Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

nbumbic":3s5gj3tj je napisao(la):
Svakako, to nije razlog da se neko prima kako je taj most pametno rešenje ili da se tripuje kako imamo projekata koji pomera granice u svetskim razmerama pa da je zato vredan pažnje Discovery kanala.
Potvrdjujem da most preko Ade sto se gradi u Beogradu POMERA granice u svetskim razmerama i da je vredan paznje Discovery Channel-a

Ovo je najvisi most sa kosim kablovima i jednim pilonom na svetu i on se trenutno gradi u nasem Beogradu u SRBIJI.



Da, da, znam da je tesko poverovati ovako nesto ali to je cinjenica, pomirite se sa tim... Ovaj put je nas k.... najveci, eto i to cudo da se desi! :)
 
relja":2q98lyig je napisao(la):
Pvo, nisam popljuvao, nego sam ismevao, razlika je bitna.
U tekstu ima nekoliko navoda koji izazivaju cerekanje, ali ne bih da razvodnjavam topic.
Није шија, него врат.

relja":2q98lyig je napisao(la):
Ja ne razmišljam u šablonima, i nemoj me uvlačiti u tu priču. Ne, nije sve tako crno, ali i nije ni sve samo crno-belo. Ova tema je to i pokazala.
Nema kod mene nikakve matrice niti isključivosti.
TV dokumentarac koji je osmišljen da bude samo u afirmativnom tonu teško da može da nekome služi na čast.
У информацији која афирмативно говори о техничким (а не финансијским, политичким, криминиалним...) аспектима Моста на Ади и која најављује његово појављивање на Дискаверију, ти ниси нашао ништа позитивно, већ материјал за подсмевање.

relja":2q98lyig je napisao(la):
I, da, znaj da čašćenje ličnim klasifikacijama nekoga ko tebe ne dira ali ga ne podnosiš, može i da ti se vrati.
Nije to ni pretnja i upozorenje, to je samo prosta činjenica.
Откуд ти идеја да не подносим или тебе или Вучка? Па његов еколошки ангажман, као и одличну репортажу из ТЕНТ-а, сам итекако хвалио. Смета ми само што га је савладала типична српска болест: "Пљуј по свему, онда си ин", па критикује и кад има и кад нема аргумената. Али млад је, има времена да схвати. Тебе, с друге стране, сматрам делом зрелије и упућеније базе овог форума. Често сам се и потпуно слагао са неким твојим луцидним запажањима и отуда ми је криво што - када је Мост на Ади у питању - критички дух (који подразумева и покуде и похвале) губи примат у трци са упорним покушајима да се по сваку цену пљује, пардон исмева.

Наравно да сам свестан могућности да се и на моје писање одговори истом мером. Полемика која не прелази елементарне границе пристојности може само да користи овом форуму. Рецимо, мислим да се ја и Гоје слажемо готово по свим питањима. И обожавам његову децентну иронију. Али, када су ЗОО врт и Калемегдан у питању... ту "ратујемо".

На теби је како ћеш да схватиш моју реакцију.
 
U potpunosti je afirmativno sto discovery pravi emisiju,a pogotovu sto je to izgleda prva emisija iz nase zemlje kako rece nbumbic koji je u toj profesiji.

Mislim da je most lep,cak i sada vise nego ranije sto sam mislio jer mu kablovi i zasiljenje prave opticku varku pa izgleda manji,zapravo je skladniji nego dok je strcalo 100+ metara pilona sa minimalnim suzenjem profila nagore i bez kablova(dobio je na vitkosti).

Nista nece promeniti moje misljenje da je probijena cena mosta znamo svi koliko i zasto,i da se za taj novac mogao napraviti skromniji most i uraditi metro most u savskom amfiteatru bez pristupnih petlji.

