LUCAS
Higher intermediate
Bogami Delija - ova slika je jedna od lepsJih! :kafa:
Tako malo reči a toliko toga rečenog!Homer Jay":2q687k9g je napisao(la):Bolje je da se "svadjamo" oko mosta koji se gradi nego da se "svadjamo" oko metroa koji se ne gradi
Ma bre video sam i ja al je bilo kasno kad sam primetio već sam okačio komentarWile E. Coyote":mdihk2k5 je napisao(la):Нисам могао да издржим:
Која је то савска млада? :laugh:dragan44":mdihk2k5 je napisao(la):sve lepo piše na sajtu savabride.com
Јес'лапсус, ал' је много добар!
Ово ти је старо решење, предвиђа и петљу "гитара" и ЛРТ, није ово стање на терену.
Jes ti ćeš mi kažeš. ja priznajem ja sam dete sa sela najvećeg sela na balkanu BEOGRADGoldstein":vw8ci4mt je napisao(la):I na srpskom njegove rečenice su lapsusi, a ne na engleskomWile E. Coyote":vw8ci4mt je napisao(la):Нисам могао да издржим:
Која је то савска млада? :laugh:dragan44":vw8ci4mt je napisao(la):sve lepo piše na sajtu savabride.com
Јес'лапсус, ал' је много добар!
a šta rade mlade na kamerama?dragan44":3sq52zzv je napisao(la):to je isti onaj sajt što si mi ti dao da gledam kamere uživo
Који ти је то "књижевни језик"?dragan44":2g615zme je napisao(la):Jes ti ćeš mi kažeš. ja priznajem ja sam dete sa sela najvećeg sela na balkanu BEOGRADGoldstein":2g615zme je napisao(la):I na srpskom njegove rečenice su lapsusi, a ne na engleskomWile E. Coyote":2g615zme je napisao(la):Нисам могао да издржим:
Која је то савска млада? :laugh:
Јес'лапсус, ал' је много добар!
a vidimovde su baš svi pismeni i pišu književnim jezikom
e do jaja
Нисам ти ја дао линк, да ли Вучко или ко беше.dragan44":3fm6g0ae je napisao(la):Ma bre video sam i ja al je bilo kasno kad sam primetio već sam okačio komentarWile E. Coyote":3fm6g0ae je napisao(la):Нисам могао да издржим:
Која је то савска млада? :laugh:dragan44":3fm6g0ae je napisao(la):sve lepo piše na sajtu savabride.com
Јес'лапсус, ал' је много добар!
Ово ти је старо решење, предвиђа и петљу "гитара" и ЛРТ, није ово стање на терену.
to je isti onaj sajt što si mi ti dao da gledam kamere uživo
Koliko sam skontao to je 4 segment od pilona, pa bi u oktobru tacnije sredinom, trebale rekom stici jos 3 iz kine. Nego ne bi bilo lose kada bi neko potrefio da snima kamerom trenurtke ili delove kada se segment podize. Msilim kad imamo vidoe za jedan imamo za sve.dovlisa":3tkwhyhj je napisao(la):Na kameri 2 se vidi da je novi segment na barzi... Verovatno ga podizu danas u toku dana :kk:
Btw, segmente prenose onim vozilima sto imaju po 20ak tockova, ako ste gledali emisiju Mega Movers na History Channel-u (a vidi se trenutno i na kameri 2). Pre neki dan je bila reportaza na 1. kanalu i bas su uhvatili detalj kako pomeraju segmente, i neki crnja (african-american ) je upravljao tiim tockovima. Cena koriscenja tih vozila je paprena, pogotovo ako se uzme u obzir da treba da se nakaci 20 segmenata, a razmak izmedju kacenja segmenata je oko 2,5 nedelja - ne isplati se da se vozila vracaju i doteruju svaki put kada treba nakaciti novi segment - tako da su masine verovatno iznajmljene za citav period od 9 meseci...
