Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Велики Врачар, +1 за слике. :kk:

Надам се да је повређени радник добро и да неће бити још несрећа на градилишту. :(
 
blagoje":2qrn3h8c je napisao(la):
relja":2qrn3h8c je napisao(la):
Zar nije omotač kupe trebao da bude od kompozita ili od neke plastike?
Sa www.savabridge.com u okviru stavke "Koncept i izgradnja mosta"

Горњих 25м пилона састоје се од нерђајућег челичног врха који је подупрет челичном конструкцијом. Пилон се завршава на висини од 200м, пречником од 1.50м. Крај у облику купе нема конструктивну функцију али даје пилону елегантан и издужен изглед. Он је такође и највећи проводник у Београду и стога је одговарајућим уземљењем заштићен од грома.
Malo drugačiju informaciju smo imali u oktobru

http://www.beobuild.rs/forum/viewtopic.php?pid=94224#p94224

(čuveni intervju "tamo i ovde")

- Nadgradnja pilona je izvedena u obliku lake metalne konstrukcije sa lakom fasadnom opnom; zahvaljujući tome, može imati isključivo simboličku ulogu ili pak može vršiti neku drugu funkciju. Može da bude osvetljena kao diskretno svetleće telo, vršeći ulogu urbanog svetionika ili pak postati važna orijentaciona tačka u noćnom životu grada. Takođe, moguće je u šiljatom vrhu postaviti različite telekomunikacione ili hidrometerološke uređaje. Visoki pilon, koji deluje kao skulptura u pejzažu, označava mesto gde se nalazi Ada i istovremeno upozorava vozače, još izdaleka, da je u blizini reka, pa ga s toga možemo posmatrati i kao značajan geografski orije-ntir - dodaje Gabrijelčič.
i zbog ovog pasusa sam pomislio da će vrh biti obložen nekim materijalom koji propušta radio talase.
Znači - ako je naručen lim - ništa od toga.
 
32929611.jpg

32929602.jpg

Bangkok,www.skysrapercity.com
2999356485_6e6bcc94eb_b.jpg

3982633118_e7ec17f67e_b.jpg

ruralroads2.jpg

4522779683_591fb005cd_o.jpg

217686984_38b6204466_o.jpg
 
"zbog ovog pasusa sam pomislio da će vrh biti obložen nekim materijalom koji propušta radio talase.
Znači - ako je naručen lim - ništa od toga."

Ne, ne, nije jos narucen, ali projekat je takav i nece se menjati. To je sigurno. Kada je spajanje plasta u pitanju nece se ici na zavarivanje, kako se ne bi poznavala mesta varova, vec na neku vrstu spajanja sa podkonstrukcijom..
Btw video sam projekat kao crtez i nigde nije predvidjeno da unutar kupe bude nesto sto ima veze sa radio talasima, tako da to nije obavezno da materijal bude takav. Antene su predvidjene na vrhu. Odnosno intervju je bas bio "razmisljanje na temu" :)
 
Preksinoc sam sanjao kako su, kao, izgradili petlju u Jurija Gagarina ulici, i ja, kao, razgledam i divim se... :lool:

Izgleda(ce) super, ja da vam kazem. :lool:


:p
 
Lepo, a jeli ti se javilo u snu šta će da šiba preko mosta CAF Tramvaji ili neki laki mid capacity šinski sistem? :D
 
2012":2ket9sk7 je napisao(la):
Lepo, a jeli ti se javilo u snu šta će da šiba preko mosta CAF Tramvaji ili neki laki mid capacity šinski sistem? :D
Meni se javilo... tramvaj i to na duze staze.
 
Na sajtu mosta je danas objavljeno:

Напредак радова "пуном паром"

На градилишту новог моста преко Саве у понедељак 15. новембра одвијало се неколико значајних активности на свим деловима градилишта. Извођач је искористио лепо време да, са максималним ангажовањем настави изградњу моста, како би спремно дочекао крај године и неповољније временске услове.

На градилишту 1 на Новом Београду је извршено нагуравање за 20м два завршена сегмента и сандука трећег сегмента бочног распона укупне дужине 47м, чиме се наставља премошћавање залива Зимовник.

На градилишту 2 на Малој Ади је вршена предмонтажа нова два челична сегмента главног распона преко реке Саве. Осми челични сегмент масе 332т је са Мале Аде баржом транспортован преко главног тока реке и затим подигнут и монтиран чиме је за још 16м премошћена Сава што укупно чини 129 од 376м главног распона моста.

