Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

Wile E. Coyote":mdihk2k5 je napisao(la):
Нисам могао да издржим:
dragan44":mdihk2k5 je napisao(la):
sve lepo piše na sajtu savabride.com
Која је то савска млада? :laugh:

Јес'лапсус, ал' је много добар! :vops:

Ово ти је старо решење, предвиђа и петљу "гитара" и ЛРТ, није ово стање на терену.
Ma bre video sam i ja al je bilo kasno kad sam primetio već sam okačio komentar
to je isti onaj sajt što si mi ti dao da gledam kamere uživo :D:D:D:D:D:D:D:D:D
 
Goldstein":vw8ci4mt je napisao(la):
Wile E. Coyote":vw8ci4mt je napisao(la):
Нисам могао да издржим:
dragan44":vw8ci4mt je napisao(la):
sve lepo piše na sajtu savabride.com
Која је то савска млада? :laugh:

Јес'лапсус, ал' је много добар! :vops:
I na srpskom njegove rečenice su lapsusi, a ne na engleskom ;)
Jes ti ćeš mi kažeš. ja priznajem ja sam dete sa sela najvećeg sela na balkanu BEOGRAD
a vidimovde su baš svi pismeni i pišu književnim jezikom
e do jaja
 
Na kameri 2 se vidi da je novi segment na barzi... Verovatno ga podizu danas u toku dana :kk:

Btw, segmente prenose onim vozilima sto imaju po 20ak tockova, ako ste gledali emisiju Mega Movers na History Channel-u (a vidi se trenutno i na kameri 2). Pre neki dan je bila reportaza na 1. kanalu i bas su uhvatili detalj kako pomeraju segmente, i neki crnja (african-american :) ) je upravljao tiim tockovima. Cena koriscenja tih vozila je paprena, pogotovo ako se uzme u obzir da treba da se nakaci 20 segmenata, a razmak izmedju kacenja segmenata je oko 2,5 nedelja - ne isplati se da se vozila vracaju i doteruju svaki put kada treba nakaciti novi segment - tako da su masine verovatno iznajmljene za citav period od 9 meseci...

Mada, o tome treba da brine Louis Berger, mi smo im dali ceo kolac pa neka ga oni dele po svojoj volji :kafa:
 
dragan44":2g615zme je napisao(la):
Goldstein":2g615zme je napisao(la):
Wile E. Coyote":2g615zme je napisao(la):
Нисам могао да издржим:

Која је то савска млада? :laugh:

Јес'лапсус, ал' је много добар! :vops:
I na srpskom njegove rečenice su lapsusi, a ne na engleskom ;)
Jes ti ćeš mi kažeš. ja priznajem ja sam dete sa sela najvećeg sela na balkanu BEOGRAD
a vidimovde su baš svi pismeni i pišu književnim jezikom
e do jaja
Који ти је то "књижевни језик"?
 
dragan44":3fm6g0ae je napisao(la):
Wile E. Coyote":3fm6g0ae je napisao(la):
Нисам могао да издржим:
dragan44":3fm6g0ae je napisao(la):
sve lepo piše na sajtu savabride.com
Која је то савска млада? :laugh:

Јес'лапсус, ал' је много добар! :vops:

Ово ти је старо решење, предвиђа и петљу "гитара" и ЛРТ, није ово стање на терену.
Ma bre video sam i ja al je bilo kasno kad sam primetio već sam okačio komentar
to je isti onaj sajt što si mi ti dao da gledam kamere uživo :D:D:D:D:D:D:D:D:D
Нисам ти ја дао линк, да ли Вучко или ко беше. ;)
 
dovlisa":3tkwhyhj je napisao(la):
Na kameri 2 se vidi da je novi segment na barzi... Verovatno ga podizu danas u toku dana :kk:

Btw, segmente prenose onim vozilima sto imaju po 20ak tockova, ako ste gledali emisiju Mega Movers na History Channel-u (a vidi se trenutno i na kameri 2). Pre neki dan je bila reportaza na 1. kanalu i bas su uhvatili detalj kako pomeraju segmente, i neki crnja (african-american :) ) je upravljao tiim tockovima. Cena koriscenja tih vozila je paprena, pogotovo ako se uzme u obzir da treba da se nakaci 20 segmenata, a razmak izmedju kacenja segmenata je oko 2,5 nedelja - ne isplati se da se vozila vracaju i doteruju svaki put kada treba nakaciti novi segment - tako da su masine verovatno iznajmljene za citav period od 9 meseci...

