Šta je novo?

Unutrašnji Magistralni Poluprsten, Most preko Ade - [Magistrala]

dedinje":3jw842ot je napisao(la):
Mislim da je to neka zaštitna boja sa kojom metalni elementi mosta izlaze iz fabrike.
Osnovni, zaštitni anti-korozivni premaz.
 
dedinje":2wt1z2ro je napisao(la):
Sećam se kada je podigbut Brankov most on je imao crvenu boju, kao sada Gazela. Mislim da je to neka zaštitna boja sa kojom metalni elementi mosta izlaze iz fabrike. Brankkov most je dugo (oko 20 godina) nosio tu crvenu boju a onda su ga obojili u zeleno koje je postepeno malo izbledelo. Ali gazela nikad nije ofarbana u neku defintivnu boju već je ostala ona prvobitna crvena koja treba da bude samo privremena. Valja će sad kad je rekonstruišu i da je oboje. Izvanrednu boju ima čuveni Golden Gate u USA. Tu boju je birala posebna komisija stručnjaka koja je uzela u obzir sve faktore okoline.
tToza Brankov, jel je to bilo pre nego što su ga ofarbali u žućkasto krem i plavo?
 
dedinje":30i0rdm6 je napisao(la):
Koliko znam Brankov most nikad nije bio plave boje.
Sinoć je bio film "Ljubav i moda", i u njemu se vidi da je i "prva" konstrukcija (konstrukcija ka NBG je izgrađena polovinm 1970-tih) bila ofarbana kao i danas. Mislim da se isto vidi i u filmu "Višnja na Tašmajdanu".
 
Interesantna događanja na gradilištu! Pilon dobio kose kablove :p doduše privremene: (slika sa kamere 1)



Kablovi su prethodno učvršćeni za pilon:






Moje mišljenje je da je ovo priprema za podizanje novog čeličnog segmenta M2 i pre nego što budu spremni glavni kablovi.
Da se priprema prevoz segmenta M2 sa Male ade može se posmatrati pomoću kamere 3 na sajtu. Uveliko pripremaju putanju za prevoz, dovezli su veliku baržu, a mogli su se videti i elementi za ono spec. vozilo "stonogu" za teške terete:

 
relja":ctix7zzq je napisao(la):
Meni je ovo ružno i neprimereno, kao neka kulisa koja pokušava da imitira nikad ranije pokušano savladavanje ne znam kako velike prirodne prepreke. Ovo je jedinstven slučaj u svetu.
Resih da stavim tacku na ovaj neutemeljen argument ;)

Dakle sirina save od obale sa cukaricke strane preko spica do druge obale je 590m plus minus par metara da ne cepidlacimo :)

Sirina ukljucujuci i prelaz preko suvog doka sto predstavlja savladavanje "velike prirodne prepreke" je 910m

A posto to nije jedinstven slucaj u svetu ajde da vidimo kako to rade drugi u par primera.

Huangpu River in Shanghai i most Nanpu Bridge

main span 423 m
total length 765 m
pylon height 150 m

sirina "velike prirodne prepreke" koju su oni "neprimerno" premostili je 370m sto bi relja i sledbenici rekli potok :)

most izgleda ovako a poznat je po spiralnoj pristupnoj saobracajnici koju smo imali prilike da vidimo vec na forumu

xinsrc_15050126103803101391.jpg


xin_2209032811135151531528.jpg


Drugi most je Xupu Bridge
main span 590 m
pylon height 220m

sirina reke je 490m

news_2006510114134.jpg


Boze kako su neprimerni ;)
 
Strasno, mogli su Kinezi da sagrade cetiri jeftinija - dva u Kini i josd dva u Beogradu :p
 
Jaaaao, Igore, što bi rekli Dalmatinci: fulao si ceo fudbal! :notok:

Izabrao si sa SSC-a upravo primere gde je jedino rešenje bilo graditi takve mostove, a evo i zašto:

To je plovni put kojim prolaze PREKOOKENSKI brodovi, kruzeri i teretnjaci. Na žalost, nisam pronašao podatak o visini na kojoj se nalazi kolovozna konstrukcija i dubini reke ispod, ali sa slika na interenetu se jasno vidi kakvi i koliki brodovi i sa kolikim gazom plove ispod. To nije naša Sava.