I da apsolviram,ako nesto kritikujem ne znaci da sam protiv mosta,da mi je odvratan i.t.d. vec da mi je krajnje odvratan nacin na koji je uradjeno to obmanjivanje javnosti.Trebali su na pocetku reci most je toliko,naravno posto ce povezivati vise pravaca a ne kao vecina mostova samo onaj koji ide direktno na most potrebne su i dve skupe petlje od kojih je jedna slicna po obimu mostarskoj petlji.Dakle cena mosta ce biti toliko,naravno posto radimo gradi i projektuj sistemom postoje sanse da se poveca cena.Eto tako,a ne opet kao oko i drugih stvari da obmanjuju javnost.

Evo npr situacije u Becu,bar 2 mosta su nova od ovih 7-8 koje vidimo na slici,mora da su i oni sasavi

http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/e/e2/Wiener_Donaubrücken.JPG

A ja i relja smo lolovali jer je navedeno da ce most biti vazan za balkan,a ocigledno obilaznica i most kod vince koji cemo videti mnogo kasnije nego sto treba ocigledno nisu.Recice neko rasteretice se gazela,hoce ali opet zna se sta je primarno,a sta se radi da se dobiju izbori.

Za ovo oko podnosenja ili nepodnosenja-uopste nije tako,sizif ima dzentlmenski odnos ka nama i trebalo bi mi ka njemu.To sto su nam dijametralno razliciti stavovi ne znaci da ne mozemo da nastavimo da se druzimo i da recimo na ovom okupu u decembru ne popijemo neko pice zajedno :)
 
sizif":292majd4 je napisao(la):
relja":292majd4 je napisao(la):
Pvo, nisam popljuvao, nego sam ismevao, razlika je bitna.
U tekstu ima nekoliko navoda koji izazivaju cerekanje, ali ne bih da razvodnjavam topic.
Није шија, него врат.

relja":292majd4 je napisao(la):
Ja ne razmišljam u šablonima, i nemoj me uvlačiti u tu priču. Ne, nije sve tako crno, ali i nije ni sve samo crno-belo. Ova tema je to i pokazala.
Nema kod mene nikakve matrice niti isključivosti.
TV dokumentarac koji je osmišljen da bude samo u afirmativnom tonu teško da može da nekome služi na čast.
У информацији која афирмативно говори о техничким (а не финансијским, политичким, криминиалним...) аспектима Моста на Ади и која најављује његово појављивање на Дискаверију, ти ниси нашао ништа позитивно, већ материјал за подсмевање.

relja":292majd4 je napisao(la):
I, da, znaj da čašćenje ličnim klasifikacijama nekoga ko tebe ne dira ali ga ne podnosiš, može i da ti se vrati.
Nije to ni pretnja i upozorenje, to je samo prosta činjenica.
Откуд ти идеја да не подносим или тебе или Вучка? Па његов еколошки ангажман, као и одличну репортажу из ТЕНТ-а, сам итекако хвалио. Смета ми само што га је савладала типична српска болест: "Пљуј по свему, онда си ин", па критикује и кад има и кад нема аргумената. Али млад је, има времена да схвати. Тебе, с друге стране, сматрам делом зрелије и упућеније базе овог форума. Често сам се и потпуно слагао са неким твојим луцидним запажањима и отуда ми је криво што - када је Мост на Ади у питању - критички дух (који подразумева и покуде и похвале) губи примат у трци са упорним покушајима да се по сваку цену пљује, пардон исмева.

Наравно да сам свестан могућности да се и на моје писање одговори истом мером. Полемика која не прелази елементарне границе пристојности може само да користи овом форуму. Рецимо, мислим да се ја и Гоје слажемо готово по свим питањима. И обожавам његову децентну иронију. Али, када су ЗОО врт и Калемегдан у питању... ту "ратујемо".

На теби је како ћеш да схватиш моју реакцију.
Vest jeste za posdmeh, jer:

"- most će biti otporan na zemljotrese"
"- najveća operacija zavarivanja u Evropi" (aman)
"- jedno od najvećih podizanja tereta ikada pokušano"
"- biće značajan kada je u pitanju ekonomski život Balkana"
"- povezivaće stari Beograd sa novom industrijskom zonom"
"- neće ometati rečni saobraćaj"
"- postaće nacionalni simbol koji će povezivati istok i zapad" - ovo mi je omiljeno: povezivaće jednu severnu i jednu južniju beogradsku opštinu, na jedan veoma komplikovan i skup način. I Beograd je podeljenoko rešenja, ostatak nacije - znamo šta misli...