На градилишту 3 на врху Аде Циганлије је избетониран 36-ти сегмент тако да је пилон достигао висину од 161,55м односно зграде од 54 спрата. На главном распону је монтирано 6 пари косих каблова док се на задњем распону вршила монтажа седмог пара.
 
Градоначелник Ђилас је том приликом указао да ће уговор за изградњу приступних саобраћајница до новог моста преко Саве вредан 90 милиона еврa побољшати транспортну мрежу града. Такође, како је навео, пројекат има за циљ да побољша укупни капацитет мостова преко Саве, пре свега да смањи саобраћај на „Газели” за 30 одсто.

– Захваљујући повољним кредитима Европске инвестиционе банке, доста тога смо урадили у неколико претходних година. Подсетићу на реконструкцију Јужног и посебно Булевара краља Александра, којим ће од наредне године крстарити и нови трамваји, али и на изградњу моста преко Аде Циганлије, једног од највећих пројеката у последњих неколико деценија у Београду.Када је реч о тим радовима, имам задовољство да објавим да ће пилон моста бити готов у првих десет дана наредног месеца, уз уверење да ћемо сви заједно бити у прилици да га свечано отворимо крајем следеће године – истакао је градоначелник.

Он је подсетио да је Београд једини град у југоисточној Европи који директно добија кредите од ЕИБ-а без гаранција државе, што је, како је истакао, признање српској престоници за њен рад.

– Београд нема проблема око враћања рата за те кредите, јер је наш дуг у овој години свега три одсто укупног буџета града. Такође, жеља нам је да пројектом урбане обнове Београда наставимо сарадњу са ЕИБ-ом, али и изградњу социјалних станова за најугроженије суграђане – закључио је Ђилас.

http://www.beograd.rs/cms/view.php?id=1423284

Dakle pozeska nije rekonstruisana kreditom EIB-a vec banke deda mraza :)

A dug grada je 3% budzeta grada samo za most,dok sto se tice dugova srbijagasu od strane beoelktrana i ostalim dugovima bolje da ne govorimo.Zapravo pravi dug je oko 10% a maksimum je 15%.
 
Кад би следеће задужење (пошто је, наводно, могуће) било за метро а не за ЛРТ, па још и да кажемо да знамо зашто град грца у дуговима... :kafa:
 
bio djile sad na bg hronici...

elem 25.12.2010. gotova careva cuprija petlja kako kazu,pomenuse rec petlja bar x puta.takodjer za 7 dana gotov zadnji segment pilona.

Djile rece da je tosin bunar 3 km od mosta,da se pravi i bulevar do tamo,a ne samo pristupne petlje i most.Takodje da opozicija kritikuje bez razloga i samo omalovazva sto se dobija most u bg-u posle 40 godina.

Inace,predlazem da se tema preinaci u UBP unutrasnji bulevarski poluprsten,jer kada ga i gradonacelnik tako zove a i u realnosti nije magistrala nema razloga da je lazno zovemo.
 
a Pozeska ce u prvo vreme (poluresenje, naravno), ipak biti spojena kao i do sada, 1+1 i raskrsnica sa Pastrovicevom ostaje?

Ili ce se raditi tu odmah denivelacija i nece biti nikakvih skretanja iz Pozeske u Pastovicevu u novou?

Ono sto ja danas videh tamo mi govori da se ide na poluresenje.

Poludrzava.
 
2012":1ma0ij3z je napisao(la):
Lepo, a jeli ti se javilo u snu šta će da šiba preko mosta CAF Tramvaji ili neki laki mid capacity šinski sistem? :D
Hahahaha... :lool:

Ostao sam uskracen za tu informaciju. Verovatno podsvesno nisam poverovao da mi se dogadja kontakt sa onostranim, pa je vizija prsla pre vremena. :lool:
 
Zaboravih pomenuti da je ovo definitivno zadnji kredit oko ovog dela UBP-a i mosta.Pomenuo je da ce za 10-15 godina ponovo biti uzimani krediti kad se bude nastavila gradnja ovo ono,nije bio odredjen,ali mislim da je mislio na tunel... :(
 
Kartograf":3m0y4jg7 je napisao(la):
a Pozeska ce u prvo vreme (poluresenje, naravno), ipak biti spojena kao i do sada, 1+1 i raskrsnica sa Pastrovicevom ostaje?

Ili ce se raditi tu odmah denivelacija i nece biti nikakvih skretanja iz Pozeske u Pastovicevu u novou?

Ono sto ja danas videh tamo mi govori da se ide na poluresenje.

