam. Pa, Beograd se snalazi sam i gradi most na najpotrebnijem mestu.
 
Pa, Beograd se snalazi sam i gradi most na najpotrebnijem mestu.

Pa zato i pravi tako grandiozan most po nasoj filozofiji jedan ali vredan.

Kod nasih simbola il mega projekata zaboravili ste pomenuti u gornjim postovima i hram Svetog Save koji jos uvek nije gotov,a crkva pravi na sve strane nove crkve.
 
Slažem se sa Mihailom, most kakav god da je bi morao da ima komplikovane petlje na toj lokaciji. Tu se ne bi moglo uštedeti, a da li su se za 120M€ mogla praviti dva mosta - ne verujem ni to.
 
Niko nije ni zucnuo o petljama,da se pravi greda kao kinez,opet bi bile takve petlje jer su najbolje resenje.A za 120 milki da mozes da napravis most od 90 preko ade koji bi bio malo skromniji i polovinu novca za metro most to opet nije nista?

I ova prica o vizurama urbanstickog zavoda sto ne daju da se prave visoke zgrade a ne smeta im betonski pilon od 200 metara na Adi Ciganliji?
 
bg259":xeq38qox je napisao(la):
^ "Most - rekorder? To smo tek sad saznali. Valjda im je bilo glupo da tu priču prodaju ranije, zvučalo bi kao kontra-argument." ovo je stajalo u opis mosta na site-u www.savabridge.com. Doduse procitao sam na engleskom i pisalo je "largest assymetric single pylon cable stayed bridge"


evo nasao sam ti citat "However, in the category of SINGLE-pylon cable-stayed bridges, with its 376m main span and deck width of 45m together with the 200m pylon, Sava bridge is the largest asymmetric cable-stayed bridge being constructed in the world at this present time, with almost 16.935m2 of main span hanging on ONE pylon."
Zato što se tek sada potencira. pošto svi kontra argumenti dobijaju na snazi kako vreme protiče.

stf":xeq38qox je napisao(la):
Tacno je da je cena preterana, ali ovakvi konstanstni ‚‚centarsutevi‚‚ mogu da prouzrokuju namerno naduvavanje cene Kineskog mosta, ciji bi cilj bio opravdanje za cenu Igle. Razmislite o tome, sta prevelika kritika moze da uradi.
I meni je to sve vreme na pameti, ali se nisam usudio da napišem. Svaki novi projekat mosta (daj Bože da ih bude) i njegova cena će se upoređivati sa ovim na Adi, počev od Kineza.

Михаило":xeq38qox je napisao(la):
Klasična zamena teza.Ne znam kakav most da prave (osim barži) cenim da bi mogao da bude najviše 20% jeftiniji. Aha, možda mislite na cenu mosta zajedno sa petljama, raskrsnicom kod hipodroma i "UMP" om na NBG-u? Pa u tom slučaju bi mogla dva mosta da se naprave, da se nakače bez petlji na postojeće puteve, i na kraju ne bismo imali ništa osim dva nova prazna mosta sa zakrčenim pristupima. Neka hvala! To što most ima jedan visok pilon je pre svega zbog konfiguracije terena. Bilo je nekoliko predloga sa pilonom na adi. Druge varijante bi bile da se pravi sa 2 ili 3 manja pilona, ili da se kopaju stubovi u savskom mulju. Sve ima svoju cenu, al ovde svi misle da je najskuplji ovaj, samo zato što ima visok pilon.
Mihalo - konačna cena mosta se još uvek ne zna. Sa ostaim se ne slažem

Михаило":xeq38qox je napisao(la):
Relja, Discovery voli da preuveličava stvari, moraju da bi emisija imala dodatnu vrednost. Ja stvarno od vas nisam očekivao da to iskoristite kao artgumente protiv mosta...
Narvno, nemam ja problem sa autorima emisije. Neka su nam dobrodošli i neka se lepo provedu u Beogradu, ako mogu po ovakvom vremenu i nek anam dođu opet. Rado ću da gledam emisiju i jedva čekam da čujem njihovo opravdanje za izbor ovog rešenja, pošto ih ja ne vidim.
Diskaveri kanal malo manje gotivim od kad forsiraju onog ćelavog SEALS-a i njegovu emisiju o "fenomenalnom" oružju. Tema jeste zanimljiva ali mi je pristup - odvratan.


Михаило":xeq38qox je napisao(la):
Što se tiče komentara sa B92, čovek je u pravu, samo što je pobrkao babe i žabe. Zna se ko je (ne)zadužen za izgradnju obilaznice, i da ista stoji zbog kupovine političkog mira u Vojvodini i i delimično na jugu Srbije. Pobogu, Novi Sad dobija obilaznicu sa 8 (OSAM) traka, subotica tzv "Y" krak u punom profilu, a Beograd nek se snalazi sam. Pa, Beograd se snalazi sam i gradi most na najpotrebnijem mestu.
Da se ne lažemo - ista partija kontroliše vlast na svim nivoima. Ne vidim neke krucijalne razlike između naših političara, sem ovih što im je predsednik u apsu već 7 godina.
 