Ovaj naš ima kolovoz na 22metra od zemlje, i prelazi preko plitke reke. Kolovoz na 22 metra visi na stubu od 175+25 ukrasnih metara. Kod tvojih kineskih primera "deck" je znatno viši, sa razlogom. Za Kineze stubovi u vodi nisu bili opcija, sasvim razumljivo.
Ne postoji ama nikakva sličnost. Nikakva.

Ljjudi, vi poredite fotografije, a treba da poredite konstrukcije i situacije ispod i oko mostova. Pogledajte samo te petlje, na koje visine vozači moraju da se popnu da bi "preskočili" morski saobraćaj.

Očekivao sam više od tebe...
 
U osnovi si upravu da potrebe diktiraju i tip konstrukcije a u njihovom slucaju pre svega visinu deck-a i raspone ali nasao sam i par mostova sa dosta malim rasponima. Ali ista stvar se moze resiti i na sledeci nacin kao sto su uradili

Fengpu Bridge

2006317154742602.jpg


Takodje odokativno mogu reci da ovaj most http://www.hnvst.gov.cn/upload/news_2006510114134.jpg nema preterano visi deck od recimo naseg mosta dok ostali na toj reci uglavnom imaju pogotovo onaj lucni.

Hocu reci da Sava ni u kom slucaju nije potok ili mala recica koja ne zasluzuje most kakav se sada gradi i smatram da nikako nije predimenzioniran
 
OK.Na trenutak ću i ja malo o izgledu, kao i većina ovde (ne, neću o boji i dezenu betona :) )

Danas sam vozio bicikl, prošao ispod Gazele i Starog železičkog i sa kraja keja, kod ulaza u brogogradilište (prekoputa onog novog veslačkog kluba) posmatrao most. - kolovoz je u odnosu na visinu stuba gotovo tik iznad reke (biće na 10% visine kada bude završen). 22metra u odnosu na 100+ od konačnih 200. Pilon već sada dominira iz Jurija Gagarina, a kada priđete ulazu u gradilište mosta kod brodogradilišta, vidite koliko je u stvari kolovoz nisko. u odnosu na visniu pilona.

Ovo je nezgrapno, pokušaj kopiranja izgleda mostova kakvi su ovi u Šangaju (meni su oni fantastični). Zato ga zovem - kulisa.

Igore, molim te, sledeći put kada budeš imao pristup gradilištu, raspitaj se da li je model mosta i zaista ispitivan u aerotunelu. Ne u simulaciji, nego u tunelu.
 
Igor":sp08ehzg je napisao(la):
Takodje odokativno mogu reci da ovaj most http://www.hnvst.gov.cn/upload/news_2006510114134.jpg nema preterano visi deck od recimo naseg mosta dok ostali na toj reci uglavnom imaju pogotovo onaj lucni.

Hocu reci da Sava ni u kom slucaju nije potok ili mala recica koja ne zasluzuje most kakav se sada gradi i smatram da nikako nije predimenzioniran
Vidim da si naknadno dodao, ok.
Na našem mostu vrh pilona je na 200m, kolovoz je na 22. - oko 10% visine pilona.
Ako je po tvojim podacima visina ovih pilona 220m, i golim okom se može proceniti da kolovoz nije na 22m. Na drugim fotografijama se vide veliki brodovi, sa velikim gazom - što znači i da reka ispod nije plitka kao naša Sava.Uostalom, dobar deo korita Save na špicu Ade čini - plićak i mulj, zar ne?

Most jeste predimenzionisan, i mislim da sam to i dokazao na poređenju širine kolovoza sa već izvedenim mostovima, i mostom koji je u planu. To nisu sitnice.