Poludrzava.
Па где ћеш већег полурешења од Цареве ћуприје? Ђилету би неко требало да објасни шта је петља. :rolleyes:

Вучко, +1 за УБП :lol:
 
A šta bi sa priključkom za požešku i proširenjem prema Rakovici? Je li i to za 10-15 godina?
 
Ma samo neka oni izliju taj stub do kraja i okače na njega sve što treba pa da se može lakše i brže biciklom od blokova do Ade. A ostatak kad bude biće.
 
Trenutno je u toku naguravanje za 20 metara tri završena segmenta i sanduka četvrtog segmenta bočnog raspona mosta na NBG strani ukupne dužine 67 metara i to samo 14 dana od prethodnog naguravanja.
 
shumar":2wku3j38 je napisao(la):
A šta bi sa priključkom za požešku i proširenjem prema Rakovici? Je li i to za 10-15 godina?
Pozeska apsolutno nikad nije pomenuta,mada je jasno da ce biti radjena jednog dana.

Kao sto rekoh pre nekog vremena urbanisti rade taj projekat za rakovicu,verujem da ce 2011 ili 2012 to raditi.
 
Discovery Channel ће током децембра снимати у Београду емисију о мосту који се гради преко реке Саве. :gobb:
Емисија ће бити приказана у оквиру серије "Градимо веће и боље" у мају 2011. године, а аутор ће бити звезда овог канала Дени Форстер.

Ево шта пише Дискавери о овоме:



DISCOVERY CHANNEL SNIMA U SRBIJI TOKOM DECEMBRA


Neverovatan most preko Save koji se trenutno gradi u Beogradu, biće predstavljen u novoj sezoni emisije “Gradimo veće i bolje” koja će biti prikazana na Discovery kanalu u maju 2011. godine


Beograd, 30. novembar – Uvek u potrazi za veličanstvenim i ambicioznim dostignućima ljudskog roda, Discovery Channel prepoznao je most koji se trenutno gradi preko reke Save u Beogradu, kao jedinstveno građevinsko umetničko delo vredno pažnje svetske publike. Početkom decembra, Discovery Channel će u Beogradu snimati jednu od epizoda serije “Gradimo veće i bolje” upravo o ovom mostu!

Serija “Gradimo veće i bolje” vodi gledaoce u samo srce inženjerskih projekata širom sveta, gde se na gradilištima stvaraju značajne konstrukcije koje umnogome na bolje menjaju život ljudi. Domaćin emisije, Deni Forster (Danny Forster) nastoji da otkrije suštinu arhitektonskih izazova koji su pred inženjerima i graditeljima kroz intervjue sa njima i oprobavanje u samim aktivnostima.

U epizodi o mostu preko reke Save, Deni će provesti gledaoce kroz proces njegove izgradnje i do detalja će prikazati njegova obeležja koja oduzimaju dah. U emisiji će posebno biti reči o nekim izvanrednim odlikama ovog mosta u izgradnji, između ostalog:

• Kada bude završen, most preko Save biće najveći most sa jednim pilonom na svetu
• Biće otporan na zemljotrese
• U pitanju je najveća operacija zavarivanja u Evropi
• Izgradnja podrazumeva podizanje jednog od najtežih tereta ikad pokušano

Most preko Save biće veoma značajan kada je u pitanju ekonomski život Balkana. Sa samo jednim pilonom visine 200 metara i 365 metara čeličnog glavnog raspona, most će, bez ometanja rečnog saobraćaja, povezivati stari Beograd sa novom industrijskom zonom. Ono što celu građevinu čini jedinstvenom jeste činjenica da nikada ranije nije bilo pokušaja da se jedna tako velika konstrukcija, teška 8600 tona, gradi sa samo jednim pilonom. Cilj izgradnje je da se izgradi jedan od najboljih mostova na svetu. Ukoliko izgradnja uspe, ovaj most će definitivno postati spektakularan nacionalni simbol koji će povezivati istok i zapad.

Epizoda serije “Gradimo veće i bolje” u kojoj će biti predstavljem most na reci Savi biće prikazana na Discovery kanalu u maju 2011. godine
 
Šta sve napisaše! :lool:

Gde si to našao?
 
Most preko Save biće veoma značajan kada je u pitanju ekonomski život Balkana. Sa samo jednim pilonom visine 200 metara i 365 metara čeličnog glavnog raspona, most će, bez ometanja rečnog saobraćaja, povezivati stari Beograd sa novom industrijskom zonom.

17-I-lol.jpg
 
Vrh