Diskaveri će imati veoma nezahvalan zadatak da "nategne" celu priču da zvuči pozitivno, počev od objašnjenja koncepta UMP-a i finalne realizacije. Tu su i konkursi, finansijska konstrukcija (buahahahaha), isplativost ovakog rešenja i finansijska moć investitora.

Jedva čekam da vidim kako će se opravdati rešenje, obzirom da ovo nije prvi most preko Save u Beogradu Ako je argument - hoćemo ogromno, zato što eto - hoćemo, to je druga stvar. Megalomanija, a korist je mogla da se izvuče i za manje pare.

Ja mislim da ovo rešenje i ovaj posao uopšte nisu za ponos, naprotiv.

I, da - šta je to "domaće" što ja ismevam, sorry, pljujem? Domaći projekat mosta, projektanti i konstruktori? Domaće izvođačke firme?
Domaći nadzor? Dobavljači? Već sam napisao - nemam ništa protiv stranaca, pa mi po zemljama trećeg sveta radimo isto to što Austrijanci i Slovenci rade u Srbiji. Mislite o tome.

Ako ismevam vlast koja donosi kretenske odluke - tu nema ništa loše, zar ne?
Šta ćeš, neki su isto pričali i za Nušića i Domanovića, tako da - ne smeta mi, naprotiv :) (nisam taj kalibar kao oni, ali - godi)
 
sizif":2uniffcl je napisao(la):
nova":2uniffcl je napisao(la):
http://www.economy.rs/zivot-i-stil/13701/slobodno-vreme/Discovery-kanal-snima-u-Beogradu.html


@sizif sto izbrisa izvor sa kraja?

Epizoda serije “Gradimo veće i bolje” u kojoj će biti predstavljem most na reci Savi biće prikazana na Discovery kanalu u maju 2011. godine. (Economy.rs, 30. novembar 2010)
Зато што нисам текст прочитао на www.economy.rs који помињеш, већ сам га добио од Дискаверијеве канцеларије у Србији :dil:. Дакле, извор сам вам директно ја.:cool
Nazalost, razmisljas kao prosecni srpski novinar :(
 
Ovaka sta sam ja cuo a propo mosta od par arhitekata koji su bili da pogledaju rijesenja za narodni muzej .Posto kupio po to prodajem pa nemojte mene da hejtujete ovako Resenje profesora gradjavinskog faksa bilo je mnogo jeftinije jednostavnije sa stanicom na adi diskvalifikovano zbog nekog neplacenog poreza to je bilo obrazlozenje.Hajdin je glaso za ovo rijesenje i dozvolio da ga iskoriste tako da kazem za odbranu rijrsenja jer njegov sin radi na projektu a ovo je jedna njegova neostvarena zelja.Posto se most uveliko gradi narodna kaz da za prosutim mlijekom netreba plakati .Vazno je da se projekat sad zavrsi da nestane na pola kako sto se zna desiti u Srbiji
 
U cinjenici da Diskaveri prati izgradju mosta nema nista negativnog, naprotiv, bice to sjajna pozitivna reklama za nas grad i nasu zemlju, i ne bi trebalo da se oko tako necega raspravljamo.

To sto Diskaveri ocigledno naduvava neke cinjenice, moze da ima dva razloga:
1. da malo naduvavaju svaku od emisija,pa mi baca malo sumnje na njihovu verodostojnost.,a nesto ne verujem da je to u pitanju, ili
2. da su svesni cinjenice da cena mosta i njegova monumentalnost ne opravdava njegovu funkciju, pa nemaju kud vec da malo naduvaju njegov znacaj. Jer ipak, najveci viseci most sa jednim pilonom na svetu, koji, kao sto kaze Relja, spaja dve beogradske opstine, nije neki kandidat za Diskaveri. Ali, znacaj Balkana, vec opravdanije zvuci.
 