Mada, o tome treba da brine Louis Berger, mi smo im dali ceo kolac pa neka ga oni dele po svojoj volji :kafa:
Koliko sam skontao to je 4 segment od pilona, pa bi u oktobru tacnije sredinom, trebale rekom stici jos 3 iz kine. Nego ne bi bilo lose kada bi neko potrefio da snima kamerom trenurtke ili delove kada se segment podize. Msilim kad imamo vidoe za jedan imamo za sve.
 
dovlisa":crrtgh1d je napisao(la):
Na kameri 2 se vidi da je novi segment na barzi... Verovatno ga podizu danas u toku dana :kk:
Teško da će da ga podižu danas. Prvo moraju da pomere Derik kran na poslednji segment i da postave četvrti par kosih kablova sa NBG strane pilona, pa tek onda da ga podižu. Rekao bih da još nisu završili sa pričvršćivanjem i varenjem poslednjeg segmenta, pošto je od njegovog podizanja prošlo tek sedam dana. Pre će biti da su završeni segment M5 podigli na baržu kako bi oslobodili prostor za sklapanje segmenta M6 i smeštanje delova sledeća tri segmenta koji bi trebalo sa su stigli iz Kine. Na osnovu dosadašnje dinamike, očekujem dizanje M5 za nekih desetak dana, a mozda i nešto pre.
 
blagoje":10ao1bix je napisao(la):
dovlisa":10ao1bix je napisao(la):
Na kameri 2 se vidi da je novi segment na barzi... Verovatno ga podizu danas u toku dana :kk:
Teško da će da ga podižu danas. Prvo moraju da pomere Derik kran na poslednji segment i da postave četvrti par kosih kablova sa NBG strane pilona, pa tek onda da ga podižu. Rekao bih da još nisu završili sa pričvršćivanjem i varenjem poslednjeg segmenta, pošto je od njegovog podizanja prošlo tek sedam dana. Pre će biti da su završeni segment M5 podigli na baržu kako bi oslobodili prostor za sklapanje segmenta M6 i smeštanje delova sledeća tri segmenta koji bi trebalo sa su stigli iz Kine. Na osnovu dosadašnje dinamike, očekujem dizanje M5 za nekih desetak dana, a mozda i nešto pre.
Ja sam skroz propustio dizanje segmenta od prosle nedelje. Kada sam obisao most delovao mi je malo duzi ;) ali izgleda brze rade nego sto ja kapiram :) Hvala na pojasnjenju!
 
Прво нагуравање греде бочног распона

27. септембра 2010 извршено је нагуравање првог сегмента 338м дугачких бочних распона моста у присуству градоначелника Драгана Ђиласа, и његових сарадника. Бочни распони моста пројектовани су као армирано бетонски сандучасти гредни носач са једном ћелијом. Пружају се преко 4 распона између сталних стубова 1, 2, 3, 4 и 5 и износе 70м, 108м, 80м и 80м. Стубови 1 и 2 се налазе на Новом Београду док се стубови 3, 4 и 5 налазе на Малој Ади. Распоном од 108м између стуба 2 и 3 премостиће се залив Зимовник.

Између стуба 1 и 2 изграђена је рампа за нагуравање на којој ће се изводити префабрикација сегмената бочног распона. Сегменти моста типичне дужине 20м се бетонирају непосредно на лансирној рампи где је постављена оплата у два сектора за израду: доње плоче, ребара, горње плоче и конзола. Избетонирани сегменти се преднапрежу а затим помоћу комплета посебне хидрауличне опреме за подизање и гурање, нагуравају дуж осе моста у 19 фаза. На почетак првог сегмента је монтиран челични кљун за навлачење који служи да се смање моменти савијања бетонске конструкције распона између стубова у фази изградње чему доприносе и четири привремена стуба између сталних стубова на размаку од 40м.

news26.jpg


http://www.savabridge.com
 
http://www.blic.rs/Vesti/Beograd/209703/Most-preko-Ade-bice--jedinstven-u-svetu
Most preko Ade biće jedinstven u svetu
Boris Vuković | 01. 10. 2010. - 00:02h | Foto: N. Marković | Komentara: 0

- Svaki novi most deo je simbolike grada, deo koji je dopunio galeriju gradskih ikona na čijem čelu stoji Kalemegdanska tvrđava. Činjenica da je reč o izgradnji najvećeg mosta tog tipa u Evropi, i to u Beogradu, metropoli sa poznatom i vrednom mostograditeljskom baštinom, bila je za nas značajna pohvala. Sa svojim jedinstvenim kontrukcijskim i arhitektonskim rešenjem nema do sada nijednog takvog u svetu - pričaju za »Blic« konstruktor Viktor Markelj i arhitekta Peter Gabrijelčič, idejni tvorci novog mosta preko Ade Ciganlije.