Čovek je već krenuo da radi, za njega očito nema nikakve dileme :kk: (danas popodne na +1 C uz ledeni vetar):









 
bg259":3i8gpnvw je napisao(la):
"However, in the category of SINGLE-pylon cable-stayed bridges, with its 376m main span and deck width of 45m together with the 200m pylon, Sava bridge is the largest asymmetric cable-stayed bridge being constructed in the world at this present time, with almost 16.935m2 of main span hanging on ONE pylon."
Ja koliko razumem ovaj engleski, to bi bio najveći most sa jednim pilonom i asimetričnim kablovima koji se trenutno gradi u svetu, iliti:
1. trenutno se u svetu gradi most sa većim jednim pilonom, koji ima simetrične kablove;
2. trenutno se u svetu gradi most sa više pilona (simetričnih i asimetričnih) koji su veći od ovog našeg;
3. u svetu postoji most sa jednim pilonom, i asimetričnim rasporedom kablova, koji je veći od ovog našeg, ali je već izgrađen pre nekog vremena.
Možda je moj engleski bangav, a možda je i njihov prevod loš - ja u ovome ne vidim ništa spektakularno. Mislim da su i Brankov i Novi železnički bili mnogo veća građevinska čuda (svetskog ranga) u momentu kad su izgrađeni - Brankov sa najdužim rasponom takve konstrukcije do tada u svetu urađenim, i Novi železnički - prvi viseći most za železnicu.
 
engleski ti je dobar , mogu ti verovati za brankov (ali mislim da jedini razlog zasto niko nije pravio most Takve kostrukcije te velicine je da kad se treba praviti most te velicine ima boljih resenja kao onaj sto je bio pre) za zeleznicki koliko razumem, on je oborio rekord samo zato sto je cisto zeleznicki a ne zbog konstrukcije...... ali cisto da razjasnim mene ne zanimaju rekordi, ja sam samo hteo da ukazem da je oduvek stajalo na njihovom sajtu te informacije....
 
img0312cb.jpg


Mi pijemo "Jelen", "Jelen" gradi nas :vops: :vops: :vops:
 
Ja sam shvatio da baš na poziciji gde je Jovin predviđao odnosno malo korigovano između Tramvajskog mosta i Brankovog ,izgleda bliže Brankovom jer je rekao pored. :kafa:,vizuelno gledano sa Kališa biće po sredini..
 
vucko":23z9jj0e je napisao(la):
Hajdin o mostu i ostalim mostovima.Moze li neko rastumaciti da kada kaze metro most jel misli na budzenje brankovog ili jovinov most?

http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/221631/Nikola-Hajdin-Most-na-Adi-bice--simbol-Beograda
LRT ili Belam (nije šija nego vrat) - to bi bila nova konstrukcija uz Brankov most, sa uzvodne strane, tj one okrenute ka ušću Save i Kalemegdanu.
Skeptičan sam prema ovoj ideji - zbog kopanja tunela tako plitko ispod zgrada i njegovog ulaza kod samog mosta - kako, gde, pobogu? Uostalom, trasa udara u TC Ušće.

Metro most izmedju Brankovog i Tramvajskog bi imao skoro nemoguć prilaz sa starobeogradske strane, a na NBG bi tada metro išao preko Starog sajmišta - koje je "pod zaštitom države" :rolleyes:
 
Evo dela koga niej bilo u vesti

Bilo je rasprava u javnosti oko toga da li je most preko Ade preskup.
- To su neumesne primedbe. Ja na te napade nisam odgovarao i ne želim ni sada. Moje mišljenje je da taj most vredi svaki dinar koliko će za njega biti plaćeno. Drugo, most ne košta 250 miliona evra. Kad se pravi most, proračuni se odnose na to koliko će koštati taj most od obale do obale. To je negde oko 120 miliona evra u ovom slučaju. Ali most ne može da živi sam. On mora imati pristupne puteve koji čine znatan deo troškova. Na primer, sama petlja kojom se spuštate sa mosta i idete na Banovo brdo je veoma komplikovana, ali je potrebna bez obzira na to kakav je most. To sve košta. Ceo mostovski sistem uključuje i prilazne puteve, a to mnogi ne razumeju.

Šta će Beograđani dobiti izgradnjom ovog mosta?
- Dobiće rasterećenje u saobraćaju, jednu alternativu više za prelazak preko reke, ali i simbol grada, most preko špice Ade Ciganlije biće ukras Beograda. Mislim da nigde u Evropi ne postoji slična građevina poput one koju će Beograd dobiti sredinom sledeće godine.

Kineski most za novi život Beograda
Koliki je hendikep što imamo samo jedan most preko Dunava?
- Neopisiv. Izgradnjom mosta Zemun-Borča Beograd će početi da se razvija na drugu stranu. Počeće da funkcionišu nova tkiva života. Inače, mostovi su životne veze. Kad nema njih, nema ni života. U Borči će početi da se grade velika naselja i čitav taj deo Beograda će oživeti nakon gradnje tog mosta.
 
Vrh