A mozda su i mislili da je balkan do Save,a permutovase sa Dunavom?
 
Pa mogli su da kazu da spaja Srbiju i Autro-Ugarsku.
 
Realno, po meni Balkan i jeste do Save (prelazi Dunav samo u Rumuniji)... :)

Iako sam protivnik mosta, drago mi je da se snima emisija - bar da jednom u vestima mi balkanci nismo automatski divljaci, nego da se vidi i da nesto gradimo. To mi je lepo.

A sad, sto ce gradske vlasti da imaju (stobiamerirekli) field day sa tom emisijom, to je vec druga prica...
 
Goldstein":2i3sm5qm je napisao(la):
lukpot":2i3sm5qm je napisao(la):
Goldstein":2i3sm5qm je napisao(la):
Izgleda će odmah po završetku poslednjeg, 39. segmenta pilona stavljati i metalni vrh jer su danas ponovo podigli kran i sad je nekih dobrih 20 i kusur metara viši od pilona (na kom je već postavljena oplata za poslednji segment).
Rekoše valjda da neće odmah
Da, znam, zato i napisah post...
Ljudi da vam se otvorim do kraja :) bio sam u DSD - u pre nekog vremena, oni rade čelične delove mosta, uključujući vrh. Rečeno mi je da će se vrh raditi naknadno jer nije bitan za ostali deo konstrukcije. Oni planiraju da peglaju premošćavanje što više mogu, jer im vreme ide na ruku, a i kinezi su odradili sve na vreme.. Moguće je da će početi sa radom na podkonstrukciji, ali se to kosi sa onime što ja znam.. Mada ništa nije nemoguće..
 
Snimanje Diskaverija je jedna stvarno lepa i pozitivna stvar. Veoma me zanima kako oni to vide jer na njihovo mišljenje nećemo moći mnogo uticati.
 
Pa jeste, lepo što Diskaveri snima, nema šta. Ali i tako će to režim iskoristiti kako oni to već umeju, i naučili su od mentora, tako da puni mediji, ovo, ono. Poslušaću opet Who Is the Best i zapitaću se, zašto i sada nisu aktivni, mislim da bi sada njihova produkcija potpuno nadmašila onu iz devedesetih. Ali neću više dalje u off, iako me cela politička pozadina nesnosno iritira, verujte mi. Pun net propagande, koja nema premca ni u poređenju sa prošlošću. Lep mostić sve, ali to da će taj ogroman dug plaćati naredne generacije siromašne nacije, eto to im neću oprostiti. Nek se ne ljute. Jer mene niko ne može ubediti da se taj kredit neće osetiti u realnosti, nisam toliko naivan. Sve tehničke inovacije su super, ja to uopšte ne pljujem, daleko bilo. Nisam ja dežurni pljuvač (most će izgledati monumentalno, tu nema sumnje) zato se neću više o kreditima izjašnjavati, ali eto, morao sam iskazati svoj stav o ovome iako sam prilično daleko od zbivanja. I svaka čast onima na forumu, koji realno vide ceo finansijski aspekat. Sva podrška naravno. Na kraj, kad sam već počeo sa Diskaverijem, da time i završim. Pošto imam DC u paketu analog pretplate, bar se nadam da ću na proleće videti u TVu ovu emisiju /žute reportaže zaista neću čitati, ni gledati njihove multimedijalne sadržaje, razume se/ :)
 
O izgradnji mosta na Adi Ciganliji, na primer, u javnosti postoje oprečna mišljenja. Od toga da je to najskuplji projekat, do toga da je ovaj most preko potreban. Beobuild ovaj projekat prati samog od početka.