Novi simbol grada: Most preko AdeKonstruktor Viktor Markelj iz Maribora i arhitekta Peter Gabrijelčič, dugogodišnji dekan Arhitektonskog fakulteta u Ljubljani, zajedno su ostvarili prvonagrađeni projekat za novi most preko Save na Adi Ciganliji.

- Sa punim pravom možemo reći da je istorija Beograda, istorija beogradskih mostova. Svaki period se, na svoj način, mostom upisivao u istoriju grada. Svaki novi most je bio dostignuće i odraz svog vremena. Svaki novi most je postao deo simbolike grada, deo koji je dopunio galeriju gradskih ikona na čijem čelu stoji Kalemegdanska tvrđava. Beograd nikada nije pristajao na polovična rešenja. Zato nije slučajno da su u prošlosti bili izgrađeni mnogobrojni objekti koji su svojim kvalitetom, inovativnošću i drskošću privukli veliku pažnju domaće i strane stručne javnosti pa je i novi most odraz onog što su u ovom, današnjem trenutku, grad i struka sposobni da ponude i učine - objašnjava Gabrijelčič.

Prema rečima Viktora Markelja, međunarodni konkurs za novi most tražio je smelo konstruktorsko i funkcionalno rešenje, ali i prepoznatljivu arhitektonsku formu koja bi trebalo da postane nova ikona Beograda.

- Kod tako velikih i ozbiljnih konstrukcija nema puno izbora u smislu slobodnog dizajna. Posebno kad je reč o velikim mostovima sa visokim pilonima gde već ima nekoliko poznatih arhetipskih rešenja. Poznat je Normandi most u Francuskoj, sa stubom u obliku slova A ili Stone Cuters u Kini koji ima stub u obliku visokog dimnjaka. Zato smo bili svesni, da je moguće predložiti nov prepoznatljiv oblik samo na osnovu novog inventivnog konstrukcijskog rešenja. Tako smo na kraju došli do oblika uskog »A« pilona, koji je kasnije dobio i idealni ahitekonski oblik vitke šiljaste kupe - objašnjava Markelj.

Briga za pešake je veoma izražena u novom projektu mosta preko Ade. Problem dugih i monotonih prelazaka preko mosta, rešen je podelom mosta na više prostornih sekvenci.

- U našem projektu pilon deli most na dve prostorne sekvence, „ovde i tamo”, koje prividno skraćuju dužinu puta preko mosta i istovremeno određuje visinu elemenata na mostu. U njegovoj blizini svi elementi mosta, a takođe i ljudi i vozila, dobijaju svoju prostornu dimenziju. Kosi kablovi postavljeni u dve ravni, strmo se dižu prema vrhu pilona utičući na dinamičano prepletanje dve vrste geometija u prostoru. Na mostu će tako biti ostvarena atmosfera „katedrale” - ističe arhitekta Gabrijelčič.

Pilon mosta, koji će biti visok 200 metara, predstavlja pravo osveženje za arhitektonsku sliku grada i teži ka tome da postane novi simbol prestonice.

- Nadgradnja pilona je izvedena u obliku lake metalne konstrukcije sa lakom fasadnom opnom; zahvaljujući tome, može imati isključivo simboličku ulogu ili pak može vršiti neku drugu funkciju. Može da bude osvetljena kao diskretno svetleće telo, vršeći ulogu urbanog svetionika ili pak postati važna orijentaciona tačka u noćnom životu grada. Takođe, moguće je u šiljatom vrhu postaviti različite telekomunikacione ili hidrometerološke uređaje. Visoki pilon, koji deluje kao skulptura u pejzažu, označava mesto gde se nalazi Ada i istovremeno upozorava vozače, još izdaleka, da je u blizini reka, pa ga s toga možemo posmatrati i kao značajan geografski orije-ntir - dodaje Gabrijelčič.