Mada, o tome treba da brine Louis Berger, mi smo im dali ceo kolac pa neka ga oni dele po svojoj volji :kafa:
Teško da će da ga podižu danas. Prvo moraju da pomere Derik kran na poslednji segment i da postave četvrti par kosih kablova sa NBG strane pilona, pa tek onda da ga podižu. Rekao bih da još nisu završili sa pričvršćivanjem i varenjem poslednjeg segmenta, pošto je od njegovog podizanja prošlo tek sedam dana. Pre će biti da su završeni segment M5 podigli na baržu kako bi oslobodili prostor za sklapanje segmenta M6 i smeštanje delova sledeća tri segmenta koji bi trebalo sa su stigli iz Kine. Na osnovu dosadašnje dinamike, očekujem dizanje M5 za nekih desetak dana, a mozda i nešto pre.dovlisa":crrtgh1d je napisao(la):Na kameri 2 se vidi da je novi segment na barzi... Verovatno ga podizu danas u toku dana :kk:
Ja sam skroz propustio dizanje segmenta od prosle nedelje. Kada sam obisao most delovao mi je malo duzi ali izgleda brze rade nego sto ja kapiram Hvala na pojasnjenju!blagoje":10ao1bix je napisao(la):Teško da će da ga podižu danas. Prvo moraju da pomere Derik kran na poslednji segment i da postave četvrti par kosih kablova sa NBG strane pilona, pa tek onda da ga podižu. Rekao bih da još nisu završili sa pričvršćivanjem i varenjem poslednjeg segmenta, pošto je od njegovog podizanja prošlo tek sedam dana. Pre će biti da su završeni segment M5 podigli na baržu kako bi oslobodili prostor za sklapanje segmenta M6 i smeštanje delova sledeća tri segmenta koji bi trebalo sa su stigli iz Kine. Na osnovu dosadašnje dinamike, očekujem dizanje M5 za nekih desetak dana, a mozda i nešto pre.dovlisa":10ao1bix je napisao(la):Na kameri 2 se vidi da je novi segment na barzi... Verovatno ga podizu danas u toku dana :kk:
Negde iz 70og, rekao bih po krovovima solitera i zgradama u 70a...razgradjevinar":3ddbm463 je napisao(la):evo jedna drljava sa telefona ali iz jednog ugla koji nije bio
http://www.flickr.com/photos/54435160@N06/5038737663/
jako blizunenad78":athse1zp je napisao(la):Negde iz 70og, rekao bih po krovovima solitera i zgradama u 70a...
Most preko Ade biće jedinstven u svetu
Boris Vuković | 01. 10. 2010. - 00:02h | Foto: N. Marković | Komentara: 0
- Svaki novi most deo je simbolike grada, deo koji je dopunio galeriju gradskih ikona na čijem čelu stoji Kalemegdanska tvrđava. Činjenica da je reč o izgradnji najvećeg mosta tog tipa u Evropi, i to u Beogradu, metropoli sa poznatom i vrednom mostograditeljskom baštinom, bila je za nas značajna pohvala. Sa svojim jedinstvenim kontrukcijskim i arhitektonskim rešenjem nema do sada nijednog takvog u svetu - pričaju za »Blic« konstruktor Viktor Markelj i arhitekta Peter Gabrijelčič, idejni tvorci novog mosta preko Ade Ciganlije.
Novi simbol grada: Most preko AdeKonstruktor Viktor Markelj iz Maribora i arhitekta Peter Gabrijelčič, dugogodišnji dekan Arhitektonskog fakulteta u Ljubljani, zajedno su ostvarili prvonagrađeni projekat za novi most preko Save na Adi Ciganliji.
- Sa punim pravom možemo reći da je istorija Beograda, istorija beogradskih mostova. Svaki period se, na svoj način, mostom upisivao u istoriju grada. Svaki novi most je bio dostignuće i odraz svog vremena. Svaki novi most je postao deo simbolike grada, deo koji je dopunio galeriju gradskih ikona na čijem čelu stoji Kalemegdanska tvrđava. Beograd nikada nije pristajao na polovična rešenja. Zato nije slučajno da su u prošlosti bili izgrađeni mnogobrojni objekti koji su svojim kvalitetom, inovativnošću i drskošću privukli veliku pažnju domaće i strane stručne javnosti pa je i novi most odraz onog što su u ovom, današnjem trenutku, grad i struka sposobni da ponude i učine - objašnjava Gabrijelčič.
Prema rečima Viktora Markelja, međunarodni konkurs za novi most tražio je smelo konstruktorsko i funkcionalno rešenje, ali i prepoznatljivu arhitektonsku formu koja bi trebalo da postane nova ikona Beograda.
- Kod tako velikih i ozbiljnih konstrukcija nema puno izbora u smislu slobodnog dizajna. Posebno kad je reč o velikim mostovima sa visokim pilonima gde već ima nekoliko poznatih arhetipskih rešenja. Poznat je Normandi most u Francuskoj, sa stubom u obliku slova A ili Stone Cuters u Kini koji ima stub u obliku visokog dimnjaka. Zato smo bili svesni, da je moguće predložiti nov prepoznatljiv oblik samo na osnovu novog inventivnog konstrukcijskog rešenja. Tako smo na kraju došli do oblika uskog »A« pilona, koji je kasnije dobio i idealni ahitekonski oblik vitke šiljaste kupe - objašnjava Markelj.