I usput, naleteh na ovo :)

f_008m_99465de.jpg


An Artist's impresion of the iconic Second Penang Bridge

Na Dunavu ćemo dobiti isti "model", samo u veličini "S" :)
Možda su ubili cenu na ovim pristupnim putevima :)
 
Biće prava katastrofa ako visina pilona i kolovoza nisu u proporciji. Most će izgledati ružno bez obzira na sve druge svoje kvalitete. Lepota građevinskog objekta je baš prvenstveno u proporcionalnosti a zatim u drugim elementima. Zato se već godinama zalažem i preko ovog foruma da se na zgradu palate Albanija dograde 4 do 5 spratova. Ovako je potpuno neproporcionalna u odnosu na druge zgrade na Terazijama i u Kolarčevoj. Nadam se da će sa mostom biti sve u redu, imam poverenja u Nikolu Hajdina, sećam se kad je gradio gazelu.
 
Mislim da je rasprava o dimenzijama mosta deplasirana. Poenta priče je da li stubovi u vodi ili ne? Imamo na Savi tri mosta bez stubova u vodi i dva stara sa stubovima u vodi. I oni koji su odlučivali za ovaj novi odabraše rešenje i kraj priče. Na čelu komisije prof.dr. Nikola Hajdin predsednik Akademije nauka, uzgred najveći autoritet za mostove u ovom delu Evrope.
Ako je o ceni reč ovaj je skuplji za cenu kablova i ništa više. O izgledu - neko mudar davno reče - o ukusima se ne raspravlja. Meni lično se sviđa a i zanima me tehnika gradnje pa ću vas i dalje gađati fotosima sa gradilišta, valjda ne smaram previše... :kk:
 
@dedinje

Hajdin nije projektovao Gazelu nego Novi železnički sa kosim kablovima...
 
Veliki Vračar, da li si siguran? Možda je nije projektovao ali celo vreme dok se gradila pominjalo se u medijima njegovo ime. Nekoliko dana pre nego što će Tito da pusti gazelu u saobraćaj kroz grad se pronela vest (možda obična glasina) da je popustio jedan stub gazele i da je Nikola Hajdin od nerviranja dobio infarkt. Ko zna, možda je nešto i bilo ali znam da je most pušten u saobraćaj po planu i na vreme (bila su to strašna komunistčka vremena, srećan sam što sam živ)
 
dedinje":1werqidv je napisao(la):
(bila su to strašna komunistčka vremena, srećan sam što sam živ
^^haha genijalno :lool::lool:

Relja cek sad si spomenuo i sirinu, hoces da kazes da je presirok ili. Takodje ako cemo o proporciji treba upravo sagledati proporciju i u odnosu na sirinu mosta a ne samo visinu decka, gde je visi pilon u proporciji sa sirom platformom. Eto to je stvar ukusa a neke stvari bogami i stvar struke i tehnologije izgradnje i projektovanja
 
Igor":u27kq39o je napisao(la):
Relja cek sad si spomenuo i sirinu, hoces da kazes da je presirok ili. Takodje ako cemo o proporciji treba upravo sagledati proporciju i u odnosu na sirinu mosta a ne samo visinu decka, gde je visi pilon u proporciji sa sirom platformom. Eto to je stvar ukusa a neke stvari bogami i stvar struke i tehnologije izgradnje i projektovanja
Igore, ako su na ostalim mostovima 3 saoracajne trake široke 10 metara, ako se planira još jedan most sa istom dimenzijom, a ovaj je planiran sa 12+ metara - to je 4 metra širine viška. Koliko je to kvadrata zbog dužine mosta, odnosno tona zbog težine, odnosno kN odnosno kNm, odnosno miliona evra?
Ako će na kraju, zbog drugih uslova, preko mosta prelaziti jedino tramvaj širine koloseka 1m, a po sredini je ostavljeno mesta za pravu železnicu - zar to nije predimenzionisano? Ili ćemo samo zbog mosta da gradimo LŠS po projektu nečijih "španskih prijatelja", da ne propadne? Ako nema ništa od onog zamišljnog UMP-a (baš čudno, odkud to?), nego će most spajati Čukaricu i ulice na NBG, zar nije predimenzionisan?