- Nema dileme da je most preko Save potreban Beogradu. On je jedan od preduslova rešvanja saobraćajnih problema. Takođe, nema mnogo zamerki ni na projektno rešenje mosta, ali smatramo da je izgradnja morala da bude transparentnija. Cena ovog mosta sa prilaznim saobraćjnicama doseći će sumu skoro jednaku godišjem gradskom budžtu, i zbog toga smatramo ovo pitanje važim za sve gradjane. Loš tenderski proces i cena mosta bić otvorene teme i kad se most završi - ocenjuje Dejan Krajinović

http://www.danas.rs/danasrs/srbija/...jekti_na_jednom_mestu_.39.html?news_id=204902
 
relja":1j6qygip je napisao(la):
Vest jeste za posdmeh, jer:

"- most će biti otporan na zemljotrese"
"- najveća operacija zavarivanja u Evropi" (aman)
"- jedno od najvećih podizanja tereta ikada pokušano"
"- biće značajan kada je u pitanju ekonomski život Balkana"
"- povezivaće stari Beograd sa novom industrijskom zonom"
"- neće ometati rečni saobraćaj"
"- postaće nacionalni simbol koji će povezivati istok i zapad" - ovo mi je omiljeno: povezivaće jednu severnu i jednu južniju beogradsku opštinu, na jedan veoma komplikovan i skup način. I Beograd je podeljenoko rešenja, ostatak nacije - znamo šta misli...


Diskaveri će imati veoma nezahvalan zadatak da "nategne" celu priču da zvuči pozitivno, počev od objašnjenja koncepta UMP-a i finalne realizacije. Tu su i konkursi, finansijska konstrukcija (buahahahaha), isplativost ovakog rešenja i finansijska moć investitora.

Jedva čekam da vidim kako će se opravdati rešenje, obzirom da ovo nije prvi most preko Save u Beogradu Ako je argument - hoćemo ogromno, zato što eto - hoćemo, to je druga stvar. Megalomanija, a korist je mogla da se izvuče i za manje pare.

Ja mislim da ovo rešenje i ovaj posao uopšte nisu za ponos, naprotiv.

I, da - šta je to "domaće" što ja ismevam, sorry, pljujem? Domaći projekat mosta, projektanti i konstruktori? Domaće izvođačke firme?
Domaći nadzor? Dobavljači? Već sam napisao - nemam ništa protiv stranaca, pa mi po zemljama trećeg sveta radimo isto to što Austrijanci i Slovenci rade u Srbiji. Mislite o tome.

Ako ismevam vlast koja donosi kretenske odluke - tu nema ništa loše, zar ne?
Šta ćeš, neki su isto pričali i za Nušića i Domanovića, tako da - ne smeta mi, naprotiv :) (nisam taj kalibar kao oni, ali - godi)
Sve stavke koje si naveo zista zvuce komicno, bezmalo posprdno. :laugh: :laugh:
 
Ne prestaju kritike da su, umesto grandioznog mosta, mogla da se sagrade tri skromnija za isti novac...

- Više nemam snage da objašnjavam da za 120 miliona evra, koliko košta most, nisu mogla da se naprave tri. Svi koji neprestano govore o tome, obmanjuju građane. Pa, samo će rekonstrukcija Gazele, koja je nekoliko puta manja od mosta preko Ade, koštati najmanje 60 miliona evra. Mnogi u Srbiji vole da sede u fotelji i mudruju: ”Bolje da je bez pilona, trebalo je tamo, a ne ovde, mogli smo tri manja...”

http://novosti.rs/vesti/beograd.74.html:309987-Djilas-Politika-mi-je-po-strani

Ovaj stvarno misli da smo retardirani.
 
Pa sta ako most kosta koliko kosta. Uvek moze jeftinije, losije, ruznije... Mogli su i od drveta da ga naprave. Ovako je most grandiozan, prelep... Nama ni iz dzepa ni u dzep, drugi mostovi ce se graditi i ovako i onako, bice manje lepi, ali ce isto ispuniti svrhu.

Ja ne znam u cemu je toliki problem. Jednom se u Srbiji gradi nesto zaista prelepo i dobro a samo se kritikuje koliko kosta, lepe stvari kostaju vise, to je tako. Ali na to se u Srbiji nije naviklo... Taj isti most bi u nekoj zapadnijoj zemlji kostao vise, skuplje zemljiste, skuplja radna snaga, materijali itd...
 