Briga za pešake je veoma izražena u novom projektu mosta preko Ade. Problem dugih i monotonih prelazaka preko mosta, rešen je podelom mosta na više prostornih sekvenci.
- U našem projektu pilon deli most na dve prostorne sekvence, „ovde i tamo”, koje prividno skraćuju dužinu puta preko mosta i istovremeno određuje visinu elemenata na mostu. U njegovoj blizini svi elementi mosta, a takođe i ljudi i vozila, dobijaju svoju prostornu dimenziju. Kosi kablovi postavljeni u dve ravni, strmo se dižu prema vrhu pilona utičući na dinamičano prepletanje dve vrste geometija u prostoru. Na mostu će tako biti ostvarena atmosfera „katedrale” - ističe arhitekta Gabrijelčič.
Pilon mosta, koji će biti visok 200 metara, predstavlja pravo osveženje za arhitektonsku sliku grada i teži ka tome da postane novi simbol prestonice.
- Nadgradnja pilona je izvedena u obliku lake metalne konstrukcije sa lakom fasadnom opnom; zahvaljujući tome, može imati isključivo simboličku ulogu ili pak može vršiti neku drugu funkciju. Može da bude osvetljena kao diskretno svetleće telo, vršeći ulogu urbanog svetionika ili pak postati važna orijentaciona tačka u noćnom životu grada. Takođe, moguće je u šiljatom vrhu postaviti različite telekomunikacione ili hidrometerološke uređaje. Visoki pilon, koji deluje kao skulptura u pejzažu, označava mesto gde se nalazi Ada i istovremeno upozorava vozače, još izdaleka, da je u blizini reka, pa ga s toga možemo posmatrati i kao značajan geografski orije-ntir - dodaje Gabrijelčič.
Viktor Markelj i Peter Gabrijelčič učestvovali su u konkursu za pristupne saobraćajnice i dobili jednoglasno najvišu nagradu.
Arhitekta Peter Gabrijelčič
Profesor Peter Gabrijelčič dekan je Arhitektonskog fakulteta u Ljubljani. Rođen je 1947, u Mariboru, diplomirao 1973. u prestonici Slovenije. Redovni je profesor na predmetu Urbanizam i arhitektura
Nagrađeni radovi: most na autoputu preko Mure, most Verige u Boki Kotorskoj, most preko reke Tevere u Rimu, most u Kostanjevici, most u Mariboru, most kod Beške, most u Ljubljani, most u Ptuju, most u Novom Sadu, most u Mariboru. Dobitnik je »Borbine« nagrade za arhitekturu i laureat beogradskog Salona arhitekture.
Konstruktor Viktor Markelj
Građevinski inženjer Viktor Markelj rođen je 1958. u Zgornji Bistrici, Slovenija, diplomirao 1982. godine u Mariboru. Njegovi izvedeni objekti su: most Dobra u Hrvatskoj, most preko Mure, vijadukt Šumljak u Rebernicama, vijadukti Lešnica i Ljubno na Gorenjski AC, most preko Drave u Ptuju, most preko Drave u Mariboru, most preko Save Blanka... Dobitnik je dve nagrade Inženjerske komore Slovenije, Zlatna plaketa Univerziteta Maribor, nagrada za najbolji pešački most na svetu, nekoliko prestižnih svetskih priznanja...
Bolje da nisam citao.Sada se plasim da predajnik za mobilnu telefoniju i slicne stvari nece biti sakrivene. :oWile E. Coyote":1csrklzb je napisao(la):Е, коначно да прочитам неко колико-толико смислено објашњење шиљка на врху. Ако је могуће у њега сакрити предајник за мобилну телефонију и сличне ствари, то би било сасвим ОК.
To onda već nije "metalni šiljak" već metalna kosntrukcija obložena radio - propusnim materijalom, što je sasvim druga priča.- Nadgradnja pilona je izvedena u obliku lake metalne konstrukcije sa lakom fasadnom opnom; zahvaljujući tome, može imati isključivo simboličku ulogu ili pak može vršiti neku drugu funkciju. Može da bude osvetljena kao diskretno svetleće telo, vršeći ulogu urbanog svetionika ili pak postati važna orijentaciona tačka u noćnom životu grada. Takođe, moguće je u šiljatom vrhu postaviti različite telekomunikacione ili hidrometerološke uređaje. ]
Ma ok, nije sporno, ali ne treba ti 25 m za antene.Wile E. Coyote":17y7as5e je napisao(la):Па добро, остаће слободан простор за неке будуће примопредајне уређаје. У сваком случају, то је требало рећи на почетку, а не да се људи саблажњавају чему то служи, а уз то и не ради. Овако бар знамо да је у питању још нека сврха, а не само додатних 25 метара висине.