(za ovo si sam kriv, ti si primetio širinu, ja sam samo uporedio sa ostalim mostovima :) )
 
@Relja

Sve ti je u pretpostavkama, ako bude ovo ili ono onda neće valjati... Ne vidim zašto nebi bio korišćen za buduće metro linije, a to što je malo lagodniji za saobraćaj pa to će mu samo dodati na šarmu tj. vozači će ga baš voleti..
A to da nema nigde ovakvih mostova to ti je potpuna zabluda, skoro se na forumu vrtela slika onog mosta na Dnjepru u Kijevu koji je veoma sličan jedino je pilon drugačijeg oblika. Otkud toliki odijum, da nisi učestvovao na konkursu pa te kaširali.. :p
 
Veliki Vracar":3adn8sk8 je napisao(la):
@Relja

Sve ti je u pretpostavkama, ako bude ovo ili ono onda neće valjati... Ne vidim zašto nebi bio korišćen za buduće metro linije, a to što je malo lagodniji za saobraćaj pa to će mu samo dodati na šarmu tj. vozači će ga baš voleti..
A to da nema nigde ovakvih mostova to ti je potpuna zabluda, skoro se na forumu vrtela slika onog mosta na Dnjepru u Kijevu koji je veoma sličan jedino je pilon drugačijeg oblika. Otkud toliki odijum, da nisi učestvovao na konkursu pa te kaširali.. :p
Pogledaj malo most na Dnjepru pa ćeš videti da ima i stubove u vodi. U svetu nećete naći ništa slično ovome. Ličiće vam na slikama, ali u suštini će biti veoma različiti.
Vozačima je potpuno svejedno što je traka malo šira, u vožnji se ne dobija ništa pošto će brzina na mostu biti ograničena na ispod 80 jer on nije deo magistrale, već je deo ulične mreže.
Hajde, probaj da nađeš način da sprovedeš metro liniju na most sa Čukaričke strane, sada kada je određena lokacija za pristupnu petlju, dalje od obale?
Iz kog pravca će budući metro da prilazi mostu, a još treba i da se penje i da kruži? Negde pre mosta treba da ima stanicu, jer od petlje pa do NBG strane za nju nema mesta, a to znači i da treba de se zaustavi pre dolaska na most, odnosno petlje. To znači da metro ili treba da se penje na most iz stanja mirovanja, ili nećemo imati podzemni metro. Ti probaj, a videćemo da li će to neko i da napravi.
Ići će tramvaj, ili LRT ako ga proguraju (a most im daje dobar argument).

Ne, nisam učestvovao na konkursu, nego ne volim da mi ispiraju mozak. Grozim se plitkih komentara tipa "ala je lep", bez zalaženja u suštinu.
 
Ko su ovi ljudi, kakva je ovo muzika, ko ovo sluša, i gde?
 
relja":3mnnfvgb je napisao(la):
Ko su ovi ljudi, kakva je ovo muzika, ko ovo sluša, i gde?
Ја се запитам исто кад год вртим програме, па затекнем неке емисије на телевизији... Има их сигурно, то ти је као са мостом, некоме се свиђа, а некоме не.
Archangel":3mnnfvgb je napisao(la):
Wile E. Coyote":3mnnfvgb je napisao(la):
Хосамер? :lool:
I koristimo dezadorans Sosamer :lol:
Ма јок, стросам и београдски универзитет :laugh:

Је2 сам се 8ио од оних што се 3пују и хоће да ме из9ају. 7 на столицу, узимам 6ар да урадим скицу, кад од1пут, ето њих 05...
 
Vrh