Zato sto "zahvaljujuci" ovom mostu jer smo uzeli kredit od 300 miliona eura i zaduzili se maksimalno(dug grada je oko 11-12 % sada a ne 3% koliko pricaju,to je samo za most) necemo skoro dobiti jos jedan gradski most,a mogli bi dobiti sigurno i metro most u Savskom Amfiteatru da je ovaj manje grandiozan.Tako bi i osigurali da cemo dobiti pravi metro a ne denivelisani tramvaj sa kapacitetom od 14 000 putnika po satu umesto 40 000 A dobicemo i laki metro,evo pise u tom intervjuu da ce studija kostati 3 miliona a belama je bila 5 miliona?

Al' dobro,primecujem i sam da kod nas postoji ta zelja sa megalomanijom umesto nekom umerenoscu,to se odmah vidi kad pogledam Most,hram Svetog Save koji i dalje nije gotov a prave crkve na sve strane i Arenu.

Imacemo nekoliko reprezentativnih stvari ali sve ostalo je gladac i tanko.A sama prica da ce ovaj most da nam resi sve saobracajne probleme i.t.d. je zaista preterana.
 
ljudi se ponasaju kao da drzava, za ovakve situacije, moze samo da stampa pare,da ih stancuje bez ikakvog pokrica i da ce tim "papirima" ove kredite vracati a ne onim sto izvadi iz nashih dzepova. Da ne pominjem da most i guzva na gazeli nije jedini problem u ovom gradu, ali sa ovakvom finansijskom bahatoscu i nikakvom ekonomskom aktivnosti necemo moci niti jedan da reshimo....

zato cemo za koju godinu imati prelepi most preko koga cemo da se vozimo u autobusima kojima nemogu da se zatvore vrata i koji se dime, ili cemo placati benzin oko evro i po, jer ce drzava nekako morati da krpi rupe u budzetu i odplacuje paprene kredite koja je uzela za predizborne projekte poput ovog poster-mosta
 
Imamo najveci most na svetu sa jednim pilonom
Imamo najvecu pravoslavnu crkvu na svetu
Imali smo najvecu arenu u evropi (kada se gradila tada je bila najveca)

pa dobro nije bas tako lose, neko nema ni to... :))))
 
vucko":2ffr7cut je napisao(la):
Zato sto "zahvaljujuci" ovom mostu jer smo uzeli kredit od 300 miliona eura i zaduzili se maksimalno(dug grada je oko 11-12 % sada a ne 3% koliko pricaju,to je samo za most) necemo skoro dobiti jos jedan gradski most,a mogli bi dobiti sigurno i metro most u Savskom Amfiteatru da je ovaj manje grandiozan.Tako bi i osigurali da cemo dobiti pravi metro a ne denivelisani tramvaj sa kapacitetom od 14 000 putnika po satu umesto 40 000 A dobicemo i laki metro,evo pise u tom intervjuu da ce studija kostati 3 miliona a belama je bila 5 miliona?

Al' dobro,primecujem i sam da kod nas postoji ta zelja sa megalomanijom umesto nekom umerenoscu,to se odmah vidi kad pogledam Most,hram Svetog Save koji i dalje nije gotov a prave crkve na sve strane i Arenu.

Imacemo nekoliko reprezentativnih stvari ali sve ostalo je gladac i tanko.A sama prica da ce ovaj most da nam resi sve saobracajne probleme i.t.d. je zaista preterana.

Ne treba biti paranoican.Sve sto si naveo ni malo ne navodi na zakljucak da cemo dobiti LRT niti je realna(ni razumna) gradnja metro mosta bez gotovog projekta i poodmakle izgradnje te linije.Na stranu sto bi gradnja solo metro mosta u savskom amfitetrau bila krajnje kratkovid potez s obzirom na potencijal tog prostora gde ce jednog dana biti neophodan most i sa pesackim stazama i sirokim saobracajnicama.
 
Vrh