Viktor Markelj i Peter Gabrijelčič učestvovali su u konkursu za pristupne saobraćajnice i dobili jednoglasno najvišu nagradu.
Arhitekta Peter Gabrijelčič

Profesor Peter Gabrijelčič dekan je Arhitektonskog fakulteta u Ljubljani. Rođen je 1947, u Mariboru, diplomirao 1973. u prestonici Slovenije. Redovni je profesor na predmetu Urbanizam i arhitektura
Nagrađeni radovi: most na autoputu preko Mure, most Verige u Boki Kotorskoj, most preko reke Tevere u Rimu, most u Kostanjevici, most u Mariboru, most kod Beške, most u Ljubljani, most u Ptuju, most u Novom Sadu, most u Mariboru. Dobitnik je »Borbine« nagrade za arhitekturu i laureat beogradskog Salona arhitekture.
Konstruktor Viktor Markelj
Građevinski inženjer Viktor Markelj rođen je 1958. u Zgornji Bistrici, Slovenija, diplomirao 1982. godine u Mariboru. Njegovi izvedeni objekti su: most Dobra u Hrvatskoj, most preko Mure, vijadukt Šumljak u Rebernicama, vijadukti Lešnica i Ljubno na Gorenjski AC, most preko Drave u Ptuju, most preko Drave u Mariboru, most preko Save Blanka... Dobitnik je dve nagrade Inženjerske komore Slovenije, Zlatna plaketa Univerziteta Maribor, nagrada za najbolji pešački most na svetu, nekoliko prestižnih svetskih priznanja...
 
Eto, Vučko, sada kada ispred kuće ubaciš iz prve u drugu moći ćeš da vidiš gde je reka Sava :p


Svaka čast ovoj gospodi, najozbiljnije kapa dole, ali ovde ima par stvari koje me je baš lepo razveselilo.
 
Е, коначно да прочитам неко колико-толико смислено објашњење шиљка на врху. Ако је могуће у њега сакрити предајник за мобилну телефонију и сличне ствари, то би било сасвим ОК.
 
Wile E. Coyote":1csrklzb je napisao(la):
Е, коначно да прочитам неко колико-толико смислено објашњење шиљка на врху. Ако је могуће у њега сакрити предајник за мобилну телефонију и сличне ствари, то би било сасвим ОК.
Bolje da nisam citao.Sada se plasim da predajnik za mobilnu telefoniju i slicne stvari nece biti sakrivene. :o

Kod nas je sve moguce. :grand:
 
- Nadgradnja pilona je izvedena u obliku lake metalne konstrukcije sa lakom fasadnom opnom; zahvaljujući tome, može imati isključivo simboličku ulogu ili pak može vršiti neku drugu funkciju. Može da bude osvetljena kao diskretno svetleće telo, vršeći ulogu urbanog svetionika ili pak postati važna orijentaciona tačka u noćnom životu grada. Takođe, moguće je u šiljatom vrhu postaviti različite telekomunikacione ili hidrometerološke uređaje. ]
To onda već nije "metalni šiljak" već metalna kosntrukcija obložena radio - propusnim materijalom, što je sasvim druga priča.
25 metara nadogradnje je, po meni, baš preterano, čitavi anstenski stubovi sa antenama na vrhu nisu toliko visoki.
Ovo je pre svega - "simbol"....po principu "tu i tamo" :)
 
Па добро, остаће слободан простор за неке будуће примопредајне уређаје. У сваком случају, то је требало рећи на почетку, а не да се људи саблажњавају чему то служи, а уз то и не ради. Овако бар знамо да је у питању још нека сврха, а не само додатних 25 метара висине.
 
Wile E. Coyote":17y7as5e je napisao(la):
Па добро, остаће слободан простор за неке будуће примопредајне уређаје. У сваком случају, то је требало рећи на почетку, а не да се људи саблажњавају чему то служи, а уз то и не ради. Овако бар знамо да је у питању још нека сврха, а не само додатних 25 метара висине.
Ma ok, nije sporno, ali ne treba ti 25 m za antene.
Ovo sad dalje postavlja pitanje pristupa šiljku - za montaže, popravke... kako se popeti? Da li su predviđene stepenice, montaže za privremene stepenice?

Aranđele, kad već ideš na Đilasovu "stručnu konferenciju" o mostu, nemoj samo da slikaš okolo i da se oduševljavaš onim što ti serviraju, obrati pažnju i na praktične detalje - šta je unutar pilona, osim "sidrišta"?
 
Vrh